• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.851 votes
Profile

Blu-ray

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Firmware update; nieuwe besturingssoftware die aangeraden wordt te installeren.

Vaak komen er na het uitbrengen van nieuwe apparaten nog bugs aan het licht, die de fabrikant oplost met nieuwe firmware software.

Klik op de site op het product dat je hebt. Vervolgens staat er bij Support een download link voor nieuwe firmware software:

http://www.acryan.com/en/products.php

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Thanks! Ik heb ook al een vriend gebeld die dat deze week voor me gaat fixen!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Kan je zelf ook wel toch?

Als je een usb-stick hebt is het piece of cake.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Niet technisch genoeg voor! En ik mis nog een kabeltje is mij gezegd.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Vandaag toch maar het instapmodel van LG gekocht. De LG BD550. Voor 109euro opgepikt bij Scheer&Foppen.

Nadat ik de HDMI kabel eringestopt had werkte hij meteen. De speler start razendsnel op. Laad de Blu-Ray's ook snel en geeft strak beeld. Nog niet alles getest maar op het eerste gezicht een prima speler voor dat geld.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Vraagje over de upscaling van DVD's. Gaat dat automatisch of kun je dat ergens instellen?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Gaat meestal automatisch als je je output op hd hebt staan.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Oke dankjewel.

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7361 votes

Ik ben aan het twijfelen om een Blu-ray speler te kopen, maar hetgene dat me doet twijfelen zijn de enorm lelijke (blauwe) verpakkingen van de films.

aspro

• 569 messages
  • 1518 votes

brucecampbell wrote:

Ik ben aan het twijfelen om een Blu-ray speler te kopen, maar hetgene dat me doet twijfelen zijn de enorm lelijke (blauwe) verpakkingen van de films.

och,vindt het wel passen blu-ray-blauwe verpakking.

past wel goed bij elkaar vind ik teminste.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Justinw wrote:

Ik heb dus ook dat probleem met afspelen. Ik bespeel me fragmenten. via een HDMI kabel van me pc naar me Full HD 1080p tv.

Mijn TV fungeert dus als een 2e beeldscherm. Als ik nu iets van HD stream en er komt actie of snelle beeldveranderingen dan begint hij te haperen.

Hoe kan ik dit oplossen?

En de volgende vraag.

Ik zoek een Blu-ray Speler!

- Met aansluitingen voor een harde schijf of usb etc. (optioneel)

- Upscaling van normale dvd's.

- in de prijsklasse van 100-200 euro.

BSplayerPro is het enige progje dat ik ken (heb ze vrijwel allemaal geprobeerd) dat HD afspeelt zonder haperingen. Installeert automatisch de beste codecs. Werkt altijd en hapert niet eens 1x per jaar, altijd vloeiend beeld. Je moet tijdens het afspelen natuurlijk niet degfraggen/scannen etc. en een fatsoenlijk werkgeheugen hebben.

HDMI van PC naar je FullHD TV-scherm (wel goed de specs instellen van je TV-scherm op je PC) en schitterend beeld. Je moet wel de juiste spullen hebben in je PC, maar als er standaard een HDMI-aansluiting opzit dan kan hij dat grafisch ook aan.

PC-scherm nooit clonen, maar je HD-TV als extra scherm toevoegen. Als je cloned verlies je de 1080p (er vanuit gaande dat je 1e PC-scherm geen full HD is). Film slepen naar scherm 2 en hoppatee.

Sony BluRay is nu tussen 100 en 200 en heeft als groot voordeel dat hij AVCHD ondersteunt. Dat is 1080i op een DVD9 bijvoorbeeld. Het verschil met een Bluray-schijf is met het blote oog amper te zien. Absurd mooie uitvinding die AVCHD's.

Uiteraard scaled elke BluRay-speler (middels de HDMI) sowieso een gewone DVD up. Soms tot best mooi beeld. Onkyo en Sony zijn leuke merken qua BR en DVD.

BluRay is erg leuk, maar heb ook een (uitschuifbaar) bioscoopdoek in huis hangen. Kijk ik in SD naar (heb geen HD-projector) oude VHS-jes en DVD's (bij voorkeur in 4:3). Heeft ook zijn charme. Net als een oude CRT. Heb nog een hele dikke Sony 100 hrtz. in een van de kamers. Als ik daarop met een (wel wat dure) RGB-SCART kabel DVD's op kijk, is e.e.a. ook zeer scherp en mooi. 576i is namelijk vaak een stuk scherper dan de gemiddelde TV-uitzending in SD op een FullHD LCD of Plasma. De 1e drie NL-zenders zijn vaak upsaled en soms echt HD (wel interlaced). Met name het WK was natuurlijk wonderschoon in HD.

