• 178.055 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.740 votes
Profile

Beoordeling van klassiekers

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Onderhond wrote:

Beter dat dan dat er een 0.5* bijkomt zonder motivatie.

Nou nee.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

En waarom niet dan?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Zo'n cijfer interesseert me geen fuck. Lezen dat mensen zichzelf voorhouden echt serieus naar een film gekeken te hebben en pretenderen een gefundeerde mening te hebben die werkelijk nergens over gaat, irriteert daarentegen wel.

Dat is overigens niet specifiek het geval hier.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Tja, doek dan de hele comment functie op MM op, want er is altijd wel iemand die zo op een mening van een ander neerkijkt. En dat beperkt zich zeker ook niet alleen tot negatieve commentaren.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Weet ik. Ik zeg ook niet dat het effectief werkbaar is of zo. Geef alleen mijn kijk er op.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

kos wrote:

Zo'n cijfer interesseert me geen fuck. Lezen dat mensen zichzelf voorhouden echt serieus naar een film gekeken te hebben en pretenderen een gefundeerde mening te hebben die werkelijk nergens over gaat, irriteert daarentegen wel.

Dat is overigens niet specifiek het geval hier.

Hehe. Ben het hier eigenlijk wel mee eens. Ook al druist dat natuurlijk weer in tegen het MM principe waar iedereen een eigen mening mag hebben, hoe belachelijk die ook is. ('Hoe bedoel je? Smaken verschillen nu eenmaal!'.....'oh ja, dat is ook zo'). Zal een weinig populaire opmerking zijn, maar als je hier de kwaliteiten niet van wil zien, ligt dat m.i. meer aan jou. Hoef je er nog steeds niets aan te vinden. Dit afdoen als waardeloze troep komt bij mij nogal... tja, dommig (waarmee ik niet zeg dat die mensen dom zijn, misschien is naief of zo een beter woord) over, zeker als het gaat om het stelselmatig afzeiken van zulke (Italiaanse klassiekers, Fellini kies maar iets) films ...

Wat mij het meest ergert zijn 'die mensen' die net doen alsof ze brede filmliefhebbers zijn, terwijl dat gewoon niet zo is (waar op zich niets mis mee is).

(Oei, oei, wat haal ik me nu weer op de hals). Ach.

Paalhaas

• 1582 messages
  • 2569 votes

Misschien kan deze hele discussie even naar het forum verplaatst worden?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Wat mij het meest ergert zijn 'die mensen' die net doen alsof ze brede filmliefhebbers zijn, terwijl dat gewoon niet zo is (waar op zich niets mis mee is).

Maar je hebt je er niets mee op de hals gehaald.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

Ik doe niet als of ik een brede filmliefhebber ben verder, ik vind namelijk lang niet alles goed. Ik vind het zelf alleen zo lame om gewoon een 0,5 te droppen en verder niks te zeggen. Maar deze discussie kan misschien beter naar het forum inderdaad.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Goldenskull wrote:

Ik doe niet als of ik een brede filmliefhebber ben verder, ik vind namelijk lang niet alles goed. Ik vind het zelf alleen zo lame om gewoon een 0,5 te droppen en verder niks te zeggen.

En gelijk heb je. Je hoeft je niks aan te trekken verder van dergelijke flauwe opmerkingen. Er zijn nu eenmaal mensen die kennelijk niet kunnen omgaan met het feit dat er meningen bestaan waar men zich totaal niet in kan verplaatsen, en zodoende maar grijpen naar kinderachtig geroddel, speculaties en hautain gedoe op andere mensen hun kap. Dat het meer zegt over henzelf dan iets anders lijken ze niet te beseffen, maar soit. Laat ze maar doen.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Goh stuit ik per ongeluk weer eens op een bericht van Djelle. Laat ik maar een beetje nuanceren dan. Iemand moet het toch doen. Ik had het namelijk helemaal niet over Goldenskull in het bijzonder.

Feit is dat sommige mensen aan bepaalde soorten film weinig plezier beleven. En dat is prima. Er zijn dan vast uitzonderingen om je achter te verschuilen, maar de kans dat je een film tegenkomt die je goed vindt uit die hoeken van de cinema die je liggen zijn natuurlijk 100 keer groter. Als je die films die je niet liggen dan toch kijkt (prima hoor, maar keer op keer is misschien wat overdreven) en je kom steeds met dezelfde soort kritiek komt dat nogal raar over op mij, omdat het er natuurlijk gewoon op neer komt dat jij niets aan dat soort films vindt. Dat je dan met een grote mond gaat lopen verkondigen dat het waardeloze troep is, vind ik dat nogal ridicuul. Mag dat?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

omdat het er natuurlijk gewoon op neer komt dat jij niets aan dat soort films vindt. Dat je dan met een grote mond gaat lopen verkondigen dat het waardeloze troep is, vind ik dat nogal ridicuul. Mag dat?

