• 177.896 movies
  • 12.200 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.891 votes
Profile

Blu-ray

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Heel vreemd alexspyforever ik moet zeggen dat ik enkele tientallen Blu-rays per jaar bestel bij bol en ik heb nog nooit zoiets gehad...ik denk dat je pech hebt

Waar bestel je normaal je BD's?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

tattoobob wrote:

Heel vreemd alexspyforever ik moet zeggen dat ik enkele tientallen Blu-rays per jaar bestel bij bol en ik heb nog nooit zoiets gehad...ik denk dat je pech hebt

Waar bestel je normaal je BD's?

Ik bestel ook nog wel geregeld DVD's. Meestal koop ik via Amazon.co.uk. Niet dat ik ik Bol slecht vind hoor. Dit is de 1ste keer dat ik dit voorheb met een van hun artikelen. Ik koop meestal via Amazon omdat die meestal wel hetgene heb wat ik zoek (blijkbaar zijn de meeste films die ik wil hebben niet zo populair hier en vrij raar). Blijkbaar wijkt mijn smaak af van wat de gemiddelde Belg/Nederlander zoekt. Ben daarom blij dat Amazon bestaat en toch aan mijn trekken kan komen

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Amazon heeft ook zeker een aantrekkelijker aanbod en ik zal daar ook eens iets gaan bestellen....volgens mij scheelt het ook wel wat kwa prijs in het positieve voor Amazon.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Op amazon heb je toch haast geen dvd's met regio 2 EN Nederlandse ondertiteling of maakt dat voor jullie niet uit?

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Alexander1900 wrote:

Op amazon heb je toch haast geen dvd's met regio 2 EN Nederlandse ondertiteling of maakt dat voor jullie niet uit?

Ja ik vind het mooi meegenomen als er ondertiteling(ned) bij zit.......maar bij sommige bestaat het gewoon niet en heb je weinig keus.

Als het engels gesproken is vind ik het wel prima.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Met Engelse ondertiteling vind ik altijd nog prima maar vaak zit er geen ondertiteling bij en bij horror films uit de jaren 80 (waar ik vooral van hou) dan is de audio niet helder / duidelijk en is de film nauwelijks te volgen. Vandaar dat ik zelden films koop die helemaal geen ondertiteling hebben (een stuk of 15 heb ik ervan). En een 10-tal dvd's met alleen Engelse ondertiteling maar heb liever toch met Nederlandse ondertiteling doordat het weer makkelijker is te volgen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

Amazon.co.uk (UK is ook regio 2) heeft anders wel redelijk veel in regio 2 maar dat maakt voor mijn blu-ray speler niet uit. Een van mijn favoriete horrorfilms "Dolls (1987)" heb ik op blu ray gekocht regio A omdat die special edition gewoon niet in regio B was te vinden. Ik wil voor mijn favorieten gerust iets meer betalen en op een legale manier verkrijgen. Er hoeft voor mij geen onnozele producent of distributeur te gaan beslissen want ik wel of niet kan kijken omdat ik toevallig in een andere regio woon. Ondertussen hebben die regiocodes denk ik hun oorspronkelijke bedoeling verloren. Door eraan vast te houden lopen ze het geld mis van mensen die ervoor willen betalen maar niet al die moeite willen doen om ze via het buitenland te bestellen of te investeren in een regiovrije blu ray speler.

Stegen Electronics is de plaats waar ik de mijne heb gekocht (laten toesturen). Het is trouwens ook de enige die ik weet die zulke spelers verkoopt, in België vind je er geen enkele

die dit doet.

