• 178.229 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.386 actors
  • 9.375.336 votes
Profile

Nieuwe projecten

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Opnames begonnen Depp's Sweeney Todd

Afgelopen maandag zijn ze begonnen met filmen! Lees het stukje maar voor jezelf. Er zit nóg een goede acteur bij de cast ( onverwacht )

(Persoonlijk vind ik het ook erg leuk dat Alan Rickman erin speelt, goede acteur)

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Metal Gear Solid-verfilming komt eraan

Werd vorig jaar op de E3 al door Konami bekend gemaakt dat er serieuze plannen waren voor een Metal Gear Solid-verfilming, nu is het definitief dat de film eraan komt. Het nieuws kwam ter wereld via een pamflet dat Hideo Kojima op de Studio Kojima website plaatste.

"I have received many offers to adapt Metal Gear Solid. It has taken a long time, but we have finally settled on an arrangement,"

"False facts aside, a movie project is underway. I have finalized a Class-A contract with a party in Hollywood."

aldus Kojima.

De film zal geproduceerd worden door Sony Pictures. Sony Pictures Entertainment vice chairman Yair Landau wist ook een aantal dingen te melden over de opkomende game-verfilming.

"We're working with the Metal Gear guys. It's a very cinematic game, it really lends itself to movie-telling. But the question is, 'How do you translate Snake's experience into a full arc that conforms to what audiences expect on the large screen?"

Landau wist ook te melden dat dit nog maar het begin is van een reeks aan game-verfilmingen door Sony.

"There are other games we are looking to develop. We're working with one of my favorite producers right now on an idea for an EverQuest movie."

De vraag is of we hier nu met goed of slecht nieuws te maken hebben. In het verleden zijn een aantal gamefranchises verkracht door vergelijkbare film-uitstapjes, maar de huidige trend laat zien dat deze verfilmingen steeds serieuzer worden genomen door de hoge bazen in Hollywood. Zo is er nog steeds kans op een big-budget Halo film geproduceerd door Peter Jackson en zal World of Warcraft ook op het witte doek verschijnen.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Volgens berrichten gaat De Niro de nieuwe film over het leven van Mercury produceren.

Niro produceerde eerder al de Queen musical "We Will Rock You"

Clifford

• 49 messages
  • 0 votes

Nieuwe Empire issue is uit!!

frontcover Empire:

http://www.empireonline.com...

kort verslag nieuwe editie:

Resident Evil 3 trailer:

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Ik hoor net op de rode loper Cate Blanchet zeggen dat ze met een nieuw project bezig is met David Fincher en Brad Pitt.

Iemand enige informatie hierover?

Miss Daisy

• 321 messages
  • 2291 votes

Een remake van the birds?

Dit baart mij zorgen

http://www.imdb.com/title/t...

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Mij niet, lijkt me prima geschikt voor een remake.

Miss Daisy

• 321 messages
  • 2291 votes

kos wrote:

Mij niet, lijkt me prima geschikt voor een remake.

Heb je ooit de remake psycho gezien?

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Nee, wel Rear Window en dat was idd matig.

Maar dat lag niet zozeer aan het remaken, maar aan het slecht remaken.

X__Liesjj

• 329 messages
  • 586 votes

Naomi Watts en Nicole Kidman gaan samen in één film spelen ! Jammer dat die pas in 2008 uitkomt ongeveer.

http://imdb.com/title/tt0339437/

Quentin

• 10202 messages
  • 8556 votes

De Amerikaanse filmmaker Steven Spielberg zet zijn tanden in de Vlaamse stripheld Kuifje.

Zijn filmstudio DreamWorks heeft Studio's Hergé toegezegd een serie films over Kuifje te maken. Nick Rodwell, topman van Studio's Hergé en getrouwd met de weduwe van de tekenaar van Kuifje, heeft dat bekendgemaakt.

Ik houd mijn hart vast ...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Quentin wrote:

De Amerikaanse filmmaker Steven Spielberg zet zijn tanden in de Vlaamse stripheld Kuifje.

Spielberg maakt Kuifje-films.

