• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.950 actors
  • 9.370.968 votes
Profile

Blu-ray

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Gewone HD-TV en 5.1 installatie. Het enige soort film waarbij Blu-Ray echt een meerwaarde is, is bij de animaties. 5 Centimeter per Second was echt fenomenaal!

(quote)
Die van Psycho is wel scherper, maar vind dat niet per se beter. Ik heb Psycho vorige week nog herkeken en heb er geen moment naar gekeken met het idee dat het beeld beter/scherper kon. En dat vind ik nog steeds. De film voelt veel teveel als een film aan en wordt minder natuurlijk.

Kijk je dan zo'n 5cm p/scnd op BluRay of AVCHD via een BluRay-speler op een FullHDTV? Of kijk je via een PC/ Mediaplayer die evt verkeerd is ingesteld. Mensen die v.a. PC kijken willen het scherm nog wel eens clonen wat de kwaliteit niet meer maakt dan 576i., wat weer geupscaled wordt door het scherm die dan rustig 1080p blijft aangeven. Ook hebben sommige mediaplayers een HDMI-aansluiting terwijl ze geen HD-materiaal kunnen doorgeven, nog niet eens 720p. Soms moet je de specs goed checken, evenals instellingen.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Oud nieuws, maar toch... Star Wars reeks eindelijk naar 3D.

Star Wars Episode I: The Phantom Menace zal tegen 2012, in 3D, te zien zijn in de Nederlandse bioscopen.

(afbeelding)

Verwacht herfst 2011:

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nou, daar zit ik niet op te wachten. Niet alleen zijn die laatste drie delen erg zwak, ze zijn ook nooit voor 3D opgenomen. Beetje hetzelfde als zwart wit films inkleuren wat mij betreft.

13woutie13

• 4384 messages
  • 0 votes

Na zo'n 3 maanden een blu-ray speler hier thuis te hebben ben ik toch wel erg verwend geraakt. Ook de gewone dvd's (geen blu-ray) spelen ook erg mooi af. Op het moment dat ik op een TV kijk met een gewone DVD-speler en een gewone aansluiting naar de TV, valt het gelijk sterk op

Bij bepaalde rom-coms is dat natuurlijk niet vervelend, maar bij films als LOTR en natuurlijk House of Flying Daggers is het wel een heel groot verschil en kan ik me er zelfs een beetje aan storen.

Op het begin was ik er ook niet zo van overtuigd, maar na een tijdje raak je er toch wel heel gewend aan. Gewend en Verwend.

Star Wars in 3D lijkt me niet een heel toegevoegde waarde hebben. Vond juist die wat oudere beelden heel klassiek en fijn overkomen.

En is dat Cary Grant met een Lightsaber?

marcjeb

• 245 messages
  • 70 votes

Bij 2001: A Space Odyssey (1968):

Reinbo wrote:

Wat is er nu weer mis met BR? Of ben je gewoon gefrustreerd dat je het zelf niet hebt?

Beeld en zeker het geluid is een stuk beter dan dvd. Al maakt het voor het geluid niet veel uit bij deze film. Al heb je dan geen last meer van 'PAL speed up'.

Zoasl chevy93 aangeeft is bluray erg duur..

Ik reageer op jou omdat chevy93 gelijk heeft, en bluray allang achterhaalt is.

Mensen zullen niet overstappen van DVD naar Bluray maar van DVD naar mediastreamers/mediatank. Goedkoper , overzichtelijker en werkt beter en kan meer audio/film formaten aan. Ee bluray speler is zewat duurder als een mediatank.

Dus zeg gedag tegen bluray.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

"t is maar wat je duur vind, kost maar 4 euro meer dan de dvd. BR spelers heb je ook al voor rond de 140 euro. Verder ging het vooral om het verschil in kwaliteit. Zodra we allemaal onze 25 gig binnen een paar minuten kunnen downloaden, zal het inderdaad veranderen, maar vooral buiten Nederland is men nog lang niet zo ver met internet.....

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Als filmfan wil ik het doosje en het hoesje. Films moeten bij mij uitgestald kunnen staan zoals boeken. Mijn favoriete film moet een individueel object zijn. Als het alleen maar bestaat op een harde schijf dan straalt het iets goedkoop uit ... iets dat gratis is.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Heb dat juist andersom harde schijf neemt veel minder ruimte in beslag en je kan zo paar honderd films meenemen.

