Share
Genre: Comedy / Drama
Duration: 107 minuten
Alternative title: The French Dispatch of the Liberty, Kansas Evening Sun
Country:
United States / Germany
Directed by: Wes Anderson
Stars: Benicio Del Toro, Adrien Brody and Tilda Swinton
IMDb score: 7,1 (149.619)
Releasedate: 21 October 2021
The French Dispatch plot
A group of journalists hang out at an outpost in a French town in the twentieth century. The reporters work there for the American daily newspaper 'The French Dispatch'. When the editor-in-chief dies, they decide to commemorate him by publishing three previously published stories. The first concerns an artist who is sentenced to life imprisonment for committing two murders, the second about student riots and the last about a kidnapping that has come to a successful conclusion with the help of a chef. This series of stories is portrayed.
Social Media
Actors and actresses
Arthur Howitzer, Jr.
Moses Rosenthaler
Julian Cadazio
J. K. L. Berensen
Simone
Lucinda Krementz
Zeffirelli B.
Juliette
Roebuck Wright
Le Commissaire
Trailer & other videos
Reviews & comments
Onderhond
-
- 87215 messages
- 11970 votes
Fijn. Maar heb wel het gevoel dat Anderson hier op een eindpunt aangekomen is. Het is de ultieme Anderson film, maar het valt ook wel op dat hij een beetje in herhaling begint te vallen. Vooral omdat dit een anthology project is waar eigenlijk de noodzakelijke varieteit een beetje ontbreekt. De stijl is echt geweldig, maar weet niet of ik het perfect vind werken wanneer het elke 25 minuten weer van vooraf aan begint. Anderson's oog voor minuscule en onzinnige details is leuk, maar er zijn zoveel karakter en setting veranderingen dat het ook best wat vermoeiend wordt na een tijdje. Alsof de intro van Amélie uitgerokken wordt over een hele film. Ook een beetje jammer dat de beste shorts al in het begin zitten, terwijl de laatste twee iets minder leuk waren. Maar verder wel weer erg genoten van de visuele stijl (Anderson ook één van de enigen die iets interessants doet met 4:3, ipv dat slappe "het is claustrofobischer" excuus dat nooit lijkt te werken), muziek vond ik misschien net iets te makkelijk, qua acteurs zijn het vooral Del Toro en Seydoux die er positief uitspringen. Nog steeds erg van genoten, maar als z'n volgende film weer in dezelfde stijl is, dan zal het cijfer blijven dalen vrees ik. Verder vind ik z'n stijl ook gewoon niet echt geschikt voor een anthology, het werkt wat mij betreft beter met een ietsje meer ademruimte. 4.0* en een uitgebreide review
Nice.
But I do have the feeling that Anderson has reached an end point here. It is the ultimate Anderson film, but it is also noticeable that he is starting to repeat a bit. Especially since this is an anthology project where the necessary variety is actually a bit lacking.
The style is really great, but I don't know if I think it works perfectly when it starts again every 25 minutes. Anderson's eye for tiny and nonsensical details is nice, but there are so many character and setting changes that it also gets a bit tiresome after a while. As if Amélie's intro is stretched over an entire film.
Also a bit of a shame that the best shorts are already in the beginning, while the last two were a bit less fun. But other than that I really enjoyed the visual style (Anderson also one of the only ones who does something interesting with 4:3, instead of that lame "it's more claustrophobic" excuse that never seems to work), music maybe just a bit too easy , in terms of actors, it is especially Del Toro and Seydoux who stand out positively.
Still enjoyed it very much, but if his next film is in the same style again, the rating will continue to fall I'm afraid. Furthermore, I don't think his style is really suitable for an anthology, I think it works better with a little more breathing room.
4.0* and a extended review
N00dles
-
- 552 messages
- 2242 votes
Ik weet zéker dat ik in onderstaande recensie dingen ga schrijven die ik in één van mijn vorige recensies van Wes Andersons films ook al heb geschreven. Dat komt simpelweg omdat zijn films grotendeels éénheidsworst zijn qua stijl. De volgende review is daarom met terugwerkende kracht toepasbaar op alle films van Wes Anderson en alle films die hij in de toekomst nog gaat maken: Elk shot, hoe kort ook, is een visueel gestileerd kunststukje. Prachtige symmetrie, belichting, camerawerk en zorgvuldig uitgewerkte details in elke set. Daarbij is vaak een bijzondere combinatie te zien van toneelachtige 2D sets en ruimtelijkere scenes. De film heeft een sterrencast, waaronder grote namen als Bill Murray, Adrien Brody, Willem Dafoe, Tilda Swinton, Owen Wilson, Saoirse Ronan en Jason Schwartzman. En enkele nieuwe namen die op dit moment hot zijn. Het script zit boordevol detail, elke dialoog is vol spitsvondigheden. En juist dat maakt dat je overrompeld wordt en murw raakt van het spervuur aan namen, plaatsnamen en achtergronddetails. En dan slaat (toch) de verveling toe; het is bijna zonde gezien de tijd en aandacht die aan de film is geschonken. Maar het is gewoon altijd hetzelfde verhaal in al zijn films": mooi gemaakt, artistiek ontzettend verantwoord, maar regelmatig ook TE VEEL. Niet álles hoeft altijd maar delicaat en artsy te zijn. Nu het cijfer. Ik kan moeilijk heel laag geven, omdat de film kwalitatief goed is. Alles lager dan 3,5* is gereserveerd voor films die middelmatig, lelijk, stom, cliché of zelfs (extreem) slecht zijn. The French Dispatch doet eigenlijk weinig echt fout, Wes Anderson is een meester in zijn vak, maar omdat de film toch soms moeilijk is om doorheen te komen, geef ik met enige tegenzin een 3,5*. Voor de moeite. Misschien dat ie ons allemaal een keer verrast en volgende keer een blockbuster gaat maken. Ik hoop erop.