Dat mag natuurlijk, maar ik kan mij geen enkele andere reden voor de geest halen om te roepen dat een bepaald soort film waardeloze troep is eigenlijk ...

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Een stuk zelfreflectie in een stuk tekst zou je dan sieren, in plaats van als een boer van de daken blaten dat Fellini een prutser is. Het komt allemaal met een ongenuanceerd gedoe, waar je u tegen zegt. Maar goed mogen jullie lekker zelf weten, maar ga dan niet verbaasd lopen doen als dat ergenis oproept. Je mag van mij ook zeggen dat Shakespeare er niets van kon. Is ook onzin, ook al vind je er niets aan.

Jij vindt toch ook dat sommige mensen niets bij bepaalde films (Mad Detective) te zoeken hebben? Dat vind ik bij een film als deze. Maar jullie doen maar lekker hoor. Ik heb liever een leuke avond.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Een stuk zelfreflectie in een stuk tekst zou je dan sieren

Straks ga je nog beweren dat we overal "ik vind" moeten gaan bijplaatsen.

Verder zijn het ventileren van je mening en het beslissen om een bepaalde film te kijken toch twee verschillende zaken, dus begrijp niet echt wat dat er bij komt doen.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Ik zeg dat het je zou sieren. Je moet niets. Daarna geef ik een ander uiterste aan. Dat vind ik een stuk vervelender, hoewel het me ondertussen al niet zo veel meer kan schelen.

En natuurlijk vind jij dat dat twee verschillende zaken zijn. Anders verlies je je geloofwaardigheid. Ik neem alleen aan dat we films voor onze lol kijken, niet om ze af te zeiken? Zo ver ligt dat verband niet uit elkaar hoor.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Ik vind het anders vaak onsmakelijk om te lezen als mensen zich constant tov een film lopen te verontschuldigen. Weinig sierlijks aan als je het mij vraagt.

En voor iemand die liever een leuke avond heeft erger je je trouwens apart veel op deze site.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Iemand moet het toch doen. Ik had het namelijk helemaal niet over Goldenskull in het bijzonder.

Het heeft eigenlijk weinig meer met Goldenskull van doen.

De discussie gaat natuurlijk een andere kant op nu, kan wellicht ook beter naar het forum, maar ik sta wel achter de woorden van mister blonde (en kos) hier op deze pagina.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

@misterblonde

Ik weet dat het niet erg specifiek richting mij was, maar; na één tegenvallende Fellini weet ik natuurlijk niet of het écht niks voor mij is, of dat het gewoon net toevallig niet mijn film was. Tetsuo vond ik bijvoorbeeld waardeloos, maar na twee andere films van Tsukamoto, blijk ik het toch een aardige regisseur te vinden. Dat is reden één om niet na één film op te geven.

Verder heb je gelijk dat er gewoon bepaalde uithoeken van cinema zijn die mij (maar dat geld ook voor anderen) beter liggen dan andere uithoeken. Klassiekers vind ik vaak minder snel goed, dat heeft niks met zwart/wit te maken verder, dat heeft meer met verschillende andere zaken te maken. Toch zijn er genoeg klassiekers die ik wel goed vind, daarom kijk ik er ook af en toe één. Laten we zeggen eens per week, niet te vaak Ieder zijn ding, maar hf, dan doe ik het ook, want ik heb zonet wel weer genoeg gedaan voor school. Zal eens een filmpje kijken. (Nee, geen klassieker)

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Onderhond wrote:

Ik vind het anders vaak onsmakelijk om te lezen als mensen zich constant tov een film lopen te verontschuldigen. Weinig sierlijks aan als je het mij vraagt.

Zie niet wat daar onsmakelijk aan is, maar ik vraag ook helemaal niet dat je dat doet. Je reageert ook niet op dat andere uiterste. Is namelijk vrij irritant. Er zit namelijk nogal vrij veel tussen.

En voor iemand die liever een leuke avond heeft erger je je trouwens apart veel op deze site.
Ik zit misschien 15 minuten op een dag (en lang niet alle dagen) op deze site en bijna nooit 's-avonds. Is wel wat anders dan uren en uren aan waardeloze cinema kijken. Op een enkele ergenis na, zo nu en dan, heb ik het hier prima naar mijn zin. Dus wat wil je nou eigenlijk zeggen?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Je reageert ook niet op dat andere uiterste. Is namelijk vrij irritant.

