• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.718 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Verder eens wat betreft dat Star Wars-voorbeeld, voor de consument is dat natuurlijk veel fijner. Nadeel voor de maatschappij is natuurlijk wel dat ze maar één promocyclus hebben en bijv. hun acteurs dus minder interviews kunnen laten doen. Maar da's misschien ook wel ouderwets denken.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Dat van de muziekindustrie is wat ik van de artiesten (op TV) hoor zeggen, ik zou het zelf geen fabel durven noemen. Die verdienen zelf vast veel aan zo'n concert, terwijl ze voor een CD relatief weinig kregen (ik herinner me dat dit ook vaak een klacht van de artiesten was in de tijd dat de CD's wel veel verkocht werden, dat maar een fractie van de inkomsten daarvan naar hen ging). Maar da's misschien meer iets voor de muziektopic

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Op tv inderdaad, de grote jongens. Zit je in de underground (maar zeker ook de profs in die scenes) dan word je al snel afgescheept met een kratje bier en een dikke doei als je je reiskostenbonnetje laat zien.

Maar terug naar de filmwereld: ik geloof niet in nieuwe verdienmodellen. Het zal wellicht iets minder beroerd worden dan nu, als ze met een slim model komen, maar 'de oude tijd' zal nooit meer terugkeren. Niet in de filmwereld, niet in de muziekwereld, en zo zijn nog wel meer voorbeelden te geven van werelden die voorgoed veranderd zijn.

Je kunt er eeuwig over twisten of dat goed of slecht is, dat ligt er puur aan hoe je erin staat en wat je belangen zijn. Maar zolang een hele generatie niet meer de (letterlijke, vanuit de eigen portemonnee) waarde van kunst onderschrijft, is elk verdienmodel niet meer dan dweilen met de kraan open.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Zwolle84 wrote:

Nou... nee. Het antwoord kan ook nog zijn dat je de film niet kunt zien. Jammer dan, zo is het leven.

Tja, maar je moet ook niet voorbij gaan aan de andere kant van de medaille. Want het boeit hen ook niks dat ze wel lekker globaal reclame lopen maken op het internet. Iedereen een beetje warm maken met flitsende trailers, smakelijke feiten en wat nog meer, enkel en alleen maar om geld uit de consument te slaan. Maar als het er dan op aan komt dat krijgt een groot deel van de consumenten niks. Doet me altijd denken aan het beeld van een ezel met een wortel voorgebonden.

Ik hoorde bijv. gisteren nog dat er van Deadpool nu een X-Rated DVD/Blu very aangekondigd is. Leuk voor de mensen die het volle bedrag hebben betaald om de film in de bios te zien. Die kunnen dan nog eens het dubbel uitgeven om de rest van het materiaal ook mee te pikken. Diefstal bij daglicht.

Ik heb het hier geloof ik al eens eerder gezegd, maar je kan natuurlijk niet enkel van één kant verwachten om zich aan een morele code te houden terwijl de andere lekker iedereen probeert kaal te plukken.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

arno74 wrote:

Wat je zegt doet me een beetje aan een monopolist denken, en de filmindustrie moet beseffen dat die monopolie door het internet tot het verleden behoort.

Ik vergelijk het vaak met iemand wiens huis beroofd wordt, maar wél nadat hij zelf alle deuren en ramen heeft opengezet.

Da's dom en dwaas natuurlijk, maar uiteindelijk geeft dat nog steeds niemand het recht om binnen te wandelen en alles mee te graaien.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Dat soort dingen praat ik ook zeker niet goed (hoewel dat X-rated materiaal natuurlijk lastig de bios in te krijgen zal zijn). Maar het zijn gewoon ratten, en bijster slim zijn ze ook niet. Als consument voor eigen rechter gaan spelen vind ik dan wel weer het andere uiterste.

Maar ik erger me er zelf ook zeker aan. Vooral in dit onmogelijke landje waar wij (nou ja, ik, jij niet ) leven. Moet je zien wat hier op blu uitkomt vergeleken met een Duitsland of Engeland. Túúrlijk ga je dan importeren, is nog goedkoper ook. En als er hier dan eens iets uitkomt, is het vaak op DFW, het domste bedrijf van de planeet.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Zwolle84 wrote:

Als consument voor eigen rechter gaan spelen vind ik dan wel weer het andere uiterste.

