• 178.079 movies
  • 12.210 shows
  • 33.981 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.913 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

katalin

• 31 messages
  • 0 votes

@mikekoudenberg

Ik heb dit jaar toelating gedaan maar ben niet door, wil dus volgend jaar weer toelating doen. Dus moet ook hard aan de slag!

Dus ik ben geinteresseerd haha.

Je wil toelating doen voor productie?

Want ik voor regie dus dat komt misschien wel heel goed uit.

ddragon1690

• 184 messages
  • 215 votes

@mikekoudenberg

Ik wil ook even mijn interesse laten blijken ^^

Wil mij volgend jaar weer aanmelding voor regie of camera en ben dus super geïnteresseerd om met een aantal een korte film te maken ;D

[email protected]

gotti

• 14075 messages
  • 5884 votes

Lichting 2013 - Nederlandse Filmacademie - AHK

Het eindexamenfestival van de Nederlandse Filmacademie is de eerste week van juli. Openbare vertoningen zijn op woensdag en donderdag.

katalin

• 31 messages
  • 0 votes

Ik heb met een filmpje van mij meegedaan aan de kunstbende en heb de tweede prijs gewonnen. Ik kan alsnog in de finale komen als mijn filmpje genoeg likes krijgt... Mijn vraag is daarom of jullie hem misschien willen liken, kost maar heel even tijd sorry voor de spam..

Hier is de link naar het filmpje 'Harnas':

Cookies op 101.tv - 101.bnn.nl

ddragon1690

• 184 messages
  • 215 votes

@katalin

Done ^^ ging jij trouwens nou ook open studio doen?

katalin

• 31 messages
  • 0 votes

@ddragon1690

Aah super bedankt!

Ik heb er niet meer naar gekeken... haha helemaal vergeten. Maar moet even kijken of ik er genoeg geld vopr heb

gotti

• 14075 messages
  • 5884 votes

*Mijn* eindexamenfilm, 3 en 4 juli te zien, in het Eye in Amsterdam.

Projecten - Nederlandse Filmacademie - AHK

ddragon1690

• 184 messages
  • 215 votes

@katalin

Ja ik heb mij afgelopen week ingeschreven en net betaald, wel een rib uit mn lijf haha

Had nog even nagevraagd maar ben toch voor het oriëntatiejaar gegaan omdat daar grotendeels de basis opleidingen in verwerkt zit plus dat je begeleiding krijgt met je aanmelding etc.

misterwhite

• 4726 messages
  • 656 votes

Geslaagd voor toelatingsexamen Film/Televisie in de Media Arts Department in Genk

ddragon1690

• 184 messages
  • 215 votes

@misterwhite

gefeliciteerd! ^^

Aanmeldingsfilm Film Academie

Hallo,

ik ben opzoek naar mensen die graag samen met mij een aanmeldingsfilm willen maken voor de Film Academie Amsterdam jaar 2014/15.

Lokatie

Amsterdam

Omschrijving

Het liefst zoek ik mensen die net als ik graag naar de Film Academie willen.

Periode

Per direct

Functie eisen / profiel

De volgende functies zoek ik.

-Regisseur

-Producent

-Scenarist

-Editor

-Geluidsman

-Artdirector

-Acteurs

Zelf zal ik de rol van Cameraman/belichter op me nemen.

Reageren / meer informatie

Als je geïnteresseerd bent, mail of bel me dan.

Hieronder mijn gegevens:

Email: [email protected]

Mobiel: 0611402261

gotti

• 14075 messages
  • 5884 votes

Vanavond op TV, de eerste drie fictiefilms van lichting 2013 van de Nederlandse Filmacademie op Nederland 2:

00:40 Met Excuses voor het Ongemak (VARA)

01:05 Cowboys Janken Ook (VPRO)

01:30 Vloeibaar Staal (NTR)

En mocht het na alle spam nog niet duidelijk zijn; de eerste is geschreven door ondergetekende.

DonPeliculón

• 775 messages
  • 980 votes

Zijn dat afstudeerfilms?

gotti

• 14075 messages
  • 5884 votes

Yep. Nu te bekijken via uitzendinggemist.

DonPeliculón

• 775 messages
  • 980 votes

Okee! Heb ze opgenomen haha, vind ik altijd interessant om te zien. Wist trouwens niet dat die zo 'kort' waren, dacht dat het speelfilms van 80/90 minuten waren. Maar goed, ik weet niet hoeveel tijd van je laatste jaar je ermee bezig bent op de Film Academie? Film kost veel tijd natuurlijk.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

gotti wrote:

Yep. Nu te bekijken via uitzendinggemist.

Heb je een direct linkje?

gotti

• 14075 messages
  • 5884 votes

Staat vreemd genoeg niet op uitzendinggemist, in tegenstelling tot de andere twee. Zal eens informeren hoe dat zit.

Wel hier te vinden:

Filmlab: Met excuses voor het ongemak - NPO

gotti

• 14075 messages
  • 5884 votes

DonPeliculón wrote:

Okee! Heb ze opgenomen haha, vind ik altijd interessant om te zien. Wist trouwens niet dat die zo 'kort' waren, dacht dat het speelfilms van 80/90 minuten waren. Maar goed, ik weet niet hoeveel tijd van je laatste jaar je ermee bezig bent op de Film Academie? Film kost veel tijd natuurlijk.

