- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
Wel een erg passende poster voor een film genaamd Les Misérables
.
Toch vermoed ik dat er weer grote namen naar boven gaan drijven. Posters of niet.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wel een erg passende poster voor een film genaamd Les Misérables
.
Toch vermoed ik dat er weer grote namen naar boven gaan drijven. Posters of niet.
Tja, men verlangt naar wat men dagelijks ziet. Maar toch zal dit een objectievere K.O. zijn, en ik weet zelf nog niet wat ik de mooiste vind.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wel een slechte link, bij de MM pagina zijn dergelijke detailistische/grafische posters te klein om goed over te komen. (Danton werkt wel zo klein)
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
Tja, heb daarnet een groter exemplaar proberen boventoveren, maar het is allesbehalve een courante poster. Zoek een betere zou ik zeggen 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Echt enorm opvallend dat veel mensen hun favoriete films ook nog eens de mooiste posters vinden hebben.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Als het beeld van de film je aanspreekt is de kans groot dat je de poster ook mooi vind....
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
Zo opvallend is dat niet natuurlijk, aangezien een poster toch ook vaak de sfeer van de film uitstraalt. Als je Dolls erg mooi vindt is de kans erg klein dat je de poster kut vindt bijv.
Bij de serieuzere films is de poster toch vaak een esthetisch equivalent van de filmsfeer.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Ik begrijp er niks van. Poster is gewoon een marketingpapiertje met wat invloeden uit de film. Van de mooiste films kun je foeilelijke posters maken en vice versa.
maar goed, ik snap die logica waarschijnlijk gewoon niet of zo.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
Tuurlijk, maar de idee blijft toch de juiste doelgroep aan te spreken, en dat kan je het best doen door de sfeer uit de film zo goed mogelijk op de poster weer te geven.
Het heeft weinig zin om bij een film als Dolls veel CGI, indrukwekkend poserende personages en ontploffingen te plaatsen, niet ? Het kan wel, maar de kans dat het voorkomt is relatief klein te noemen.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Ik heb het niet over ontploffingen bij serieuze films, maar over het hele design, lettertype, keuze voor een scene of gewoon acteurs op de posters, getekend of vol foto's, dat soort dingen.
Staat nogal los van de film denk ik, vooral omdat die posters door andere mensen ontworpen worden die verder niet zoveel met de film te maken hebben.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
En hoe redeneren die mensen denk je ? "Laten we er gewoon wat leuks van maken" ? Of "Laten we ervoor zorgen dat de poster de sfeer van de film uitstraalt" ?
Er zijn genoeg films waar de poster maar een losstaand velletje papier is inderdaad, maar bij de films die zichzelf ietwat serieus nemen ligt dat vaak toch net wat anders.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Tja, ook (of eigenlijk juist) bij posters van veel 'serieuze' films had ik achteraf toch echt helemaal niet het beeld meegekregen dat de film uiteindelijk gaf. inclusief Dolls.
Maar goed, dit wordt zo een eindeloze discussie over iets niet echt heel belangrijks. Ik zie posters en de films niet als 1 geheel zoals de meesten hier, so be it.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
En dat soort posters komen sowieso niet zo snel in deze knock-out. Dat The Godfather nog niet genoemd is zegt al heel wat. Maar bij deze film is het wel heel kinderachtig als je op de film stemt in plaats van de poster.
Als er og ruimte gezocht wordt kunnen wat mij betrefd Fight Club en The Constant Gardener er wel uit. Ik heb ze zelf genoemd, maar vind ze niet uitzonderlijk mooi; meer lijstjesvullers. The Sting vind ik ook niet echt mooi, maar staat er wel leuk in omdat hij zo opvalt, maar kan er in principe uit.
