• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.277 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

sladewilson

• 11 messages
  • 88 votes

Misschien hoor ik het een dag later omdat mijn gesprek een dag later was? Ik snap sowieso niet echt waarom het zo lang duurt, lijkt me toch dat ze best snel kunnen zien of ze je wel of niet willen hebben

LukeCage

• 11 messages
  • 0 votes

sladewilson wrote:

Misschien hoor ik het een dag later omdat mijn gesprek een dag later was? Ik snap sowieso niet echt waarom het zo lang duurt, lijkt me toch dat ze best snel kunnen zien of ze je wel of niet willen hebben

ja indd, naja ik weet dat ze sws alles nalopen nog een paar keer denk, denk dat iedereen nu wel geweest is, maar ja nog paar weken en dan weten we het. Denk ook zelf meer dat dit een bevestigings ronde is, maar staat jou werk online ben best wel benieuwd

sladewilson

• 11 messages
  • 88 votes

Ja true, gelukkig nog maar een paar dagen... Nee, ik heb het niet online staan, jij?

LukeCage

• 11 messages
  • 0 votes

sladewilson wrote:

Ja true, gelukkig nog maar een paar dagen... Nee, ik heb het niet online staan, jij?

aah jammer, bij mij staat alles op youtube of naja m'n showreel en toelatingsopdracht. Wachten is bijna voorbij gelukkig, nog wel redelijk zenuwachtig man

sladewilson

• 11 messages
  • 88 votes

aah jammer, bij mij staat alles op youtube of naja m'n showreel en toelatingsopdracht. Wachten is bijna voorbij gelukkig, nog wel redelijk zenuwachtig man

Ik ben ook echt zenuwachtig, heb ook examens nu dus dat werkt niet zo goed samen... Mag ik zien wat je gemaakt hebt?

LS123

• 2 messages
  • 0 votes

Hoi! Ook maar een account aangemaakt.. Iemand al uitslag binnen?

LukeCage

• 11 messages
  • 0 votes

LS123 wrote:

Hoi! Ook maar een account aangemaakt.. Iemand al uitslag binnen?

Hey gezellig, nee nog niet, morgen pas denk ik, jij wel?

LukeCage

• 11 messages
  • 0 votes

sladewilson wrote:

(quote)

Ik ben ook echt zenuwachtig, heb ook examens nu dus dat werkt niet zo goed samen... Mag ik zien wat je gemaakt hebt?

Aai die examens zijn inderdaad wat minder, succes man hoop dat je het haalt!

Heb je een pb gestuurd met de links erin

LS123

• 2 messages
  • 0 votes

Hey gezellig, nee nog niet, morgen pas denk ik, jij wel? [/quote]

Nee ik ook nog niet, zal wel morgen zijn inderdaad!

sladewilson

• 11 messages
  • 88 votes

Toch mail vandaag gehad! Ik ben aangenomen!!!! Jullie bericht gehad?

LukeCage

• 11 messages
  • 0 votes

Gefeliciteerd man!! Ik ook!!

sladewilson

• 11 messages
  • 88 votes

Nice! Jij ook gefeliciteerd! Dan zitten we volgend jaar bij elkaar in de klas

Ik weet niet of ik hier wel goed zit, maar toch even proberen

Het zit namelijk zo:

Ik ben een 27-jarige jongen, werkzaam in de callcenter-branche (totaal anders dan dit dus) en met een grote twijfel wat ik op de lange termijn wil gaan doen. 1 ding weet ik wel. Ik heb een passie voor films en het heeft me altijd wel wat geleken om in die wereld iets te gaan. Nu spookt dit de laatste weken wat concreter door mijn hoofd dan normaal. Echter: Ik heb totaal geen enkele ervaring met wat dan ook. Acteren, regisseren, camera, ook maar iets van een film maken of wat dan ook. Wat ik wel weet is dat veel dingen me leuk lijken binnen de en dat is nu juist het probleem. Waar zou ik in verder moeten? Het lijkt me leuk om als recensent te werken of in een redactie van een filmblad of website o.i.d. Maar het lijkt me ook leuk om iets met scenario te doen of het maken van documentaires. Erg veelzijdig dus.

