- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
maar als je bij dit soort films de screener kijkt dan heb je weinig liefde voor de filmmaker en het medium, dunkt me
Je snapt dat screeners gecreëerd en verspreidt wordt aan mensen die werkende zijn in en rondom de filmindustrie zelf? Waaronder de leden van de AMPAS? En hun professionele stemmen uitbrengen gebaseerd op deze screeners? Als de kwaliteit goed genoeg voor hun is, waarom zou 't niet goed genoeg voor ons zijn, 't 'doorsnee' volk?
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Dit gaat wat off topic, maar ik ga er toch even op in. Maar dit lijkt me wat voor verplaatsing naar ander topic.
Perfect van kwaliteit? Als in '480p, stereogeluid, en 'for your consideration' meldingen er doorheen'? Dat noem ik niet 'perfect'. Qua perfectie staat dat ongeveer gelijk met dat het geluid uit je iPhone of HTC oortjes die je bij je telefoon krijgt, perfect is. It isn't. Het staat iedereen vrij om het toereikend te vinden, maar dan geef je er mijns inziens gewoon niet heel veel om. Kijk hoeveel mensen met Beats op hun hoofd lopen. Bepaald geen goede headphones. They don't care.
Beetje flauwe steek van de Oscars OH
je weet best wat ik bedoel. Al weet ik ook dat jij en ik regelmatig een andere kijk op cinematografie hebben. De Oscars zijn niet zaligmakend, maar mijn punt was simpelweg dat dit geen visuele prutskoningen zijn.
En ja, Jacobine, ik weet waarom die screeners verspreid worden. En het is niet om het downloadende publiek de beste filmische ervaring te bezorgen. Het is de door hen gekozen oplossing om de leden van the Academy etc een simpele kans te geven de genomineerden te bekijken om te kunnen stemmen voor de jaarlijkse awards. En het zou mij niet verbazen dat ze die met oog op piraterij (ze lekken ieder jaar uit) bewust niet in topkwaliteit uitgeven. Bovendien zie ik ons niet als het doorsnee volk, ze maken die films voor ons, niet voor zichzelf. Alhoewel, soms twijfel ik 
Nogmaals, iedereen moet doen wat hij wil. Maar ik kan niet ontkennen dat ik een mening over screeners heb, en de mensen die ze kijken (niks ernstigs, gewoon een opgetrokken wenkbrauw). Maar ik ben ook niet roomser dan de paus, er is vast een man of dame die zijn wenkbrauwen fronst omdat hij/zij ergens een opmerking van mij ziet over 720 of 1080 p met DTS, terwijl die persoon alleen genoegen neemt met 4K en Dolby Atmos oid.
Maar ja, long story short. Ik vind screeners, xvidjes, Yify's etc toch een beetje een abomination voor dit soort films, waarbij zoveel zorg aan de visuele aspecten is besteed. To each his own, I guess. Maar ik kan niet wachten om dit in de bioscoop te zien, en vind het lastig voor te stellen dat je hier genoegen mee neemt. That's all.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
De Oscars zijn niet zaligmakend, maar mijn punt was simpelweg dat dit geen visuele prutskoningen zijn.
Maar ook geen mensen waar je meteen voor naar de bioscoop moet hollen. Heb een paar Tarantino's in de bios gezien en de meerwaarde is 0,0.
Basto
-
- 11938 messages
- 7406 votes
Waarschijnlijk heeft Disney de film gelekt 
Maar een screener is wel slechte kwaliteit jongens. Heb een beetje geduld.
Ik vond de screener van The Revenant niet slecht. Is deze van mindere kwaliteit?
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Ik vond de screener van The Revenant niet slecht. Is deze van mindere kwaliteit?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet.. Ik zei dit voordat ik zelf wist dat er al screeners beschikbaar waren. Normaal gezien zijn screeners van iets slechtere kwaliteit dan een dvdrip maar The Revenant was gewoon erg goed moet ik zeggen maar keek ook niet echt uit naar die film. Ik had een heel andere film verwacht. Een soort semi filosofische indianenverhaal i.p.v. de beste revanchefilm ooit imo. Ik wist helemaal niks van die film af.. Het heeft er ook wel mee maken vind ik dat Tarantino waarschijnlijk 3 uur lang dialogen op je afvoert en dat wil ik wel allemaal meekrijgen.
