• 177.953 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.755 votes
Profile

Blu-ray

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Je bedankt, maar hoor graag van de users hier wat ze mij aanraden. Wat hebben jullie zelf thuis staan bijvoorbeeld en bevalt het en waar moet ik op letten?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Nee het gaat me om de speler in dit geval Minotaurus. Welke jullie mij aanraden.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

oh, shit dat stuk niet gelezen.. gewoon een PlayStation 3

je hoeft een PS3 niet up te daten, iets wat je bij een speler moet doen..

Heb je geen gedoe om naar een website (of andere manier van updaten) te gaan om je speler weer optimaal te krijgen, alleen voldoet het niet aan een strak en zuinig budget

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Deze is v.a. 146 euro en kan AVCHD: Sony BDP-S350B prijzen - Goedkope blu-ray speler KIESKEURIG

Hem hem zelf ook (helaas toentertijd voor de volle mep) en kan AVCHD lezen. Is tevens 24p. Heb hem nu zo'n twee jaren, draait dagelijks en nog nooit iets mee gehad. Ben er zeer tevreden over.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ok bedankt! En wat houdt AVCHD in als ik vragen mag? En er staat een rood kruis achter 3D en USB. Kan ik hier geen 3D-effecten mee bekijken? Ook niet na een toekomstige update oid?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nee, maar eerdat 3D wat wordt ben je al gauw 3 jaar verder. En dan nog. 3 d op een tv stelt geen bal voor. Is enkel leuk op een heel groot scherm. (Als het al leuk is)

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

W.b.t. AVCHD moet je plsm 10 berichtjes eerder lezen. Daar leg ik e.e.a. uit.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ok, kan verder ook niet zien of die speler 5.1 of 7.1 is.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Is een losse speler. Moet je aansluiten op een 5.1 of 7.1 versterker. Aan jou de keus.

Edit/ Je krijgt er dus geen speakertjes-reut o.i.d. bij. Hij kan via optisch of digicoax 5.1 en via HDMI 7.1...

Check.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Heeft iemand een tip voor me?

Ik ben opzoek naar een film met heel veel kleurtjes, een prachtige cinematografie en uiterst geschikt voor blu-ray. Echt een film waarvan je zegt WOW!

Iemand?

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

2001 A Space Odyssey behoort to een van de mooiste Blurays qua beeldscherpte en cinematografie. Qua knallende kleurtjes kun je uiteraard voor de Pixar's of andere animatie gaan. Echter, de eerste titel behoort in de blauwe collectie thuis.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Dankje voor de tips! Maar ik ben meer opzoek naar die geweldige arthouse kunstwerkjes zoals Enter The Void, Irréversible, etc etc. Alsof het een grote trip is waarin je beland plus het blu ray effect dat het afmaakt.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Apocalypse Now (wel regio A) en Blade runner zijn prachtig. Maar als je ook je audio wil voelen is Expendables waarschijnlijk de beste. Of natuurlijk Avatar al is dat geen arthouse. Curse of the jade spider is prachtig, maar als een film aan je omschrijving voldoet is het wel 2001.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Reinbo wrote:

Curse of the jade spider is prachtig.

Was ook even benieuwd geworden maar kan deze titel nergens vinden? ook op moviemeter niet.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Reinbo bedoelt wellicht

Curse of the Jade Scorpion, The (2001)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

kappeuter wrote:

Reinbo bedoelt wellicht

Curse of the Jade Scorpion, The (2001)

Die dacht ik zelf ook al, maar is nog niet op blu-ray verschenen?

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Bedankt voor de tips Reinbo ik ga er zeer zeker achteraan.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik bedoelde eigenlijk deze

Man Cheng Jin Dai Huang Jin Jia (2006)

Was wat vroeg vanochtend, kon niet op de juiste titel komen. Wel op blu-ray voor weinig zelfs. Wel traag, maar o zo mooi.

http://images.allmoviephoto.com/2006_Curse_of_the_Golden_Flower/2006_cot_golden_flower_001.jpg

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Heb deze film al gezien echt een prachtig plaatje deze film zal inderdaad op blu ray super zijn!

