Blu-ray
mnrk
-
- 1876 messages
- 1733 votes
Ik moet wel zeggen dat bij de combinatie pakken van grote dance feesten ( Decibel, Defqon1, Hardbass en Qlimax ) de Blu-ray muziekdvd erg goed klinkt en ook het beeld super is !!
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
Ja maar daar krijg je ook een meerkanaalssoundtrack bij, die zijn idd goed opgenomen!!!
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Heb nu een Playstation 3 besteld en nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die weten of deze wel regio vrij is met blu-rays ? je zou haast denken van wel toch ? 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Je hoeft het i.i.g. niet telkens een update te geven, zoals wat je wel moet doen met een speler.
VHS1975
-
- 348 messages
- 70 votes
vraagje: Welke Blu-ray spelers hebben de beste upscaling als je een dvd bekijkt?
Of zit daar gee verschil in? Waar moet je op letten?
Ik ben aan het rondkijken voor een Home Cinema set (BD) 5.1, ik wil geen 3D !!
Ik zag een setje van Samsung (HT-C 5530) en dat leek me wel iets. Geen flauw idee of het een oud model is of niet. Of anders de HT-C 6500 Blu-ray Home Cinema Set
Maar ik wil dus weten als ik een dvd jkijk in een BD speler, hoe de upscaling dan is?
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
Upscaling is iets wat je meestal het best kan laten doen door je tv, de software in tv,s is wat scaling betreft gewoon veel beter als van spelers, ook zie je het tegenwoordig vaak als verkoopargument staan bij receivers maar dit is echt niet nodig.
morris_rednalooz
-
- 123 messages
- 814 votes
Maakt het nog veel verschil verschil of je een Playstation 3 koopt of een ''gewone'' blu-ray-speler? Behalve dan het feit dat je op een PS3 kan gamen...
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
Ja. Een PS3 is een erg handige BD-speler, die mede door zijn 'disc-bevestiging' een goed apparaat biedt. Je kunt er zelfs mee internetten, streamen en AVCHD's en 3D BD's afspelen. En dat alles voor een zeer nette prijs. Kortom, de machine kan veel meer dan een standaard BD-speler.
En i.d.d. je kan er ook mee gamen.
Het online gamen bij PS3 is i.t.t. XboX gratis en zelfs als je geen spelletjes koopt kun je veel demo's gratis downloaden via het winkelkanaal. Eveneens in 3D (moet je wel een 3D TV hebben uiteraard).
morris_rednalooz
-
- 123 messages
- 814 votes
Bedankt, Zinema! Zat er al over na te denken een PS3 te kopen, maar begon toch te twijfelen toen ik de veel goedkopere standaard Blu-ray-spelers zag. Internet & streaming lijkt me daarentegen wel fijn gewoon op de PS3. En ik game ook graag, en nu de PS3 stukken goedkoper is geworden moet ik er toch maar een gaan aanschaffen (voordat de PS4 misschien uitkomt en ik weer achterloop
). Binnenkort PS3 slim + Uncharted 3 voor mijn verjaardag vragen, dan betalen mijn ouders tenminste mee
.
PietPannekoek
-
- 2 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Beste Blu-Ray film:
Hallo ik ben op zoek naar een goede blu-ray film maar geen avatar.
ik wilde eerst I am Legend kopen maar ik heb gehoord dat je die beter niet in blu-ray kunt kopen.
Dus ik zoek een film waarbij de blu-ray heel goed is , want ik wil geen geld verspillen
Alvast bedankt!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Wat voor genres spreken je aan? Anders kunnen er wel honderden titels genoemd worden, omdat die in het allerscherpste kwaliteit tot hun recht komen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Wat ik vind wat in Blu-ray het beste uitziet (om een kleine aantal titels te noemen):
* Actie: 300, Batman Begins, The Dark Knight, The Bourne trilogy, Con Air, Predator en The Rock.
* Avontuur: Apocalypto, Red Cliff, City of Ember, Indiana Jones, The Last Samurai en (natuurlijk) The Lord of the Rings.
* Komedie: Borat, Bruce Almighty, Click, Horrible Bosses, Crazy, Stupid, Love., Friends with Benefits, Dinner for Schmucks, The Hangover, The Hangover Part II, Due Date en Hitch.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
“Niemand heeft nog de illusie dat Blu-ray de plek van dvd in gaat nemen.”, aldus NVPI-woordvoerder Wouter Rutten
Online-verkoop muziek, film en games loopt verder in op winkels :: nrc.nl
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ze moeten alle BluRay's even duur maken als DVD's. Dan komen HD TV bezitters er wel achter dat ze alleen eenmalig een BluRay speler moeten kopen om van beter kwaliteit te kunnen genieten.
ibendb
-
- 5036 messages
- 3213 votes
Ik heb vandaag een Blu-rayspeler gekocht met mijn spaargeld en ik ben erg tevreden. De kwaliteit van het beeld is haarscherp en het is gewoon een fantastische ervaring, vind ik. Ik heb nu enkel dvd's afgespeeld maar binnenkort ga ik wel om een paar Blu-ray's.
ibendb
-
- 5036 messages
- 3213 votes
Oh, en heeft iemand een goede tip voor horrorfilms op Blu-ray? Ik dacht aan de Saw-reeks of zoiets. Andere genres mogen ook best wel.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
The Thing (1982) is wel Blu-ray waardig.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Eindelijk in Nederland op blu-ray uit:
vanaf 18 april te koop:

Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
The Thing (1982) is wel Blu-ray waardig.
Die verschijnt op 31 December 2012 op Blu-ray, in een duopack met de versie uit 2011.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Dat vind ik dan weer z'n rare beslissing breng ze gewoon apart uit.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Uh, ze zijn al apart uit...
Het is wel stom om het nóg een keer uit te brengen en dit keer allebei in. Dat gaat gewoon niet werken. Dat merk je al met de action/komedie/horror-packs. Mensen hebben 1 of 2 van de 3-moviepack. Totaal geen zin.
morris_rednalooz
-
- 123 messages
- 814 votes
PS3 is inmiddels in huis! Ik heb al volop genoten van Blu-ray en Uncharted 3 is geweldig.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Weet iemand welke films (low budget, ...) alleen nog op dvd uitgebracht worden? En waarom? En zijn er al films die alleen op blu-ray uitgebracht worden?
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
In Nederland worden nog heel veel films alleen op DVD uitgebracht. Buiten de grote filmmaatschappijen nog de meerderheid denk ik. En alleen op Blu-Ray heb ik nog niet gezien. Wel in combinatie-edities met DVD en Blu-Ray. Blu-Ray lijkt vooralsnog DVD ook niet te vervangen maar er naast te staan.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
Ik vind die bluray/dvd combos een goed idee. Behalve dan dat je altijd in de auto of op vakantie een film mee kan nemen is er ook nog het feit dat er genoeg mensen nog niet over zijn op bluray omdat het of onnodig is of te duur. En als je dan zon combo koopt voor een paar euro meer kun je in de toekomst altijd nog bedenken om over te gaan op bluray zonder dan een deel nog eens op br te kopen