Share
Genre: Road movie / Thriller
Duration: 125 minuten
Country:
United States
Directed by: David Lynch
Stars: Nicolas Cage, Laura Dern and Willem Dafoe
IMDb score: 7,2 (100.562)
Releasedate: 17 August 1990
Wild at Heart plot
"A wild crazy love story."
Sailor (Nicolas Cage) is released from prison and wants to go to California with his girlfriend (Laura Dern). Her mother is vehemently against this and sends a hit man after them to get rid of Sailor. Not only because he takes her daughter from her, but also and especially because Sailor knows more about something that happened in the past.
Actors and actresses
Sailor Ripley
Lula Fortune
Bobby Peru
Marcelles Santos
Dell
Marietta Fortune
Reggie
Perdita Durango
Johnnie Farragut
Juana Durango
Reviews & comments
Fisico (moderator films)
-
- 8353 messages
- 4695 votes
Wild at heart ontgoochelde me wat in die zin dat de lat voor David Lynch behoorlijk hoog ligt en de verwachtingen daardoor onvoldoende ingelost werden. Met Wild at heart zag ik een doordeweekse roadmovie of thriller die me op beide genres te weinig overtuigde. Net zoals in Badlands gaat de schelm op de loop met een jonge naïeve deerne. Op de vlucht deze keer voor een wacko schoonmoeder die niet kan verkroppen dat een crimineel als Sailor omgaat met haar pure onschuldige dochter Lula. De acteerprestaties van zowel Dern als Cage - sowieso ook al niet mijn favorieten - spreken niet tot de verbeelding. Zelfs de magie die aanwezig moet zijn met een amoureus koppel ontbrak waardoor ik me amper met hen kon vereenzelvigen. Alles kwam vrij stuntelig en geforceerd over. En ook de Elvisgezangen werkten meer op de lachspieren dan op mijn ontroering, laat staan op mijn geloofwaardigheidsgevoel. Maar de film kent ook een aantal sterke scènes zoals de intrede van Bobby Peru, het auto-ongeluk of het verhaal van neef Dell. Ook de openingsscène is een trigger om verder te kijken. Geen idee of Lynch iets wilde duidelijk maken met zijn film. Een welgemeende satire of toch iets geloofwaardigs? Ik heb er het raden naar. De passie tussen Sailor en Lula is - ondanks het feit dat ik er te weinig mee betrokken raakte - wel authentiek. Het einde is bizar. Enerzijds nihilistisch, maar anderzijds wordt er een happy end aan gebreid, geheel onder het mom van de passionele liefde van onze tortelduifjes.
Wild at heart disappointed me a bit in the sense that the bar for David Lynch is set quite high and expectations were therefore insufficiently met. With Wild at heart I saw an average road movie or thriller that didn't convince me enough in either genre. Just like in Badlands, the rogue runs off with a young naive wench. On the run this time from a wacko mother-in-law who can't bear the fact that a criminal like Sailor hangs out with her pure innocent daughter Lula.
The acting performances of both Dern and Cage - not my favorites anyway - do not appeal to the imagination. Even the magic that must be present with an amorous couple was missing so I could barely identify with them. Everything came across as rather clumsy and forced. And the Elvis chants also made me laugh more than on my emotion, let alone on my sense of credibility. But the film also has some strong scenes such as the entry of Bobby Peru, the car accident or the story of cousin Dell. The opening scene is also a trigger to look further.
No idea if Lynch wanted to make something clear with his film. A well-meant satire or something believable? I'm guessing. The passion between Sailor and Lula - despite the fact that I got too little involved in it - is authentic. The ending is bizarre. On the one hand nihilistic, but on the other hand it has a happy ending, entirely under the guise of the passionate love of our lovebirds.
Filmkriebel
-
- 8946 messages
- 4130 votes
The Story of Sailor & Lula Dit was destijds een wat misbegrepen werk van Lynch, maar mij viel het wel in de smaak. Het is een modern sprookje over een "madly in love" koppeltje dat overschaduwd wordt door de gemene streken van de boze moeder van Lula. Wild at Heart bulkt van de amerikaanse cultuursymbolen: Elvis Presley, een zonovergoten road 66 sfeer, dromerige scènes, zwoele sex en bijna surrëele personages die in een eigen wereld lijken te leven, en niet te vergeten een portie geweld. Het levert een broeierige koortsige film op die gedragen wordt door Cage en Dern in mooie rollen waar ik van genoten heb. Ik miste in die periode geen enkele film met Cage. Jammer dat hij nu nog alleen maar te zien is in flauwe originele actiefilms want talent heeft hij nochtans wel. Dafoe ook top! Hij ziet eruit alsof er een granaat in zijn bek is ontploft. Ik had ook het gevoel dat Lynch niet veel te vertellen had maar het leek me ook niet het doel van deze film; je moet het wat beschouwen als Lynch zijn droomvisie van Amerika.
