• 177.899 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.979 votes
Profile

IMDb

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Wou het hier ook net plaatsen. Vind het eigenlijk niet eens zo vreemd, het IMDb discussion board was toch niet echt meer up to date. En met IMDb in handen van Amazon gaan zulke zaken toch al sneller over imago en ROI dan over pure inhoudelijke meerwaarde.

Maar 't is wel één van de oudste en grootste online (film) fora die er mee ophouden. Maakt MM weer dat beetje unieker 

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

15 jaar geleden dat ik daar mijn eerste berichtje tikte... ik doe dat al lang niet meer vanwege de trolls en giftige sfeer, maar toch vreemd dat het wegvalt.

Flavio

• 4893 messages
  • 5223 votes

Het is een beetje een trend zo lijkt het. Kennelijk is een open discussieforum ouderwets aan het worden.

Wataru

• 279 messages
  • 784 votes

Hoewel ik de financiële beweegredenen wel begrijp blijft het een jammerlijke beslissing die IMDb gaat nemen. Ik zit al zo'n tien jaar op IMDb en heb altijd interessante discussies gevolgd en eraan meegedaan. Klaarblijkelijk is het tijdperk van de grote forums nu echt voorbij en zoals Onderhond al zei zal maakt dit Moviemeter weer een stukje "unieker".

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ja laten we hopen dat al die trolls hier naar toe komen

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Ach, wat moet je met de imdb als je moviemeter hebt .

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

IMDb is toch helemaal anders. IMDb is een gewoon forum, een kletshoek waar hoofdzakelijk individuele threads worden gecreëerd met vragen en opmerkingen terwijl moviemeter meer één lange draad is waar mensen elkaar willen imponeren met hun reviews.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

John Milton wrote:

15 jaar geleden dat ik daar mijn eerste berichtje tikte... ik doe dat al lang niet meer vanwege de trolls en giftige sfeer, maar toch vreemd dat het wegvalt.

Werd ook als reden gegeven. Veel fora hebben die giftige sfeer trouwens, moviemeter heeft dat gelukkig niet maar behoort daar toch wel in de minderheid.

Zelf vond ik het een erg onoverzichtelijk en chaotisch forum, en daarom nooit echt gebruik van gemaakt.

AC1 wrote:

IMDb is toch helemaal anders. IMDb is een gewoon forum, een kletshoek waar hoofdzakelijk individuele threads worden gecreëerd met vragen en opmerkingen terwijl moviemeter meer één lange draad is waar mensen elkaar willen imponeren met hun reviews.

Waar zit je op te posten?

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Op het feit dat IMDb de message boards sluit.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Ik vind het sowieso vreemd dat IMDb het sociale aspect niet meer heeft uitgebuit. Een vriend toevoegen en naar diens pagina gaan heb ik zelden zo omslachtig gezien als op IMDb, terwijl het vergelijken van je eigen ratings met die van vrienden toch een van de leukste dingen is van zo'n site in mijn ogen.

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Ik gebruik imdb puur als extra info bron op mm.

Als ik wil weten waar ik die acteur of actrice ook al weer van ken.

Of als ik zijn of haar nationalteit wil weten oid.

Qua informatie is de imdb erg rijk vind ik.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Betekent dit dus dat je bij films op IMDb geen berichten meer kunt plaatsen of hebben we het over iets anders?

De commentaren bij de films op IMDb vind ik sowieso weinig toevoegen en slecht gemodereerd. Neem Anne no nikki (1995) - IMDb waar gewoon een commentaar staat waar wordt beweerd dat het dagboek van Anne Frank vals is en dat "Otto Frank conveniently died before he could be asked questions".

Dan snap ik wel dat IMDb zegt "the site’s message forums ... will be disabled ... because they “are no longer providing a positive, useful experience".

Flavio

• 4893 messages
  • 5223 votes

Nee dat is een (bizarre) review. Wat verdwijnt zijn de message boards. Bij deze film zijn zo te zien geen commentaren geplaatst.

AC1 wrote:

Ik ben het grotendeels wel met je eens. IMDB is (was) wel een 'kletshoek' waar bij vlagen oprecht interessante uitwisselingen ontstonden, weliswaar erg afhankelijk van de film waar het message board onder viel en vaak doorspekt met vrijblijvende beledigingen van volstrekt vreemden.

Hier is dat inderdaad minder het geval. Hoewel er altijd een zweempje, soms ook wel een misselijke walm, ego gepaard gaat met het publiceren van je mening, denk ik dat het met dat imponeren vaak ook wel meevalt - zeker als ik me krukkig geformuleerde, ultrakorte, miserabel gespelde bijdragen voor de geest haal. Dat uitblijven van een soort voortgaand gesprek zit 'm, vermoed ik, zoals jij ook aangeeft in die verticale vorm van MM.