Ja ik begrijp best dat oudere films het soms moeilijk verstaanbaar is en dan ben je wellicht beter af met een download waarbij je misschien ergens subs voor kan downloaden. Ik gebruik Engels veel voor mijn werk dus Nederlandse subs zijn geen noodzaak indien het Engels is gesproken.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

alexspyforever wrote:

Stegen Electronics is de plaats waar ik de mijne heb gekocht (laten toesturen). Het is trouwens ook de enige die ik weet die zulke spelers verkoopt, in België vind je er geen enkele die dit doet

Dat begin ik ook te ondervinden, zie mijn berichten wat verder in dit topic.. Hoe gaat dat juist in zijn werk bij Stegen Electronics?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Metalfist wrote:

(quote)
Dat begin ik ook te ondervinden, zie mijn berichten wat verder in dit topic.. Hoe gaat dat juist in zijn werk bij Stegen Electronics?

Bezoek hun website:

Stegen Electronics - Stegen Electronics

Een account aanmaken met alle nodig gegevens, die kan je dan koppelen aan je credit card. Ik denk dat betaling via overschrijving ook gaat. Eens als je die account hebt kan je gaan winkelen in hun shop. Ik heb destijds een van de goedkopere Sony modellen gekocht, is ook maar een klein toestel dat weinig plaats inneemt. Je kan natuurlijk duurder gaan maar deze speelt alle DVD's en blu-rays van alle regio's af ook de meeste divx bestanden alsook muziek. Ik vond het de meerprijs waard en ik had hem binnen de 2 dagen.

Je krijgt er dan ook een afstandbediening bij met uitleg hoe je van regio moet veranderen bij een blu ray (via gekleurde knopjes). DVD's van eender welke regio kan ie automatisch lezen.

En volgens mij is dat helemaal niet illegaal. Het is gewoon een smoesje om je te verhinderen DVD's uit het buitenland te bestellen. Trouwens op een PC is er ook wel een manier om je lezer regiovrij te krijgen.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

alexspyforever

Dolls (1987) lijkt me ook erg leuk maar helaas te duur, zo'n 20 euro voor regiocode 2...

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

alexspyforever

Dolls (1987) lijkt me ook erg leuk maar helaas te duur, zo'n 20 euro voor regiocode 2...

Das denk ik de prijs die ik had betaald voor de blu-ray verzending inbegrepen. Wel een tijd moeten wachten omdat die dan wel vanuit Amerika moest komen. Maar dat was het wel waard met al die extra's. En dat had ik er voor een van mijn top 10, mss zelfs top 5 films wel voor over. Als je ecjht interesse hebt ik had em ook op DVD,ligt momenteel bij mijn nichtje. Maar omdat er geen ondertitels bij zijn zal zij em toch niet opzetten. Maar anders moet je eens zoeken op youtube daar kan je hem ook bekijken, dan weet je meteen of het iets voor jou is.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Bedankt voor het aanbod alexspyforever maar na eventjes zoeken heb ik het kunnen pindakazen binnen 30 min. met sub en blu-ray kwaliteit.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

Bedankt voor het aanbod alexspyforever maar na eventjes zoeken heb ik het kunnen pindakazen binnen 30 min. met sub en blu-ray kwaliteit.

Top veel plezier ermee en ik zie je review al tegemoet hier

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

OPPO Digital NL levert ook regiovrije spelers: http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Dogie Hogan wrote:

OPPO Digital NL levert ook regiovrije spelers: http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp

Waarom zou je serieus zoveel voor een Blu-ray speler willen betalen

Ik denk dat je meer als 200 euro niet moet willen en ook niet nodig is.

Nog nooit van dat merk gehoord trouwens.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

OPPO betekend o.a. super beeld, audio en bedieningscomfort.

Heb er sedert 2009 2 (regiovrije) modellen van.

http://i58.tinypic.com/1tvh1v.jpg

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Dogie Hogan wrote:

OPPO betekend o.a. super beeld, audio en bedieningscomfort.

Heb er sedert 2009 2 (regiovrije) modellen van.

(afbeelding)

Dat heb ik voor een paar 100 euro minder ook wel

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Oke, bedankt voor de info in ieder geval. Ga er eens werk van maken om het wat uit te zoeken, maar jij bent er wel tevreden van heb ik de indruk?

