• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.153 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Onderhond wrote:

Ondertussen is "screener season" een waar event geworden in de download scene. Kunnen ze weer 20 jaar vruchteloos spenderen aan een oplossing voor het problem.

Zal al een hoop schelen die films te eerder de bios in te krijgen, zeker buiten de VS.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Thanks voor de link OH, had het artikel gemist.

Als ik een kratje Westvleteren 12 12 wil kopen moet ik een tijdstip afspreken waarop ik het kom halen en van te voren mijn nummerplaat opgeven. Voor een kratje bier. Als Monniken zo'n systeem kunnen maken dat misbruik behoorlijk inperkt, dan moet Hollywood toch ook wel iets kunnen verzinnen? Zo'n lek kost potentieel miljoenen. Investeer eens iets in een systeem dat dit soort lekken kan beperken.

Wellicht kun je iets met secure viewing doen dat iets alleen vanaf bepaald ip adres te bekijken is, naast password protection? Maar goed, ook dan kan het natuurlijk altijd misgaan. Ik zou beginnen als filmmaker het niet langer toe te staan dat er screeners worden verzonden in de eerste twee weken van release. Beperkt je award kansen wellicht, maar dit is ook link.

Ik pindakaas zelf ook veel, maar screeners zijn toch wel een doorn in mijn oog.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

John Milton wrote:

Ik pindakaas zelf ook veel, maar screeners zijn toch wel een doorn in mijn oog.

Da's nobel uiteraard, maar het échte probleem is dat het ondertussen echt een "ding" is geworden. X weken voor de Oscars wordt het "screener season" geopend en dan zit iedereen lekker klaar om de grote films één voor één te downloaden en te kijken. Voor veel mensen is het iets geworden om naar uit te kijken, en eens dat stadium bereikt is, is het lastig om dat nog terug te draaien.

En echt waar, je ziet het van ver aankomen, er valt genoeg aan te doen maar oogkleppen ... wél janken natuurlijk.

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

TornadoEF5 wrote:

Be the change you want to see in the world..

mister blonde

• 12694 messages
  • 5828 votes

En met die prachtige Ghandi-achtige ideologie weet jij te richten op Disney door (bijvoorbeeld) te downloaden. Wat een wereldverbeteraar ben jij. Wat streef je verder allemaal nog voor veranderingen na in de wereld met alle shit die er is?

[EDIT moderator: gescheld verwijderd]

Uier

• 2006 messages
  • 3749 votes

Die laatste zin dekt de lading wel ja. Onnozel pretentieus gelul op basis van aannames.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

mister blonde wrote:

Wat een wereldverbeteraar ben jij. Wat streef je verder allemaal nog voor veranderingen na in de wereld met alle shit die er is? Flikker toch een eind op man.

Beetje unfair om dat buiten de context van filmliefhebberij te trekken. 't Is niet dat filmmakers nu zoveel bijdragen aan het oplossen van wereldproblematiek, hebben zij dan ook geen recht op janken?

mister blonde

• 12694 messages
  • 5828 votes

Het gaat er dan ook om dat die woorden, in deze context, out of place zijn. Die qoute gaat toch over verandering die je wilt zien in de wereld? En dat een beter begin bij jou als individu start? Juist omdat het gaat over een disney boycot vind ik zo'n quote in zijn context volstrekt belachelijk. Vooral omdat zo'n quote pretendeert je ergens voor in te zetten (of te verzetten). En dan kom je met zoiets.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo vreemd in deze context. Dat de consument zijn filmconsumptie anders wil is echt geen nieuws meer. Dat men daar vanuit de filmwereld niet aan wil voldoen ook niet. Dat er sommige downloaden spreken van "een revolutie" door zich te keren tegen de gevestigde orde is dat ook niet. Daarom dat er al een goeie 15 jaar een serieuze spanning tussen beide kampen heerst. Veel meer houdt de geplaatste quote denk ik niet in.

Daarbij zien mensen Disney tegenwoordig als een slokop die veel kapot maakt enkel voor het geld, niet voor de liefde van het product (Marvel & Lucas Arts bijv).

Dat film first-world problematiek is ben ik het 100% mee eens, maar dit is dan ook een film forum en wij leven dan ook in the first world. Verder is het probleem bijvoorbeeld wel groot genoeg dat de EU zich over het probleem wil buigen (door rechten te voorzien voor Europese distributie ipv elk land apart).

mister blonde

• 12694 messages
  • 5828 votes

Maar om revolutionaire strijdkreten te gebruiken alsof je vecht voor de goede zaak (terwijl je gewoon niet wilt betalen voor je films) vind ik nogal onsmakelijk.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Nja, ik weet dat jij skeptisch staat tov de motivatie van sommige mensen. In sommige gevallen zal je ook wel gelijk hebben, in andere niet. Dat maakt het moeilijk om je uit te spreken over specifieke individuen die je amper kent.