Heb een paar interviews gezien en een podcast geluisterd met Tarantino en die was heel enthousiast over zijn film op 70mm en daardoor werd ik erg enthousiast. Disney heeft schijnbaar ook ergens zijn film in een 70mm theater in Los Angeles afgepakt en misschien zelfs geld betaald om Star Wars te laten draaien in die theater i.p.v. The Hateful Eight. Ik wou toch altijd wel een keer een goede film zien op 70mm. Dus toen ik op MM ging kijken zag ik een linkje van John Milton en toen had ik meteen mijn keus gemaakt om toch te wachten. Voor mij is Amsterdam wel ver reizen dus ik kan ook niet alles daar kijken maar ik kan wel wachten tot 7 januari. Voor The Revenant moet je toch weer een stuk langer wachten (28 Jan). Maar die Hive-cm8 screeners zijn hier en daar wel irritant moet ik zeggen maar daar heb ik bij The Revenant niks van gemerkt maar daar stond niet die naam bij. Ik ben toch niet echt een grote bioscoopman verder. De ervaring thuis of in de bioscoop...ik merk daar niet echt veel verschil in. Ik bedoel vroegah genoot ik ook gewoon net zoveel van een VHS als nu met een Bluray.. De film zelf wordt niet beter door de techniek, het gaat mij om de film.
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Bovendien zie ik ons niet als het doorsnee volk, ze maken die films voor ons, niet voor zichzelf. Alhoewel, soms twijfel ik
Dat hoop ik niet. Een echte artiest maakt de film in eerste instantie voor zichzelf en denkt niet aan het publiek. Wanneer je concessies gaat nemen met het publiek kan je net zo goed de marketingwereld ingaan. Al is dit eerder een uitzondering dan standaard tegenwoordig. Terminator 5 en Jurassic World zijn puur marketing franchise money in the bank films voor mij hoor.
kathmandu
-
- 288 messages
- 686 votes
Ja, deze is minder.
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Ja mijn Spider senses were tingling 
mcdaktari
-
- 7287 messages
- 0 votes
Hoe het opeens komt weet ik niet maar er zijn heel veel screeners momenteel.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Niks mis met de screener,de film is hopeloos langdradiger saai geen western voor mij.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Maar ook geen mensen waar je meteen voor naar de bioscoop moet hollen. Heb een paar Tarantino's in de bios gezien en de meerwaarde is 0,0.
Overigens had ik het niet over Tarantino's zozeer, maar Lubezki's die de nieuwe Alexa 65 camera gebruiken, en Richardsons die een 70mm film afleveren met dezelfde lens waarmee Ben-Hur gefilmd is. Als je meent dat dezelfde indruk maakt thuis als in een goed toegerust theater, dan beleef je film toch heel anders dan ik (maar dat wisten we natuurlijk al een beetje
) Wat Fortune zegt, het is iets slechter dan een dvdrip.... En dvdrip ziet er op een 51 inch tv al behoorlijk brak uit (voor mij best onkijkbaar), laat staan wanneer het nog iets slechter is. Ik vind dat gewoon heel erg zonde, alsof je een zorgvuldig samengestelde maaltijd achteloos door elkaar prakt, en al smakkend verzucht: 'het wordt toch kak...'. Ik vind het gewoon een beetje spijtig dat dit dan op laptopjes, monitors en kleine tv'tjes wordt geconsumeerd, en dan ook nog eens in zwaar gecomprimeerde kwaliteit.
Ik bedoelde meer voor ons dan voor hun professionele collega's, Fortune. Natuurlijk maken veel filmmakers wat ze zelf willen maken (gelukkig wel), maar het blijft tegelijkertijd ook business. Wat die twee voorbeelden betreft, geef ik je overigens volkomen gelijk. Maar dat is wel wat anders dan deze twee projecten vind ik. Ik ga overigens niet vaak naar blockbusters om die reden, maar dat terzijde.