Op IMDB kon je soms jaren na je originele post een aardige reactie krijgen van een andere poster, waardoor een gesprek nieuw leven werd ingeblazen. Dat ontbreekt hier een beetje en wat dat betreft zal ik IMDB wel enigszins gaan missen.

Verder was IMDB door het totale gebrek aan moderatie ook wel een vrijplaats voor trolletjes die driftige hun digitale diarree op je bord sproeiden. Er was wel een soort a priori censuur op woordniveau - 'shit' mocht je bijvoorbeeld niet typen - maar onverholen racisme of andere abjecte grensoverschrijdende uitingen bleven vaak zonder consequenties. De negeerfunctie bood wat dat betreft wel uitkomst, maar voelde niet heel bevredigend. Hier vond ik vroeger de inmenging wel eens een beetje bevoogdend, maar inmiddels ben ik blij met een zeker 'basaal fatsoen' om met Jinek te spreken.

Cikx wrote:

Ik vind het sowieso vreemd dat IMDb het sociale aspect niet meer heeft uitgebuit. Een vriend toevoegen en naar diens pagina gaan heb ik zelden zo omslachtig gezien als op IMDb, terwijl het vergelijken van je eigen ratings met die van vrienden toch een van de leukste dingen is van zo'n site in mijn ogen.

Als je ratings openbaar waren, zag je op IMDB meteen een soort vergelijkend warenonderzoek van je eigen cijfers en die van een andere poster; hoeveel dezelfde films je had beoordeeld en hoeveel daarvan je hoger, lager, of gelijk had gewaardeerd.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

TheDiningDead wrote:

(quote)

Als je ratings openbaar waren, zag je op IMDB meteen een soort vergelijkend warenonderzoek van je eigen cijfers en die van een andere poster; hoeveel dezelfde films je had beoordeeld en hoeveel daarvan je hoger, lager, of gelijk had gewaardeerd.

Ja maar dat is dan helaas niet uitgewerkt op zo'n manier dat je kan zien wélke films je hoger/lager/gelijk beoordeeld hebt.

Hmmm, ik kan dat toch echt zien, Cikx.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Vreemd, waar klik je dan precies op? Ik kan het alleen voor de laatste 5 films zien.

Ah, oké, dan zit het hem daarin. Ik heb er nooit al te veel aandacht aan besteed, dus het kan best dat er maar gedeelte van de films vergeleken wordt.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Het is gebeurd.

TheDiningDead

• 170 messages
  • 111 votes

Ja. Toch jammer.

Ik denk erover m'n account te beindigen. De meerwaarde ontgaat me nu namelijk.

Hing een van jullie wel eens rond op Film General?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zijn er hier gebruikers die tijd en zin hebben om het werk van Joost Rekveld toe te voegen op IMDB? Hier kun je zes en vier shorts vinden. En hier zijn eigen website.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

TheDiningDead wrote:

Ja. Toch jammer.

Ik denk erover m'n account te beindigen. De meerwaarde ontgaat me nu namelijk.

Hing een van jullie wel eens rond op Film General?

Erg jammer , ik zat vaker op imdb dan op mm omdat ik imdb veel informatiever vond . Door de Engelse taal was imdb veel diverser .

Ik ben langer lid van imdb dan van mm . Ik ga mijn account houden omdat ik liefhebber ben van de oude layout . Ik kan nog steeds niet aan de moderne layout van imdb wennen .

Wataru

• 279 messages
  • 784 votes

ghostman wrote:

(quote)
Erg jammer , ik zat vaker op imdb dan op mm omdat ik imdb veel informatiever vond . Door de Engelse taal was imdb veel diverser .

Ik ben langer lid van imdb dan van mm . Ik ga mijn account houden omdat ik liefhebber ben van de oude layout . Ik kan nog steeds niet aan de moderne layout van imdb wennen .

Moviechat.org heeft vrijwel de hele message board van IMDb gearchiveerd en overgenomen. De lay-out ervan lijkt erg op die van IMDb.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Wataru wrote:

(quote)

Moviechat.org heeft vrijwel de hele message board van IMDb gearchiveerd en overgenomen. De lay-out ervan lijkt erg op die van IMDb.

Bedankt voor de tip !

Wataru

• 279 messages
  • 784 votes

Graag gedaan, xgogax.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Iemand die tijd en zin heeft om deze en deze toe te voegen op IMDB?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

En deze?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.