Blu-ray
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Wat houdt het in als een winkel BD's van regio 0 aanbiedt? Ben geen actief BD-koper, maar is dat hetzelfde als met dvd's, gewoon een bootleg? Of een foutje op de website misschien?
Wist eerlijk gezegd niet eens dat er bootlegs van BD's in omloop waren...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Regio 0 zou mogelijk op regio vrij aanduiden. Met Blu ray is de wereld in A, B en C verdeeld. Europa is B en USA is A. Persoonlijk zou ik niet zonder regio vrije speler kunnen. Komt veel te veel moois uit in de USA. (Heeft verder niets met bootlegs te maken)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Regio 0 kan op elke Blu-Ray speler. Gebruik je je Blu Ray van je PS3 dan maakt het helemaal geen drol uit, die speelt elke BD af.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ging er al van uit dat het regiovrij was, maar gelukkig heeft het niks met bootlegs te maken dan. En ik gebruik inderdaad de PS3. Thanks! 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Regio 0 kan op elke Blu-Ray speler. Gebruik je je Blu Ray van je PS3 dan maakt het helemaal geen drol uit, die speelt elke BD af.
Juist niet PS3 is niet regio vrij te maken zelfs. Dus die speelt enkel regio 0 en regio B af.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
PS3 is standaard al regiovrij. Mijne speelt ook alles, niet alleen 0 en B. Of dat moet te maken met het feit dat ik de launch PS3 heb.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
No way! Sony is juist een van de driving forces achter regio codering. Bovendien heb ik er eentje en die is het niet. Enkel voor games, maar niet voor films
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hmm, vreemd. Snap nu dus niet waarom ik wat niet regiovrije Aziatische BD's gewoon kan kijken.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Welke regio staat daar dan op? Zou A moeten zijn. Maar ik heb echt heel veel dvd's en BR uit Amerika en ze doen het gewoon niet. Misschien staat het foutief vermeld op de hoes, dat gebeurt wel vaker. Bovendien komt er veel illegaals uit die hoek...

FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ik ben geschokt. Ik was er van overtuigd dat het ook voor films regiovrij was, maar nu ik er idd een animédvd met regio 1 in doe leest hij hem niet. Mooi dat ik dat nu weet voor dat ik straks verkeerde dingen bestel.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Het nadeel is dat de ps3 ook niet regio vrij te maken is. Heb daarom een nieuwe speler moeten kopen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Welke regio staat daar dan op? Zou A moeten zijn. Maar ik heb echt heel veel dvd's en BR uit Amerika en ze doen het gewoon niet. Misschien staat het foutief vermeld op de hoes, dat gebeurd wel vaker. Bovendien komt er veel illegaals uit die hoek...
(afbeelding)
Ik zie het al. Het gaat dus om Hard-Boiled maar dat is een double feature met de Hard Boiled game Stranglehold, zal wel gewoon lezen als game dan.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
s-vhs naar scart. Is dat geen optie. Niet optimaal, maar je hebt wel beeld.
Ik heb nu de video-out(gele tulp) naar de tv (scart waar je geel, rood en wit in kan doen)
En de rode en witte audio-out ook naar de tv. Heb ook geprobeerd om rood en wit naar de subwoofer te doen.
Er gaat alleen ook al rood/wit van mijn kpn-kastje naar de subwoofer.
Mijn oude dvd-speler was gewoon rood wit naar rood wit van subwoofer naar dvd-speler, maar de Bluray-speler heeft dus maar 1 keer rood en wit audio out.

Wat zijn die andere kleurtjes aan de achterkant van de Bluray-speler eigenlijk?
Uiteindelijk ga ik wel een nieuwe tv kopen, maar wil gewoon geluid uit al mijn boxjes zoals ik gewend was met mijn oude dvdspeler. Wat kan ik proberen?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Die groene blauwe en rode zijn voor het beeld als je het in component wil uitsturen, maar daar heb je niets aan bij jouw tv. Oranje is voor digitale audio, zou naar je versterker kunne, maar is ook niet geschikt om direct naar je tv te sturen.. Wel kan die naar je versterker en als het goed is moeten al je boxen het dan doen.
Rood en wit onder is je analoge audio uitgang, die je inderdaad via je scartingang op je tv moet aansluiten. Subwoofer kan je hiermee niet apart aansturen.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Apart dat als ik rood wit audio out uit mijn kpn-kastje naar mijn subwoofer heb ik wel televisie over al mijn boxen en subwoofer kan krijgen. Ik heb beneden bij deze tv geen versterker.
Zit er in het kpn-kastje iets wat niet in de BR-speler zit?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nee, wat zou kunnen is dat je de analoge uitgang van de speler nog moet activeren vanuit het menu. Misschien staat hij standaard op digitaal out. Op zich zou er namelijk geen verschil moeten zijn met de rode en witte uitgang van je kpn kastje. Werkt het wel als je het direct in de tv prikt?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nee, tot nu toe niet rechtstreeks de tv in. Als ik even de rood wit van de kpn uit de subwoofer haal en in plaats daarvan rood wit van de BR-speler er in doe, doet maar 1 of 2 boxen het. Zou dus kunnen dat ik dat tijdelijk even in het menu moet aangeven. Updates allemaal al wel netjes binnengehaald trouwens.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Misschien is het stukje audio wat je van de br speelt wel zonder sub.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Begon met Magnolia, dus zou goed kunnen aangezien dat nou niet een film is die het van de geluidseffecten moet hebben. Bedankt in ieder geval!!
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7364 votes
Het is hier misschien al enkele keren gevraagd, maar waar kan je een goedkope regio-vrije blu ray speler kopen?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Het is hier misschien al enkele keren gevraagd, maar waar kan je een goedkope regio-vrije blu ray speler kopen?
- Link 1.
- Link 2.

brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7364 votes
Bedankt Dogie!!
Ik heb dit ergens op een forum gelezen:
I went out tonight and picked up the Technika BRSS10 Blu Ray player from Tesco for £49.97
I'd read about it on one or two forums and have wanted a Blu Ray player that wil play Region A discs, but didn't want to spend vast sums of money on one. This seemed like a decent deal, and the reviews were quite positive.
Just checking it out with my Region A Evil Dead disc, looking at the modern film trailers on there, it compares favourably with the PS3 picture wise. And some have mentioned a flat sound - I didn't notice it through my system.
I recommend this at £50 - so easy to make any region for Blu Ray or DVD.
OPEN TRAY
PRESS SETUP
TYPE 9113
A new menu appears, a configuration menu, and you select your region from that, and change back and forth whenever you want.
Technika BRSS10 Blu-Ray Player - Tesco.Direct - direct.tesco.com
Dit zou toch een erg goedkope oplossing zijn, denk ik.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ben redelijk onbekend in de blue-ray wereld, maar zijn er ook leuke spelers die divx/avi afspelen?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Veel wel. Mijne ook, mijn externe HD aangekoppeld en de playback ondersteunt elk formaat. Ideaal.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Veel wel. Mijne ook, mijn externe HD aangekoppeld en de playback ondersteunt elk formaat. Ideaal.
Linkje alstublieft?
,.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Weet de versie even niet meer, hier kom ik vanavond op terug
.