Blu-ray
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Als je een dure Samsung tv hebt dan ligt het daar aan.
ibendb
-
- 5034 messages
- 3212 votes
HDMI-kabel is ook nieuw en goed aangesloten. En m'n tv is van Philips en was niet zo goedkoop. De Blu-rayspeler is van Samsung.
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
Je moet even gaan zoeken in de gebruiksaanwijzingen. Het probleem zit hem vast in 24p die ergens aan staat en bij het andere apparaat uit (moet altijd aan staan of beter nog op 'auto'). Op die Philips TV de beeldverbeteraars uitzetten zal ook een hoop schokkende beelden schelen. Het probleem moet echter helemaal verdwijnen. Goed instellen alles dus en als je in zo'n menu iets niet begrijpt over aan/uit zetten of welke optie goed Googelen etc. om de juiste instelling te doen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Kijk ook even op de Philips site naar de laatste softwareversie (firmware).
Op die site is er bij elk product een knop 'ondersteuning'.
In het menu van je speler kun je het versienummer controleren.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik ben aan het twijfelen om een Philips BDP3400 te kopen maar vind tegenstrijdige berichten of die regiovrij is. Iemand een idee van?
In de handleiding staat wel het volgende:
BD Region: B
DVD Region Code: 2
Dus ik veronderstel dat die niet regiovrij is op gebied van DVDs
Marco Peter
-
- 21 messages
- 0 votes
In Filmdragers en apparatuur > Algemeen > waarom combo van blu-ray en dvd?:
Normaal gesproken wordt een film uitgebracht op dvd en tegenwoordig steeds vaker ook op blu-ray. Het valt me op dat van sommige films niet alleen een afzonderlijke blu-ray en afzonderlijke dvd op de markt worden gebracht maar daarnaast ook een duurdere 'combo' van blu-ray en dvd samen in één verpakking.
Iemand met een dvd-speler kan de blu-ray niet afspelen en koopt dus liever voor minder geld de afzonderlijke dvd. Iemand met een blu-rayspeler kan beide discs afspelen maar zal vanwege de hogere kwaliteit de voorkeur geven aan de blu-ray en kan daarom beter voor minder geld de afzonderlijke blu-ray aanschaffen.
Wat is dan de meerwaarde van zo'n 'combo'?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Mag ik een poging wagen?
Met muziek vroeger, eerst had je 78 toerenplaten, toen kwamen de 45 en 33 toerenplaten. Het oude apparaat + de oude platen gingen naar boven (voor de kinderen), de ouders hadden een nieuw apparaat vanwege de nieuwe platen, met betere geluidskwaliteit, minder breekbaar....
Voor mensen met meerdere apparaten in huis kan het dus een meerwaarde hebben. Dvd-speler + dvd's voor de kinderen en beneden de Blu-Ray speler met de Blu-Rays.
Net als die oude platen zal het lang duren voor dvd's verdwenen zijn van de markt. Zeker voor met mensen met weinig geld.
Marco Peter
-
- 21 messages
- 0 votes
Voor mensen met meerdere apparaten in huis kan het dus een meerwaarde hebben. Dvd-speler + dvd's voor de kinderen en beneden de Blu-Ray speler met de Blu-Rays.
Daar zat ik ook aan te denken. Het bezwaar is dat je dan twee schijfjes hebt en één verpakking. De verpakking met daarin de blu-ray blijft beneden; de dvd gaat naar boven maar moet nog ergens in worden opgeborgen. Dan is het handiger om de blu-ray en dvd afzonderlijk aan te schaffen, elk in zijn eigen verpakking.
Of het moet een financiële kwestie zijn. Bijvoorbeeld: blu-ray en dvd apart kosten samen 25 euro. De combo kost 20 euro en een blanco dvd-hoes kost 1 euro.
alexander038
-
- 957 messages
- 1295 votes
(aanvulling op bovenstaande)
Je kan de dvd ook als extra zien, zodat je de film kan laten zien bij bv vrienden die alleen een dvd speler hebben.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Ik koop meestal de combo's. Eerst toen ik nog geen blu ray speler had, zodat ik alvast voor de toekomst ook de blu ray versie had en nu weer met vaak de 3D versie er bij, ook weer met het oog op de toekomst. Verder betaal je er vaak maar een paar euro meer voor en zijn de hoezen vaak stukken mooier als bij de gewone uitgave.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Volgens mij heb ik het al is eerder gevraagd, maar zou iemand mij kunnen uitleggen wat het verschil is tussen bd25 en een gewone bd? bd25 is 25 GB en de gewone BD is 45GB. wat is verder het verschil behalve de grote??
zou het graag wil weten doordat ik nu een 3Dmediaplayer heb gekocht en graag het beste beeldkwaliteit wil hebben, als het daar aan zou kunnen liggen.