Nu `denk' ik dat een Filmacademie zonder enige voorkennis, ervaring en/of portfolio niet aan de orde is, daar zal ik hoe dan ook voor worden afgewezen. Ik heb wel naar OpenStudio gekeken in Amsterdam wat mij wat minder veeleisend is. Klopt dat? En hoe zouden jullie met mijn situatie omgaan? Zouden jullie een facet eruit prikken en in het diepe springen of eerst cursussen en trainingen volgen alvorens een echte studie?

En misschien nog wel belangrijker: Zijn er hier, of kennen jullie, mensen die op latere leeftijd pas hier in zijn gedoken en er werk in hebben gevonden?

Als het in een verkeerd topic staat verschuif het gerust, maar ik ben erg benieuwd naar wat tips en adviezen Alvast bedankt

Rahab Ahmed

• 3 messages
  • 0 votes

Hoi, zijn er mensen die dit jaar aanmelding gaan doen?

Rahab Ahmed wrote:

Hoi, zijn er mensen die dit jaar aanmelding gaan doen?

Ja ik ben me momenteel aan het aanmelden voor montagerichting, een vriend meldt zich aan voor regie. Super spannend. Onze aanmelding is afgerond dus nu moeten we wachten tot 17 maart voor uitslag over de eerste ronde. Heb jij je ook aangemeld?

beauzoe

• 2 messages
  • 0 votes

Hoi! Heb me ook aangemeld, voor cinematography nog meer mensen die zich hebben aangemeld?

Fabulous_

• 14 messages
  • 0 votes

Hee! Ik heb me aangemeld voor Regie Documentaire. Misschien zijn er meer mensen?

noorboiten wrote:

(quote)

Ja ik ben me momenteel aan het aanmelden voor montagerichting, een vriend meldt zich aan voor regie. Super spannend. Onze aanmelding is afgerond dus nu moeten we wachten tot 17 maart voor uitslag over de eerste ronde. Heb jij je ook aangemeld?

Heey Heey,

Ik hoor bij de Production Design gang? Krijgen we al 17 maart uitslag ??

Rahab Ahmed

• 3 messages
  • 0 votes

Hoi mensen, wat leuk. Ik heb me aangemeld voor scenario. Ik ben benieuwd naar wanneer de eerste uitslagen bekend zullen zijn!

Fabulous_ wrote:

Hee! Ik heb me aangemeld voor Regie Documentaire. Misschien zijn er meer mensen?

Jaa, ik heb mij ook aangemeld voor docu regie! Ik ben benieuwd!

Fabulous_

• 14 messages
  • 0 votes

Zilver_docu wrote:

(quote)

Jaa, ik heb mij ook aangemeld voor docu regie! Ik ben benieuwd!

Ik ben heel erg benieuwd naar de uitslag heb jij 1 of 2 films ingeleverd? ?

Fabulous_ wrote:

(quote)

Ik ben heel erg benieuwd naar de uitslag heb jij 1 of 2 films ingeleverd? ?

Ik heb er eentje ingestuurd van precies 15 minuten, maar ik wilde hem eigenlijk nog wel langer maken haha! Jij?

Fabulous_

• 14 messages
  • 0 votes

Zilver_docu wrote:

(quote)

Ik heb er eentje ingestuurd van precies 15 minuten, maar ik wilde hem eigenlijk nog wel langer maken haha! Jij?

Hahah ik heb er twee ingestuurd, de ene is iets van 9 minuten en de ander is 3 minuten. Ik had ook liever gehad dat het maximaal 20 minuten mocht zijn, maarja? ben heeeel benieuwd! Heb je eigenlijk al eens eerder aanmelding gedaan?

Fabulous_ wrote:

(quote)

Hahah ik heb er twee ingestuurd, de ene is iets van 9 minuten en de ander is 3 minuten. Ik had ook liever gehad dat het maximaal 20 minuten mocht zijn, maarja? ben heeeel benieuwd! Heb je eigenlijk al eens eerder aanmelding gedaan?

