Blu-ray
SilverGun
-
- 1151 messages
- 818 votes
De PlayStation 3 speelt ook avi's en andere formaten af, zit bovendien een schijf in van 120 GB. Is ook nog steeds één van de beste spelers op de markt.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Openingsscenes daarvan zijn idd mono.
Andere film erin gedaan en geluid door alle boxen. 
Wou ik toch nog even zeggen. Bedankt.
harm1985
-
- 526 messages
- 503 votes
De PlayStation 3 speelt ook avi's en andere formaten af, zit bovendien een schijf in van 120 GB. Is ook nog steeds één van de beste spelers op de markt.
Alleen helaas niet regio vrij. Gelukkig zijn de Blu-Rays van Warner Brothers dan wel.
Een andere regiovrije BD speler is de Momitsu, veelgebruikt door de reviewer van DVDBeaver.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Na een beetje wat rondzoeken lijkt de Samsung BD-C5500 of C5300 me wel wat.
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Nieuwe thuisinstallaties aan het kopen kos
?
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Heb voor 109 euro op bol.com de Toshiba BDX1100KE aangeschaft, het is een schappelijke prijs en volgens de handleiding is hij regio vrij.

Meer mensen met deze speler toevallig?
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Interessant Mescaline.
Heel graag t.z.t. een update betreffende je eigen ervaringen met dit apparaat (indien mogelijk)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
En dan nog een mooie HDMI kabel tussen speler en flatscreen: Chroma 6. 
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Ziet er mooi uit die speler mescaline, en lekker goedkoop!
Zelf ben ik in de markt voor de Pioneer bdp 430, echter liever heb ik de 330 omdat die op dit moment goedkoop is en ik toch geen 3D tv heb.
Alleen geeft pioneer aan dat die geen DVD+R afspeelt en aangezien ik er veel van heb zou dat echt een probleem worden.
Vaak is het echter zo dat de speler wel gewoon alles afpeelt desnoods via een firmware upgrade. Heeft iemand toevallig de Pioneer bdp 330?
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
En dan nog een mooie HDMI kabel tussen speler en flatscreen: Chroma 6.
Heb al een goede HDMI kabel voor een 10tje, het is inderdaad waar dat duurdere minder storingen weergeven maar de kwaliteit opzich gaat niet echt voor of achter uit..
Bovendien heb ik ook geen last van storingen ( op de blu-ray speler die ik nu leen)
Pioneer heeft inderdaad ook regio vrij, al twijfel ik wel of deze Toshiba echt wel regio vrij gaat zijn aangezien de beschrijving wel op meerdere manieren kan worden opgevat maar goed, we wachten af.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
@mescaline
Dat zeggen alle mensen die geen geld overhebben voor een goede kabel. Het is niet alleen storingvrij of afgeschermd. Juist deze twee factoren spellen een belangrijke rol bij de kwaliteit van weergave. Ook bij scart kabels was dat al zo en ook de rest van beeld kabel soorten. Alle invloeden van elektromagnetische straling die vrij komt in elke huis afkomstig van elektronische apparatuur die invloed hebben op kabels als ze niet zijn afgeschermd.
Al het goede komt van betere kabels en niet alleen van een dure tv of bluray speler.
Nu ff toelichten wat Kassa heeft gedaan met een bekende test of dure kabels beter waren. Ze hebben de kabels getest in een afgeschermde ruimte die straling vrij was en zo dus aantoonden dat dure niet beter waren dan goedkope kabels. Wat ze er niet bijvertellen is dat je huis niet storing vrij is en ook nooit zal zijn met als klacht dat mensen vaak storingen ondervinden bij film, tv of muziek. Oorzaak nummer een is interferentie straling.
Hoe kan je zien of horen dat het werkt. Het beste is twee dezelfde lcd's met beide verschillende kabels aangesloten op een bluray speler.
Tweede mogelijkheid is kijk de hele week veel tv of films met een dure hd kabel en daarna met de goedkope en je zal versteld staan.
Met audio is het verschil nog veel groter omdat we daar spreken over analoge overdracht.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
@mescaline
Dat zeggen alle mensen die geen geld overhebben voor een goede kabel. Het is niet alleen storingvrij of afgeschermd. Juist deze twee factoren spellen een belangrijke rol bij de kwaliteit van weergave. Ook bij scart kabels was dat al zo en ook de rest van beeld kabel soorten. Alle invloeden van elektromagnetische straling die vrij komt in elke huis afkomstig van elektronische apparatuur die invloed hebben op kabels als ze niet zijn afgeschermd.
Al het goede komt van betere kabels en niet alleen van een dure tv of bluray speler.
Nu ff toelichten wat Kassa heeft gedaan met een bekende test of dure kabels beter waren. Ze hebben de kabels getest in een afgeschermde ruimte die straling vrij was en zo dus aantoonden dat dure niet beter waren dan goedkope kabels. Wat ze er niet bijvertellen is dat je huis niet storing vrij is en ook nooit zal zijn met als klacht dat mensen vaak storingen ondervinden bij film, tv of muziek. Oorzaak nummer een is interferentie straling.
Hoe kan je zien of horen dat het werkt. Het beste is twee dezelfde lcd's met beide verschillende kabels aangesloten op een bluray speler.
Tweede mogelijkheid is kijk de hele week veel tv of films met een dure hd kabel en daarna met de goedkope en je zal versteld staan.
