• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.851 votes
Profile

Blu-ray

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Ok, thanks. Dan ga ik Blu Ray vs. DVD mooi kunnen vergelijken als ik ze beiden heb.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

GuyB wrote:
Ok, thanks. Dan ga ik Blu Ray vs. DVD mooi kunnen vergelijken als ik ze beiden heb.

Je zult dan verbaasd staan over de pracht van een film op een Blu-ray schijfje. O.a. de vliegtuig scene zal er prachtig uitzien.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Reinbo wrote:

Maar wel een audio feest, en daarin overtreft BR dvd nog veel sterker.

Niet iedereen heeft een 7.1 installatie. En die ben je hierbij natuurlijk wel een beetje nodig.

kardiena

• 6 messages
  • 39 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Gecondoleerd en zonde van het geld, je had hem beter op Blu-ray kunnen hebben. Zoals al vaker gezegd DVD is zo passé en iedere euro die je er nu nog instopt is weggegooid geld.

Is dit een site voor filmreviews of een forum over kwaliteitsverschil tussen Blu-Ray en DVD?

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Theunissen wrote:

Is geen onzin, het is gewoon een feit. Iedere film die nieuw uitkomt ziet er velen malen beter uit op Blu-ray dan op DVD, zelfs deze film.

meer dan een week geleden zou ik jke nog gelijk geven ook, maar ik heb sinds kort een nieuwe tv en ik heb getest met een bluray en dvd van LOTR maar ik zag weinig verschil, waarvan ik op mijn oude tv veel verschil zag. Pas geleden was er ook een onderzoek of bluray echt beter is dan dvd en er waren maar een paar films van de 17 die opmerkelijk beter waren in beeldkwaliteit (Avatar en een van de laatste bond films) kan het niet zijn dat het bij jou (en misschien vele anderen) ligt aan de tv?

moest if even kwijt, nu weer ontopic over de film

Vinokourov

• 3143 messages
  • 2909 votes

DVD is naar mijn mening nog steeds de beste beelddrager. Zeker bij niet-actiefilms voldoet DVD nog prima.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Sommige BluRay transfers zijn dan ook te slecht om met de vingers beet te houden. We zagen dat ook bij de introductie van de DVD-speler. Gelukkig zijn de meeste BluRays wel van uitstekende kwaliteit, al schijnen er nog steeds mensen te zijn die grain en andere onzin voor lief willen nemen.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Omdat er hier nogal off-topic wordt afgedwaald is hier de echte plek voor deze discussie:

Filmdragers >> Apparatuur >> Blu-ray

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Sasja wrote:

(quote)

meer dan een week geleden zou ik jke nog gelijk geven ook, maar ik heb sinds kort een nieuwe tv en ik heb getest met een bluray en dvd van LOTR maar ik zag weinig verschil, waarvan ik op mijn oude tv veel verschil zag. Pas geleden was er ook een onderzoek of bluray echt beter is dan dvd en er waren maar een paar films van de 17 die opmerkelijk beter waren in beeldkwaliteit (Avatar en een van de laatste bond films) kan het niet zijn dat het bij jou (en misschien vele anderen) ligt aan de tv?

moest if even kwijt, nu weer ontopic over de film

Dan kijk je niet goed of heb je instellingen niet goed staan. Kijk maar eens op dvdbeaver.com

Lees overigens op Blu-ray Review: The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy | High-Def Digest - bluray.highdefdigest.com dat de beeldkwaliteit van de LOTR BR verre van optimaal is. Maar op dvdbeaver genoeg voorbeelden van het duidelijke kwalitetsverschil. (al vin ik dvd ook nog prima, maar niet qua geluid)

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Met alle respect degene die stug blijven volhouden dat er nauwelijks verschil is tussen een DVD en een Blu-ray hebben of een slechte TV of ze mankeren wat aan hun ogen.

