- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Dat heb ik inderdaad gedaan,
Als ik word afgewezen, wil ik overigens mezelf even wat meer gaan inlichten over die schrijversschool in Amsterdam,
Hou ons op de hoogte.
bisse
-
- 646 messages
- 444 votes
Maar dat is nu precies wat ik bedoel.Tuurlijk stel ik het op prijs als jij je mening geeft waarmee ik bepaalde zaken van een andere invalshoek kan bekijken.In dit geval zal dat echter nooit lukken want ik geloof dat we een beetje langs elkaar heen zitten te schrijven.Ik weet namelijk al heel lang hoe zo n toelating werkt en heb er dus weinig aan als jij vaker dan eens hierover begint.Nogmaals, de indruk dat ik dat niet zou weten heb ikzelf gewekt in mijn eerste stukje.Later heb ik mijns inziens toch wel duidelijk gemaakt dat ik wel degenlijk weet hoe het allemaal in elkaar steekt.Een forum is er zeker voor discussie maar ik heb ook al aangegeven dat die discussie naar mijn mening zinvol moet zijn en ergens naartoe moet gaan en niet in hetzelfde ciceltje blijft rongaan.Het is trouwens op geen enkel moment mijn bedoeling geweest jouw de indrukking te geven dat ik me irriteer aan jouw stukjes.
bisse
-
- 646 messages
- 444 votes
,
"op grond van schriftelijke motivatie en INGESTUURD WERK"
Dit ingestuurde werk is toch de film dus probeer me niet te vertellen dat deze comissie de film niet beoordeelt.een beoordeling op geschiktheid is en blijft toch echt een beoordeling.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Tuurlijk stel ik het op prijs als jij je mening geeft waarmee ik bepaalde zaken van een andere invalshoek kan bekijken.In dit geval zal dat echter nooit lukken
Dan kunnen we inderdaad maar beter ophouden.
Ik heb vooral het idee dat je niet wil dat het ergens toe leidt.
Vaker toelating gedaan?
Dan hou ik mijn mond wel.
I beg to differ. Maar het is me duidelijk dat je dat niet wil horen.
Dat jouw mening hier van het allergrootste belang is, dat is me inmiddels volslagen duidelijk.
Dan zou ik je willen adviseren te werken aan je communicatieve vaardigheden. Je toon is er voortdurend één van "val me niet lastig".
Ik probeerde er een gesprek van te maken, maar op die vragen ga je niet eens in. Ook dat is een keuze, zullen we maar zeggen.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Dit ingestuurde werk is toch de film
En/of eventuele scripts, foto's, verhalen, ander werk...
Dat probeer ik nou juist wel.
De commissie wil een indruk krijgen van jou, van je talent. Op grond van (o.a.) je eigen werk. Dat betekent niet dat de kwaliteit van je werk an sich beoordeeld wordt (en zeker niet op basis van 'fouten'), maar de mate waarin uit je werk blijkt dat je getalenteerd bent.
Een beoordeling van jouw geschiktheid, niet een beoordeling van jouw film op punten.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Je doet nu net of je die film gemaakt hebt om hen een plezier te doen.
bisse
-
- 646 messages
- 444 votes
[
das lekker zeg,ga een beetje voor mij invullen wat ik bedoel met een zin.Dit is duidelijk puur jouw interpretatie en heeft niks te maken met mijn bedoeling,dus hou je vooronderstellingen a.ub voor jezelf
bisse
-
- 646 messages
- 444 votes
jou interpretaties hou je maar voor jezelf want ze slaan de plank volledig mis
[
en weer staat de meneer die mij van een toontje beschuldigd klaar met zijn mening van hoe HIJ denkt dat het in elkaar steekt.
deed je dat maar eens
Blijft ongelofelijk wie een ander wil berispen op communicatieve vaardigheden.
bisse
-
- 646 messages
- 444 votes
Ook van die mogelijkheid ben ik op de hoogte professor maar in mijn geval dus de film zoals ik zei.
[quote]Dat probeer ik nou juist wel.De commissie wil een indruk krijgen van jou, van je talent. Op grond van (o.a.) je eigen werk. Dat betekent niet dat de kwaliteit van je werk an sich beoordeeld wordt (en zeker niet op basis van 'fouten'), maar de mate waarin uit je werk blijkt dat je getalenteerd bent.[/quote
hahaha komt ie weer met datzelfde verhaaltje wat ie al een aantal keer heeft verteld...een doorzetter ben je dat moet ik je nageven
Over punten heb je mij nooit zien schrijven maar ga je gang verzin er nog wat bij.
bisse
-
- 646 messages
- 444 votes
Bisse, je gedraagd je als een lul.
Het spijt me da jando maar als mensen voor mij gaan invullen wat ik waarschijnlijk bedoel wordt ik pissig.Ik vind het gewoon tever gaan dat ik allemaal achterlijke speculaties naar mijn hoofd krijg geslingerd waar niks van klopt.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Het spijt me da jando maar als mensen voor mij gaan invullen wat ik waarschijnlijk bedoel wordt ik pissig.Ik vind het gewoon tever gaan dat ik allemaal achterlijke speculaties naar mijn hoofd krijg geslingerd waar niks van klopt.
Je kunt én niet lezen, je kunt niet discussiëren, én je kunt niet tegen kritiek... Opsodemieteren maar.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Bisse, je gedraagt je wal-ge-lijk !!!
Ik snap heus wel dat je boos bent als je wordt afgewezen, zoiets is nooit leuk. Maar dat is nog geen enkele reden om dit af te reageren op Wouter en Cornelis, die jou van professioneel advies proberen te voorzien, zonder daar enig belang bij te hebben! Zij hebben wel wat interessantere dingen te doen, dan afgeblaft te worden door jou! Hoe haal je het in je hoofd! 