Weet trouwens niet of je verder het leak-verhaal rond deze film gevolgd hebt, maar daar kan je toch ook je wenkbrouwen over ophalen. Steek dat in een filmscript en iedereen lacht je vierkant uit.

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Het probleem is gewoon dat je uiteindelijk niks doet. Al die strijders achter hun pc's, op hun Twitteraccounts en op Facebook. Laten we een Frans vlaggetje over onze profielfoto gooien en IS bestrijden. Nou dat zal ze leren! Laten we een pagina maken op Facebook over zwarte piet en dat die kan iedereen liken en delen en uiteindelijk doe je helemaal niks en er gebeurt helemaal niks... Het is niet echt achter je pc. Als je echt iets wil doen dan moet je het ook gaan doen en achter je computer kruipen! Je kan wel een berichtje op moviemeter gooien maar eigenlijk doe je helemaal niks. Digitaal is niet echt. Iedereen kan berichtjes tikken en vlaggetjes over profielfoto's gooien met een klik van je muisknop maar uiteindelijk is het niet echt. Het is digitaal. Het is lui en fake. Ik bedoel trek een Disney T-shirt aan met een kruis erdoorheen en ga voor een bioscoop staan met een megafoon en schreeuw continue: Mickey Mouse is een klootzak! Als je daar echt in geloofd dan he! Maar nee het is buiten koud..

En ja quotes zijn tegenwoordig ook helemaal niks meer waard. Iedereen deelt quotes en uiteindelijk zit je nog steeds gewoon achter je pc. Quotes op internet, waar dan ook zijn vaak dingen waar je eigenlijk naar streeft maar niet bent. Ik heb mensen leren kennen die quotes gebruiken zoals: wees wie je bent en droom je leven en blablabla en die mensen zijn vaak totaal het tegenovergestelde van de quotes die ze delen. Echt belachelijke onechte mensen zijn dat vaak. Ik kan geen quote meer zien gewoon! Nu gaan we erg offtopic maar er is gewoon gigantisch veel ellende in de wereld en de wereld staat in de fik en daarom is zo'n quote ontzettend belachelijk bij Star Wars. Echt belachelijk gewoon. Hahaha o man.

Ik ga wel gewoon lekker eerste Kerstdag naar Star Wars! En ik hoop dat ik daar dan iemand staat met een megafoon om mij te vertellen hoe 'onethisch' dat wel niet is en dat ik Star Wars maar moet downloaden

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Ik betrap me zelf er ineens op dat al die nieuwsartikelen me nauwelijks hebben laten inhouden. Is het inmiddels verstandig er daadwerkelijk mee te stoppen, of zal er eerst een officiële 'waarschuwing' plaatsvinden voordat straffen uitgedeeld zullen worden?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik zou gewoon doorgaan. Maar laat even weten wanneer je een waarschuwing hebt.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Ik doe het niet echt bewust of veel, maar toch. Ik voorkom die waarschuwing liever..

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

(verwijderd) wrote:

Ik doe het niet echt bewust of veel, maar toch. Ik voorkom die waarschuwing liever..

Ah, je downloadt onbewust. Echt hinderlijk hoor, al die illegale films die opeens onbewust je computer binnendringen en ruimte op je harde schijf opeisen. Vervolgens moet je ze nog gedwongen zien ook nog.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Zucht. Ik doe het niet om de kosten te omzeilen, gewoon omdat het makkelijk is. Als je verstand had had je dit wellicht zelf kunnen interpreteren.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Jammer dat je overgaat op een persoonlijke aanval. Kun je niet tegen een grapje? Verder denk ik dat je bericht interpreteren niet met verstand maar met helderziendheid te maken heeft, en dat laatste beheers ik zeker niet, dus nee, ik kon niet raden wat je bedoelde, sorry.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Ik val helemaal niks of niemand aan en ik hou zeker van een grap. Er zit echter verschil tussen goede en slechte humor. Je hoeft trouwens zeker niet helderziend te zijn om zoiets te interpreteren, aangezien geld het enige is wat de discussie rond illegaal downloaden bezig houdt...

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Wachten tot iemand zijn eerste waarschuwing heeft en dan kan het doomsday preppen beginnen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Wat me in deze (nieuwe, Netflix-gedomineerde) discussie wel is opgevallen is hoe de rol van ethiek vaak misbruikt wordt.