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
Op een BD50 gaat meer info, dus (als het goed is) beter beeld (details) en geluid. Vaak wordt ook en deel van de extra ruimte gebruikt voor extra's, maar in principe hoort een BD50 betere kwaliteit te geven dan de goedkopere BD25).
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Ook ik ben om. Ik had zelfs nog een 4:3 oude, loodzware CRT TV (die heb ik nog steeds trouwens), maar sinds vandaag staat er een Led-TV met Blu Ray speler in de kamer. Ik heb niet het budget van sommigen hier (mede daardoor heb ik ook zo lang met de oude spullen gedaan), maar ben nu ook eindelijk wat moderner geworden en heb binnen mijn budget wel een goede koop gedaan. Was een beetje bang dat een aantal van mijn mindere DVD's er slechter zouden uitzien, maar dat vind ik vooralsnog erg meevallen. Heb alvast een paar Blu Rays uitgeprobeerd (heb nog geen handvol, maar dat komt nog) en dat oogt erg fijn.
Wat ik ga kopen zal erg van de situatie afhangen. Met name van het prijsverschil. Het zal echt nog weleens gebeuren dat ik gewoon DVD's koop als er ook een Blu Ray is. En ik zal wel het een en ander vervangen, maar alleen bij echte koopjes of nieuwe restauraties.
Voorlopig nog niet Blu Ray-regiovrij. Dat komt nog wel een keer (via Stegen of iets aanverwants). Maar het valt me op dat het bij Blu Ray veel vaker voorkomt dat een disc regiovrij is of dat hij gelijk is voor twee verschillende regio's bijvoorbeeld.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Maak je wel nog een foto van je nieuwe HD Setup, SB?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Jij hebt hem ook?
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
De blu-rays kunnen dus alweer bijna de deur uit 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Je hebt 'm nu al een tijdje.
Hoe voldoet hij, als ik vragen mag?
Ik raak n.l. zelf ook geïnteresseerd in de aanschaf van zo'n speler, en die prijs is schappelijk.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
De blu-rays kunnen dus alweer bijna de deur uit
Denk het niet...de schijven worden alleen maar groter met meer oplag...ik had ergens gelezen tot wel een terra 
BR is wel iets wat voorlopig wel blijft...en gelukkig maar want het is een super vooruitgang vergeleken met dvd.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Denk het niet...de schijven worden alleen maar groter met meer oplag...ik had ergens gelezen tot wel een terra 
BR is wel iets wat voorlopig wel blijft...en gelukkig maar want het is een super vooruitgang vergeleken met dvd.
Ah dat is inderdaad waar. Maar sommige titels zullen wel worden geüpgraded en je zal ook iets aan je apparatuur moeten doen, ook om de kwaliteitsboost enig effect te geven. De dood van de fysieke dragers zal het toch niet worden, in ieder geval niet met deze stap, integendeel lijkt me.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Ah dat is inderdaad waar. Maar sommige titels zullen wel worden geüpgraded en je zal ook iets aan je apparatuur moeten doen, ook om de kwaliteitsboost enig effect te geven. De dood van de fysieke dragers zal het toch niet worden, in ieder geval niet met deze stap, integendeel lijkt me.
Ja dat klopt...gedeeltelijk....als je een beetje een knappe Blu-Ray speler heb is een update voldoende,wel zal je inderdaad een 4k tv moeten aanschaffen....eerlijk gezegt vind ik dat ook niet erg want ik vind het machtig mooi spul en wil wel een beetje bijblijven 
Al kost het allemaal wel wat maar dat heb ik er graag voor over als film en game liefhebber.
filmkul
-
- 2469 messages
- 2245 votes
In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Bluray speler met upscaler 4k:
Ik ben van plan een nieuwe bluray speler aan te schaffen. Nu zie je heel veel spelers die 4k upscaler bevatten. Heb je daar wat aan als je een normale HD tv hebt (dus geen ultra hd)?