Share
Genre: Crime / Drama
Duration: 100 minuten
Country:
United States
Directed by: Nicolas Winding Refn
Stars: Ryan Gosling, Carey Mulligan and Bryan Cranston
IMDb score: 7,8 (701.848)
Releasedate: 15 September 2011
Drive plot
"There are no clean getaways."
Drive focuses on a Hollywood stunt driver, a loner by nature, who earns a sideline as a getaway driver in the criminal underworld. He incurs the wrath of one of LA's most dangerous men after helping his beautiful neighbor's ex-criminal husband on a job that goes horribly wrong. The only way to protect her and stay alive is to do what he does best: drive.
Social Media
Actors and actresses
Driver
Irene
Shannon
Bernie Rose
Standard Gabriel
Blanche
Nino
Benicio
Tan Suit
Cook
Reviews & comments
Insignificance
-
- 3220 messages
- 5581 votes
Cool. En niet alleen vanwege de roze letters, het gekraak van de leren handschoentjes, Los Angeles, het jasje of de nagenoeg briljante openingsrit. Al is dat al heel wat. Refn komt nogal ambitieus voor de dag met een elegante, expressieve visuele stijl. Uitgekiende beelden met meer sprekend vermogen dan de spaarzame dialogen, zelfs de soundtrack lijkt meer te vertellen dan de personages, maar op deze manier ontspint zich geleidelijk aan een film die biologeert. De slow motion met de twee vertrekkende gangsters in de garage is bijvoorbeeld iets dat hoe dan ook de aandacht trekt. Keerzijde van die aanpak is dat de sudderende relatie tussen The Driver en Irene wankelt op de grens van surreëel en artificieel. Op zich niks mis met Mulligan, maar het komt allemaal een beetje moeizaam over doordat ze een ietwat merkwaardige positie inneemt tussen de mystiek die Gosling aan de dag legt en de rest van de cast. De scène in de lift heeft daar minder minder last van. Het enorme contrast, ook vanwege de stemmige ambiance van de film, hakt er daar in. Iets dat geldt voor alle uithalen van geweld. Fel en furieus. Ik hou wel van de zwijgzame (arche)types en Gosling komt een heel eind met deze vertolking. Iets te glad op de kin, maar een fascinerende verschijning, het zal wel iets met het fabeltje van de schorpioen en de kikker van doen hebben, in vooral een, zoals gezegd, coole film.
cool. And not only because of the pink letters, the creaking of the leather gloves, Los Angeles, the jacket or the almost brilliant opening ride. Although that's already a lot. Refn is quite ambitious with an elegant, expressive visual style. Sophisticated images with more expressive power than the sparse dialogues, even the soundtrack seems to tell more than the characters, but in this way a film gradually develops that mesmerizes.
For example, the slow motion with the two departing mobsters in the garage is something that draws attention anyway. The flip side of that approach is that the simmering relationship between The Driver and Irene teeters on the border of surreal and artificial. There's nothing wrong with Mulligan per se, but it all seems a bit cumbersome as she occupies a somewhat curious position between the mystique that Gosling displays and the rest of the cast.
The scene in the elevator is less affected by this. The enormous contrast, also because of the moody ambiance of the film, cuts in there. Something that applies to all acts of violence. Fierce and furious. I do like the taciturn (arche)types and Gosling comes a long way with this rendition. A little too smooth on the chin, but a fascinating appearance, it must have something to do with the fable of the scorpion and the frog, especially in a, as I said, cool movie.
Rvdz
-
- 616 messages
- 2440 votes
Refn’s stijl als regisseur leek me op voorhand al niet echt iets voor mij en deze film heeft eigenlijk al mijn vooroordelen over hem bevestigd. Het flinterdunne verhaaltje neemt zichzelf veel te serieus en eigenlijk alleen een kapstok voor wat verschrikkelijk onsubtiele symboliek (die maskers… al is het shot dat je Gosling met z’n masker op door een mozaïekruit naar Ron Perlman ziet kijken wel fenomenaal), dus de film leunt, zoals ik eigenlijk wel verwachtte, geheel op het audiovisuele aspect. De soundtrack vond ik vrij drakerig, maar visueel is het inderdaad best mooi. Al vond ik het bloed wel érg nep, wat de impact van de geweldsuitbarstingen wat teniet doet. Vooral vanwege de uitstekende cast en de look van de film kom ik uit op op een kleine drie sterren. Slecht is het allemaal namelijk zeker niet, maar het meesterwerk wat velen hier in zien is mij ontgaan.
Refn's style as a director didn't really appeal to me at first and this film actually confirmed all my preconceptions about him. The wafer-thin story takes itself way too seriously and really just a coat rack for some terribly unsubtle symbolism (those masks… although the shot is that you see Gosling with his mask on looking through a mosaic window at Ron Perlman phenomenal), so the film relies entirely on the audiovisual aspect, as I expected. I found the soundtrack quite drapy, but visually it is indeed quite beautiful. Although I thought the blood was very fake, which nullifies the impact of the violent outbursts. Mainly because of the excellent cast and the look of the film, I get a small three stars. It is certainly not all bad, but the masterpiece that many see in it has escaped me.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Deze film afgelopen avond herzien en wel als openluchtvoorstelling in Arthouse Lux in Nijmegen. Hoewel de beelden op het grote scherm niet goed tot zijn recht kwamen blijft het gewoon een uitstekende film. Het filmpubliek op het terras dacht er enigszins anders over. Sommigen schrokken zich bij sommige actiescènes de lazarus. Maar ja, Drive is nu ook niet bepaald een arthouse film. Liefhebbers daarvan houden toch meer van drama met niet al te veel geweld en zeker niet zoals getoond werd in Drive waarin het geweld plotseling verschijnt op momenten waarin je het niet verwacht. Voor mij is dat juist de sterke kant van deze film die behalve uitstekend acteerwerk van Ryan Gosling ook nog eens beschikt over een uitstekende soundtrack met als uitschieter de song Desire - Under Your Spell Waardering: verhoogd naar 4.5*
This film was reviewed last evening as an open-air performance in Arthouse Lux in Nijmegen. Although the images on the big screen did not come into its own, it is still an excellent film. The movie audience on the terrace thought a little differently. Some were shocked by some action scenes. But then again, Drive isn't exactly an arthouse film either. Fans of that prefer drama with not too much violence and certainly not as shown in Drive in which the violence suddenly appears at moments when you do not expect it. For me, that is precisely the strong side of this film which, in addition to excellent acting by Ryan Gosling, also has an excellent soundtrack with the highlight being the song Desire - Under Your Spell
Rating: increased to 4.5*
Latest News
Iron Man star Gwyneth Paltrow slams quantity over quality superhero era
New viral video shows how Harry Potter would have ended if it was all a dream
Oscar nominee Colman Domingo responds to Kang the Conqueror links
Josh Hartnett and M. Night Shyamalan to go 'very dark' with new movie Trap
More to explore
Django Unchained
Western / Action, 2012
2 comments
Prisoners
Thriller, 2013
3 comments
Warrior
Drama / Sport, 2011
3 comments
Whiplash
Drama / Music, 2014
3 comments
No Country for Old Men
Crime / Thriller, 2007
2 comments
Joy Division
Documentary / Music, 2007
Trending Movies
Trending Shows
About MovieMeter
MovieMeter aims to be the largest, most complete movie archive with reviews and rankings, in the World. Our team of journalists delivers the latest news for movies and TV shows. Click here to read more about us.
Social media
- Sign up |
- Contact Us |
- About Us |
- Advertise |
- Privacy |
- Disclaimer |
- RSS Feed
© 2024 MovieMeter B.V.