• 177.901 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.996 votes
Profile

Blu-ray

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

John Milton wrote:

Dat is natuurlijk zo, ik bedoelde meer of er wat toekomst in die markt zit, of dat het al zowat einde oefening is voor 4k blu-ray, ik houd dat niet meer zo in de gaten

Het is een liefhebbersmarkt geworden en dat blijft wel even. Dus veel mooie uitgaves, vaak gelimiteerd en veel extra's plus een NL markt die bijna dood is, dus je bent aangewezen op Duitsland en de UK waar nog behoorlijk veel uitkomt. Dat lijkt ook wel te blijven, ik denk zelfs nog wel decennia. Van een massamedium is het nu iets voor liefhebbers en verzamelaars. Veel geld eraan verdienen doen niet veel bedrijven meer, maar ook bij de labels zitten liefhebbers. Veel grote studio's laten de uitgaves ook aan die labels en doen zelf niet zoveel meer met oudere titels (Universal, Sony, MGM).

Lebarron

• 1018 messages
  • 702 votes

John Milton wrote:

I feel your pain, brother.

Mijn wederhelft is aan de Kaspische Zee geboren. Geen fratsen bij 'exotische typjes', zeggen wij thuis. Als je je testikels wilt behouden, tenminste.

Nee, inderdaad. Flirteo es igual a castracion.....

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Is Blu-Ray Dead? This 4K Disc Player Says No - YouTube

Magnetar UDP900 nu uit vooraad leverbaar - JVB Digital OPPOstore

Pff... Wie gaat er 3000 euro uitgeven aan een blu-ray speler?

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Dat verteld hij in deze video.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

LG stopt met Blu-ray spelers - datanews.knack.be

In 2019 stopte Samsung al met het formaat in de VS, daar dateert het laatste model van 2017. Ook Oppo, Panasonic, Sony en anderen brengen al jaren geen nieuwe modellen meer uit.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Hoelang zullen de schijfjes dan nog doorgaan? En zullen ze ooit hun rentree maken net als de LP dat doet?

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

De schijfjes gaan door zolang ze verkopen en er is al voorzichtig een come back bezig. Ik merk voorzichtig een streaming backlash en heb al meerdere filmpjes gezien op Youtube van mensen die streaming beu zijn en weer blu rays kopen. Dat is anekdotisch bewijs en een massaproduct wordt het nooit meer (maar blu ray was al nooit meer dan een fractie van DVD), maar de verzamelaarmarkt is alive and kicking. Wat nog steeds blijft dalen is de verkoop van hedendaagse blockbusters op blu ray, dus de totaalcijfers dalen nog steeds. Maar voor verzamelaars komen er meer nieuwe labels dan er verdwijnen. Dat is allemaal superkleinschalig en gaat over verkopen van enkele duizenden exemplaren per titel. En vooral in de VS, UK en in mindere mate Australie. En dan heb je ook nog 4K en alle merken produceren die nog. Daar kun je ook blu rays op afspelen. Ook bijvoorbeeld Mubi brengt in de UK blu rays uit.

Van Sony weet ik dat ze gewoon geen nieuwe modellen meer uitbrengen maar de laatste generatie wel blijven produceren. En als elk a-merk volledig zou stoppen gaan er nog wel wat Chinezen (die nu toch al voor vrijwel elk merk produceren) in het gat springen. Je kunt ook nog steeds DVD spelers kopen en videorecorders zijn pas een aantal jaren terug volledig verdwenen en er is nu zo'n levendige handel in tweedehands spul dat ik die ook nog wel terug zie komen. Cassettebandjes zijn al hip in bepaalde kringen van jonge mensen. Er zijn zelfs nog mensen die achter laserdiscs aanzitten.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

John Milton wrote:

Hoelang zullen de schijfjes dan nog doorgaan? En zullen ze ooit hun rentree maken net als de LP dat doet?

Het helpt ook enorm dat je in elke Xbox en Playstation een blu-rayspeler hebt zitten.

