• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.389 votes
Profile

Blu-ray

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Reinbo wrote:

Stegen is een erg betrouwbaar adres.

,

TheThirdMark

• 464 messages
  • 727 votes

wimnoot wrote:

Een Blu-ray is duurder dan een kaartje voor de bioscoop hoor!

Niet echt. Bioscoop ga je minimaal met 2 man.

Blu-Ray= €20

Eten/Drinken tijdens de film= €10

Totale kosten €30.

Toegang bioscoop= €20 (minimaal)

Eten/Drinken tijdens de film= €30 (minimaal)

Totale kosten € 50 (minimaal.

Daar heb je dus én de Blu-ray voor én een Blu-ray speler (zowat).

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

zelfs al zou je dan minder kwijt zijn naar de bios (bv als je alleen gaat of weinig tot niks te eten/drinken neemt) dan is het kopen van een BR toch al goedkoper. Want als je naar de bios gaat betaal je 1 keer voor 1 leuke avond. koop je de BR kun je de film vaker bekijken voor 1 prijs

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Haha, die Mark. Wat een kromme vergelijking.

Ik weet ook niet wat je allemaal eet tijdens een film. Potje kaviaar?

Hero-man

• 188 messages
  • 777 votes

inderdaad!

tegenwoordig betaald iedereen zijn eigen kaartje (je hebt uitzonderingen die iedereen wel kent:P)

maarja

ik ga vrijwel altijd naar de Metropolis en daar ben ik voor een kaartje echt niet meer dan 8 of 9 euro kwijt hoor

plus nog het eten

Dan zit ik rond de 15 euro:O in totaal he!

Oke laten we voor de zekerheid een extra 5euro nemen

dan ben je voor jezelf 20 euro kwijt voor een film

haha dat is zo'n 30 euro verschil:P

En mij gaat het bij een film kijken totaal niet om het geld....

Het enige wat telt tijdens een film is de ervaring die je meemaakt

Het gevoel dat je krijgt tijdens het film, noch die geslaagd is of niet

maar kan iemand mij vertellen waarom de speelduur met ruim 16minuten is ingekort?

Mr_White

• 2067 messages
  • 0 votes

Waarschijnlijk een eerste cut die achteraf toch wat ingekort is.

En met een Pathé Unlimited Pass betaal je nog maar 5 euro voor de IMAX 3D versie, een stuk goedkoper dan een blu-ray of dvd.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

oke, laat ik dan uitgaan van alleen de toegang voor 5 euro, waar je de film 1 keer voor mag bekijken. laten we zeggen dat de bluray 20 euro is die je als je zou willen elke dag kan bekijken na aankoop.hmm, dus of 5 euro per keer dat je em bekijkt of een eenmalig bedrag van 2 tientjes en je kan hem zovaak kijken als je wilt. Behalve het feit dat een film in de bios kijken toch een aparte ervaring is, is kopen nog steeds goedkoper. Zo zie ik het tenminste

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

TheThirdMark wrote:

(quote)
Blu-Ray= €20

Blu-ray: € 10 , 2 voor € 15,49 en 2 voor € 20.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

** Meer details over de a.s. STAR WARS Blu-ray releases 9 discs..

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Ik heb geen enkele interesse in de nieuwe trilogie maar wil de documentaire-disc wel graag hebben. Uiteraard zit die alleen bij de complete box.

harm1985

• 526 messages
  • 503 votes

Ja, die 3 bonus discs wil ik ook wel, maar ik ga Lucas niet belonen voor het verkrachten van zijn Saga met het kopen van die box. Vraag me wat wat hij NU weer heeft veranderd in de films.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Uitgebreide comparison OPPO BDP-83(SE) vs OPPO BDP-95.

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Harstikke tof die oppo,s amdat ze alles afspelen, maar ik vind ze zo lelijk!