Er zijn veel screeners omdat awards season, mcdaktari!
mcdaktari
-
- 7287 messages
- 0 votes
John Milton oke vandaar, want ik ben er nu al een stuk of 8 tegen gekomen.
Basto
-
- 11938 messages
- 7406 votes
Ok dan wacht ik wel op 70 mm 
Basto
-
- 11938 messages
- 7406 votes
Hoe het opeens komt weet ik niet maar er zijn heel veel screeners momenteel.
Oscarseizoen is begonnen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Spreekwoordelijk, neem ik aan? Het zal sowieso geen 0,0 zijn, lijkt me? De beleving is voor mij althans altijd intenser op een groot scherm, zelfs bij een 'praatfilm', en dit zijn films die specifiek voor een groot kanvas zijn gemaakt.
Ik heb het eigenlijk zelden, en dan vooral bij films als The Martian of Gravity, waar het epische echt deel van de ervaring is. Verder zijn er evenveel nadelen aan een cinemabezoek dan voordelen, en dan geef ik het voordeel van de twijfel aan het bioscoopbezoek, want films waar ik écht veel van verwacht kijk ik liever thuis.
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Ik ben het met Onderhond eens. De beste manier om film te kijken voor mij is thuis en alleen. Ik vind een groot scherm wel tof maar er zijn ook veel nadelen aan de bioscoop. Al dat gekraak van chips en gegraai in popcornbakken en de geur van nacho cheese in de lucht. Is het een beetje spannend aan het worden zit er iemand achter je opeens luid chips weg te werken. Haalt mij juist uit de film allemaal. Zo heb je ook een franchise bioscoop waar je gewoon hamburgers kan bestellen. Zit er opeens iemand naast je een hamburger weg te werken. Laatst zat ik gewoon met mijn jas aan in de bioscoop omdat de verwarming het niet deed. Was dan wel een film over de koude oorlog maar toch..
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Maar dat snap ik hoor. Ik plaats ook wel eens een rant in het topic De Site >> Gebruikers >> Ergernissen in de bioscoop
Uier
-
- 2006 messages
- 3749 votes
Helemaal mee eens ook. Zijn maar een paar films die ik liever in de bios zie dan thuis. Mad Max FR bijvoorbeeld, of inderdaad epische films zoals OH aanhaalt. Verder vind ik meer nadelen dan voordelen aan een bioscoopbezoekje zitten en dan laat ik de kosten nog buiten beeld.
The h8ful hoef ik ook niet perse op het grote doek te zien. Liever thuis.
mcdaktari
-
- 7287 messages
- 0 votes
Als je een monitor of tv uit het jaar nul hebt zal ie inderdaad wel minder zijn. Ik sta er van versteld dat het zulke goeie kwaliteit is, maar misschien dat het aan m'n tv ligt. 
TheThirdMark
-
- 464 messages
- 727 votes
Voor de discussie: wanneer de zaal vol zit met kijkers zoals ik, dan ga ik graag naar de bios.
Maar Henk en Ingrid met hun nieuwe Ifoooon 6 met uberlichtgevendledscherm, het gekrab, gekuch, de stank. Nee sorry, ik kijk liever thuis.
Als ik het aanbod had gehad om de film thuis te kijken had ik er graag voor betaald, maar as usual moet ik wachten totdat de film te koop is op BR.
Voor de film: heb mijzelf niet verveeld. Maar heb dit soort films eigenlijk wel vaker gezien. En, met schaamte gezegd, zelfs beter.
QT is de koning van filmmakers van films die zich beperken tot een zeer kleine ruimte. Deze film had nergens beter gekund, eerlijk is eerlijk. Maar het is niet zoals The Revenant, vernieuwend. (alhoewel je bij The Revenant nog een Dances with Wolves achtige setting-beschuldiging kan verwachten).