Ik koop nog zelden nieuwe films, een paar per jaar als ik er eentje echt in de collectie wil. Maar ben wel blij dat er nog een schijfjesmarkt is. Streaming is ook niet alles.

Ik denk dat de schijfjes nog wel een hele tijd relevant blijven, genoeg mensen die wel dingen verzamelen of gewoon hun favoriete titels altijd op willen kunnen zetten.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Ergens is het ook wel fijn om te weten dat er dan geen nieuwe formaten komen en dat ik helemaal up-to-date ben. En dat de komende jaren ook zal blijven.

Echter, hopelijk blijft men wel doorgaan met het produceren van nieuwe Blu-rays – en uiteraard ook in 4K UHD-formaat. De kwaliteit is vele malen hoger dan die van streaming en zoals The Oceanic Six al aangeeft, heb je altijd je geliefde titels beschikbaar. Ik heb dit jaar een hoop mooie nieuwe uitgaven aan mijn collectie toegevoegd, waar heel veel liefde in zit. Dat kun je van zo'n digitaal bestandje ook niet zeggen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Dat is ook weer zo

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

----------------------- Weetje van de dag 6464 -----------------------

Van alle mensen die vinylplaten kopen heeft ongeveer 50 procent helemaal geen platenspeler.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Misschien zitten daar ook verzamelaars tussen van hoezen, dat was vroeger ook al. Ik heb altijd liever cd's gehad, die koop ik dan ook nog met regelmaat maar ja dan komt de afbeelding niet goed tot zijn recht. Ik meen dat het formaat van dvd's (die koop ik nog af en toe) daar ook mee te maken heeft gehad vanwege de poster.

Verder kom ik regelmatig mensen tegen die toch weer dvd's/blu-ray's zijn gaan kopen. Zoals hier op de site ook steeds te lezen valt ze halen iedere keer weer films eraf, bij VOD. Dat werkt niet als je na een tijdje weer eens een bepaalde film wilt zien. (Tenminste niet voor mij)

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Platenhoezen vind ik geweldig en kijk er graag naar maar ik koop geen LP's. De CD (collectie) heeft betere geluidskwaliteit en neemt al zo veel ruimte in beslag.

Nadeel is wel bij CD's dat ik tegwoordog de inhoud van de boekjes niet meer kan lezen.

DVD koop ik eigenlijk ook niet meer vanwege het belabberde beeld en geluid. Wel jammer dat er heel veel voornamelijk filmhuisfilms zijn die nooit op 4K (Blu-ray) uitgebracht zijn. Games koop ik trouwens ook het liefst fysiek op disc. Maar de huidige console generatie is denk ik voorlopig de laatste generatie die discs af speelt.

Die Blu-ray spelers van LG waren trouwens toch behoorlijk matig.

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Ik speelde de Blu-ray van War of the Worlds (2005) af en de film bleef stil staan bij 51:15.

Disc econtroleerd op beschadigingen, niks te zien.

Schoongemaakt met schoonmaakalchol.

Weer terug in de speler, weer precies op het zelfde punt.

Andere speler. Weer precies op het zelfde punt een freeze.

Disc heeft geen optische beschadeging maar is kennelijk wel stukgegaan.

Ik heb deze disc al meerdere keren bekeken en het was niet vanaf het begin.

Zijn er anderen die hetzelfde hebben ervaren met precies dezelfde film of andere Blu-ray's van Paramount?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Stuur maar terug met daarbij de reden.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Hij heeft 'm waarschijnlijk jaren geleden al gekocht, dus dat zal moeilijk nog gaan.

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Ik kan de link niet meer vinden maar ik las ergens dat er een probleem zou zijn met vroege Blu-ray exemplaten van Paramount.

Vandaar ook mijn vraag, als het schering en inslag is en veel mensen reageerden zou je misschien gezamelijk wel wat kunnen doen al heb je de Blu-ray meer dan 15 jaar terug gekocht.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ok. (Probleem is op een aantal topics na zijn veel mensen niet meer actief in het forum)

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Vanavond komt War of the worlds op Paramount's tv kanaal.

Zo wel humor zijn als hij daar ook op 51:15 brijft hangen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.