Als schrijver een paar maanden. Zo gauw er gedraaid wordt ben je dan weer aan andere dingen aan het schrijven. Maar alles bij elkaar ben je er meer dan een jaar mee bezig. Van eerste idee tot uiteindelijke film. Da's veel voor maar 25 minuten, maar de lat ligt behoorlijk hoog bij een eindexamenfilm (meestal zelf door de studenten op grote hoogte gelegd trouwens).

Maar volgens mij zijn er wel filmscholen in Duitsland waar je met een speelfilm kunt afstuderen. In Nederland zou het niet aan de tijd moeten liggen, eerder aan het geld. Wil je de kwaliteit nastreven die je nu hebt met een 25 min. film, dan kan dat in de papieren gaan lopen.

DonPeliculón

• 775 messages
  • 980 votes

gotti wrote:

Als schrijver een paar maanden. Zo gauw er gedraaid wordt ben je dan weer aan andere dingen aan het schrijven. Maar alles bij elkaar ben je er meer dan een jaar mee bezig. Van eerste idee tot uiteindelijke film. Da's veel voor maar 25 minuten, maar de lat ligt behoorlijk hoog bij een eindexamenfilm (meestal zelf door de studenten op grote hoogte gelegd trouwens).

Maar volgens mij zijn er wel filmscholen in Duitsland waar je met een speelfilm kunt afstuderen. In Nederland zou het niet aan de tijd moeten liggen, eerder aan het geld. Wil je de kwaliteit nastreven die je nu hebt met een 25 min. film, dan kan dat in de papieren gaan lopen.

Okee! Vind ik wel logisch klinken allemaal ja. Heb ze inmiddels bekeken, 'Met Excuses...' vond ik persoonlijk de beste van de drie, origineel concept en uitvoering. En mooi dat contrast tussen de haast perfecte buitenwereld en de werkelijke gevoelens van de personages.

PRODUCER GEZOCHT

Tijd: Per direct

Voor een semi-professionele film zijn we op zoek naar een producer die van aanpakken weet. We zullen hoogstwaarschijnlijk draaien in November en December.

Synopsis:

De film gaat over een oud stel. De liefde tussen de twee is na 20 jaar getrouwd te zijn al lang uitgebloeid. Op een dag word het stel een groot geld bedrag beloofd waarna de relatie tussen de twee een bijzondere wending neemt.

Ben jij:

Gepassioneerd

Ambitieus voor de Filmacademie

Georganiseerd

Licht ervaren

Mail dan je motivatie en in het kort iets over jezelf naar [email protected]

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Je kennis bijspijkeren in het productievak? Van speelfilm tot corporate-film tot televisieproductie: de masterclass 'Creative Producer' door Harro van Staverden (Bijker Film & TV) leert je alles! 6 november a.s., 14.30 - 20.30 uur.

Uitnodiging: Masterclass ‘Creative Producer’ door Harro van Staverden - cinesud.nl

16 november vervolgens een masterclass 'scenario: het personage'.

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Ja ja ik ga heen wie nog meer?

Me dit jaar eindelijk aanmelden voor de toelating!!

Eerst de open dag maar eens bezoeken.

Open dagen - Nederlandse Filmacademie - AHK

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Enkel vandaag en morgen (28-10 en 29-10) zijn de laatste plaatsen voor de masterclasses ‘creative producer’ (door Harro van Staverden) en ‘scenario: het personage’ (door Elbe Stevens) gezamenlijk te boeken tegen het, geheel in stijl met het weer, stormachtige kortingstarief van €75 (studenten), €105 (leden), €150 (niet-leden).

Klik hier voor meer informatie over de MC 'creative producer'

Klik hier voor meer informatie over de MC 'scenario: het personage'

Aanmeldingsfilm Film Academie

Beste moviemeter leden,

ik ben opzoek naar mensen die graag samen met mij een aanmeldingsfilm willen maken voor de Film Academie Amsterdam jaar 2014/15.

Omschrijving

Het liefst zoek ik mensen die net als ik graag naar de Film Academie willen.

Ik zoek acteurs en camera mensen. Ik heb een zeer interessante script over een seriemoordenaar en heb zo snel mogelijk mensen nodig.

Zelf zal ik de rol als Acteur op me nemen. De scenes zullen worden gefilmd op locaties als de Rotterdamse haven, Amsterdam centraal station en enkele hotels.

Reageren / meer informatie

Ik hoop jou gauw te ontmoeten!

Hieronder mijn gegevens:

Email: [email protected]

Ga je zelf alleen acteren? Want de Filmacademie is geen acteeropleiding he.

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Zijn er al mensen aan hun film begonnen? Ik ga volgend weekeind mijn eerste film draaien van de twee die ik van plan ben in te leveren. Ik ben er klaar voor!

ddragon1690

• 184 messages
  • 215 votes

Ben op het moment nog druk bezig met een paar losstaande filmpjes. Ook heb ik nog niet het juiste verhaal bedacht dat ik wil vertellen voor mn aanmeldingsfilm dus ik ben er dit jaar niet zo vroeg bij qua filmen Jorisje voor welke richting ga jij je aanmelden?

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Ik meld me aan voor regie fictie. Zoals iedereen haha. Net m'n eerste draaidag gehad en dat ging goed Morgen de laatste voor m'n eerste film en dan monteren. Tot nu toe ben ik best tevreden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.