• 178.096 movies
  • 12.213 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.990 votes
Profile

Nieuwe projecten

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Ook al elders geplaatst bericht verwijderd.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

David Cronenberg werkt aan film over Sigmund Freud

De Oostenrijkse acteur Christoph Waltz zal in de huid kruipen van psychoanalist Sigmund Freud in "The talking cure", de nieuwe film van regisseur David Cronenberg. Dat meldt de website www.moviepilot.de maandag.

De 53-jarige Waltz won op het Festival van Cannes in 2009 onder meer de prijs voor beste acteur voor zijn rol van jodenjager in Quentin Tarantino’s oorlogsfilm "Inglourious Basterds". Hij is voor die rol ook genomineerd voor de komende Golden Globes.

Naast Waltz zal ook de Britse actrice Keira Knightley een hoofdrol vertolken.

Bron: De Standaard

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Leuk projectje Waltz was inderdaad echt geweldig in IB

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Klinkt goed (afgezien van Knightley).

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Laatste nieuws over de nieuwe Disney/Pixar productie 'John Carter of Mars.

Zie hier:

http://scifiwire.com/2010/01/john-carter-of-mars-fires.php

en hier:

John Carter of Mars Begins Production - Google News - news.google.com

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

Klinkt interessant, ik ben benieuwd

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Pixar is altijd wel leuk, vooral de recentelijke Up beviel goed

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Dit wordt wel géén animatiefilm, maar live-action met de nodige special effects.

(zie eventueel ook mijn bericht over 'Princess of Mars', de 'mockbuster' van Asylum, van hetzelfde verhaal waarop ook de nieuwe Disneyfilm gebaseerd is)

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Oke, vergeef mij brix

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

@Justinw:

?vergeven?

Ik wilde je alleen de juiste info over de film geven Justin, het was vriendelijk bedoeld.

Misschien leek het zwart-op wit getypt anders?

Excuus als dat zo overkwam.

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Naar het schijnt heeft Jan De Bont plannen voor de verfilming van het onlangs verschenen boek 'Dracula de Ondode'.

Dat is het eerste officiële vervolg op 'Dracula',van Bram Stoker, en werd geschreven door Dacre Stoker en Ian Holt.

Het verhaal speelt 25 jaar na de gebeurtenissen in 'Dracula'.

Wie het originele boek van Bram Stoker kent weet dat de graaf aan 't eind daarvan niet voorgoed uit de weg werd geruimd....

(afbeelding)

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Was daar ondertussen ook al geen vervolg op geschreven door Drace Stoker? Ik meen me op de boekenbeurs twee boeken van Drace te hebben vastgehad

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Op 15 maart gaan in Bulgarije de opnames van start van een nieuwe CONAN film.

Millenium Films, Lionsgate en Paradox Entertainment staan achter dit project.

Regisseur is Marcus Nispel (Friday 13th) en Conan wordt gespeeld door Jason Momoa (Stargate Atlantis)

Micky Rourke is gevraagd om de rol van Conan's vader te spelen

(afbeelding)

Jason Momoa

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Hmm, Marcus Nispel vind ik geen interessante keuze. Jason Momoa even min. Ben bang dat het nogal standaard wordt, maar wie weet gaat hij verassen.

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Ik vrees ook het ergste.

De Conan fans in de US zijn (in massa!)in verweer gekomen tegen het script.

Dat is een soort van opwarming van de eerste Conan film.

En Momoa..nee niet echt een goede keuze lijkt me.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

YouTube - Ong Bak 3 Teaser Trailer

Nieuwe trailer voor Ong Bak 3. Jaa blijft doen wat hij goed doet. Lekker rammen.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

ziet er netjes uit. Weet iemand waar ik de eerste 2 delen kan kopen. Zag laatst al wat mensen bij het "laatst aangeschafte dvd's topic" en ben wel benieuwd.

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

@Justinw:

ik kreeg zelf de tip dat deel 1 voor slechts een paar Euro te koop is bij 'Boekenvoordeel'.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Opnames film 'Elle ne pleure pas, elle chante' gestart.

Vorige week maandag zijn de opnames gestart van de film 'Elle ne pleure pas, elle chante', een Belgisch-Frans-Luxemburgse speelfilm. Dat meldt coproducer Serendipity Films. De film, met onder meer een rol voor Marijke Pinoy, wordt begin 2011 in de bioscopen verwacht.

De film gaat over de 27-jarige Laura die afrekent met haar verleden, nu haar vader na een ongeval in coma ligt. "Ze krijgt eindelijk de gelegenheid om met hem af te rekenen, misschien zelfs om wraak te nemen...", luidt het in het communiqué.

De film is het langspeelfilmdebuut van de Franstalige regisseur Philippe de Pierpont (1955). de Pierpont heeft reeds een carrière achter de rug als acteur in theater, scenarist van stripverhalen en regisseur. De regisseur komt uit de stal van de gebroeders Dardenne, met wie hij al verscheidene malen samengewerkt heeft.