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Wie van jullie denkt dat Blu ray echt de toekomst is. Dus dat ze over een tijdje net zoveel gekocht worden als de DVD nu. Dat iedereen zijn DVD speler vervangt met een BluRay speler zoals de VHS vervangen is. Denken jullie dat dat er aan zit te komen? Dat BluRays dezelfde prijs krijgen als DVD's nu, dat vind ik belangrijk.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

En dat ze niet meer in die belachelijke hoesjes zitten. Het kwaliteitsverschil tussen DVD en Blu-Ray is alleen niet zo groot dat mensen al hun DVD's opnieuw gaan kopen in een ander formaat gok ik.

harm1985

• 526 messages
  • 503 votes

Nee, maar nieuwe films en je favoriete films? Distributeurs gaan de DVD langzaam uit faseren, is bij de VHS ook gebeurd, DVD's kun je ook nog steeds blijven afspelen, en zo duur zijn BD spelers niet, en de meeste BD's zijn regio vrij (in tegenstelling tot helaas de criterion collectie).

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

jumpstylemovie wrote:

Wie van jullie denkt dat Blu ray echt de toekomst is. Dus dat ze over een tijdje net zoveel gekocht worden als de DVD nu. Dat iedereen zijn DVD speler vervangt met een BluRay speler zoals de VHS vervangen is. Denken jullie dat dat er aan zit te komen? Dat BluRays dezelfde prijs krijgen als DVD's nu, dat vind ik belangrijk.

De toekomst heeft een beperkte houdbaarheidsdatum en zo'n groot succes als dvd zal BR nooit worden, maar over 3 jaar heeft wel bijna iedereen er een in huis en kosten de schijfjes niet meer dan dvd nu. Afgezien van inflatie.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Een BR speler is wel fijn, alleen al omdat de gewone DVD's er meestal beter op uitzien.

Mijn DVD's blijven mij dierbaar, en vele daarvan zullen beslist nooit op BR worden uitgebracht.

Met het vervangen van DVD's ga ik zeer selectief te werk.

Met de aanschaf van BR's loop ik sowieso niet te hard van stapel.

Maar dat heeft ook te maken met het soort van films dat ik doorgaans koop moet ik erbij zeggen.

Veel van hetgeen mij interesseert is gewoon niet verkrijgbaar op BR.

aspro

• 569 messages
  • 1518 votes

Brix wrote:

Een BR speler is wel fijn, alleen al omdat de gewone DVD's er meestal beter op uitzien.

Mijn DVD's blijven mij dierbaar, en vele daarvan zullen beslist nooit op BR worden uitgebracht.

Met het vervangen van DVD's ga ik zeer selectief te werk.

Met de aanschaf van BR's loop ik sowieso niet te hard van stapel.

Maar dat heeft ook te maken met het soort van films dat ik doorgaans koop moet ik erbij zeggen.

Veel van hetgeen mij interesseert is gewoon niet verkrijgbaar op BR.

Brix daar ben ik het voor de volledige 100% mee eens.

mijn gewone DVD's die koester ik ook.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

De meeste films die ik momenteel op DVD heb zal ik (als het verkrijgbaar is) vervangen door een Blu-ray te kopen. Maar er zijn inderdaad DVD's die waarschijnlijk niet op BRD uitkomen, die zal ik dan gewoon houden.

Ik heb alleen 170 DVD's waar er misschien 20 - 30 nog niet op Blu-ray verkrijgbaar zijn. Misschien zijn er een stuk of 80 - 130 die ik ga upgraden en dat zal een lange tijd gaan duren. Want om nou elk weekend 2 nieuwe Blu-ray's te kopen gaat ook ver. Er liggen misschien een paar DVD's tussen die ik niet zal vervangen.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik pak alleen Bluray's mee die goedkoop zijn of waarvan ik weet dat het een visueel spektakel is. Ik heb bijvoorbeeld Sunshine op DVD. Die zou ik graag op Blu-ray willen evenals Tekkonkinkreet

mnrk

• 1876 messages
  • 1733 votes

Films op Blu-ray zijn zeker de moeite waard als het om films gaat waar : mooie special effects in zitten, groots opgezet zijn en een geweldige soundtrack hebben.