Dus kappen nu met je gezeur en gezeik!
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
[stemmetje barman Vara Laat] Mensen....het is hier gezellig! [stemmetje barman Vara Laat]
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
jou interpretaties hou je maar voor jezelf want ze slaan de plank volledig mis
Dat spijt me dan. Ik maak het op uit de constatering dat je steeds schrijft de discussie niet interessant te vinden. Wat bedoelde je daar dan mee?
en weer staat de meneer die mij van een toontje beschuldigd klaar met zijn mening van hoe HIJ denkt dat het in elkaar steekt.
Dit is geen beschuldiging, maar een vraag, omdat je aangaf 'al langer' te weten hoe het werkte.
Daar zit geen schuldvraag aan, bij mijn weten.
Of was jij nu vrij aan het associëren op wat ik daar mee bedoelde?
deed je dat maar eens
Waarom toch zo onvriendelijk?
Voor iemand die de discussie zinloos vindt, ga je er vrij lang op door. Kunnen we er niet een gezellig gesprek van maken?
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd wat je nu voor studie doet, en of je nog wel steeds films maakt en wat voor films en in welk verband.
Blijft ongelofelijk wie een ander wil berispen op communicatieve vaardigheden.
Hoezo? Mijn conclusie klopt toch? In deze discussie is wat jij vindt van doorslaggevend belang. Als jij er geen heil in ziet, als jij er geen nieuwe informatie uit haalt, als jij het oneens bent met bepaalde informatie, dan heeft het inderdaad geen zin. Zo simpel stel je het, en daar heb je helemaal gelijk in.
Toegegeven, een beetje spicy geformuleerd, maar daar zou jij tegen moeten kunnen, gezien je eigen directe manier van schrijven. Of zit ik er naast?
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Ook van die mogelijkheid ben ik op de hoogte professor maar in mijn geval dus de film zoals ik zei.
Ik ben geen professor.
Ik wil helemaal niet veronderstellen dat je niet op de hoogte bent, ik wilde er enkel achter komen wat je zoal had ingestuurd.
Ik ben gewend het te herhalen: het is hetzelfde verhaaltje dat ik elk jaar aan andere toelatingskandidaten vertel.
Dank je.
Je had het eerder over 'verbeterpunten'.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
achterlijke speculaties
Ah, dat was niet de bedoeling hoor. Welke speculaties waren zo achterlijk? Dan rectificeer ik ze even.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Heb je films van academiestudenten gezien
Kun je die ergens vinden trouwens?
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Kun je die ergens vinden trouwens?
Voor zover ik weet worden de meeste aangekocht door een omroep, die de film vervolgens uitzendt. Ook is er elk jaar een eindexamenfestival waarop alle films van die lichting te zien zijn en de films van elke eindexamenlichting zijn ook verkrijgbaar op VHS bij de school, meen ik.
Op de open dagen kun je meestal ook een verzameling van diverse academiefilms kijken
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Een van de zaken die de academie als essentieel ziet, is de wil om te leren. Die lijkt behoorlijk afwezig bij bisse. Vooralsnog heb ik niet het idee dat vde academie een grote fout gemaakt heeft, sorry.
Thriller
-
- 186 messages
- 165 votes
Cornelis, ik heb even de posts gelezen, en wil even melden dat ik je geduld bewonder!
(Ik was allang afgehaakt)
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Cornelis, ik heb even de posts gelezen, en wil even melden dat ik je geduld bewonder!
(Ik had allang afgehaakt)
Haha, ik wou net zeggen. Wat een opgefokte sfeer word hier gecreëerd door Bisse... 
bisse
-
- 646 messages
- 444 votes
Tegen zoveel kritiek kan zelfs een koppige ezel als ik niet tegenop.Ik heb de prettige sfeer hier verziekt doordat ik alle stukjes op een negatieve manier tegemoet ben getreden.Ik had werkelijk het idee dat Cornelis aan het proberen was mij aan het irriteren maar na grondig teruglezen trek ik aan het zeer korte eind.Ik kon zijn zogenaamde
"spicy"opmermingen niet verdragen terwijl ikzelf erg kortaf en onvriendelijk reageer zonder duidelijke toelichting.Mijn welgemeende excuses aan iedereen wiens bloeddruk ik heb doen stijgen tijdens het lezen van mijn onterechte stukjes.Ik zal voortaan eerst eens rustig lezen en me van een betere kant laten zien.
Ik heb maar 1 keer toelating gedaan Cornelis en wel met een film in het horrorgenre.Wat motivatie betreft had de filmacedemie zeker gelijk want in die open studio waar jij het over had ben ik nooit geweest.Mijn "ervaring" bestaat eigelijk alleen uit wat geinige kleine projecten met vrienden waarin lol toch belangrijker was dan het af te maken product.
Wel heb ik vaker op de vpro afstudeerfilmpjes gezien van de acedemie waar hele leuke bijzaten.Ik wil zeker doorgaan met het maken van films maar dat staat nu ff op een laag pitje.Iedereen die wil meewerken moet ook maar ff voldoende tijd vrijmaken voor zo n project.
Als er nog meer vragen zijn wil ik die graag op een normale manier beantwoorden.Was gister namelijk met het verkeerde been uit mijn hoogslaper gestapt.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Mijn welgemeende excuses aan iedereen wiens bloeddruk ik heb doen stijgen tijdens het lezen van mijn onterechte stukjes.Ik zal voortaan eerst eens rustig lezen en me van een betere kant laten zien.
Thriller
-
- 186 messages
- 165 votes

Sluit ik me bij aan....
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Mosterd na de maaltijd.