Maar snap precies wat je bedoelt had dat vroeger met cd's die moest ik allemaal origineel hebben en niet op zo'n gekopieerd schijfje.

Het hoesje doet mij compleet niks meer maar denk meer in hoeveel goede films ik nu al heb gezien en hoeveel tijd, geld en ruimte ik heb uitgespaard.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Waarom zou iemand een paar honderd films moeten meenemen? Een film DJ ?

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Je kan een paar honderd films meenemen ze staan toch allemaal op zo'n kastje.

Je neemt gewoon een klein videotheek mee genoeg keus als je met meerdere mensen een film wil kijken.

marcjeb

• 245 messages
  • 70 votes

Reinbo wrote:

"t is maar wat je duur vind, kost maar 4 euro meer dan de dvd. BR spelers heb je ook al voor rond de 140 euro. Verder ging het vooral om het verschil in kwaliteit. Zodra we allemaal onze 25 gig binnen een paar minuten kunnen downloaden, zal het inderdaad veranderen, maar vooral buiten Nederland is men nog lang niet zo ver met internet.....

Ja maar hier in nederland zijn we al ver genoeg om dat te doen, en voor 140 euro kan je ook een mediatank halen met 500/1000 GB schijf erin, dat alle formaten kent. nou wat wil je nog meer

Maja ik praat nu over het schijfje zelf DVD -> BD

En jullie over het kwaliteit van 480p naar 1080p

Er is iig een groot verschil tussen die 2 dat zeker!

1080p is echt prachtig om te zien, de moosite film waar ik het echt goed zie is nog steeds The dark knight. WAUW.

Heb zelf een harman kardon versterker met aparte jbl boxen.. dat geeft gewoon bioscoop geluid.. vooral omdat mijn kamertje toch wel 10x zo klein is. dan mogen de boxen ook wel een stukje kleiner.

Me favo film om me geluid te testen is toch altijd weer pearl harbor

Heerlijk

harm1985

• 526 messages
  • 503 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Toch hoor ik het soms. Met name aan de muziek die een toonhoogte hoger klinkt. En al merk je het niet bewust, onderbewust scheelt het zeker.

Bij muziek DVD's hoor je dat vaak. Ik heb ooit de NTSC versie van Neil Young: Heart of Gold gehad, maar weggedaan omdat mijn ps3 deze niet afspeelde, want niet de goede regio. Heb em daarna vervangen door de PAL versie en dat scheelt inderdaad, het is niet storend ofzo, maar ik heb de volgende concertfilm van Neil Young, Trunk Show toch maar op Blu-Ray besteld.

harm1985

• 526 messages
  • 503 votes

13woutie13 wrote:

Star Wars in 3D lijkt me niet een heel toegevoegde waarde hebben. Vond juist die wat oudere beelden heel klassiek en fijn overkomen.

En is dat Cary Grant met een Lightsaber?

Was te verwachten dat Star Wars in 3D zou uitkomen, Indiana Jones zal wel spoedig volgen, en ET niet te vergeten...

Ondertussen vind meneer Lucas het wel te duur om de originele Star Wars films om te zetten naar digitaal. Star Wars zijn goede films, maar zwaar verneukt door al die extra bullshit.

De originele Star Wars Trilogy, zoals die in de jaren 70/80 in de bios te zien was, DAT wil ik wel op Blu Ray zien!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Inmiddels genoeg positieve ervaringen met de Blu-ray. Heb ook een niet al te lange tijd geleden een nieuwe verzameling gestart, namelijk mijn Blu-ray film-verzameling. Het is nog in de verzamel-proces, dus het is nog altijd in verwerking (te zien bij mijn Filmlijsten).

Heb dus metteen sommige Dvd-films die ik niet meer interessant vind of al op Blu-ray heb/ga kopen te koop gezet. Misschien leuk om het door te nemen, want er zitten genoeg leuke titels tussen al zeg ik het zelf

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Fortune wrote:

Heb dat juist andersom harde schijf neemt veel minder ruimte in beslag en je kan zo paar honderd films meenemen.

