- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
De eerste toelatingsfilm van dit jaar staat al online. (Niet de mijne hoor!! Ik ben nog aan het monteren)
Loekie!!!
-
- 1 messages
- 0 votes
Hallo iedereen,
Wat handig dit!
Ik wil dit jaar toelating doen voor montage.
Zit momenteel in 6 VWO.
Meer mensen die zich daar voor aanmelden dit jaar en gaan er mensen naar de open dag?
katalin
-
- 31 messages
- 0 votes
@ddragon1690
Hoe bevalt je oriëntatiejaar tot nu toe?
Ga je dit jaar weer aanmelding doen? 
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
@Katalin
Oriëntatiejaar is echt supertof!! onwijs veel toffe mensen leren kennen met hetzelfde doel voor ogen en genoeg mensen om mee te werken
Ook superveel geleerd en alleen nog maar zekerder van het feit dat ik regisseur wil worden.
Ja ik ga mij dit jaar absoluut weer aanmelden. Maar naast de filmacademie ga ik mij ook aanmelden bij Sint Lukas in België ^^ Nu vooral druk bezig met het schrijven van het script van mn aanmeldingsfilm.
En natuurlijk even een portie schaamteloze zelfpromotie 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Whaaa man ik schrok me dood bij 'Liefde voor de geest.' Ik moest op stop drukken en op adem komen voor ik weer verder durfde te kijken XD En dat durfde ik niet dus heb toen verder geklikt naar het moment van de grote ontknoping
Mocht je film minder dan vijftien minuten duren zou ik hier ook een deel van meesturen!! Het proces bij de totstandkoming van deze film zou de academie denk ik ook heel erg waarderen. Maar wie ben ik om dat te zeggen. Ga zo door!!
rosaaak
-
- 12 messages
- 1 votes
Hoi allemaal! Meer van jullie die zich (weer) gaan aanmelden dit jaar? Ik wil me heel graag aanmelden voor scenario, maar vrees dat ik te weinig levenservaring heb. Anders wordt het HKU denk ik! Hebben jullie nog tips ofzo?
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
@Jorisje
hahaha dankjewel! Ja dit was echt een belachelijke productie vooral omdat we het strikt geheim wilden houden voor iedereen inclusief de interviewer om er een echte niet gespeelde reactie uit te krijgen
Maar ik ben nu dus druk bezig met het herschrijven van het script voor mijn aanmeldingsfilm omdat ik sommige stukken heel absurdistisch wil maken.
Hoe gaat het verder met jouw aanmeldingsfilm?
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Ja gaat wel aardig. Mijn eerste is bijna af en licht nu bij een maat voor de sound design. De andere film beginnen we over twee weken mee dus ben bezig met de laatste voorbereidingen en heb morgen de eerste meeting en repetitie met de acteurs. Maart komt steeds dichterbij!! Dit weekeind naar de open dag met een maat die voor montage toelating wil doen. Gaan we jou daar ook treffen?? 
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
Ja als het goed is loop ik daar morgenmiddag ergens rond 
gotti
-
- 14075 messages
- 5884 votes
Hoi allemaal! Meer van jullie die zich (weer) gaan aanmelden dit jaar? Ik wil me heel graag aanmelden voor scenario, maar vrees dat ik te weinig levenservaring heb. Anders wordt het HKU denk ik! Hebben jullie nog tips ofzo?
Heb beiden gedaan. Wat wil je weten?
rosaaak
-
- 12 messages
- 1 votes
Heb beiden gedaan. Wat wil je weten?
Tof! In hoeverre wordt er bij de filmacademie naar je verhaal gekeken in het script? De opbouw en originaliteit? En weegt dat net zoveel als de filmideeën die je ook bij de toelating moet maken?
Hoe vonden jullie de open dag vandaag?
gotti
-
- 14075 messages
- 5884 votes
Tof! In hoeverre wordt er bij de filmacademie naar je verhaal gekeken in het script? De opbouw en originaliteit? En weegt dat net zoveel als de filmideeën die je ook bij de toelating moet maken?
Je zal voor een gesprek worden uitgekozen aan de hand van je aanmeldingsformulier én je ingestuurde materiaal. Dus je moet niet alleen aan kunnen tonen dat je kan schrijven, maar je motivatie waarom jij deze opleiding zou moeten volgen is evenzo belangrijk.
Wat betreft het materiaal dat je instuurt; de dingen die je hierboven noemt zijn allemaal dingen die je als schrijver moet kunnen. Je moet laten zien dat je een verhaal kan vertellen en deze qua structuur goed in elkaar zit. En je originaliteit of eigenheid is net zo belangrijk bij de dingen die je opstuurt. Laat zien met je verhaal waarom je dit wil vertellen en waarom jij de enige bent die dit zou kunnen vertellen.
Als je eenmaal uitgekozen wordt voor een gesprek zal je nog één of twee opdrachten moeten doen (bij mij was het eentje, maar dat is inmiddels weer veranderd volgens mij) en ook die opdracht zal meetellen in de uiteindelijke keuze om zes nieuwe studenten aan te nemen.
rosaaak
-
- 12 messages
- 1 votes
Je zal voor een gesprek worden uitgekozen aan de hand van je aanmeldingsformulier én je ingestuurde materiaal. Dus je moet niet alleen aan kunnen tonen dat je kan schrijven, maar je motivatie waarom jij deze opleiding zou moeten volgen is evenzo belangrijk.
Wat betreft het materiaal dat je instuurt; de dingen die je hierboven noemt zijn allemaal dingen die je als schrijver moet kunnen. Je moet laten zien dat je een verhaal kan vertellen en deze qua structuur goed in elkaar zit. En je originaliteit of eigenheid is net zo belangrijk bij de dingen die je opstuurt. Laat zien met je verhaal waarom je dit wil vertellen en waarom jij de enige bent die dit zou kunnen vertellen.