Ik zou zeggen kijk eens een nieuwe film als "The American" op Blu-ray i.p.v. op DVD en dan zie je echt een wereld van verschil. Of er veel verschil is tussen LOTR op DVD of Blu-ray durf ik niet te zeggen want LOTR is in een tijdperk opgenomen zonder HD camera's. Dus die flims op Blu-ray zijn niet meer dan ge-upscalede DVD's. De films van de laatste 2 a 3 jaar zijn juist wel bijna allemaal opgenomen met HD camera's en dan zie je echt een wezenlijk verschil tussen DVD en Blu-ray.

Ook bij deze film moet het verschil gewoon aanwezig zijn want ook Sylvester Stallone heeft deze film opgenomen met HD camera's.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

De beste site voor het checken van beeld en geluidskwaliteit is DVDBeaver.com - DVD Blu-ray all regions, reviews, comparisons, film Geweldig, vooral de DVDBeaver.com - DVD Blu-ray all regions, reviews, comparisons, filmfilm/reviews.htm waar je kan checken wat de beste versie is.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

ik zeg niet dat er geen verschil is, natuurlijk is er verschil qua kwaliteit tussen dvd en bluray,maar veel verschil is het ook weer niet. Op mijn oude LG tv kon ik heel goed het verschil zien, ik zat me er af en toe ook aan te ergeren, vandaar dat ik was overgestapt naar bluray. Daarintegen heb ik tot nu toe alleen 1 LOTR film gezien op dvd met de nieuwe tv. En dat zag er prachtig uit. En over de instellingen: toen ik de dvd had bekeken had degene die de tv bracht en aansloot ook de instellingen geregelt.

En iemand in de familie die heeft sinds kort een PS3 en een bluray film gekregen en die zag het ook niet

Maar misschien dat het ook aan mij ligt omdat ik onbewust nog de kwaliteit van de oude LG gewend ben en meteen overdonderd was van de kwaliteit van de Samsung

maar goed, ik hou het hierbij, is mijn mening, nu weer over de film want we gaan weer offtopic

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik de persoon die de tv aflevert heb ik zelf geen enkel vertrouwen als het gaat om inregelen. Die prikken de kabels er in en zeggen: Klaar. Helaas komt er wel wat meer bij kijken.

Feit is dat het verschil zeer zeker goed zichtbaar moet zijn, anders klopt er gewoon iets niet aan de instellingen of de kijker. Zeker bij een PS3 moet je goed aangeven welke resolutie je uitstuurt. En als je 'm niet met HDMI aansluit zul je ook geen gebruik kunnen maken van de hoogste beeldkwaliteit. Ik geef toe dat het wel jammer is dat al die moderne apparatuur zoveel kennis en know vereist om ook echt het onderste uit de kan te halen.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

nou hij heeft zelf ook het beeld ingesteld, maar met mijn nieuwe tv ziet dvd er zelfs beter uit dan bluray op mijn oude. maar goed zolang ik tevreden ben over de kwaliteit dvd of bluray vind ik het prima

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Sorry hoor maar hier moet ik toch echt hard om lachen "maar met mijn nieuwe tv ziet dvd er zelfs beter uit dan bluray" Dat bestaat gewoon niet, het zou alleen kunnen als je de installatie gekoppeld hebt met een analoge scart kabel (Blu-ray of te wel HD kun je alleen in alle pracht zien met een HDMI kabel, indien je toch kijkt met een HDMI kabel dan moet je die misschien eens vervangen voor een andere) of dat je nog een ouderwetse beeldbuis TV hebt. Maar aangezien je zegt dat je een nieuwe TV hebt lijkt dat laatste me stug.

Als ik jouw was zou ik de instellingen (zoals Reinbo) ook al aangeeft nog eens goed nakijken (om volledig van HD te genieten moet je de Blu-ray speler of je Home-cinema instellen op 1920 x 1080P) en misschien eens een HDMI kabel kopen (of juist vervangen) want een DVD kan er nooit beter uit zien dan een Blu-ray. Dat is gewoon de grootste onzin.

intezar

• 262 messages
  • 0 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Je zult dan verbaasd staan over de pracht van een film op een Blu-ray schijfje.