Ik maak juist graag ruimte voor mijn dvd's/bd's. Film is mijn passie en net als ac1 wil ik dat graag kunnen uitstallen.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Veel mensen onderschatten of missen in zijn geheel de artwork die buiten de film zelf plaatsvindt, zoals het ontwerp van de dvd/bd/vhs etc, poster artwork, lobby cards. Ik vind deze zaken, die echt prachtig kunnen zijn, vaak bijna net zo belangrijk als de film zelf.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Idd. Ik ben niet voor niets weer Laserdiscs aan het sparen. Voor het beeld hoef ik het niet te doen, maar dat artwork.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

En respect daarvoor! Je zal alles maar in een file op je pc hebben staan. Gezellig...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Je kan er natuurlijk een thumbnail aan koppelen.

Zou wel heel veel kastruimte schelen, lekker minimalistisch....

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ohja, thumbnails. Misschien ga ik dat ook verzamelen

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik ben aan de Blu-ray geraakt (een media-center thuis) en het ziet er vaak verrekes mooi uit! Toch ook een nadeel van deze nieuwe drager; soms is het beeld zo scherp dat bepaalde CGI in de moderne film een nog groter fake-gehalte hebben.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik heb ook nog een vraagje:

ik heb dus zo'n mediaplayer en sommige blu-rays lijken heel erg te haperen/stropen op mijn full hd tv?

Heb ik bepaalde instellingen verkeerd staan? iemand een antwoord?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik zou het zo niet weten. wat voor kabel heb je? HDMI neem ik aan.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

HDMI ja. Maar volgens mij heeft 't met de instellingen van doen. Je kunt uit zo veel kiezen:

400nogwa P

500nogwa P

720P 50 herz of 720P 60 herz

1080P 50 of 60 herz

1080i ('i'nterlaced) 50 of 60 herz

Ik weet 't niet meer

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Als je een fullhd tv hebt zet jem natuurlijk altyd op 1920x1080 pixels

1080 p dus en dat zal ongetwijveld op 60 htrz afegspeelt kunnen worden. Over een goede oplossing over het stotteren zul je meer info moeten geven over wat voor een soort mediaspeler jij hebt, of je streamt of direct op je tv afspeelt enz. Kijk voor al dit soort vragen ook eens op tweakers.net

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik heb dus ook dat probleem met afspelen. Ik bespeel me fragmenten. via een HDMI kabel van me pc naar me Full HD 1080p tv.

Mijn TV fungeert dus als een 2e beeldscherm. Als ik nu iets van HD stream en er komt actie of snelle beeldveranderingen dan begint hij te haperen.

Hoe kan ik dit oplossen?

En de volgende vraag.

Ik zoek een Blu-ray Speler!

- Met aansluitingen voor een harde schijf of usb etc. (optioneel)

- Upscaling van normale dvd's.

- in de prijsklasse van 100-200 euro.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Stoppen met streamen en bekabelen. Blijkbaar is de stream soms toch te traag.

Verder zijn er volgens mij tal van oplossingen aan de wensen die jij stelt.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

Als je een fullhd tv hebt zet jem natuurlijk altyd op 1920x1080 pixels

1080 p dus en dat zal ongetwijveld op 60 htrz afegspeelt kunnen worden. Over een goede oplossing over het stotteren zul je meer info moeten geven over wat voor een soort mediaspeler jij hebt, of je streamt of direct op je tv afspeelt enz. Kijk voor al dit soort vragen ook eens op tweakers.net

A.C. Ryan met ingebouwde harde schijf. Direct aangesloten op mijn TV. Directer kan toch niet?

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Sorry foutje van mij maar volgens mij haal ik streamen door de war.

Als ik mijn tv als 2e beeldscherm gebruik. Want je ziet ook gewoon mijn muiscursor erop dan is dat toch via bekabeling. Want het gaat via een HDMI uitgang van me pc naar een HDMI ingang.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

op tweakers:

Een probleem, dat overigens ook voorkomt bij andere spelers op basis van de Realtek-chipset, is dat video's met een framerate van 23,976fps soms schokkerig worden afgespeeld. Dit minpunt zou met een firmware-update uit de wereld geholpen moeten kunnen worden.

Wat houdt dat precies in?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.