Basto
-
- 11938 messages
- 7406 votes
Helemaal mee eens ook. Zijn maar een paar films die ik liever in de bios zie dan thuis. Mad Max FR bijvoorbeeld, of inderdaad epische films zoals OH aanhaalt. Verder vind ik meer nadelen dan voordelen aan een bioscoopbezoekje zitten en dan laat ik de kosten nog buiten beeld.
The h8ful hoef ik ook niet perse op het grote doek te zien. Liever thuis.
70 mm lijkt me toch wel een biosbezoek waard. Maar weet niet of dat bij jou in de buurt mogelijk is. Want met treinkaartje of benzine en parkeergeld, kost de film dan al gauw 40 a 50 euro....
Uier
-
- 2006 messages
- 3749 votes
Dan wel ja, maar inderdaad helaas niet in de buurt.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Bij The Hateful Eight:
Ik wacht wel. Niet omwille van de slechte kwaliteit, maar omdat ik deze film gewoon graag volgend jaar wilt zien, maar niet nu. Heb er alleen wat moeite mee dat zoveel films nu al bekeken worden, terwijl slechte overgehypte films zoals star wars het dan wel weer goed doen en hier voordeel aan hebben. Iemand gaf al aan dat Disney de films wellicht uitlekte - zal wellicht zo zijn. Ze hebben eerder ook enorm agressief gedaan door bepaalde bioscopen en filmhuizen te chanteren door hun film boven die van kleinere producties te zetten.
Wel ik heb genoeg van die agressieve politiek, en sla keihard terug. Nooit kijk ik bij deze nog een Disney film in de cinema of betaal ik daarvoor.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik wacht wel. Niet omwille van de slechte kwaliteit, maar omdat ik deze film gewoon graag volgend jaar wilt zien, maar niet nu. Heb er alleen wat moeite mee dat zoveel films nu al bekeken worden, terwijl slechte overgehypte films zoals star wars het dan wel weer goed doen en hier voordeel aan hebben. Iemand gaf al aan dat Disney de films wellicht uitlekte - zal wellicht zo zijn. Ze hebben eerder ook enorm agressief gedaan door bepaalde bioscopen en filmhuizen te chanteren door hun film boven die van kleinere producties te zetten.
Wel ik heb genoeg van die agressieve politiek, en sla keihard terug. Nooit kijk ik bij deze nog een Disney film in de cinema of betaal ik daarvoor.
Wat boeit Disney nu dat je nu wel of niet gaat kijken, ze hebben al 300 miljoen binnengehaald met Star Wars. En zelfs moest dat niet zo zijn dan nog zou Disney het niet eens voelen. Met je keihard terug slaan. 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Wat boeit Disney nu dat je nu wel of niet gaat kijken, ze hebben al 300 miljoen binnengehaald met Star Wars. En zelfs moest dat niet zo zijn dan nog zou Disney het niet eens voelen. Met je keihard terug slaan.
Be the change you want to see in the world. Als iedereen denkt dat wat hij als individu niet alleen kan verrichten, bereiken we niets, maar als iedereen hetzelfde denkt en samen met mij aan het embargo tegen Disney werkt, voelt Disney het wel.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Geeft toch te denken ... zo'n enorme impact, maar de DVDtjes worden met de post verstuurd? Njah.
Ondertussen is "screener season" een waar event geworden in de download scene. Kunnen ze weer 20 jaar vruchteloos spenderen aan een oplossing voor het problem.
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Ik zei dat Disney de film misschien heeft gelekt maar ik had er deze emoticon bijgezet
als in: dat is sarcastisch bedoeld. Ik weet dat sarcasme niet goed werkt op het internet maar ik probeer het toch.
Ik refereerde naar dit filmpje Quentin Tarantino on Disney... Ik dacht dat meer mensen dat misschien hadden gezien.
Ik denk niet dat Mickey Mouse zo'n enorme klootzak is dat het mensen betaald om films uit te lekken op het internet...
mcdaktari
-
- 7287 messages
- 0 votes
Hoe graag je het ook zou willen TornadoEF5 maar wen er maar vast aan dat niet iedereen hetzelfde denkt als jij. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet begrijp wat je probeert duidelijk te maken.