Blu-ray
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Ik ben van plan een nieuwe bluray speler aan te schaffen. Nu zie je heel veel spelers die 4k upscaler bevatten. Heb je daar wat aan als je een normale HD tv hebt (dus geen ultra hd)?
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes

tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Ik ben van plan een nieuwe bluray speler aan te schaffen. Nu zie je heel veel spelers die 4k upscaler bevatten. Heb je daar wat aan als je een normale HD tv hebt (dus geen ultra hd)?
Ultra hd films zijn er nog niet in grote mate en is nog niet heel populair....maar dat gaat zeker komen en dan is jouw Blu-Ray speler in ieder geval"up to date"
Ondertussen kan je natuurlijk gewoon je gewone HD Blu-ray's afspelen totdat je weer een Ultra Hd tv heb.
En dan ben je voorlopig weer klaar 
Zodra de Ultra HD tv's een mooie prijs bereiken ga ik er ook voor want het verschil is groot.
Zowiezo als je dus de keuze heb om een Blu-ray speler te kopen die je kan updaten en upscalen(wat vaak het geval is vanaf de middenklasse prijs)dan moet je daar zeker voor gaan.
Hoop dat je hier wat aan hebt. 
filmkul
-
- 2469 messages
- 2245 votes
Ultra hd films zijn er nog niet in grote mate en is nog niet heel populair....maar dat gaat zeker komen en dan is jouw Blu-Ray speler in ieder geval"up to date"
Ondertussen kan je natuurlijk gewoon je gewone HD Blu-ray's afspelen totdat je weer een Ultra Hd tv heb.
En dan ben je voorlopig weer klaar 
Zodra de Ultra HD tv's een mooie prijs bereiken ga ik er ook voor want het verschil is groot.
Zowiezo als je dus de keuze heb om een Blu-ray speler te kopen die je kan updaten en upscalen(wat vaak het geval is vanaf de middenklasse prijs)dan moet je daar zeker voor gaan.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik heb bij Steegen Electronics een multiregio blu ray speler gekocht. Nu kan ik eens beginnen met met hogere beeldkwaliteitsfilms op mijn TV te gaan zien (enkel wachten op een aantal bestelde blu-rays discs). En dankzij die multiregio word ik niet meer geplaagd door die verwenste regiocodes!
Jammer toch dat ik buiten Steegen geen andere winkel heb kunnen vinden die multiregio spelers verkopen. In België lijken ze dat precies niet eens te kennen...
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Veel kijkplezier. (Ben al meer dan 10 jaar regiovrij).
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Bedankt, ik was het ook al via mijn PC maar dat is toch niet hetzelfde effect als op een TV-scherm en lekker wegzakken in de sofa 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Heb hier een aantal kapotte BR-doosjes. Van welke site halen jullie lege keepcases?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Heb hier een aantal kapotte BR-doosjes. Van welke site halen jullie lege keepcases?
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Ik heb er ook nog een paar 100 te koop 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Ben dus van plan om een regio vrije Blu-Ray speler bij Stegen te gaan bestellen. Heb echter weinig technische kennis en vroeg me af of alle modellen (dus ook de goedkoopste) DVDs upscalen en of er kwaliteitsverschil in upscaling kan zitten tussen de instap en duurdere modellen?
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Ben dus van plan om een regio vrije Blu-Ray speler bij Stegen te gaan bestellen. Heb echter weinig technische kennis en vroeg me af of alle modellen (dus ook de goedkoopste) DVDs upscalen en of er kwaliteitsverschil in upscaling kan zitten tussen de instap en duurdere modellen?
Maakt volgens mij niet uit hoe duur hij is....en het upscalen van de gewone dvd,s naar beter beeld...dat is minimaal,verwacht daar niet te veel van.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Ben dus van plan om een regio vrije Blu-Ray speler bij Stegen te gaan bestellen.
De sporadische keer dat een ondertiteling niet uitgezet kan worden, biedt Panasonic de optie om deze uit het beeld te verplaatsen.
Oppo kan het bovenstaande ook, maar die zijn veel duurder
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Dank! Dus je zou deze Multiregio Panasonic DMP-BDT160 - Stegen Electronics aanraden?
Lees net deze review: Panasonic DMP-BDT160 review | Expert Reviews - expertreviews.co.uk en daarin zegt men "DVD upscaling was less impressive, as there was a fair amount of noise, and jaggies were evident." Terwijl ik op zoek ben naar een speler die goed kan upscalen (ben niet van plan om mijn 1500+ DVDs te vervangen namelijk). Verwacht ik te veel van het upscalen of zijn er betere modellen verkrijgbaar?
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Dank! Dus je zou deze Multiregio Panasonic DMP-BDT160 - Stegen Electronics aanraden?
Incl verzending kwam ik uit op 157 euro.