Als consument dien je ethisch te handelen, anders wordt er snel over diefstal gesproken. En daar valt zeker iets voor te zeggen. Wanneer een artiest iets maakt mag hij daarvoor een zekere vergoeding verwachten. Wanneer je als consument ethiek echter zélf gebruikt in de discussie wordt de artiest kaart snel ingetrokken en komt de bedrijfskaart boven. En bedrijven zijn uiteraard niet-ethische instanties gericht op het binnenhalen van zoveel mogelijk geld.

Enerzijds moet je jezelf dus opstellen als een ethisch wezen, maar je mag niet verwachten dat je op eenzelfde manier behandeld wordt. Als consument ben je dan de cash cow die naar de pijpen van de producent (= het bedrijf) moet dansen.

En daar ligt denk ik een groot deel van de frustratie in de hele discussie. Het feit dat je niet met gelijke wapens kan/mag strijden.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Het draait gewoon om geld en is allemaal steeds meer commercieel, een produkt geworden en dat is natuurlijk al lang, alleen waren de middelen om iets "gratis" te krijgen er nog niet.

Eerst had je artiesten en die vonden het leuk om mensen te vermaken of iets te laten waar ze heel goed in waren. Mensen wilden dat wel zien dus die waren wel bereid om te betalen. Nu wordt het steeds meer andersom. Eerst betalen, wat je er na afloop van vindt interesseert ze niet, behalve als je het heel goed vindt, want ja, dan komen er nog meer mensen op af en dat verkoopt.

Het blijft toch wel gek dat ondanks het gedownload bepaalde films het toch gewoon goed doen. (Al heb je ook wel veel hypes).

(verwijderd) wrote:

Er zal wel een hoop bangmakerij zijn. Het vervelende in dit land is alleen, mensen die af en toe een film downloaden worden natuurlijk weer gepakt. Dat is met fraude ook. Kleine fraudeurs zijn de pineut, maar grote fraudeurs kunnen jarenlang hun gang gaan. (Te veel werk).

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Dk2008 wrote:

Het draait gewoon om geld

Mijn punt is dus dat het daar in de discussies niet enkel om draait, want wanneer de consument zichzelf onethisch opstelt wordt de kaart van de hongerige artiest getrokken. En net dát heen en weer hoppen is zo frustrerend.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Mooi gezegd OH, in die post van even na negenen. Chapeau.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Het is net zoals met veel dingen, ooit waren films en de filmindustrie er voor de mensen.

Nu zijn de mensen er als consumenten voor het behoud van de filmindustrie.

Dat is hetzelfde als voor banken, verzekeraars, etc.

Kapitalisme.........

Nu is het dus voor consumenten heel makkelijk geworden om allerlei prachtige dingen die ooit gemaakt zijn (gratis) te zien.

Het is dus weer een beetje zoals ooit bedoeld.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Maar dat willen ze dus niet. Ze willen hebben dat je naar bioscoop gaat of dvd's/blu-rays koopt. En als je daarna zegt, wat een rotfilm ik wil mijn geld terug. Dat kan dus niet.

Het nadeel van downloaden kan zijn dat je aan gang blijft met films en dat zoals arno74 al opmerkt dat ook allemaal weer moet bekijken en daar heb ik dus geen tijd voor. Maar als een waarschuwing alles is zou ik gewoon doorgaan totdat die komt.

Risico's nemen hoort bij het leven. En hier gaan schrijven, jongens ik heb een waarschuwing/boete gekregen zou ik ook nooit doen.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Dk2008 wrote:

En hier gaan schrijven, jongens ik heb een waarschuwing/boete gekregen zou ik ook nooit doen.

Ik denk, als zoiets gebeurd, dat het binnen no-time op Nu.nl en andere media sites staan. Hoe groter het publiek hoe beter het ook voor brein en de gehele film industrie is.

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

The Hunger Games: Catching Fire downloaden wilde niet lukken, dus toen heb ik maar gewacht tot ie op tv kwam.

Vanavond was het moment dan eindelijk daar.

Was de moeite.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Suurtje

Ik ben haar nog dagelijks dankbaar, want door haar belabberde vertaling (volledig losstaand van mijn respect dat ze het doet en hoeveel tijd ze erin stopt) en die van Tokkie, ben ik gestopt met Nederlandse ondertiteling en overgeschakeld op Engelse subs. Handig voor wanneer je iets niet verstaat en geen brakke vertalingen meer... Once you go English you never look back...

Ik zie ze dit niet winnen eigenlijk. Het breder toegankelijk maken argument werkt juist tegen ze, zou ik zeggen. Er moet een hoop gebeuren op het vlak van content, beschikbaarheid en wetten, maar momenteel lijkt me dit een lost cause.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.