Na 25 jaar onderhandelen met de Studios Hergé heeft DreamWorks, de filmmaatschappij van regisseur Steven Spielberg, beslist om een filmreeks te wijden aan de avonturen van stripheld Kuifje. Dat heeft Nick Rodwell, de echtgenoot van de weduwe van tekenaar Hergé en topman van Studios Hergé bekendgemaakt. De eerste Spielbergfilm over Kuifje wordt in 2009 of 2010 in de bioscoop verwacht.

Hergé, die in 1983 is overleden, hoopte altijd al dat Spielberg de avonturen van Kuifje zou verfilmen. Bijna was er een akkoord in de maak, maar toen Hergé las dat Spielberg over de mogelijkheid beschikte om de regie uit te besteden, weigerde hij door te gaan met het project.

DreamWorks had tot 1 maart de tijd om het akkoord te ondertekenen met Moulinsart. "Het is aan de Amerikanen om te beslissen of ze, afhankelijk van het succes, een vervolg maken. Het is nog niet bekend of het een tekenfilm of een speelfilm wordt", aldus Rodwell. (belga & hln.be)

(afbeelding)

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

speedy23 wrote:

Het is nog niet bekend of het een tekenfilm of een speelfilm wordt", aldus Rodwell. (belga & hln.be)

Dat is toch wel zo'n beetje het eerste wat ik zou beslissen als ik een film over Kuifje zou maken

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Spielberg probeerde het zo'n 25 jaar geleden al eens, maar de erven Herge keurden het scenario af.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Overigens sprak ik ooit bekenden van de weduwe en die hadden geen goed woord over voor Nick Rodwell en diens bemoeienissen met Kuifje.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2287 votes

Als hij maar Sean Connery voor Kapitein Haddock neemt

Tja, en Kuifje. Leonardo Di Caprio misschien? Johnny Depp als Zonnebloem?

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 messages
  • 5449 votes

serpico wrote:

(quote)

Dat is toch wel zo'n beetje het eerste wat ik zou beslissen als ik een film over Kuifje zou maken

Bewijs dat vooral Kuifje en de verhalen aantrekkelijk zijn en Spielberg die graag wou verfilmen. Of dat nu een tekenfilm of film wordt doet dan niet veel terzake.

U-96

• 11875 messages
  • 2077 votes

Als hij maar Sean Connery voor Kapitein Haddock neemt

goede keuze

Tja, en Kuifje. Leonardo Di Caprio misschien?

Zou kunnen. Onbekende acteur lijkt me ook niet verkeerd.

Johnny Depp als Zonnebloem?

Dan wil ik het uberhaupt niet eens zien.

En dan hebben we nog Jansen en Janssen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 messages
  • 5449 votes

En Samson in de rol van Bobby.

U-96

• 11875 messages
  • 2077 votes

Ik las vanmorgen in de Sp!ts dat de acteurs al gekozen zijn maar nog niet bekend morgen worden gemaakt. Kuifje (zowel de strips als de tekenfilmserie) is een onderdeel van m'n jeugd geweest, dus ik hoop heel erg dat Spielberg er wat moois van maakt. Ik ben iig erg benieuwd...

martinev2

• 30 messages
  • 1 votes

De release voor de nieuwe film van Danny Boyle: Sunshine is een weekje verschoven, dit waarschijnlijk voor het filmfestival van Amsterdam.

Voor meer info over de film:

http://www.moviemeter.nl/film/34222

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

Wanneer komt nu eens een echte speelfilm uit over de watersnoodramp in de jaren 50 in Nederland?

Quentin

• 10202 messages
  • 8556 votes

Is al eens aangekondigd.

gotti

• 14075 messages
  • 5887 votes

Zowel Johan Nijenhuis als Steven de Jong wilden er één maken volgens mij...

Pauwl

• 14 messages
  • 1892 votes

Turkeyloverz wrote:

Allen & Hanks back in Toy Story 3

IMDb

Quentin

• 10202 messages
  • 8556 votes

Sophie Hilbrand en Waldemar Torenstra zijn de hoofdrolspelers van Zomerhitte van Monique van de Ven. Dat maakte RTL Entertainment, dat investeert in de film, maandag bekend. BNN-presentatrice Hilbrand en acteur Torenstra zijn in het dagelijks leven een stel.