Jammer dat de film zelf niet prachtig is.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Theunissen wrote:

Sorry hoor maar hier moet ik toch echt hard om lachen "maar met mijn nieuwe tv ziet dvd er zelfs beter uit dan bluray" Dat bestaat gewoon niet, het zou alleen kunnen als je de installatie gekoppeld hebt met een analoge scart kabel (Blu-ray of te wel HD kun je alleen in alle pracht zien met een HDMI kabel, indien je toch kijkt met een HDMI kabel dan moet je die misschien eens vervangen voor een andere) of dat je nog een ouderwetse beeldbuis TV hebt. Maar aangezien je zegt dat je een nieuwe TV hebt lijkt dat laatste me stug.

Als ik jouw was zou ik de instellingen (zoals Reinbo) ook al aangeeft nog eens goed nakijken (om volledig van HD te genieten moet je de Blu-ray speler of je Home-cinema instellen op 1920 x 1080P) en misschien eens een HDMI kabel kopen (of juist vervangen) want een DVD kan er nooit beter uit zien dan een Blu-ray. Dat is gewoon de grootste onzin.

mijn oude tv was een 32lg2100, hd ready, alles was aangesloten via HDMI, dus geen scart

contrast was 30.000 op 1 terwijl mijn samsung ue40c7700 full hd/LED is ook alles met hdmi aangesloten en een contrast van 8.000.000 op 1. oude tv was een goedkope lcd, nu heb ik een best wel aan de prijs LED. Beeldinstellingen vind ik prima staan, maar als jij betere instellingen weet voor mijn tv (contrast, scherpte, helderheid enz.) let me know. Ik vind dvd (zit nu 2 and a half men te kijken) ook superscherp. met de oude tv heb ik ook al met de instellingen zitten 'rommelen' maar ik heb nog nooit het beeld gehad wat ik nu heb.

oh en ps ik zei op mijn nieuwe tv ziet dvd er beter uit dan bluray op mijn oude tv, gewoon omdat mijn nieuwe tv gewoon prachtig beeld geeft

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Sasja wrote:

oh en ps ik zei op mijn nieuwe tv ziet dvd er beter uit dan bluray op mijn oude tv, gewoon omdat mijn nieuwe tv gewoon prachtig beeld geeft

Tja, als je nieuwe TV prachtig beeld geeft dan moeten Blu-ray's er juist op schitteren. Maar goed blijf maar lekker DVD's kijken, lijkt me het beste voor je

P.S. dat contract van 8.000.000 op 1 zegt niets over de beeld kwaliteit, zolang je Blu-ray speler, Home-cinema set of Media player niet staat ingesteld op 1080P zul je nooit kunnen genieten van Blu-ray's.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Theunissen wrote:

Maar goed blijf maar lekker DVD's kijken, lijkt me het beste voor je

Je hoeft er niet zo neerbuigend over te doen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

DVD's zijn vaak ook prima. Zeker de moderne, enkel voor ware audio visuele spektakels is BR een flinke pre. Maar stellen dat het nauwelijks uitmaakt, is ook overdreven.

Mora

• 19 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

DVD's zijn vaak ook prima. Zeker de moderne, enkel voor ware audio visuele spektakels is BR een flinke pre. Maar stellen dat het nauwelijks uitmaakt, is ook overdreven.

Inderdaad.

BR geeft fantastische beeld en geluid !!!