Het mooist qua beeldkwaliteit is uiteindelijk een goede BluRay op een mooi groot FullHD scherm. Ook de audio is dan vaak een feest. Koop bij voorkeur geen surroundsetjes maar een losse versterker en een dikke subwoofer die de vrouw minimaal haar wenkbrauwen doet fronsen ('Ja, hij moet zo groot zijn.' en 'Nee, er kan geen vaas op staan.')

Hoop dat je er wat aan hebt. Successos!

Edit/ Tsja, lees net dat je al een speler hebt. Voor iemand die zo kan doorslaan over pixels is het een schande dat hij niet eens goed kan kijken. Ik ga me schamen. Genietze.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Zinema wrote:

en een dikke subwoofer die de vrouw minimaal haar wenkbrauwen doet fronsen ('Ja, hij moet zo groot zijn.' en 'Nee, er kan geen vaas op staan.')

, zo een heb ik er ook. (Vrouw en subwoofer)

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Die van mij, de lieve schat, was het meest blij met het feit dat het bioscoopscherm inschuifbaar was. De subwoofer werd na de eerste film gelukkig alsnog geaccepteerd. Tsja, audio/video-filie blijft doorgaans een mannending.

Al betrap ik mezelf er nog steeds op dat ik haar graag mag overtuigen. Zo heb ik enige maanden geleden al mijn luidsprekersnoer (zo'n 50 meter) vervangen voor een dikkere en betere kabel. Na een drietal argumenten te hebben gegeven waarom ik e.e.a. had vervangen, staarde ze me met bijna open mond aan. Alsof ze klaar stond om geestelijke hulp in te schakelen. Enfin, een concertfilm later..

Mijn vriendin zegt wel eens gekscherend dat ze ook blij zou zijn met een goede transistorradio ipv een kast vol met audio. Een klein CRTtje (neen ze weet niet wat dat betekend) zou ze net zo lief hebben als ik onze grote LCD. Ondanks dat ze geniet van de ruimere hoeveelheid pixels, meent ze dit. I lover her.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik heb ooit een stekkerblok gekocht voor een paar 100 euro (Was al 60% korting vanaf). Kreeg het mee van de verkoper (Snijders Hifi) die zij dat ik het terug mocht brengen als het niet werkte. Heb 'm nog steeds.

Maar er is niemand die mij begrijpt. Maar het beeld en geluid is echt een stuk mooier, maar ik ben de enige die het verschil ooit gezien heeft.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

@ Zinema

Dankjewel ik heb inmiddels al een BR-speler gekocht maar aan je tip van BSplayerPro heb ik erg veel

harm1985

• 526 messages
  • 503 votes

brucecampbell wrote:

Kom je wel overheen als je een film als 2001 in Full HD en DTS HD audio bekijkt.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

@ Brucecampbell: En je favo-films (Evil Dead-serie) liggen nu voor een tientje per stuk op BluRay in de winkels op je te wachten. (FRS sowsieso).

@ Justinw: Mooi!

@: Reinbo: Miijn vriendin schrikt al als ik de stopcontactdozen vervang voor Brennenstuhl om mijn geliefde speeltjes te beschermen tegen evt. overspanning op het net .

Ben bang overigens dat ik die verschillen ook zie. Je staat niet alleen in je gekte. WIj houden die winkels draaiend en onze relaties spannend.

harm1985

• 526 messages
  • 503 votes

Pfft, en ik dacht dat ik gestoord was toen ik een Monster HDMI kabel kocht a 120 euro

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Dat ben je wel een beetje.

Want i.t.t. SCART en vele andere kabeltjes geeft HDMI wel of niet beeld ongeacht de prijs. Met een duurdere kabel krijg je nooit beter beeld. Je hebt waarschijnlijk nu wel een kabel die je 100 keer in en uit kunt pluggen zonder dat hij stuk gaat en een kabel waar je nog eens op kunt gaan springen. Neem aan dat hij 1.4 is en ook 3D kan begrijpen? Men spreekt ook wel van een ultra-HDMI, alleen scherpere beelden dan 1080p zijn er op dit moment niet in de handel qua beelddrager of scherm (1.4 schijnt meer pixels aan te kunnen, maar wordt op dit moment gebruikt bij 3D TV's en Bluray3D/PS3D).