Wat de bovenbuurman al zei: verwacht niet veel / niets van upscaling. Zo'n apparaatje kan geen wonderen verrichten. Veelal mooie marketingpraatjes. Het ligt gewoon aan het schijfje wat je erin duwt.
En met deze speler kun je Criterion blu's afspelen. En dan vallen de ogen uit je hoofd wat je dan ziet
(mits goed scherm natuurlijk)
Suc6
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Die op Amazon is enkel regiovrij als het op DVDs aankomt, voor Blu-Ray gewoon zone B. Ga 'm bij Stegen bestellen, nogmaals dank!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Yes, bevalt heel erg goed. Ook fijne - en zeer snelle - playback van allerlei video formaten vanaf mijn harde schijf (aangesloten via USB). Die hing eerst direct aan mijn Sony TV, maar daarvan is de visuele interface onhandig en laadt alles maar traag. Bijzonder tevreden.
Levering van Stegen was overigens perfect, binnen 24 uur.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Opvolger blu-ray-schijf eind dit jaar te koop | Tech | de Volkskrant
Zogenaamde "Ultra HD blu-ray"
j0enne
-
- 9606 messages
- 3773 votes
Het zal me een worst wezen, de DVD's zijn nog uitstekend.
Alleen als 't prijsverschil dusdanig laag is haal ik de blu-ray.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Opvolger blu-ray-schijf eind dit jaar te koop | Tech | de Volkskrant
Zogenaamde "Ultra HD blu-ray"
Ik heb er zin an 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik heb me vandaag laten vertellen door een verkoper dat het verkopen van regiovrije blu-ray spelers bij wet verboden is in België (en Europa) en dat je genoodzaakt bent om hem zelf regiovrij te krijgen. Kan me dat moeilijk voorstellen, maar vind er niet direct iets van terug. Iemand ervaring mee?
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Nooit van gehoord......dikke onzin denk ik.
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
In de vs geld dit wel....
Nederland sowieso niet.
Belgie weet ik niet.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Voordat ik een blu-ray aanschaf kijk ik bijna altijd eerst de recensies of het wel echt blu-ray / goede beeldkwaliteit is. Neem bijv. het flutbedrijf Dutch Filmworks die blu-rays verkopen maar het is er niet aan af te zien. Het is gewoon de standaard dvd kwaliteit en ze hebben er amper tot niks aan gedaan maar wel de volle mep betalen!!!
Het is kassa voor de bedrijven om de dvd's als blu-ray's te bestempelen tenzij ze er ook echt werk van hebben gemaakt.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Voordat ik een blu-ray aanschaf kijk ik bijna altijd eerst de recensies of het wel echt blu-ray / goede beeldkwaliteit is.
Begrijpelijk. Echter veel reviewers opereren niet onafhankelijk en zijn derhalve onbetrouwbaar. Zij worden bespeeld door de studio's met privileges en gratis producten en dit kan hun oordeel beïnvloeden. Ik kan je deze site aanbevelen. Niks beters dan oordelen met je eigen ogen. Sindsdien geen troep meer in huis.
Neem bijv. het flutbedrijf Dutch Filmworks die blu-rays verkopen maar het is er niet aan af te zien.
Onder meer, de labels: Criterion (region A), Blue Underground (region free), Arrow, Eureka, BFI, Sony, Artificial Eye, Lumière kun je in 99% van de gevallen rustig importeren. Zij schatten (cult) mijlpalen uit de filmgeschiedenis op waarde en herstellen ze (doorgaans) in volle glorie.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Nooit van gehoord......dikke onzin denk ik.
Bedankt, ik heb er ook mijn twijfels over. Verkoper was er echter compleet van overtuigd en raadde me er aan in ieder geval niet één van bij hen te kopen. Wat me dan ook weer verbaasde, maar dat terzijde.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Aan Bol.com zal het wellicht niet liggen maar ik kreeg laatste 2 blu-rays die ik had besteld binnen.
Haunter (2013): de blu-ray werkte niet, bovendien stond er geen regio-aanduiding noch op doosje noch op het schijfje. En ik heb een multiregio blu-ray speler dus mag geen probleem zijn (voorheen geen problemen met blu ray of dvd van verschillende regio's). In kleine letters op het doosje "de op de DVD vastgelegde werken". Straks ga ik die retourneren en hoef geen vervanging. Ik heb geen vertrouwen dat het 2de keer wel goed zal zijn (heb de DVD zonder subs dan wel maar zal wellicht toch de enige zijn die deze zal kijken in huis).
The Fall (2006): Deze werkt wel perfect. Op het doosje hebben ze overduidelijk het hoesje van de DVD gebruikt omdat er DVD video op staat en regio aanduiding 2. Het schijfje vermeldt dan wel blu-ray. 
Ik had nu al een tijdje niets meer via Belgische/Nederlandse winkel besteld maar de slordigheid hier vind ik toch niet bevorderlijk om er snel weer iets te kopen.