De opnames vinden plaats in Luxemburg en Picardië (Frankrijk) en lopen nog tot eind maart. Naast Marijke Pinoy zijn er ook rollen weggelegd voor Erika Sainte, Laurent Capelluto en Jules Werner. De productie is in handen van het Vlaamse Serendipity Films, het Franstalige Iota Production, het Franse Perspective Films en Tarantula uit Luxemburg. De film kwam tot stand met steun van onder meer het Vlaams Audiovisueel Fonds, de RTBF, ARTE en Belgacom TV. (belga/adv/hln.be)

(afbeelding)

Marijke Pinoy

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Justinw wrote:

ziet er netjes uit. Weet iemand waar ik de eerste 2 delen kan kopen. Zag laatst al wat mensen bij het "laatst aangeschafte dvd's topic" en ben wel benieuwd.

In zowat alle dvd winkels...

Vond deel 2 dusdanig slecht dat ik mij niet aan deel 3 ga wagen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ook Belgische bioscopen boycotten "Alice".

AP wo 24/02/2010 - 20:16

De belangrijkste bioscoopuitbaters van België zullen de film "Alice in Wonderland" van Tim Burton boycotten als distributeur Disney de marktregels niet respecteert. Daarmee volgt ons land het voorbeeld van andere landen als de VS, Nederland en Italië.

De bioscoopuitbaters, verenigd in de Federatie van Cinema's van België (FCB), zijn verontwaardigd omdat Disney "Alice in Wonderland" al in juni op dvd uitbrengt, terwijl de film pas in maart uitkomt in de zalen.

De uitbaters vinden dat Disney de afspraken die bioscoopuitbaters en de dvd-branche met elkaar hebben gemaakt, niet respecteert. Normaal gezien zitten er minstens vier maanden tussen het moment waarop een film in de zalen komt, en het moment waarop de dvd in de verkoop komt.

"De beslissing van Disney is bovendien provocerend nu veel bioscopen dure installaties voor de digitale 3D-projectie hebben aangekocht", vinden de bioscoopuitbaters ook.

Ze weigeren om "Alice in Wonderland" te programmeren als Disney er zich niet toe verbindt om de regels en gebruiken van de markt te respecteren.

Het gaat om de bioscopen UGC, Euroscoop, Acinapolis, Cinepointcom, Imagix, Utopolis en Les Grignoux, die allemaal verenigd zijn in de FCB. Ook Kinepolis zou zich bij hun actie aansluiten. (deredactie.be)

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Het laatste nieuws (en interviews met de acteurs) over de nieuwe mega-productie van Disney-Pixar: 'John Carter of Mars', is hier te vinden:

News: John Carter of Mars Movie Project - johncarterofmars.ca

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Popeye eet spinazie in 3D.

Niemand minder dan Popeye the Sailor Man, een van de meest gespierde helden uit de stripgeschiedenis, keert terug naar het grote scherm. In navolging van 'Avatar' en 'Alice in Wonderland' doet de pijprokende en spinazie-etende matroos dit in 3D. Dat schrijft Variety.

Wanneer met de opnames wordt begonnen, is niet bekend. De productiemaatschappij staat wel vast: dat wordt Sony Pictures Animation. ImageWorks, het Sony-filiaal dat zich wijdt aan animatiefilms en visuele effecten, moet met CGI-technologie Popeye, diens verloofde Olive Oyl (Olijfje) en de slechterik Brutus (ook wel: Bluto) nieuw leven inblazen.

Popeye's laatste bioscoopoptreden dateert van 1980: een niet bijster geslaagde live-actionprent van regisseur Robert Altman met Robin Williams als spinazievreter. Stripfiguur Popeye werd dit jaar, op 17 januari, 81 jaar oud. (afp/eb/hln.be)

(afbeelding)

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Op Moviemeter nog niet gelezen dus bij deze: de Millenium-trilogie krijgt (helaas) een Amerikaanse remake. Regie: David Fincher. De rol van Lisbeth Salander wordt waarschijnlijk vertolkt door Carey Mulligan (An Education).

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Zojuist in een Frans filmprogramma fragmenten van de nieuwste film van Luc Besson gezien, en ik ben zeer onder de indruk.

Het betreft de film 'Adèle Blanc-Sec', een verfilming van de beroemde Franse stripverhalen van Jaques Tardi, die in Nederland en België zijn verschenen onder de titel 'Isabelle Avondrood'.

Een stripserie met (vaak bizarre) fantasy elementen, en vooral geweldig veel sfeer.

Het hoofdpersonage, Adèle (Isabelle) is zo'n beetje een kruising tussen een vrouwelijke versie van Indiana Jones en Kuifje.

Kuifje-kenners zullen aan 't begin van de trailer een bekend afgodsbeeldje ontdekken (uit het album 'Het gebroken oor')

Naar de trailer en teasers te oordelen is de film zeer getrouw aan het originele stripverhaal.

Ik kan al bijna niet meer wachten tot die film op DVD uitgebracht zal worden hier, want een bioscooprelease zal er wel weer niet inzitten in dit land vrees ik.

In Frankrijk gaat de film vandaag in première.

Ik verwacht ook dat hoofdrolspeelster Louise Bourgoin zich met deze film naar een aanzienlijke populariteitsstatus katapulteert.

Zij heeft een geweldige uitstraling.

Hierbij een trailer

(afbeelding)

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Ziet er leuk uit. Lijkt me ook wel iets dat in goede handen is bij Besson.

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Ja, en hij moet er ook wel erg veel zin in hebben gehad, want hij had eerder aangekondigd geen films meer te willen regisseren.

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Bedankt kos.

Die had ik nog niet bekeken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.