- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- IMDb
IMDb
gideonvdb
-
- 1795 messages
- 0 votes
ik weet het, het is of topic maar kon het gewoon niet laten.
711
-
- 2 messages
- 38 votes
Als ik daar toch iets over mag zeggen:
Ik denk dat The Godfather toch een tweede plaats moet hebben. Waarom? Ze krijgen volgens IMDB beide een 9.1 maar The Shawshank Redemption heeft 43.000 stemmen meer.
Ze zijn dus bij IMDB dus gesorteerd op cijfer en naam terwijl een sortering op cijfer en vervolgens het aantal stemmen natuurlijk een betere methode zou zijn.
*Let op! The Godfather blijft natuurlijk ook een verschrikkelijk goede film,..
gideonvdb
-
- 1795 messages
- 0 votes
Ik denk dat The Godfather toch een tweede plaats moet hebben. Waarom? Ze krijgen volgens IMDB beide een 9.1 maar The Shawshank Redemption heeft 43.000 stemmen meer.
Ze zijn dus bij IMDB dus gesorteerd op cijfer en naam terwijl een sortering op cijfer en vervolgens het aantal stemmen natuurlijk een betere methode zou zijn.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Inderdaad, het hoort hoger te moeten zijn. 
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Het cijfer bij IMDB is 2 decimalen achter de komma. Op de hoofdpagina's zie je ze als één, maar ze rekenen in twee.
Plus.. bij de top 250 staat:
For this top 250, only votes from regular voters are considered
Zou dus kunnen dat SSR op 9.12 staat en GF op 9.14
711
-
- 2 messages
- 38 votes
Kijk dat schept meer duidelijkheid. Zijn toch zo gek nog niet, die jongens bij IMDB. 
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Leuke toevoeging dat filmpersonages nu ook een eigen pagina hebben op Imdb.
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Valt me op dat recente films steeds makkelijker de top 250 lijst halen.
2 films die nog geen Nederlandse bioscooprelease hebben gehad staan in de top 30.
There Will Be Blood (2007)
No Country for Old Men (2007)
Als je alleen al kijkt hoeveel recente films er in dat lijstje staan:
The Departed (2006)
Leben der Anderen, Das (2006)
Laberinto del fauno, El (2006)
Juno (2007)
Ratatouille (2007)
The Bourne Ultimatum (2007)
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007)
Letters from Iwo Jima (2006)
Children of Men (2006)
American Gangster (2007)
The Man from Earth (2007)
Grindhouse (2007)
Little Miss Sunshine (2006)
3:10 to Yuma (2007)
films die er ook eventjes in stonden:
o.a. 300, Atonnement, Die Hard 4.0, Planet Terror en Tropa de Elite
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Loopt aardig gelijk op met de MM updates, cq "alle nieuwe berichten bij de films" zijn bij films van na 2000.
(Wat zegt dat over de meeste MM-gebruikers, en misschien ook IMDB-gebruikers?)
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
2 films die nog geen Nederlandse bioscooprelease hebben gehad staan in de top 30.
There Will Be Blood (2007)
No Country for Old Men (2007)
The Departed (2006)
Juno (2007)
Ratatouille (2007)
Children of Men (2006)
American Gangster (2007)
Grindhouse (2007)
films die er ook eventjes in stonden:
o.a. 300, Atonnement, Die Hard 4.0, Planet Terror en Tropa de Elite
Ja, belachelijk eigenlijk. Daarom neem ik die top-250 niet serieus. Ze zouden op zijn minst een wachttijd van 2 jaar moeten doen, net zoals MM.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Ik heb zojuist mijn eerste user comment gescheven bij El Padrino, maar wat een gedoe zeg. Eerst alle spelfouten aan passen en dan moeten de mods daar hem nog goed keuren.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Mensen....dit is toch echt té erg: kijk eens naar de release!!!