The Story of Sailor & Lula
This was a somewhat misunderstood work by Lynch at the time, but I liked it. It's a modern fairy tale about a "madly in love" couple who is overshadowed by the wicked pranks of Lula's evil mother. Wild at Heart is full of American cultural symbols: Elvis Presley, a sun-drenched road 66 atmosphere, dreamy scenes, sultry sex and almost surreal characters who seem to live in their own world, not to mention a portion of violence. It produces a brooding feverish film carried by Cage and Dern in beautiful roles that I enjoyed. I didn't miss a single movie with Cage during that period. It's a shame that he can now only be seen in bland original action films because he does have talent. Dafoe also great! He looks like a grenade exploded in his mouth.
I also had the feeling that Lynch didn't have much to say but it didn't seem like the point of this movie either; you have to think of it as Lynch's dream vision of America.
filmfan0511
-
- 957 messages
- 997 votes
Heerlijk bevreemdende roadtrip van Lynch. Wild At Heart heeft vaak een bijna mythische sfeer over zich heen hangen; onder andere door de bijna archetypische personages (de moeder als de boze heks bijvoorbeeld, Dafoe's personage als een soort representatie van het chaotische kwaad), maar ook door het vele felle kleurgebruik. De kitscherige dansscènes, de seksscènes, de momenten waarop ze met hun auto op een verlaten autosnelweg rijden; de manier waarop het allemaal in beeld wordt gebracht (met vaak contrasterende kleuren) geeft het iets transcendents. Dat ene moment waarop Laura Derns personage het slechte nieuws op de radio niet meer kan aanhoren, en vervolgens samen met Sailor langs de weg uitbundig danst op muziek is overigens veruit m'n favoriete moment uit de film; wat een gevoel van absolute vrijheid en dissimilatie roept dit op. Gecombineerd met de prachtige beelden is die scène een surreëel sprookje op zichzelf. Wat deze film nog zo geweldig maakt is de resem aan enorm bevreemdende figuren, de ene nog raarder dan de andere. Dafoe's personage spant hier de kroon (zijn dood ook!), maar ieders prestatie is wel echt genieten. Ook leuk om vele Twin Peaks-gezichten in kleine rolletjes terug te zien (de scène met Sherilyn Fenn is bijvoorbeeld echt zo'n random scène die enkel een regisseur als Lynch kan laten werken). Persoonlijk zag ik de meerwaarde van de Wizard of Oz-referenties niet echt, maar dat maakt verder weinig uit. Vooral de bevreemdende personages, de sfeer, en de hele visuele look maken van deze film weer een hele fijne Lynch (thematisch wel een beetje afwijkend van de rest van zijn oeuvre). 4*.
Wonderfully strange road trip from Lynch. Wild At Heart often has an almost mythical air about it; among other things because of the almost archetypal characters (the mother as the evil witch for example, Dafoe's character as a kind of representation of chaotic evil), but also because of the many bright use of color. The kitschy dance scenes, the sex scenes, the moments when they drive their car on a deserted highway; the way it is all portrayed (with often contrasting colors) gives it something transcendent. That one moment when Laura Dern's character can no longer hear the bad news on the radio, and then dances exuberantly along the road with Sailor to music is by far my favorite moment from the film; what a feeling of absolute freedom and dissimilation this evokes. Combined with the beautiful images, that scene is a surreal fairy tale in itself.
What makes this film so great is the series of enormously surprising figures, each even weirder than the other. Dafoe's character takes the cake here (his death too!), but everyone's performance is really enjoyable. Also nice to see many Twin Peaks faces in small roles (for example, the scene with Sherilyn Fenn is really such a random scene that only a director like Lynch can make). Personally, I didn't really see the added value of the Wizard of Oz references, but that doesn't matter much. Especially the strange characters, the atmosphere, and the entire visual look make this film a very nice Lynch (thematically a bit different from the rest of his oeuvre). 4*.
Latest News
Josh Hartnett and M. Night Shyamalan to go 'very dark' with new movie Trap
Clarissa Explains It All Streaming UK: How to watch
2024's biggest movies - Everything you need to know about Bad Boys 4
Every Scream movie - RANKED
More to explore
True Romance
Action / Crime, 1993
3 comments
The Straight Story
Drama / Roadmovie, 1999
2 comments
The Sparks Brothers
Documentary / Music, 2021
Mulholland Dr.
Mystery / Thriller, 2001
3 comments
The Elephant Man
Drama / Biography, 1980
3 comments
Blue Velvet
Thriller / Mystery, 1986
2 comments
Trending Movies
Trending Shows
About MovieMeter
MovieMeter aims to be the largest, most complete movie archive with reviews and rankings, in the World. Our team of journalists delivers the latest news for movies and TV shows. Click here to read more about us.
Social media
- Sign up |
- Contact Us |
- About Us |
- Advertise |
- Privacy |
- Disclaimer |
- RSS Feed
© 2024 MovieMeter B.V.