Zomerhitte is gebaseerd op het gelijknamige boekenweekgeschenk van Jan Wolkers uit 2005. Het liefdesverhaal speelt zich af op Texel. Het wordt voor actrice Van de Ven de eerste speelfilm die zij regisseert. Haar echtgenoot Edwin de Vries schreef het scenario en produceert de film samen met Ate de Jong.

Spuiten en slikken

Hilbrand is bekend als presentatrice van programma's als Sixpack, Try Before You Die en Spuiten En Slikken. Ze was als actrice te zien in onder meer twee korte films. Torenstra speelde onder meer in de film Ja Zuster, Nee Zuster en in de tv-serie Grijpstra & De Gier. De opnames van Zomerhitte beginnen 15 mei. De première staat gepland voor het voorjaar van 2008.

Trigoo

• 65 messages
  • 34 votes

Russell Crowe maakt regiedebuut

22 maart 2007

Romkom was niet zo zijn ding, bleek eerder dit jaar uit Russ’ Zuidfranse avontuur A Good Year (die nooit in Nederland werd uitgebracht). Regie ligt Crowe vast beter.

Bovendien hoeft de driftkop zijn thuisland Australië niet te verlaten voor zijn regiedebuut. Sterker nog: Bra Boys behelst een op en top Down Under onderwerp, surfers! Het drama gaat over drie broers die een underground surferclub beginnen in de buurt van Sydney. De film is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal, waar eerder al een docu aan werd gewijd, die door Crowe werd ingesproken. Of Russell ook vóór de camera zal verschijnen, is niet bekend. Wat ons betreft doet hij het vast beter op een plank in de branding, dan met een wijntje op een jeu de boules baantje.

Trigoo

• 65 messages
  • 34 votes

Leonardo DiCaprio en Kate Winslet zijn voor het eerst sinds 1997 weer samen in een speelfilm te zien. De filmsterren, die in 'Titanic' een tragisch liefdeskoppel speelden, beginnen komende zomer met het filmen van 'Revolutionairy road', meldt het Amerikaanse filmvakblad Variety. De regie is in handen van Sam Mendes, de echtgenoot van Winslet.

Het is voor DiCaprio en Winslet de eerste keer dat ze te zien zijn in een productie van Mendes, die veelgeprezen films maakte als 'American beauty' en 'Road to perdition'. De twee spelen in zijn productie een echtpaar in een Amerikaanse buitenwijk in de jaren vijftig.

De 31-jarige Winslet en de 32-jarige DiCaprio hebben beiden een succesvol filmjaar achter de rug. De Britse actrice was te zien in goed ontvangen films als 'All the King's men' en 'Little children', waarvoor zij een Oscarnominatie verdiende. DiCaprio maakte eveneens kans op een gouden beeldje voor zijn rol in 'Blood diamond'. Ook was hij te zien in 'The departed'

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2287 votes

Lucas Still Trying To Sign Connery for Jones Movie

Movie mogul George Lucas refuses to give up on recruiting Sean Connery for the fourth Indiana Jones movie, despite the Scottish star's reluctance to sign on as the adventurer's father. Connery has been linked to the upcoming fourth Indiana Jones movie, but insists he's not that interested in reprising his role as Henry Jones from Indiana Jones & The Last Crusade. That hasn't stopped persistent Lucas, who says, "We're still trying." In other Indiana Jones casting news, Lucas admits he was stunned when director Steven Spielberg told him he wanted to sign Cate Blanchett as Jones' love interest in the new film. He tells newspaper USA Today, "That's who my director wanted and I always bow to the wishes of my director. I approved it because she seemed like a good idea. When I met her at the Academy Awards, I told her, 'Hey, you work for me now!'"

---------------------------

[email protected]

Wat zou het geweldig zijn om Connery nog eens terug te zien als Indiana's vader.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.