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Wij (mijn vriendin en ik) hebben een paar jaar geleden ook bij Stegen een regio vrije blu ray speler gekocht en idd geen klachten. Mijn vriendin is hem overigens wel een keer na haar werk (nabij Dordrecht) op gaan halen, dat was normaal geloof ik niet helemaal gebruikelijk, maar we vonden het toch wat veel geld om zo maar klakkeloos te betalen en hopen dat het in goede staat naar ons zou worden opgestuurd.

We hebben toen voor een regio vrije Phillips 3D blu ray speler gekozen.

Sindsdien koop ik zonder op regio's te hoeven letten alles wat ik maar wil hebben via Amazon, Ebay etc..

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Dat is inderdaad hetgeen mij ook wat tegenhoudt. Al zie ik wel dat het maar een goed halfuurtje rijden is vanuit Breda, kan ik eventueel wel met mijn werk combineren.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Het was ook niet echt een winkel waar je het op kon halen, maar bij iemand thuis. De site lijkt professioneler, dan het in werkelijkheid waarschijnlijk is.

Maar goed, feit blijft dan wanneer je in een gewone winkel naar een regiovrije speler vraagt, je nog net niet wordt uitgelachen, of met pek & veren de winkel uit wordt gedragen, maar er dus heel afwijzend wordt gedaan en er totaal niet met de klant mee wordt gedacht, die zijn films over de hele wereld wilt kunnen kopen. Er werd mij in een winkel letterlijk gezegd: "Films kopen? Dat doet toch niemand meer? Iedereen download films."

Maar blijkbaar ben je dus afhankelijk van dit soort initiatieven zoals Stegen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik ben er dus ook heel tevreden over. Dat verkopers zoiets hebben van wie koopt er nu nog films tja die veronderstellen dat enkel mensen die met een PC en internet kunnen werken films kijken. De oudere generatie of die wat toch wat betere kwaliteit wil hebben dan maar pech. Nuja als zij mij niet willen verder helpen pech voor hun dan, dan zoek ik het wel op een ander... En die heb ik dan gevonden bij Stegen, die precies een monopolie positie heeft in Nederlandstalig gebieden.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

de grunt wrote:

Kan je aanbevelen om een Panasonic te pakken, daarmee kun je bijna alle forced-subtitles uitzetten. Handig voor import uit Frankrijk en Italie, waar ze je graag een sub opleggen.

Heb dus die Panasonic gekocht, maar kan de forced subs van een Frans schijfje niet uitzetten. Iemand tips?

alexander038

• 957 messages
  • 1295 votes

Quentin wrote:

(quote)
Heb dus die Panasonic gekocht, maar kan de forced subs van een Frans schijfje niet uitzetten. Iemand tips?

Ik heb zelf ook een Panasonic en daarmee kun je tijdens het afspelen van de film in het menu de ondertiteling hoger of lager in het beeld plaatsen.

Als dat niet lukt denk ik dat de ondertiteling echt in de filmstream zit zoals bijv. een VHS videofilm.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Quentin wrote:

Dan staat (of komt) hij waarschijnlijk op 'het lijstje' en is inderdaad hoger of lager in het beeld zetten de enige optie. Maar dit is dus een unieke optie van o.a. Oppo en Panasonic.

Optie 2:

selecteer de Franse audio (dub) in het hoofdscherm en start de film. Zonder ondertiteling.

Tijdens het begin van de film schakel je naar Engels (audioknop remote of via options -> audio). Et voila. Zodra je Engels in het hoofdmenu zou kiezen selecteert hij automatisch Franse subs en zijn ze niet meer uit te zetten tijdens de film. Klein 'omweggetje' dus.

Dit werkt o.a. bij: de Franse blu-ray's van

Elephant

Arizona Dream

Cutter's Way

En bij een heel aantal meer.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ben vandaag dan toch eindelijk overstag gegaan met de Blu-ray Disc-/DVD-speler BDP2100/12 | Philips Kostte uiteindelijk 60 euro en was erg snel regiovrij gemaakt met een code. Ben tevreden

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

"Regio vrij"

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Kon je die code kopen?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.