Probleem is dat er niet erg veel gulden middenweg is. Ofwel neem je het heft in eigen handen, ofwel laat je jezelf voederen door de maatschappijen. Zelfs importeren word actief tegengewerkt met allerlei dwaze regio codes.

Ik kan makkelijk beide kanten van de discussie bijstaan, maar als het er op aankomt kies ik gewoon voor mezelf. Net als alle andere betrokken partijen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Probleem is dat er niet erg veel gulden middenweg is. Ofwel neem je het heft in eigen handen, ofwel laat je jezelf voederen door de maatschappijen.

Nou ja, ik vind dat ik voor mezelf die gulden middenweg wel redelijk heb gevonden. Van de releases die hier (nog) niet uitkomen importeer ik de belangrijke voor m'n collectie uit Engeland, Duitsland of steeds vaker Australië. En de minder belangrijke kijk ik later wel, of niet.

Daardoor houd ik voor mezelf de kosten nog een béétje binnen de perken en de filmmaatschappijen krijgen van mij een middelvinger doordat ik hun ouderwetse dvd'tjes niet tussen m'n blu-rays wil hebben staan. De Nederlanders verdienen weinig meer aan me.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Zwolle84 wrote:

De Nederlanders verdienen weinig meer aan me.

Da's natuurlijk het kip en ei verhaal hoe minder ze verdienen, hoe minder geneigd ze zijn om nog iets uit te brengen.

Verder "kan" of "mag" ik niks importeren uit de landen waar ik normaal importeer, dat laat de Blu-Ray speler uit België niet toe. Ik heb dan wel een gemodde, maar dat is ook niet helemaal koscher natuurlijk. Duitsland en Frankrijk hebben vaak mooie releases, maar zelden Engelse ondertitels, dus daar heb ik ook weinig aan. Zelfs dat werken ze tegen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Australië (JB Hifi) wel eens geprobeerd? Regio B blu-rays (let op, dvd's hebben daar wel een andere regiocode dan hier!), Engels ondertiteld en vaak mooi, afwijkend artwork.

Weet alleen niet in hoeverre ze aan jouw exotische smaak voldoen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Australië is een beetje als Frankrijk op dat gebied. Iets meer dan hier, maar erg ver kom je er ook niet mee. Voor een Japanse Blu tel je trouwens tussen de 33 EUR (barebones) en 50 EUR (SE) neer. Om maar aan te geven ...

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Da's natuurlijk het kip en ei verhaal hoe minder ze verdienen, hoe minder geneigd ze zijn om nog iets uit te brengen.

Tja, dan brengen ze maar niks meer uit. Je mist er sowieso weinig meer aan. Vooral van die DFW-mafia. Ooit eens een verhitte discussie met ze gehad omdat ze "niet anders konden" dan de Nederlandse ondertiteling (met 10 taalfouten per minuut) vastbakken in het beeld. Van mij krijgen ze geen cent meer.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Australië is een beetje als Frankrijk op dat gebied. Iets meer dan hier, maar erg ver kom je er ook niet mee. Voor een Japanse Blu tel je trouwens tussen de 33 EUR (barebones) en 50 EUR (SE) neer. Om maar aan te geven ...

Ja, dan houdt het snel op. De semi-mainstream (vergeten Emily Brownings, Elizabeth Olsens) die ik daar koop heb ik voor onder de 15 euro incl. verzendkosten.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Zwolle84 wrote:

Ooit eens een verhitte discussie met ze gehad omdat ze "niet anders konden" dan de Nederlandse ondertiteling (met 10 taalfouten per minuut) vastbakken in het beeld. Van mij krijgen ze geen cent meer.