Wie dit ontkent, heeft gewoon geen verstand.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Tja, als je nieuwe TV prachtig beeld geeft dan moeten Blu-ray's er juist op schitteren. Maar goed blijf maar lekker DVD's kijken, lijkt me het beste voor je

P.S. dat contract van 8.000.000 op 1 zegt niets over de beeld kwaliteit, zolang je Blu-ray speler, Home-cinema set of Media player niet staat ingesteld op 1080P zul je nooit kunnen genieten van Blu-ray's.

ik was al overgestapt op bluray, heb al mijn dvd's weggegeven, beetje raar om terug te gaan naar dvd als blu het volgende formaat is

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Sasja wrote:

ik was al overgestapt op bluray, heb al mijn dvd's weggegeven, beetje raar om terug te gaan naar dvd als blu het volgende formaat is

Zeer verstandig van je Dan kun je tenminste optimaal genieten van een film op je nieuwe TV.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Waarom zou je alles steeds upgraden. Enkel mijn favoriete & nieuwe films koop ik op BR, heb nog 100-den films op dvd en zelfs laserdisc. Valt prima naar te kijken. En anders blijf je bezig. En een goede Br speler, waaronder de ps 3 zorgt voor prima upscaling van dvd.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Upgraden is ook niet nodig. Enkel bij nieuwe films en je favorieten films is het verstandig om daarvan een Blu-ray versie in huis te hebben.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat het gewoon zonde is om nu nog nieuwe films te gaan kopen op DVD. Als je een nieuwe film wilt kopen dan moet je gewoon een blu-ray schijfje kopen. En die zijn tegenwoordig helemaal niet meer duur (prijs verschil tussen een DVD en Blu-ray is bij nieuwe films vaak nog maar ongeveer 5 euro). En mocht je nog niet beschikken over een Blu-ray speler dan is de komende kerst het perfecte cadeau daarvoor

harm1985

• 526 messages
  • 503 votes

Reinbo wrote:

Waarom zou je alles steeds upgraden. Enkel mijn favoriete & nieuwe films koop ik op BR, heb nog 100-den films op dvd en zelfs laserdisc. Valt prima naar te kijken. En anders blijf je bezig. En een goede Br speler, waaronder de ps 3 zorgt voor prima upscaling van dvd.

Daar sluit ik me bij aan. Ik heb the Godfather Trilogy op DVD en ga die niet zomaar vervangen voor de Blu-Ray versie. En de Star Wars films, die ga ik ook niet op Blu-Ray kopen, tenzij het de bioscoopversie betreft. Wil alleen echt nog Blade Runner eens op Blu-Ray en dan het liefst de Final Cut 5-Blu-Ray Box.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Theunissen wrote:

Of er veel verschil is tussen LOTR op DVD of Blu-ray durf ik niet te zeggen want LOTR is in een tijdperk opgenomen zonder HD camera's. Dus die flims op Blu-ray zijn niet meer dan ge-upscalede DVD's.

Het is toch wel iets meer dan dat hoor. Vandaag de Nederlandse Blu Ray uitgave van Last Action Hero (1993) gezien, en ik moet zeggen de beeldkwaliteit is echt prachtig. Als ik dan vergelijk met mijn DVD, welke de ps3 automatisch 'upscaled' zie je nog steeds heel duidelijke verschillen. Is niet bij elke film zo, dus sowieso altijd op voorhand een beetje Blu Ray reviews checken kan nooit geen kwaad.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Theunissen wrote:

Of er veel verschil is tussen LOTR op DVD of Blu-ray durf ik niet te zeggen want LOTR is in een tijdperk opgenomen zonder HD camera's. Dus die flims op Blu-ray zijn niet meer dan ge-upscalede DVD's.

Wat je hier schrijft slaat nergens op. 35 mm film (waarmee lotr en vrijwel alle films sinds 1930 ) is een 4 keer zo hoge resolutie als HD. Werkelijk totale onzin.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Klopt de uiteindelijke kwaliteit hangt alleen maar af van de beelddrager. Ik verlang eigenlijk tot ze iets vinden voor die zogenaamde 'superHD'.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Bestaat al. HD 4K, maar nog niet voor de consumenten markt. Maar laten we ook niet overdrijven. Als je in de goede stemming bent, maakt het format en de kwaliteit weinig uit

. Enkel dat het helpt je in de stemming te krijgen. Dat is voor mij ook het voornaamste voordeel van upgrades. Ze helpen je zin in herziening te krijgen. Ik kijk nu al uit naar herziening van Prince of Darkmess in blu ray, of Temple of Doom.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.