Dan pas voegt het voor mij (persoonlijk) iets toe, voor de rest kijk ik gewoon mijn normale dvd's.

Wel binnenkort de Lord of the Rings halen op Blu-ray (extended versie)....

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Best een mooie box. Ik had alleen wat meer boekjes en foto's e.d. verwacht voor zo'n ultieme editie.

Enkele dagen geleden een paar nieuwe soort uitgaves binnengekregen. Zwarte Blu-ray hoesjes. De films die in zo'n editie zijn verpakt waren wel Arthouse films (o.a. Into the Wild, Der Untergang en Eternal Sunshine of the Spotless Mind). Dus misschien is het een nieuwe variatie onder de Blu-ray's om zo soorten types te onderscheiden. Best wel mooi en het was ook ietsje dunner dan een Blu-ray editie.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Minotaures wrote:

Best een mooie box. Ik had alleen wat meer boekjes en foto's e.d. verwacht voor zo'n ultieme editie.

Enkele dagen geleden een paar nieuwe soort uitgaves binnengekregen. Zwarte Blu-ray hoesjes. De films die in zo'n editie zijn verpakt waren wel Arthouse films (o.a. Into the Wild, Der Untergang en Eternal Sunshine of the Spotless Mind). Dus misschien is het een nieuwe variatie onder de Blu-ray's om zo soorten types te onderscheiden. Best wel mooi en het was ook ietsje dunner dan een Blu-ray editie.

Ik hoorde van iemand op een ander forum dat de ultieme editie nog moet komen 'The Ultimate Middle Earth Edition' Maar die zou dan komen als The Hobbit ook uitkomt

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Ben benieuwd wat er dan bij zal zitten.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Kennis en ook audio-freak heeft recent een regiovrije OPPO BDP-95 multi-player gekocht. Fantastisch beeld en geluid.

Maar wat een kater. Hij, fan van de modernere films, wordt geconfronteerd met alleen audiokeuze als DTS-HD Master Audio 5.1 en 7.1 (voor AV-versterker) op BD's.

Als audiofiel, cq. stereo (aka 2CH, aka 2.0) liefhbebber heb we daar dus niets aan.

5.1 klinkt belabbert in stereo (nasaal, tegenfase klank, amper power, etc).

Collectie BD's zal dus niet erg groeien en voor aankoop eerst reviews checken op LPCM 2.0, want dat vermelden de shops niet altijd.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Als je een Oppo hebt, dan hang je daar toch een serieuze versterker aan die alles kan vertalen en evt. waanzinnig goed kan reduceren tot 2.0?

Je hebt echter wel gelijk. Een hoop oud spul wordt klakkeloos door een 5.1 programma gesluisd waardoor de stereo-optie (van het origineel) soms verdwijnt op de BD. Echt goede releases komen, naast de originele beeldratio ook regelmatig met een nette 1.0 of 2.0. Maar ja, de toekomst..

Zo heb ik laatst The Sound of Music in 7.1 beluisterd. Wat een belachelijke, niets toevoegende audiotransfer. Leuk wordt 7.1 wel bij een moderne film als The Expendables.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Zinema wrote:

Als je een Oppo hebt, dan hang je daar toch een serieuze versterker aan die alles kan vertalen en evt. waanzinnig goed kan reduceren tot 2.0?.

Aan de OPPO's zitten inderdaad serieuze stereo (buizen-) versterkers.

LPCM 2.0 wordt in set-up multi-player ingesteld als vaste instelling. Maar wanneer de BD alleen maar 5.1. en/of 7.1 heeft, weet de player het ook niet meer.

En de high-end stereoversterkers laten haarfijn horen wat er fout gaat.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Tsja, jammer hè? Als audiofiel valt er vaak een hoop door de mand. Qua beeld kun je jezelf ook helemaal gek maken. Heb besloten dat niet meer te doen en gewoon te genieten.

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Audiofielen moeten niet zo zeuren over het geluid bij films. Stereo is gewoon voor muziek, en niet geschikt voor een goede filmbeleving....

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.