House of the flying daggers lijkt me ook geweldig op blu ray en die is voor 5 euro verkrijgbaar bij de Mediamarkt dus die ga ik mij snel aanschaffen.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Hmm, House of flying daggers is volgens blu-ray.com niet zo succes :

House of Flying Daggers Blu-ray

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

Bij Thor (2011):

Een Blu-ray is duurder dan een kaartje voor de bioscoop hoor!

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Bij Expendables, The (2010):

GuyB wrote:

Ik heb deze film op dvd!

Gecondoleerd en zonde van het geld, je had hem beter op Blu-ray kunnen hebben. Zoals al vaker gezegd DVD is zo passé en iedere euro die je er nu nog instopt is weggegooid geld.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Theunissen wrote:

Zoals al vaker gezegd DVD is zo passé en iedere euro die je er nu nog instopt is weggegooid geld.

Onzin, op dvd kan je deze film net zo goed bekijken als op Blu-ray. The Expendables is niet zo een visueel spektakel als bijvoorbeeld Avatar.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Is geen onzin, het is gewoon een feit. Iedere film die nieuw uitkomt ziet er velen malen beter uit op Blu-ray dan op DVD, zelfs deze film.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Theunissen wrote:

Is geen onzin, het is gewoon een feit. Iedere film die nieuw uitkomt ziet er velen malen beter uit op Blu-ray dan op DVD, zelfs deze film.

Dan zien we de barslechte special effects nog beter ofzo? Ik ga echt geen extra geld uitgeven aan een Blu-ray voor een film die op dvd zowat even goed tot zijn recht komt. Films als deze zien er op dvd meer dan goed genoeg uit.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Nomak wrote:

Dan zien we de barslechte special effects nog beter ofzo? Ik ga echt geen extra geld uitgeven aan een Blu-ray voor een film die op dvd zowat even goed tot zijn recht komt. Films als deze zien er op dvd meer dan goed genoeg uit.

Ik zou zeggen kijk hem eens op Blu-ray, misschien begrijp je dan wat ik bedoel.

Volgens mij is het prijsverschil tegenwoordig tussen DVD's en Blu-ray's niet zo groot. Daarom kun je beter nu een Blu-ray schijfje kopen dan naderhand. Bovendien krijg je op een Blu-ray vaak meer extra's (kan soms leuk zijn) dan op een DVD.

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

In verband met Blu-Ray: zit dit niet ingebouwd in de PlayStation 3? Heb er namelijk toevallig één. Is dit dan even goed als een "gewone" Blu-Ray speler?

Bovendien heb ik hem net herzien en na veel scènes te rewinden ben ik er eindelijk uit: de coolste scène van de film is als Crews met zijn speeltje door de gang stapt. Surround zo luid gezet dat ik waarschijnlijk permanente oorschade heb opgelopen, maar damn, wat is me dit een kanjer van een film!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

(quote)
Onzin, op dvd kan je deze film net zo goed bekijken als op Blu-ray. The Expendables is niet zo een visueel spektakel als bijvoorbeeld Avatar.

Maar wel een audio feest, en daarin overtreft BR dvd nog veel sterker.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

GuyB wrote:

In verband met Blu-Ray: zit dit niet ingebouwd in de PlayStation 3? Heb er namelijk toevallig één. Is dit dan even goed als een "gewone" Blu-Ray speler?

Tuurlijk, gewoon een goeie HDMIkabel op aansluiten (ps3 games zijn op zich trouwens Blu Rays). Hij upscaled zelfs gewone dvd's naar hogere resoluties.

Verder is het natuurlijk onzin om een onderscheid te maken, elke film is leuker kijken op Blu Ray zowel visueel en al zeker qua geluid. Zeker bij films die draaien rond actie en fx.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.