Moet je nog even toelichten dan want ik weet eigenlijk niet zo goed waar je op doelt.

Op een enkele ergenis na, zo nu en dan, heb ik het hier prima naar mijn zin. Dus wat wil je nou eigenlijk zeggen?

Dat je je waarschijnlijk nog steeds meer ergert aan MM dan ik me erger aan die uren waardeloze cinema.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Onderhond wrote:

Moet je nog even toelichten dan want ik weet eigenlijk niet zo goed waar je op doelt.

De sierlijkheid van enige zelfreflectie aan de ene kant tegenover het bot afzeiken van iets zonder enige nuance aan de andere kant.

Dat je je waarschijnlijk nog steeds meer ergert aan MM dan ik me erger aan die uren waardeloze cinema.

Sure.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

De sierlijkheid van enige zelfreflectie aan de ene kant tegenover het bot afzeiken van iets zonder enige nuance aan de andere kant.

Weinig genuanceerd beeld schep je. Verder is zelfreflectie een geweldig mooi iets maar niet wanneer mensen het aanwenden om zich te verontschuldigen voor hun eigen smaak en visie (op film).

En als argument tegen iemand's kritiek ook compleet ongefundeerd trouwens.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Dat argument is wat mij betreft de sleutel voor deze discussie. Omdat dat namelijk nogal veel zegt over waar die kritiek vandaan komt (namelijk dat je sowieso al niet van dat soort films hield in de eerste plaats). Niet onbelangrijk. Maar nogmaals, ik snap gezien jouw positie hier op MM wel dat jij dat natuurlijk weer ongefundeerd vindt, maar waarom dan eigenlijk?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

'Verontschuldigen' tegenover een film. .

Ik snap niet wat het 100 procent zeker weten dat iets je smaak niet is te maken heeft met het derhalve normaal laten weten dat dit je smaak niet is.

Vreemde logica.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zie het doel ook niet echt van berichten nuanceren (begint inderdaad meer op verschuldigen te lijken dan) zodat anderen zich niet op hun pik getrapt voelen.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Nee, laten we allemaal gewoon heel ongenuanceerd van alles blaten! En verontschuldigen is toch echt wat anders dan nuanceren. Over ongenunaceerd gesproken. Je kan het nuanceren van iets wel anders noemen (heeft er ooit iemand om een excuus gevraagd t.o.v. een film), waardoor het opeens je punt bevestigt dat dat misschien wat vreemd is, maar het zijn dan nog steeds twee verschillende dingen!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

maar waarom dan eigenlijk?

Omdat noch jij, noch een ander enige weet heeft van mijn zelfreflectie. Ik meld er trouwens regelmatig bij dat iets m'n smaak niet is, het enkel daarbij houden is gewoon enorm flauw. Gebeurt trouwens ook niet echt bij positieve recensies.

Ik snap niet wat het 100 procent zeker weten dat iets je smaak niet is te maken heeft met het derhalve normaal laten weten dat dit je smaak niet is.

Als ik zware kritiek heb op een film of lager dan 2* geef kan je er zelf wel al vanuit gaan dat het mijn smaak niet is. Zo hoog schat ik de MMgebruiker nog wel in.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Naomi Watts wrote:

Zie het doel ook niet echt van berichten nuanceren (begint inderdaad meer op verschuldigen te lijken dan) zodat anderen zich niet op hun pik getrapt voelen.

.

Even hier in meegaan:

wat is er mis met andere mensen niet op hun pik te trappen? Mis je dan je eigen lol of zo?

Er moet per se afgezeken worden anders ben je een mietje of iets dergelijks? Wat is daar precies 'flauw' aan?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Maar zelfreflectie wordt gewoon af en toe meegenomen. In de bespreking van Onderhond over The Dark Knight bijvoorbeeld, begon hij met te zeggen dat het geen geheim is dat dit soort Amerikaanse superheldenfilms sowieso al niet echt zijn ding is. Dus ik snap niet wat het probleem is eigenlijk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

kos wrote:

wat is er mis met andere mensen niet op hun pik te trappen? Mis je dan je eigen lol of zo?

Er moet per se afgezeken worden anders ben je een mietje of iets dergelijks? Wat is daar precies 'flauw' aan?

Dus dan moeten we als het ware met het typen van een oordeel dus rekening gaan houden met honderden users? En er lopen ook wel wat rond die je al lynchen als je hun favoriete film afkraakt. Dan is het einde al snel zoek.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.