- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
Fabulous_
-
- 14 messages
- 0 votes
heyy, ik weet het via de mail maar elke richting krijgt het op een eigen datum te horen dus je moet wss gewoon nog even wachten ? en bedankt voor je antw! Maar bedoel je niet dat dat de thuisopdr is? Ik heb nml een scene ontvangen om thuis te verfilmen maar moet ook nog op de gespreksdag een opdracht doen..
Ah okee dan wacht ik nog ‘rustig’ af ? en ja sorry, dat kan ook de thuisopdracht zijn haha! Was een beetje in de war! Op de open dag zei die jongen van regie docu trouwens nog wel dat ze op de academie zelf ‘een beetje gingen filmen met een docent’, dus misschien moet je dan alsnog wat gaan filmen etc? (Maar geen scene verfilmen dus haha). Wel jammer dat ze niet in de brief duidelijk vertellen wat de opdracht op de academie zelf inhoudt haha
mAg23
-
- 14 messages
- 23 votes
Ah okee dan wacht ik nog ‘rustig’ af ? en ja sorry, dat kan ook de thuisopdracht zijn haha! Was een beetje in de war! Op de open dag zei die jongen van regie docu trouwens nog wel dat ze op de academie zelf ‘een beetje gingen filmen met een docent’, dus misschien moet je dan alsnog wat gaan filmen etc? (Maar geen scene verfilmen dus haha). Wel jammer dat ze niet in de brief duidelijk vertellen wat de opdracht op de academie zelf inhoudt haha
Wel handig dat je er even naar hebt gevraagd op de open dag. Ik zal op de dag zelf wel zien wat het nou precies is.. (doodeng). Hoop dat je binnenkort goed nieuws krijgt!
TrulyMaleficent
-
- 10 messages
- 0 votes
Aaaah ik kan niet meer wachten. Heeft er iemand van production design iets gehoord?
Fabulous_
-
- 14 messages
- 0 votes
Wel handig dat je er even naar hebt gevraagd op de open dag. Ik zal op de dag zelf wel zien wat het nou precies is.. (doodeng). Hoop dat je binnenkort goed nieuws krijgt!
Komt sowieso goed!
en dankje?
beauzoe
-
- 2 messages
- 0 votes
Aaaah ik kan niet meer wachten. Heeft er iemand van production design iets gehoord?
nee ik ben nu ook wel heel benieuwd!
Ik heb van cinematography ook nog niks gehoord!
mAg23
-
- 14 messages
- 23 votes
nee ik ben nu ook wel heel benieuwd!
Ik heb van cinematography ook nog niks gehoord!
En iemand al iets van scenario gehoord?
Rahab Ahmed
-
- 3 messages
- 0 votes
Nee nog niet, ik kan niet meer wachten, duurt te lang voor mij ?
Zilver_docu
-
- 8 messages
- 0 votes
En laat je het weten als je iets van docu regie hebt gehoord? 
Fabulous_
-
- 14 messages
- 0 votes
Jaaa tuurlijk! Jij moet het ook zeker laten weten!!
, ben echt super benieuwd en kan echt niet langer meer wachten hahah
TrulyMaleficent
-
- 10 messages
- 0 votes
Production design is binnen! Ik ben door Omgash!
Zilver_docu
-
- 8 messages
- 0 votes
Jaaa tuurlijk! Jij moet het ook zeker laten weten!!
, ben echt super benieuwd en kan echt niet langer meer wachten hahah
Ik heb een mailtje gekregen, helaas niet door.. Ben jij wel door?
Fabulous_
-
- 14 messages
- 0 votes
Ook helaas niet door ... ? ben dan wel benieuwd waarop ze precies selecteren... Ga je het volgend jaar weer proberen?
Zilver_docu
-
- 8 messages
- 0 votes
Ook helaas niet door ... ? ben dan wel benieuwd waarop ze precies selecteren... Ga je het volgend jaar weer proberen?
Jaaa waarschijnlijk volgend jaar gewoon weer!
Fabulous_
-
- 14 messages
- 0 votes
Ga ik ook doen ?
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Gister Thelma gezien, gruwelijke film van Joachim Trier (review vanavond). Nu blijkt dat hij de European Film College gedaan heeft, super interessant. 8,5 maand-durende studie in Denemarken, waar je elk aspect van het filmmaken tegenkomt. Wel erg intens, aangezien je je zo te zien 24/7 in die gemeenschap bevindt in een klein dorp, al is het 'slechts' 45 km van Aarhus. Vind de kosten best meevallen, zo'n 10.000 euro (exclusief borg) inclusief accommodatie, eten, etcetera. Kan zoiets echt uren lopen googelen, maar of het er ooit van komt... 
Ben deze 'school' nooit tegengekomen en zoeken op 'European' in dit topic leverde ook maar 1 link op zonder verdere uitleg. Iemand die hier een indirecte of directe ervaring van kent?
TrulyMaleficent
-
- 10 messages
- 0 votes
Omgash Guys! Where ma people at?? Ik heb mensen nodig om mijn leed te delen...??