Nee, dit is mijn eerste keer! Voor jou? En waar gaan jouw films over?

Fabulous_

• 14 messages
  • 0 votes

Zilver_docu wrote:

(quote)

Nee, dit is mijn eerste keer! Voor jou? En waar gaan jouw films over?

Ook mijn eerste keer . Mijn eerste film gaat over de toenemende werkdruk die er heerst en m’n tweede film gaat over onzekerheden onder jongeren. Waar gaat jouw docu over?:) En je had gister vast ook die ene e-mail gekregen, dat je geen aanmelding meer kon doen voor aankomend schooljaar? Volgens mij kreeg iedereen die e-mail en dat zorgde voor aardig veel stress (bij mij tenminste) ?? haha!

Fabulous_ wrote:

(quote)

Ook mijn eerste keer . Mijn eerste film gaat over de toenemende werkdruk die er heerst en m’n tweede film gaat over onzekerheden onder jongeren. Waar gaat jouw docu over?:) En je had gister vast ook die ene e-mail gekregen, dat je geen aanmelding meer kon doen voor aankomend schooljaar? Volgens mij kreeg iedereen die e-mail en dat zorgde voor aardig veel stress (bij mij tenminste) ?? haha!

Jaa dat was even een stressmomentje hahah! Interessante onderwerpen!

Die van mij gaat over een kunstenaar, zijn levensverhaal (vooral veel ellende, depressies enzo) en waarom hij kunst maakt, met uiteindelijk weer een positieve draai aan het verhaal.

Fabulous_

• 14 messages
  • 0 votes

Zilver_docu wrote:

(quote)

Jaa dat was even een stressmomentje hahah! Interessante onderwerpen!

Die van mij gaat over een kunstenaar, zijn levensverhaal (vooral veel ellende, depressies enzo) en waarom hij kunst maakt, met uiteindelijk weer een positieve draai aan het verhaal.

Ah dat klinkt ook interessant! Hoop echt dat we door mogen naar de volgende ronde ? Ben ook wel benieuwd hoe dat gesprek gaat verlopen, de vragen die ze stellen etc (als ik tenminste op dat gesprek mag komen?)

mAg23

• 14 messages
  • 23 votes

Heyy, nog meer mensen die zich hebben aangemeld voor regie fictie? Ben door naar de tweede ronde maar geen idee wat ik moet verwachten van de opdracht.. staat in de mail dat het drie uur gaat duren!

Fabulous_

• 14 messages
  • 0 votes

mAg23 wrote:

Heyy, nog meer mensen die zich hebben aangemeld voor regie fictie? Ben door naar de tweede ronde maar geen idee wat ik moet verwachten van de opdracht.. staat in de mail dat het drie uur gaat duren!

Hoi! Hoe weet je dat je door bent dan? Via een brief of via een mail? Ik wacht zelf namelijk nog op antwoord haha! Zelf heb ik me aangemeld voor regie docu, en op de open dag zei een jongen dat die opdracht inhoud dat je dan wat gaat filmen (scene verfilmen) en dat ze daaraan kunnen zien wat je allemaal in je hebt etc! Dat is iniedergeval wat hij mij vertelde, dus denk dat dat ook geldt voor regie fictie!

mAg23

• 14 messages
  • 23 votes

Fabulous_ wrote:

(quote)

Hoi! Hoe weet je dat je door bent dan? Via een brief of via een mail? Ik wacht zelf namelijk nog op antwoord haha! Zelf heb ik me aangemeld voor regie docu, en op de open dag zei een jongen dat die opdracht inhoud dat je dan wat gaat filmen (scene verfilmen) en dat ze daaraan kunnen zien wat je allemaal in je hebt etc! Dat is iniedergeval wat hij mij vertelde, dus denk dat dat ook geldt voor regie fictie!

heyy, ik weet het via de mail maar elke richting krijgt het op een eigen datum te horen dus je moet wss gewoon nog even wachten ? en bedankt voor je antw! Maar bedoel je niet dat dat de thuisopdr is? Ik heb nml een scene ontvangen om thuis te verfilmen maar moet ook nog op de gespreksdag een opdracht doen..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.