• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.024 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

joene88

• 32 messages
  • 16 votes

cornelis wrote:

(quote)
Dit soort data kan per vakrichting verschillen. Elke vakklas heeft zijn eigen commissie.

joene88

• 32 messages
  • 16 votes

gelukkig;) ps. je ziet wel dat ik nog niet zo handig ben met dit forum

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

klik op het rode kruisje om de post te verwijderen, of klik op het schaartje om de post te veranderen.

Leonie1

• 52 messages
  • 24 votes

Volgens mij zetten ze in alle brieven dat je vanaf 19 maart bericht kunt krijgen. Vorig jaar kreeg ik mijn brief ook veel eerder.

joene88

• 32 messages
  • 16 votes

Inderdaad, ik denk dat het ook zo gaat. Ben benieuwd wanneer mijn brief op de deurmat ligt..!

LOTRester

• 7 messages
  • 0 votes

Hey allemaal!

Ik ben net nieuw op dit forum dus kben nog een beetje aan het kijken

Ik heb me ook aangemeld op de filmacademie, voor IMFVX (visual effects) Ik vroeg me af of meer mensen hier op het forum zich daar voor hebben aangemeld? Want ik zie wel veel mensen die Regie willen gaan doen.

Ik ben wel dan pas 17.. Ik hoop dat dat niet teveel uitmaakt..

En hadden jullie, die voor regie hebben aangemeld, geen opdracht gehad waar je film over moet gaan? De mijne moet over wachtende mensen gaan maar ik ga hem maken met flash aangezien ik geen Maya heb of een video camera.. En er stond dat de presentatie 10 min. max. mag duren betekent dat dat je filmpje zo 8 minuten moet duren of moet je er ook wat bij vertellen?

Sorry voor de vele vragen maar ik ben echt heel erg zenuwachtig voor het gesprek als ik zo hoor van vorig jaar hoeveel mensen zijn afgewezen op dit forum..

Webby

• 861 messages
  • 846 votes

Wouter wrote:

(quote)

Hoe weet jij dat...?

Dat staat oa. in de brief...

Leonie1

• 52 messages
  • 24 votes

LOTRester wrote:

Hey allemaal!

Sorry voor de vele vragen maar ik ben echt heel erg zenuwachtig voor het gesprek als ik zo hoor van vorig jaar hoeveel mensen zijn afgewezen op dit forum..

Ik vond het gesprek vorig jaar helemaal niet vervelend, en ik heb er wel zin in. Als je af wordt gewezen merk je dat waarschijnlijk niet in het gesprek.

Bovendien; het zijn ook maar mensen, en jij gaat gewoon laten zien wat je kan... Toch?

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Het zelf twee keer toelating gedaan op de HKU. De ene keer dacht ik dat mijn gesprek goed ging en dacht ik dus dat ik was aangenomen, maar bleek ik afgewezen te zijn. De tweede keer (mei 2006) waren ze ontzettend kritisch en was ik niet tevreden en dacht ik dat ik was afgewezen, maar toen was ik dus wel aangenomen. (is hetnog te volgen, hehe)

Ik denk bij zulke dingen dat ze meestal, en correct me if i'm wrong, vrij snel doorhebben of je écht geschikt bent of niet en dat je niet moet schrikken van kritische vragen. Dit zullen ze alleen maar doen om je te testen of je je zelf kan 'verweren'...

joene88

• 32 messages
  • 16 votes

Je moet het inderdaad denk ik niet zien als een 'obstakel' maar juist als een kans om alles over jezelf te kunnen vertellen. Ze vinden het wel belangrijk hoorde ik dat je niet zo zenuwachtig gaat lopen doen, haha

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Het beste is natuurlijk om wel zenuwachtig (vooral gespannen) te zijn, maar het niet te laten blijken. Heeft mij achteraf wel geholpen, aangezien erg kritisch waren en ik (blijkbaar) goed verweer toonde...

joene88

• 32 messages
  • 16 votes

Hey Gotti, wat voor een opdracht moest jij uitvoeren? en in welke vakklas zit je?

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Zit niet op de filmacademie. Doe zelf Audiovisuele Media aan de HKU.

joene88

• 32 messages
  • 16 votes

Ooww OK! Heb je daar wel aanmelding gedaan of ben je meteen naar AVM gegaan?

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Heb me daar twee jaar terug aangemeld, maar toen was ik net een paar maanden zeventien en (dus) afgewezen...

joene88

• 32 messages
  • 16 votes

Ik ben 18 maar heb al wel erg veel levenservaring (ze vertelde dat dat belangrijk is). Mijn aanmeldings film gaat over een persoonlijke gebeurtenis die ik als kind heb meegemaakt..De hoofdpersoon komt erachter hoe zijn moeder is overleden...zouden ze daar gevoelig voor zijn? Voor zo'n project?

joene88

• 32 messages
  • 16 votes

2 april ben k 19 trouwens;)

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Levenservaring is altijd belangrijk, maar zeker bij opleidingen als deze. Zou niet kunnen zeggen inhoeverre een persoonlijk verhaal mee zou kunnen spelen in hun keuze. Het zou kunnen helpen, maar het zou ook tegen je kunnen werken (sommige filmmakers maken hun beste films, terwijl ze voor zichzelf de meest onpersoonlijkste film hebben gemaakt...)

joene88

• 32 messages
  • 16 votes

Ja dat klopt, het zou mee en tegen kunnen werken. Hoop dat ik op gesprek kan komen, dan kan ik alles nog eens goed toelichten en meer over mezelf vertellen. Ik zie het dan ook meer als een kans dan als een obstakel. Ga jij ooit nog aanmelding doen?

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Voorlopig niet. Heb het goed naar mijn zin. Maar wie weet; zeg nooit nooit...

joene88

• 32 messages
  • 16 votes

Inderdaad! Als ik niet word aangenomen ga ik vrijwilligerswerk doen in Costa Rica, met zeeschildpadden..En daar een documentaire over maken, het leven daar etc. Is een best leuke troost mocht ik t niet halen;)

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

zouden ze daar gevoelig voor zijn?

"Ze" zijn gevoelig voor zichtbaar verhalend filmtalent, zou ik zeggen.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Visie. En dat hoeft niet eens in hun eigen straatje te liggen... als je mazzel hebt.

joene88

• 32 messages
  • 16 votes

Dat wist ik al hehe. Wat doe jij eigenlijk binnen het vakgebied Cornelis?

joppinter

• 7 messages
  • 2 votes

Heey mede toelatingers!

Ik heb dit jaar toelating gedaan voor Regie Fictie en ik ben door de eerste ronde! Heeft iemand hier ervaring met de tweede ronde? Zo'n gesprek...waar gaat dat over? Over wat je hebt ingestuurd ook?

En ik moet ook een schrijfopdracht doen, weet iemand wat ik daar van kan verwachten?

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Is je toelatingsmateriaal ook op internet te zien?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Stephan wrote:

Visie. En dat hoeft niet eens in hun eigen straatje te liggen... als je mazzel hebt.

De twee grote pijlers zijn talent en motivatie. Visie komt (hopelijk) daarna pas.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Visie en talent overlappen elkaar nogal lijkt me.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Die snap ik niet. Talent en visie zijn twee heel verschillende dingen.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Wat bedoel je met talent dan? het talent om standaardzaken te regelen of het talent om iets te creeren of iets nieuws te verzinnen etc. in dat geval lijkt me dat nogal veel met visie te maken hebben.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.