Maar eigenlijk wil ik het liefst eens beginnen.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
Misschien (en nee niet misschien, da's gewoon zeker) kijken wij gewoon anders naar films/posters. Ik kan op basis van een poster toch vaak al een redelijk idee vormen of een film mij gaat liggen of niet. Inclusief Dolls 
Als iemand er nog wat wil uitgooien en nog een substituut zoekt, die van Takeshis mag er wat mij betreft ook nog wel in, maar hoeft niet noodzakelijk.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Vervang die van The Constant Gardener maar voor Takeshis.
Gaat Zelva nu de knock-out regelen?
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Gaat Zelva nu de knock-out regelen?
Ja kan, maar als je je bestolen voelt, mag je het gerust weer overnemen hoor. 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ach, deze wil ik best aan jou overlaten. Dat klaar maken van die links is toch een heel karwei. Maar kunnen we niet een keer beginnen?
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Ik krijg hem niet geplaatst 
Onzin van zogenaamd te lange links etcetera.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes

Ja dat krijg je er van , ik zei toch dat je Goodfellas moest verwijderen 
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Ja lach maar, ik ben nu al anderhalf uur bezig met dingen te proberen. En die lange lijst met links in dit topic gaf natuurlijk geen enkel probleem. 
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
http://www.moviemeter.nl/forum/5/4292/0#0
De boosdoener was de tweede Geest in de Dop, terwijl die toch verre van de langste link of het langste woord had. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Ik hoop maar dat vooral op de poster wordt gestemd en niet zo zeer op de film zelf. Hoe je die beoordeeld moet je maar zelf weten: sfeer van de film weergeven, origineel, klassieker, gewoon prachtig, .... Als telkens de links worden meegegeven kan je ook direct de 2 vergelijken.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Vorig jaar in mei begonnen we met de eerste knock-outs. Inmiddels zijn we al weer 44 knock-outs verder (als ik goed geteld heb) en er wordt alweer een tijdje gesproken over een herhaling van de eerste drie knock-outs (beste film, beste acteur en beste regisseur). Het idee was dus om dat in mei te doen. Nou leek het mij een goed idee om daar volgende week mee te beginnen. Volgende week is het hier meivakantie (al weet ik niet of dat voor heel Nederland geldt en ik weet ook niet of ze die vakantie in België ook kennen). Maar in ieder geval is dat natuurlijk de perfecte week om met zo'n knock-out te beginnen, want dan kunnen er meer meedoen. Ook zijn we dan de wat drukke examenperiode net voor.
Wie stemt voor?
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Doe maar wanneer je wilt, maar meivakantie, daar heb ik nog nooit van gehoord
. We hebben toch niks anders op stapel staan dus het is niet slecht om nu opnieuw te beginnen.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
In mei hebben we altijd veel vakantiedagen, maar da's wat anders 
Ik zie het ook wel zitten, al zou ik niet 100% het vorige deelnemersveld kopiëren. Bij beste film zou ik weer vertrekken van de huidige Top250.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Jak, al die slechte films nog eens op ons bord
.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
In mei hebben we altijd veel vakantiedagen, maar da's wat anders 
Ik zie het ook wel zitten, al zou ik niet 100% het vorige deelnemersveld kopiëren. Bij beste film zou ik weer vertrekken van de huidige Top250.
Ik weet niet wat je met de laatste zin bedoelt, maar ik wou wel gewoon weer de top 250 pakken, maar ze niet alfabetisch indelen als de vorige keer. Liefst wat meer random.
Dan komen we weer 6 films te kort en ik wou daarvoor dezelfde regels laten gelden als de top 250 (dus minimaal 100 stemmen en geen films van de laatste 2 jaar). Mij leek het misschien een idee om de 6 hoogstgenoteerde films van IMDB te pakken die niet in onze top 250 staan, die niet te recent zijn, maar die wel 100 stemmen hebben. Dit zijn als ik het goed heb:
The Bridge on the River Kwai
Jaws
The Wizard of Oz
Singin' in the Rain
Notorious
High Noon
Mee eens iedereen of hebben jullie een betere optie?