I am sure that in the review below I will write things that I have already written in one of my previous reviews of Wes Anderson's films. That's simply because his films are largely uniform in style. The following review is therefore applicable retroactively to all films by Wes Anderson and all films he will make in the future:
Every shot, however short, is a visually stylized piece of art. Beautiful symmetry, lighting, camera work and carefully worked out details in each set. A special combination of stage-like 2D sets and more spatial scenes can often be seen.
The film has an all-star cast, including big names such as Bill Murray, Adrien Brody, Willem Dafoe, Tilda Swinton, Owen Wilson, Saoirse Ronan and Jason Schwartzman. And some new names that are hot right now.
The script is packed with detail, every dialogue is full of ingenuity. And that is precisely why you are caught off guard and become stunned by the barrage of names, place names and background details.
And then (yet) boredom strikes; it's almost a shame given the time and attention given to the film. But it's just always the same story in all his films": beautifully made, artistically very responsible, but regularly TOO MUCH. Not everything has to be delicate and artsy all the time.
Now the number. I can hardly give very low, because the film is of good quality. Anything lower than 3.5* is reserved for films that are mediocre, ugly, stupid, cliché or even (extremely) bad.
The French Dispatch doesn't really do much wrong, Wes Anderson is a master of his craft, but because the film is sometimes difficult to get through, I reluctantly give a 3.5*. For the effort. Maybe he will surprise us all one day and make a blockbuster next time. I hope so.
Fisico (moderator films)
-
- 8353 messages
- 4695 votes
Een Wes Anderson vergt altijd al wat extra aandacht. Niet mijn favoriete regisseur, maar wel eentje die ik steeds in de gaten hou. Zo'n regisseur met een hoekje af en met al zijn creativiteit op technisch en visueel vlak total loss gaat. Een streling voor het oog vaak met veel kleur voor decor én personages. Alleen niet altijd zo toegankelijk en daar schort het vaak bij hem. Héél veel aandacht ook voor details, maar zo vermoeiend. Inhoudelijk verliest hij me dikwijls en dat is hier niet anders geweest. Dat eerste verhaaltje met Benicio Del Toro en Léa Seydoux vond ik nog best OK. Later echter, snakte ik naar het einde. Er passeert een heuse sterrenensemble en de meesten doen het prima. Ook qua dialogen en interactie zit het allemaal goed. En hier en daar zijn de spitsvondigheden en situaties grappig. De vele details, niet alleen visueel, maar ook verbaal (plaatsnamen, persoonsnamen en dergelijke meer) zijn gewoon een tsunami aan info waarin ik verzoop.
A Wes Anderson always requires some extra attention. Not my favorite director, but one that I always keep an eye on. Such a director with a corner and with all his creativity on a technical and visual level is a total loss. A feast for the eyes, often with lots of color for decor and characters.
Just not always so accessible and that's often what he lacks. A lot of attention to details too, but so tiring. In terms of content he often loses me and that has been no different here. I thought that first story with Benicio Del Toro and Léa Seydoux was OK. Later, however, I craved the end.
A real star ensemble passes by and most of them are doing just fine. The dialogue and interaction are also good. And here and there the quips and situations are funny. The many details, not only visually, but also verbally (place names, personal names and the like) are just a tsunami of info that I drowned in.
Latest News
Josh Hartnett and M. Night Shyamalan to go 'very dark' with new movie Trap
Clarissa Explains It All Streaming UK: How to watch
2024's biggest movies - Everything you need to know about Bad Boys 4
Every Scream movie - RANKED
More to explore
Vozvrashchenie
Drama / Mystery, 2003
3 comments
Summer of Soul (...Or, When the Revolution Could Not Be Televised)
Documentary / Music, 2021
Four Hours at the Capitol
Documentary, 2021
2 comments
The Year Earth Changed
Documentary, 2021
La Panthère des Neiges
Documentary, 2021
3 comments
The Rescue
Documentary / Drama, 2021
3 comments
Trending Movies
Trending Shows
About MovieMeter
MovieMeter aims to be the largest, most complete movie archive with reviews and rankings, in the World. Our team of journalists delivers the latest news for movies and TV shows. Click here to read more about us.
Social media
- Sign up |
- Contact Us |
- About Us |
- Advertise |
- Privacy |
- Disclaimer |
- RSS Feed
© 2024 MovieMeter B.V.