Met audio is het verschil nog veel groter omdat we daar spreken over analoge overdracht.
Ik merk er persoonlijk helemaal niks van, Blu-Ray films zien er uit zoals ze er uit horen te zien en de kwaliteit is super.
harm1985
-
- 526 messages
- 503 votes
Toch geen miskoop gedaan dus met die monster 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Toch gek, want volgens dit artikel zou het niets moeten uitmaken van welk merk je het koopt. Gaat enkel om de max bit snelheid..
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
Leuk artikel Reinbo.
Uit de PCM-test haal ik vooral dat echt verschil pas merkbaar is v.a. 300 of 600 euro, maar ik blijf bestrijden dat een vergelijking met SCART opgaat. Het verschil tussen een goedkope en duurdere SCART is mijns inziens goed zichtbaar. Ik heb zelf met verschillende HDMI-kabels nooit verschillen kunnen waarnemen. Hetgeen niet betekent dat ze er niet zijn, maar ik ben bang dat de prijs/ kwaliteit verhouding volslagen buiten proporties is en het verschil nihil. Daarnaast bezit ik over voldoende opties op al mijn audio/video apparatuur om de settings zo prettig mogelijk te zetten. Ik kan me voorstellen dat als je een homecinemaset bezit de audio enkel treble en bass kent, maar een goede versterker doet wonderen. Net als een goede TV en/of beamer.
Een kabel van 600 eu is leuk speelgoed, maar aan doorsnee Saturn-spul hangen lijkt me ook een beetje kolder. Kortom, voor de grote massa blijf ik het geldklopperij vinden.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Gary Tooze heeft weer interessante Blu-ray reviews. 
Rame
-
- 70 messages
- 26 votes
Alleen helaas niet regio vrij. Gelukkig zijn de Blu-Rays van Warner Brothers dan wel.
Een andere regiovrije BD speler is de Momitsu, veelgebruikt door de reviewer van DVDBeaver.
Hoe kom je daar bij? De PS3 is wel degelijk regiovrij.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Om nog even terug te komen op de Toshiba Blu-Ray speler.
Regio 1 & 2 spelen zonder moeite af, natuurlijk doen regiovrije Blu-Rays het ook prima.
Regio 3 Blu-Rays kan ik niet proberen maar het ziet er naar uit dat alle Regio's gewoon prima gaan werken, en dat voor 109 euro 
Geen miskoop geweest gelukkig, want het was nog best een lange zoektocht.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
PS3 is enkel regio vrij voor games, niet voor film.
Rame
-
- 70 messages
- 26 votes
Damn, net mijn eerste regio 1 dvd besteld. Wel eens vaker wat in het buitenland besteld maar die zullen dan wel regio 2 of 0 zijn.
Ik had nog wat andere regio 1 dvd's op mijn wishlist maar niet zo'n zin om een 2e speler te halen of er verder moeite voor te doen.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Toshiba Blu-Ray speler blijkt niet regio vrij te zijn.
Eerst geen problemen met regio 1, maar toen ik een nieuwe dvd kocht had ik het probleem wel
Zitten er verschillen tussen de regio 1 dvds ofzo?
Weet iemand trouwens hoe je een blu-ray kan rippen zonder enige kwaliteits verlies? dus net als een ISO van een dvd zeg maar.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Damn, net mijn eerste regio 1 dvd besteld. Wel eens vaker wat in het buitenland besteld maar die zullen dan wel regio 2 of 0 zijn.
Ik had nog wat andere regio 1 dvd's op mijn wishlist maar niet zo'n zin om een 2e speler te halen of er verder moeite voor te doen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Iemand die wat meer weet over regiovrije Blu-Ray spelers. Wil er best eentje aanschaffen, maar aangezien we in onze collectie DVDs van regio 0 tot 7 hebben zitten is een locked speler geen optie.
Of het moest zijn dat het unlocken even makkelijk gaat als met DVDspelers. Iemand die een goeie site met informatie kent of persoonlijke ervaringen heeft (uiteraard wel uitgebreid getest dan)?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Beetje duur nog, heb je ook ergens info over betrouwbaarheid van die zaken, want zijn gemodde versies voor zover ik begrijp?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Weet niet welke je wil halen, maar dit is wel een handige site om je BR-speler regiovrij te maken.
Alleen jammer dat ik nog geen antwoord heb gehad of ik dit ook nog kan doen als ik al een update heb binnengehaald.(wat is dus als beginner meteen heb binnengehaald).
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Meeste blu-ray spelers zijn met gemak regio vrij te maken voor dvd's. Alleen voor Blu-Ray's is het wat lastiger.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Stegen is een erg betrouwbaar adres. De LG BD570 kost 'maar' 248 euro.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Die "maar" vind ik dus nog redelijk veel geld. Anderzijds is het een erg mooi spelertje waar nog wel een aantal interessante functionaliteiten inzitten (streaming vanaf PC enzo).
Ben alleen niet zo vertrouwd met het hele mod/hack gedoe en hoewel op de site wel staat dat firmware updates verder geen effect hebben op het regio gebeuren ben ik toch liever zeker.
Verder kan ik er totaal niet bij hoe onderbezet de markt van regiovrije BR-players is. Hoe die industrie zich nog steeds vastzet met het regiolocken is gewoon beyond belief.
Bedankt voor de info in ieder geval!