Deze week komen, als het goed is, de brieven binnen??. Ik heb echt geen idee of ik word aangenomen. Ik weet zeker dat ik me heb weten te onderscheiden met mijn gekke persoonlijkheid, maar ik heb geen idee of ze denken dat ik genoeg talent heb. Aaaah ik wil dit zo graag! Is er iemand hier ook aan het wachten op uitslag?
rashabell
-
- 2 messages
- 0 votes
Heyy, ik ga ook dood van de zenuwen. Ik verwacht donderdag of vrijdag de mailtje. Wacht het ging toch om een e-mail en niet een brief? Ik heb we trouwens voor scenario aangemeld en heb echt geen idee hoe het ging eigenlijk.
TrulyMaleficent
-
- 10 messages
- 0 votes
Heyy, ik ga ook dood van de zenuwen. Ik verwacht donderdag of vrijdag de mailtje. Wacht het ging toch om een e-mail en niet een brief? Ik heb we trouwens voor scenario aangemeld en heb echt geen idee hoe het ging eigenlijk.
Heeeey mensen! Op de site staat dat je schriftelijk bericht krijgt tussen 23-27 april. Fingers crossed ??
TrulyMaleficent
-
- 10 messages
- 0 votes
Twee jaar geleden was het iig een brief
Yo dirk, Heb jij je dit jaar ook ingeschreven?
dirk.berger
-
- 9 messages
- 0 votes
Yo dirk, Heb jij je dit jaar ook ingeschreven?
Ja, voor regie fictie. Jij?
TrulyMaleficent
-
- 10 messages
- 0 votes
Ik heb me ingeschreven voor production design. Heb jij je werk online staan? En hoe ging je gesprek? Vroegen ze veel naar jouw maatschappelijke belangstelling?
dirk.berger
-
- 9 messages
- 0 votes
Ik heb me ingeschreven voor production design. Heb jij je werk online staan? En hoe ging je gesprek? Vroegen ze veel naar jouw maatschappelijke belangstelling?
Dit is mijn tweede selectieronde film: Filmacademie 2e selectieronde Aanmeldingsfilm (Regie-Fictie) - Dirk Berger on Vimeo
Gesprek ging best goed bij mij. Het ging vooral veel over de films die ik gemaakt had.
dirk.berger
-
- 9 messages
- 0 votes
Morgen wordt er geen post bezorgd, dus uitslag moet vandaag of zaterdag bekend zijn lijkt mij.
TrulyMaleficent
-
- 10 messages
- 0 votes
Omg Guys ik ben aangenomen! Ik heb het ontvangen via de mail?
rashabell
-
- 2 messages
- 0 votes
Omg, Gefeliciteert!!!! Het wordt dus via de mail bekend gemaakt ?
TrulyMaleficent
-
- 10 messages
- 0 votes
Omg, Gefeliciteert!!!! Het wordt dus via de mail bekend gemaakt ?
Dankjewel!! Hopelijk krijgen jullie binnenkort ook goed nieuws!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Een stelling waar ik (voorlopig) geen nieuw topic voor wil openen:
Een vriendin van mij heeft studies gevolgd rond film en fotografie en gaat volgend jaar na een sabatjaar verder sturen in een filmschool in Vlaanderen. Ze vindt van zichzelf dat je toch moeilijk op een filmschool kan komen als je bvb nog nooit films als The Godfather, Casablanca of Amélie (om maar enkele titels te noemen) gezien hebt. Ze vroeg dan ook om wat tips om films die als klassieker/basis voor de liefhebber worden bestempeld. Niet evident omdat film nu eenmaal een kwestie van smaak is en er niet altijd een overeenstemming is tussen bekend, revolutionair of kwalitatief.
Maar ik begrijp haar voor een stuk wel. Niet dat je die films goed moet vinden, maar je moet toch wat basis hebben lijkt me. Dan nog zal de waardering voor sommige films met de jaren groeien en je hebt wel wat tijd nodig om zoveel films te kunnen zien.
Zijn hier nog mensen met een filmopleiding die zich hier in herkennen?
Fannedoor
-
- 1 messages
- 0 votes
Heyhallo allemaal!
Aankomend jaar wil ik dolgraaaag naar de Filmacademie, afstudeerrichting Regie Fictie. Film is en blijft mijn passie en daar wil ik later graag mijn werk van maken! Maar het leek mij erg leuk om mijn hobby samen met anderen te delen, om bijvoorbeeld met wat andere mensen een film op te zetten! Tot nu toe heb ik alleen maar met vrienden wat projecten gedaan en wat films gemaakt, maar niet echt met mensen die echt dezelfde liefde voor film ervaren als ik
.
Ook zou ik enorm graag willen meedoen aan het 48h film project! En dat lijkt me heel erg leuk om te doen met mensen die dezelfde passie als ik delen: film!!
Dus mocht je het leuk vinden om net als ik ervaring op te doen door met andere filmliefhebbers een film (/project) op te zetten, of mee te doen aan een 48h film project, of gewoon van gedachten te wisselen rondom de aanmelding van de Filmacademie, stuur me dan even een privéberichtje! Zou ik echt super gaaf vinden
.