• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.105 votes
Profile

IMDb

narva77 (crew films)

• 12722 messages
  • 6540 votes

Metalfist wrote:

Laten we er maar vanuit gaan dat dat door jouw correctie is Bedankt voor het vele werk in ieder geval!

Graag gedaan. Jouw review is geplaatst!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Pfff, nu kun je opeens weer niet meer zoeken in je eigen ratings...

IMDb: Most Popular Titles - IMDb

Ik kom gewoon op een lijst met de meest populaire films die ik heb gezien. Tof!

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Je moet over je eigen gebruikersnaam gaan staan en op 'Your Ratings' klikken, dan kun je wel uitgebreid zoeken Metalfist.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

De link is blijkbaar veranderd. Het is nu IMDb: Advanced Title Search geworden.

Shinobi: hoe bedoel je juist? Dan zie je inderdaad al je ratings, maar als ik view all filters pak dan kom ik terug op de most popular movies?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Weet iemand wat de richtlijnen zijn van IMDb voor de filmtitel die wordt weergegeven?

Waarom bijvoorbeeld is Bad neighbours 2 de weergegeven titel en staat in het klein daaronder Neighbors 2: Sorority Rising (original title)?

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Apollinisch wrote:

Weet iemand wat de richtlijnen zijn van IMDb voor de filmtitel die wordt weergegeven?

Wat IMDB denkt dat je locatie is, maar geen idee waar ze dat op baseren. Ik krijg namelijk voor deze film wel de originele titel te zien, maar krijg voor Michiel de Ruyter dan weer als titel bovenaan "Admiral" te zien. Terwijl ik toch echt in Nederland ben.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ah ja, dat is waar ook. Bij mij wel gewoon Michiel de Ruyter trouwens.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Zit in je instellingen skinny_tie en Apollinisch onder de site preferences. Daar kan je instellen wat je locatie is en in welke taal je wilt dat de titels getoond worden.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Maar ik was niet ingelogd (heb als instelling altijd originele titel), daarom vond ik het zelf raar dat ik dan niet de Nederlandse info kreeg. Maar toen ik overging naar desktop view kreeg ik wel standaard de Nederlandse info.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

beavis wrote:

(quote)

Ik dacht dat het ook wel lastig was om dingen op Imdb toegevoegd te krijgen...?

Van het IFFR heb ik deze titels nog:

Peace in the Absence of War | IFFR

Notes sur l'émigration. Espagne 1960 | IFFR

overigen:

#37 | www.li-ma.nl

TIFF.net | The Bowery - Spring, 1994

Laida Lertxundi - Cry When it Happens - laidalertxundi.com

Laida Lertxundi - Footnotes to a House of Love - laidalertxundi.com

als je deze 6 ook zou kunnen en willen doen, zou het zeker cool zijn

bump

of gaan deze toch gewoon niet lukken?

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

het lukt mij niet een film te raten op het moment, zowel in IE als Firefox gebeurt er niets wanneer ik op het 'rate this' sterretje klik. En ik ben wel degelijk ingelogd.

Meer mensen met dit probleem?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

het lukt mij niet een film te raten op het moment, zowel in IE als Firefox gebeurt er niets wanneer ik op het 'rate this' sterretje klik. En ik ben wel degelijk ingelogd.

Meer mensen met dit probleem?

Op de iOS-app werkt het bij mij gewoon, dus het hele ratinggebeuren zal er in ieder geval niet uit liggen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Kan ook zonder problemen raten

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Lukte mij inderdaad rond tienen ook weer. Zal wel een een zeer tijdelijk busje geweest zijn.

narva77 (crew films)

• 12722 messages
  • 6540 votes

beavis wrote:

(quote)

bump

of gaan deze toch gewoon niet lukken?

Hoi Beavis, ik zal op m'n gemak eens kijken, maar ik beloof niks. Zit heel erg krap in m'n tijd momenteel.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Net als dat populaire films positieve stemmen krijgen op IMDb voordat ze uitkomen...