Als je eenmaal uitgekozen wordt voor een gesprek zal je nog één of twee opdrachten moeten doen (bij mij was het eentje, maar dat is inmiddels weer veranderd volgens mij) en ook die opdracht zal meetellen in de uiteindelijke keuze om zes nieuwe studenten aan te nemen.
Oke thanks! Ik ga mijn best doen!
En over beide opleidingen betreft, moet je veel presentaties geven?
gotti
-
- 14075 messages
- 5884 votes
Oke thanks! Ik ga mijn best doen!
En over beide opleidingen betreft, moet je veel presentaties geven?
Je zal veel van je eigen werk moeten laten lezen door anderen, ook als het dan nog niet af is. En de kritiek die daarop komt is lang niet altijd leuk, als je denkt dat je net een meesterwerk hebt geschreven en anderen denken van niet.
rosaaak
-
- 12 messages
- 1 votes
Je zal veel van je eigen werk moeten laten lezen door anderen, ook als het dan nog niet af is. En de kritiek die daarop komt is lang niet altijd leuk, als je denkt dat je net een meesterwerk hebt geschreven en anderen denken van niet.
Ach dat heb ik er wel voor over. Daar leer je het meest van, lijkt mij. Ik ben nu mijn motivatie aan het schrijven, spannonndddd. Heb jij je studie al afgerond?
gotti
-
- 14075 messages
- 5884 votes
Ach dat heb ik er wel voor over. Daar leer je het meest van, lijkt mij. Ik ben nu mijn motivatie aan het schrijven, spannonndddd. Heb jij je studie al afgerond?
Van 2006 tot 2009 de HKU gedaan en einde derde jaar overgestapt naar de filmacademie, waar ik afgelopen jaar ben afgestudeerd.
rosaaak
-
- 12 messages
- 1 votes
Van 2006 tot 2009 de HKU gedaan en einde derde jaar overgestapt naar de filmacademie, waar ik afgelopen jaar ben afgestudeerd.
gotti
-
- 14075 messages
- 5884 votes
Scenario
Ajor
-
- 10 messages
- 0 votes
Hoi mensen!
Ik ga dit jaar toelating doen voor de richting scenario, en heb daar een vraag over, komt ie:
Is het verstandig om in je eigen werk heel realistisch te werk te gaan (zodat het bij wijze van spreken ook geproduceerd kan worden), of is het verstandiger om alles uit de kast te trekken, en een idioot verhaal te maken met in het achterhoofd dat het niet geproduceerd kan worden, maar wat wel getuigt van je talent?
Het lijkt mij namelijk zo dat als je jezelf de beperking oplegt om het zo compact mogelijk te houden, en produceerbaar maakt, dat je daarin juist nog meer dat talent kunt aantonen omdat je met 'weinig' uit de voeten kunt, op een hele eigenzinnige manier.
Thanks!
DonPeliculón
-
- 775 messages
- 980 votes
Tja, beiden zijn denk ik kenmerken van een goede scenarist. Als je wordt uitgenodigd voor de gespreksronde kun je dat natuurlijk ook aangeven, dat je je wel bewust bent dat het lastig te produceren is maar dat het scenariotechnisch wel goed in elkaar zit.
Ligt er trouwens ook aan waarom het niet geproduceerd zou kunnen worden, is het puur omdat het budgettair voor een Nederlandse productie niet te doen is, of is het iets dat überhaupt niet verfilmbaar is?
Ajor
-
- 10 messages
- 0 votes
Tja, beiden zijn denk ik kenmerken van een goede scenarist. Als je wordt uitgenodigd voor de gespreksronde kun je dat natuurlijk ook aangeven, dat je je wel bewust bent dat het lastig te produceren is maar dat het scenariotechnisch wel goed in elkaar zit.
Ligt er trouwens ook aan waarom het niet geproduceerd zou kunnen worden, is het puur omdat het budgettair voor een Nederlandse productie niet te doen is, of is het iets dat überhaupt niet verfilmbaar is?
Ik denk niet dat het heel belangrijk is dat het nu al technisch goed in elkaar zit, ik doel meer op het verhalende. Dat je dus met weinig middelen een interessant verhaal kunt scheppen.
En ik vermoed dat je daar meer mee kunt opvallen, maar dat is mijn vermoeden alleen maar.
DonPeliculón
-
- 775 messages
- 980 votes
Ik denk niet dat het heel belangrijk is dat het nu al technisch goed in elkaar zit, ik doel meer op het verhalende. Dat je dus met weinig middelen een interessant verhaal kunt scheppen.
En ik vermoed dat je daar meer mee kunt opvallen, maar dat is mijn vermoeden alleen maar.
Hm ja, dat is zeker zo, maar de meeste goede verhalen zitten technisch ook wel goed in elkaar denk ik.
Maar met weinig middelen een interessant verhaal kunnen scheppen is sowieso een sterk punt.
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
De dealine nadert!! Iedereen er klaar voor? Ik nog niet wordt doorwerken XD
Ajor
-
- 10 messages
- 0 votes
De dealine nadert!! Iedereen er klaar voor? Ik nog niet wordt doorwerken XD
Voor welke richting doe je toelating?
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
Midden in mn shoot van 3 dagen. Dan nog twee weken om te monteren. Gaat krap worden tussen andere projecten door maar ff doorbijten!!
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
KLAAR MET FILMEN! morgenavond beginnen met de montage!
Hoe gaat het allemaal bij de rest?
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Druk met monteren van tweede film. Formulieren liggen al klaar 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Hoi daphnefilms jij bent toch vorig jaar aangenomen? Heb je nog laatste tips voor ons?