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Zoekt en gij zult vinden:
The 12-Year Movie) is a working title for the upcoming motion picture directed by Richard Linklater and starring Ethan Hawke, Patricia Arquette and Ellar Salmon. Filming for the movie began in the summer of 2002 in Houston, Texas and the movie is set to be released around 2015.[1]
en
The movie tells a story of two divorced parents (Ethan Hawke and Patricia Arquette) trying to raise their precocious child (Ellar Salmon). The story follows the boy for twelve years, from first grade at age 6 through 12th grade, and examines his relationship with his parents as he grows.[2][3]
en
In May 2002, Academy Award-nominated American film director and screenwriter Richard Linklater announced that he would begin shooting the then unnamed film in his home city of Houston, Texas in the summer of 2002.[2] At that time, Linklater planned to assemble the cast and crew a few weeks out of every year to shoot the story over a 12-year period, reasoning that, "I've long wanted to tell the story of a parent-child relationship that follows a boy from the first through the 12th grade and ends with him going off to college. But the dilemma is that kids change so much that it is impossible to cover that much ground. And I am totally ready to adapt the story to whatever he is going through. Even if he's got acne, we'll go with that."[2] Linklater hired the then 7-year-old Ellar Salmon to play the boy as the centerpiece of the story. [1][4]
bron: Wikipedia
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik heb zojuist mijn eerste user comment gescheven bij El Padrino, maar wat een gedoe zeg. Eerst alle spelfouten aan passen en dan moeten de mods daar hem nog goed keuren.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Ben in de enige bij wie imdb het niet meer doet de laatste paar dagen?
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Vreemd Quentin, imdb doet het hier ook.
Ewing Oil
-
- 146 messages
- 49 votes
Wat mij regelmatig opvalt is dat IMDB niet altijd de juiste informatie geeft over een serie, ik ben er al een paar tegen gekomen die wel een up-date kan gebruiken.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes

Na vandaag neemt niemand die lijst meer serieus gelukkig.
sSjorsz
-
- 84 messages
- 0 votes
The Departed (2006)
Juno (2007)
Ratatouille (2007)
Children of Men (2006)
American Gangster (2007)
Grindhouse (2007)
Nu staan er natuurlijk wel een paar films in dat lijstje die in de top 250 thuis horen.. Waaronder El Laberinto Del Fauno, Ratatouille, The Bourne Ultimatum.. American Gangster mag ook nog wel van mij.. Maar Juno vind ik echt belachelijk.. ook Little Miss Sunshine, vond ik wel geweldige film, maar niet goed genoeg voor in die top.. Maargoed..:P
sSjorsz
-
- 84 messages
- 0 votes
(afbeelding)

The Shawshank Redemption heeft nu plaatsje 2 ingenomen dus dat betekent dat The Godfather nog een plaatsje zakt naar 3..
loves_horror
-
- 52 messages
- 58 votes
In Overigen > Algemeen > IMBD en MM:
Kan iemand mij misschien vertellen wat het verschil is tussen IMBD en MovieMeter (behalve dat de een Amerikaans is en de ander Nederlands) en wat zijn/haar mening over de 2 is?
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Aan die plot keywords op IMDb heb je ook niks:
http://www.imdb.com/title/tt0091605/
Plot Keywords:
Teenager Nudity | Bare Butt | Sex Scene | Ox Heart | Male Rear Nudity
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Is dit al bekend:
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ligt het aan mij of is deze site opvallend veel offline de laatste tijd?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
In Overigen > Algemeen > IMBD en MM:
Kan iemand mij misschien vertellen wat het verschil is tussen IMBD en MovieMeter (behalve dat de een Amerikaans is en de ander Nederlands) en wat zijn/haar mening over de 2 is?
IMDb bevat veel meer feitelijke informatie, zoals bijvoorbeeld mini-biografieën, volledige castlijsten, gegevens over releasedata, enzovoort enzovoort. MovieMeter lijkt me meer een discussiesite, alhoewel ook op IMDb discussies gevoerd kunnen worden. IMDb is meer opgebouwd rond het informatieve aspect, terwijl MovieMeter in de eerste plaats om het interactieve draait.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ligt het aan mij of is deze site opvallend veel offline de laatste tijd?
Ik wou het ook net vragen. Ik kan alweer een halve dag niet op hun site komen. De laatste week is het inderdaad triest gesteld. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Je moet ook al een account hebben op Amazon.com wil je berichten achterlaten op IMDb
.
Het is een fijne site om informatie te vinden maar discussiëren is echt een pain in the ass. Ik heb vooral een hekel aan het ondoorzichtige moderatorbeleid (zo op het eerste gezicht in ieder geval) en de censuur.