Een kleine tip: Koop net zo makkelijk een HDMI kabel voor een tientje, max 2 bij het dichtstbijzijnde onderdelenhuis. Eentjes en nulletjes blijven namelijk eentjes en nulletjes. En als je wat langer wilt, heb praktisch mijn hele huis bekabeld en laatst nog een HDMI-kabel van 25 meter voor 45,- gekocht (HQ). Als 'n bliksemschicht meneer. Laat je niets wijsmaken door de HDMI-boys, ze spelen in op oude gedachten dat alle kabels duur moeten zijn voor de beste kwaliteit. De gemiddelde kijker koopt ook nog steeds Vivanco-HDMI met metalen huisjes (die schokken zo lekker wanneer de LCD lang genoeg op standby blijft staan, vraag maar eens aan de jongens en meisjes vd Mediamarkten en Saturns die de LCD-displays moeten blijven veranderen en nog wel eens in/uitpluggen). Zo'n Vivanco (geile naam) kost toch gauw meer dan eentje vanuit de onderste bak (met het handiger plastic huisje). De verkoper lult vaak maar wat in de hoop dat je de dure neemt en weet soms letterlijk niet dat er geen verschil is.

Jouw kabel is beregoed, begrijp me goed. Gaat een levenlang mee. Maar ik plug mijn kabel meestal maar een keer in en zal dus het zelfde resultaat bereiken. Daarnaast rijd ik nooit met mijn auto door de woonkamer dus is mijn kabel sterk genoeg. Ook qua behuizing dik in orde (i.v.m. het zeer uitzonderlijke geval van instraling). Zoek ook eens op Kassa (VARA). Die hebben hier laatst een TV-uitzending aan besteed. Er werd een onderzoek/testen verricht naar HDMI-kabels. Conclusie was dat er geen verschil zit in een kabel tussen 14 euro of 140 euro. Je hoort wel absoluut bij de club van audio en videofielen. Welkom!

Edit/

Nog even een quote:

HDMI maakt gebruikt van een digitaal signaal. Dan heb je niks aan gouden pluggen. Bij een digitaal signaal heb je wél of geen beeld. En de afscherming, waar verkopers over praten in de winkel, is pas belangrijk als je een lange afstand moet overbruggen van 5 meter of meer. Dan loop je het risico dat het beeld wegvalt met een goedkope kabel. Maar de gemiddelde Nederlander heeft zijn DVD-speler direct onder zijn televisie staan, dus is een kabel van anderhalve meter voldoende", aldus Walter Holweg docent Elektrotechniek aan de Hogeschool Windesheim.

Bron: Kassa test HDMI kabels & kwaliteit HDMI kabels - htforum.nl

Zelfde verhaal andere woorden.

harm1985

• 526 messages
  • 503 votes

Moet er voor de eerlijkheid bij zeggen dat mijn vrouw (toen nog vriendin) em voor me betaald heeft en die Kassa uitzending had ik toen al gezien. Ging er mij meer om dat er bij Monster ook zo'n garantie bijzat dat als dat ding niet meer up top date is, je em kan laten vervangen, bovendien was ie geschikt voor HDMI 1.4.

Volgende keer koop ik ook een goedkope, als ik ook HDTV abonnement aanschaf.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Kijk, dan heb je een heel lieve vriendin.

Als je trouwens een HDTV-abb. aanschaft en dus een HD-decoder, kun je idd dit verbinden met een normale prijs-HDMI of voor een CAM-module gaan. Die laatste is iets goedkoper en kun je bedienen met dezelfde afstandsbediening van je TV. Er wel vanuitgaande dat je FullHD TV een CAM-module slot heeft (meestal aan de zijkant). Is ook gewoon in 1080ptjes/itjes.

CAM.

Dit is er een van Ziggo, maar met het merk AlphaCrypt heb je geen gezeur met het feit of je TV wel/niet Ziggo (UPC of andere aanbieder) gecertificeerd is.

Heb je helemaal geen HDMI meer nodig.

harm1985

• 526 messages
  • 503 votes

Ja, heb wel zo'n module in mijn TV zitten, maar wet niet zeker of ie Ziggo ondersteund. De verkoper bij de BCC zei dat het wellicht alleen werkte met DigiTenne (als er IETS KUT is), dus dat zou wel jammer zijn, want kan ik gewoon mijn eigen zapper gebruiken.

Maar goed, we dwalen af. Gisteren weer eens 2001 in de speler gehad, we hadden vrienden op bezoek en dan mag ik mijn pronkstuk (de film dus) graag showen. Ze waren danig onder de indruk.