Haha, dat dat soort zaken inderdaad nog bestaan ... ik heb hier ook een lokale release van Saint Ange liggen zonder officiële dub. Er bestaat echt geen enkele reden om niet dat beetje te investeren in een release als uitgever. Ik ben de laatste tijd ook wat films aan het terugkijken, en die DVD releases die ondertussen zo'n 15 jaar oud zijn, zijn qua kwaliteit ook écht te bar. Schandlig dat je als consument dan weer het volledige bedrag moet neerleggen om die film waarvoor je al betaald hebt in wat betere kwaliteit aan te schaffen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Hier ging het om The Wolf Of Wall Street, niet echt een kleine titel. Ze werden tot dat vastbakken verplicht, zeiden ze. Het vreemde was alleen dat de buitenlandse releases wél meerdere taalopties hadden. Werden die dan niet verplicht?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Misschien dat ze voor België een andere uitgever gestrikt hadden en zo import wouden voorkomen? Ik zou er echt niet van opkijken ...

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Zonet 3 Blu-Rays uit Japan besteld.

Prijs 133UR

Importkosten: 48EUR

Totaal: 181EUR.

Voor 3 films. Voel ik me heel schuldig als ik vanavond een gedownloade film opzet? Niet echt.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

das anderhalf jaar Netflix abonnement

Niet normaal, hoop dat het geweldige discs en films zijn, OH. Wat een kapitaal.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Voor de films vind ik het nog niet eens zo erg. Japanse discs zijn sowieso erg duur (alles is daar duur) en de films zijn inderdaad echt wel de moeite, verder ook niet buiten Japan uitgebracht en ik wil de kans niet lopen om straks met een OOP te zitten. Er zit ook één SE tussen (Soredake) inclusief manga, dus tja.

Maar 48EUR importkosten voor iets wat hier toch niet te koop is vind ik er dik over. Gaat ook helemaal niet naar mensen die iets met de films te maken hebben.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Moet je de importkosten dan ook echt betalen als je uitcheckt? Of was dat een optie? Betaal eigenlijk nooit importkosten als ik iets buiten Europa koop. Nog nooit problemen mee gehad.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

De postbode komt een rekening aanzetten en als je die niet betaalt krijg je je paketje gewoon niet.

Met pakketjes van YesAsia heb ik nooit last, maar soms ben ik voor Japanse DVDs genoodzaakt om bij CDJapan te kopen, bij hen heb ik het altijd zitten. Eerst houden ze het 4 dagen op de douane vast, dan komt er iets van een 25% importkosten en 15EUR handling fee bij.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Als ik dit soort prijzen zie ben ik toch wel blij dat ik inmiddels haast nooit meer een (Japanse) dvd koop. Je moet zo'n film ook wel érg vaak herzien om dat geld er een beetje uit te krijgen. 48 euro importkosten...Downloaders zijn niet de enige dieven.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Als je ze via YesAsia koopt vervallen de import kosten natuurlijk, dus dat scheelt. En gelukkig hoef je niet van elke Japanse film een Japanse release te kopen.

Wat de kosten betreft blijft het duur als je het op per-film basis bekijkt, de realiteit is natuurlijk wel dat ik meer dan drie films per maand bekijk. En in dat opzicht ben ik blij dat het geld dat (toch gedeeltelijk) bij de mensen terecht komt waarvan ik vind dat ze een goeie film gemaakt hebben.

Maar ideaal is het allemaal niet nee

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Filmbranche gaat Nederlandse internetpiraten doorverwijzen naar legaal aanbod

Dat lijkt toch een positieve kentering in benaderingswijze te suggereren. Sprak hij voorzichtig.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Haha, zou mooi zijn als ze dat van de grond zouden kunnen krijgen maar volgens mij is het véél te hoog gemikt.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Die foto.. Mijn havo-quite in het jaarboek.

On-topic: Dat klinkt inderdaad veel beter.

clubsport

• 3820 messages
  • 6945 votes

pas geleden las ik een artikel in de krant , laatste videotheek in nijmegen sluit de deuren .

Jammer om te lezen ik mis de oude videotheek tijd best wel , de eigenaar vertelde dat hij in de toptijd

10000 titels op voorraad had .

netflix anno nu heeft 800 titels wat een afgang denk ik dan ikzelf heb 1200 films en anno nu kan je via internet de meest onbekende films kijken die je vroeger nooit zou hebben ontdekt .

mijn mening hierin is downloaden is gewoon een reactie van de consument op het gebrek aan beschikbaarheid .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.