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ja, maar daarvan wist ik het, als zelfs die paar duizend of minder stemmen die indie's krijgen niet meer kloppen, dan... Tsja.

Ik gebruik niet primair de cijfers van IMDb om te bepalen welke indie ik ga zien (integendeel), maar ik kijk er wel eens naar als ik verder weinig van een film gehoord heb. En als hij echt een 4 komma nogwat heeft en een andere indie een 7,8 kan ik me zo voorstellen hoe die keuze uit zou vallen.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Er zou eigenlijk eens een soort van prank gemaakt moeten worden. Een film met een goede cast, een regisseur zoals Nolan, en een goede trailer en als de film uitkomt, een nazi-propaganda film laten afspelen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

Ja, maar daarvan wist ik het, als zelfs die paar duizend of minder stemmen die indie's krijgen niet meer kloppen, dan... Tsja.

Eerder juist de indies dan zelfs de indies. Als populaire films stemmen inkopen zie je dat enkel in het begin, een week na de release is dat effect wel weggepoetst door die enorme hoeveelheid echte stemmen. Een indie krijgt die overload aan echte stemmen niet, als zij stemmen inkopen blijven ze tot in de lengte der dagen hoger staan dan ze normaal zouden doen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Maar volgens mij gebeurt dat stemmen opkopen bij indies niet? Is mij nog nooit opgevallen in elk geval...

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Zeker wel, valt me regelmatig op. Als ik er weer een tegenkom zal ik een seintje geven.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Sorry maar zo'n bericht zegt toch helemaal niks? Er is geen concrete data, speculaties van mensen die véél te dicht bij de film staan en over de impact wordt uiteindelijk helemaal niks gezegd. Internet clickbait 101.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Hmmm, ja daar heb je wel een punt. Heeft Indiewire helaas ook steeds meer een handje van. Het is geen objectief artikel en echt bewijs ontbreekt. Desalniettemin zou zoiets me niet echt verbazen.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Bij "The Birth of A Nation" is het wel pijnlijk duidelijk. 1800 stemmen en een 4.8 als stemgemiddelde puur omdat de regisseur een "verleden" heeft.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

John Milton wrote:

Desalniettemin zou zoiets me niet echt verbazen.

Zal vast wel eens gebeuren, maar over impact of frequentie valt helemaal niks te zeggen op basis van dat artikel. Ook het corrigerend stemmen, de druk van hooggewaardeerde films of de persoonlijke tegenstemmen vallen onder datzelfde kopje, maar in vele gevallen blijft het vaak gissen wat nu de eigenlijke impact is.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Voor de Bollywood liefhebbers: www.imdb.com/india

Vraag me af of dit een eerste stap is om Bollywood te zuiveren van de hoofdsite. Laten we hopen van niet, maar het zou me niet verbazen.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Toch opvallend hoeveel minder beoordelingen veel films op IMDb hebben dan op Rotten Tomatoes/Flixter. Miami Vice bijvoorbeeld: 94.583 vs. 360.054! Wordt het niet tijd de scores van RT/F (ook) te vermelden?

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Rotten Tomatoes moet wel het slechtste bedrijf ooit zijn als het aankomt op populariteit/moeite gestoken in de website verhouding. Abnormaal lelijk en overzichtelijk. Verder zijn die scores ook lachwekkend: dat percentage is het aantal beoordelingen met 3.5* of hoger, wie verzint zoiets idioots? Verder zal het me niet storen hoor, maar van mij hoeft het niet.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Onderhond wrote:

Voor de Bollywood liefhebbers: www.imdb.com/india

Vraag me af of dit een eerste stap is om Bollywood te zuiveren van de hoofdsite. Laten we hopen van niet, maar het zou me niet verbazen.

India Spotlight - IMDb

Ze hebben al een toplijst

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.