[EDIT]: mijn TV is wel ondersteund... toch maar eens checken, dan. Overigens werkt dat CI+ niet mer die AlphaCrypt.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Wbt dat jouw TV CI+ Ziggo-gecertificeerd is, is gunstig. De Ziggo CAM-module is nl goedkoper dan de Alphacrypt CAM-module (en officiëel ondersteund).

Digitenne is idd kut. De naam insinueert digitale TV, maar dat is het niet. HD-materiaal kan je er dus al helemaal niet mee ontvangen. Weer een mooi voorbeeld overigens dat de verkoper er zelf weinig van af weet.

2001 is idd een van de mooiste BluRays. En een fijne film ook, natuurlijk.

harm1985

• 526 messages
  • 503 votes

Onze bruiloft is ook gefilmd in HD (1440*1080i), dus heb er maar een AVCHD DVD van gemaakt, werkt werkelijk perfect. Moet de film nog bewerken tot een kijkbaar geheel, maar nu kan ik het ruwe materiaal tenminste in HD kwaliteit bekijken en later eventueel omzetten naar DVD formaat voor de familie.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

AVCHD is absoluut een fenomenale uitvinding. De filmwereld is er iets minder blij mee. Want waar men eerst van dual layer koop/verhuur DVD's rips kon maken voor de 4,7 Gb-schijfjes in downloadland, kan men nu hetzelfde met BluRay naar AVCHD op 8.5 Gb-schijfjes.

Heb al gehoord dat sommige BluRay spelers na een firmware 'plotseling' geen AVCHD meer kunnen lezen. Weet dit overigens niet uit betrouwbare bron en het lijkt me niet dat de Sony-serie hier last van zal krijgen. ZIj zijn immers de uitvinder van AVCHD.

Nog even een leuke tip in dit topic. HDMI 1.4 is de opvolger van de gewone HDMI 1.3. De eerstgenoemde kan 3D begrijpen. Zag vandaag zo'n kabel liggen voor 32,- euro bij de Dixons. Ik kocht even later dezelfde kabel (ander merk) voor 2,69 bij de Action.

De zakkenvullerij in HD-land is nog wel even bezig.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Die tips van jou zijn goud waard Zinema

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Thanks!

harm1985

• 526 messages
  • 503 votes

Het is alleen een beetje jammer dat ik geen DVD9 kan branden, maar met AVCHD is de noodzaak voor Blu-Ray branders wel een beetje afgenomen. Mijn PC thuis heeft jammer genoeg niet genoeg werkgeheugen (Pentium 4, 3.4GHz, 512MB ram) dus toen ik met OpenShot de film wilde bewerken ging dat niet helemaal. Vandaag ff extra geheugen kopen, 2 GB moet genoeg zijn, hoop ik.

Ook interessant, met TSMuxer zou je van een MKV bestand (die de PS3 niet kan afspelen) een AVCHD schijf kunnen maken.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Met TSMux en al dat soort progjes, moet je echt weten wat je aan het doen bent. Onnodig ingewikkeld. Pindakaasland staat vol met AVCHD's incl 5.1 of DTS en soms zelfs 7.1. Een goede AVCHD-coder werkt sowieso een stuk vriendelijker, al duurt het converteren flink wat uren (van MKV naar AVCHD tussen de 8 en 12 uren). Echter je hebt het allemaal niet nodig aangezien de heren van Calvé waarschijnlijk allang die bewuste BluRay voor je hebben omgezet naar AVCHD. Niks geen converteer dus. Tenzij het hier je trouw-film betreft.

Met een gewone brander op 2,4x branden met het progje ImgBurn (en geen enkel ander progje). .MDS bestandje aanklikken en het gratis progje ImgBurn opent zich en is gelijk ingesteld met de juiste layer-break. Het branden van een AVCHD duurt plsm 40 minuten (wanneer je verify hebt ingeschakeld in ImgBurn). Je moet tijdens het branden (ookal heb je de zwaarste processor) van de PC afblijven (is ook wel eens gezond). Et voila. Stop hem in een BluRay-speler die AVCHD ondersteunt (PS3, Sony, Samsung, sommige Philips, Onkyo) en in 24p en 1080i/p koekeloeren.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ok, ik ben volgende maand jarig en zou graag een blu-ray-speler willen hebben voor een betaalbare prijs. Dat onding wat ik nu heb valt bijna uit elkaar(letterlijk).

Wat raden jullie me aan om mee te beginnen en dat ik toch wat leuks in huis heb staan rond de kerst? Alvast bedankt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.