- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja joolstein ik snap het ook niet goed wat er dan zo slecht was aan Midnight Movie. Als zelfs ik die toch redelijk kritisch sta tegenover de termen originaliteit en verfrissend waarmee kijkers schermen om de film op te hemelen, moet toegeven dat het creatief is en dat dit de film zeer behapbaar maakt (zelfs een van de beste tips tot nu toe) dan weet ik ook niet meer wat het grote publiek onder verfrissend verstaat? 
Nu goed wij hebben er ons goed mee vermaakt.
Ik had erg zin in een film met een gluurder, maar jezes dit draaide uit op de teleurstelling van dit project tot dusver.
23. Crawlspace (1986)
tip van Shaky
Thriller/suspense
80 minuten + FTV (80+ 8 = 88 punten) Totaal: 2063 + 88 = 2151 punten
0,5*
https://www.filmfreakcentral.net/.a/6a0168ea36d6b2970c01a5117b1f87970c-600wi
Als ik de achergrondinfo van Collins lees was Kinski blijkbaar net zo een creep in het echt als zijn karakter in de film. Nu dat hij gene gemakkelijke was dat lijkt me wel te kloppen. Helaas draait de film eigenlijk om zijn bizarre, egocentrische en oninteressante persoontje. De film hobbelt maar wat verder op een slakkengangetje met af en toe een moord of Kinski die zijn huursters begluurt. De moorden zijn meestal of screen. Spannend is de film niet, hoewel het steeds spanning probeert op te bouwen met dat tikkende geluid. Dat maakt het ook allemaal erg voorspelbaar wanneer er een moord komt of al is gebeurd die blonde zangeres op haar piano dat zag ik van mijlen al aankomen. Neen, briljant is die Kinski niet die maar één expressie lijkt te kennen "ik vind mezelf toch zo geweldig". Neen, Klaus ben je niet, je bent vooral zielig en totaal niet boeiend.
Ik heb nog mijn best gedaan om een sexy foto te zoeken voor Fransman maar er is werkelijk geen tiet te zien in die film.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Neen, briljant is die Kinski niet die maar één expressie lijkt te kennen "ik vind mezelf toch zo geweldig". Neen, Klaus ben je niet, je bent vooral zielig en totaal niet boeiend.
Damn... dat je de film niet geweldig vindt tot daaraantoe... maar deze opmerking zorgt toch wel voor opgetrokken wenkbrauwen.
En wat is dat toch steeds in dit forum over bloot of naakt in films? 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Damn... dat je de film niet geweldig vindt tot daaraan toe... maar deze opmerking zorgt toch wel voor opgetrokken wenkbrauwen.
En wat is dat toch steeds in dit forum over bloot of naakt in films?
Lol dat naakt is soms wel een manier om Fransman over de streep te trekken. Hij is ondertussen goed aanwezig hier, mission accomplished!
Maar over het personage van Kinski wat riep die dan voor jou op? Weerzin wellicht ja dat had ik kunnen voelen maar het werd allemaal zo oninteressant gebracht dat het bij mij enkel een gevoel van onverschillgheid en verveeldheid opriep. Als Kinski irl ook zo egocentrisch is en voorzal zichzelf speelt vind ik er niks briljant aan.
Nu goed ik moet ook eerlijk toegeven dat de psyche van een moordenaar me eigenlijk heel weinig boeit. Om dezelfde reden kon ik ook weinig met de film Angst over dat gelul hoe het altijd de fout was van een ander. Ik heb in mijn opleiding rechtspraktijk een stukje criminologie gehad en weet er is altijd wel wat te bedenken waarom een delinquent zo is geworden (niemand wordt evil geboren zoals een Michael Meyers). Karakterstudies heb ik al genoeg van gehad, dat hoeft niet meer in films voor mij. Nu goed er zijn er wel die je als karakterstudies kan beschouwen maar die zijn niet enkel daarop gefocust.
Bijvoorbeeld:
Henry: Portrait of a Serial Killer (1986)
Die films waarbij de psyche van een moordenaar meestal niet verder reikt , is gewoon een slecht mens zonder geweten dat levert voor mij althans veel betere films af. Een seriemoordenaar met een zekere drijfveer (wraakgevoelens, jeugdtrauma's, kopieergedrag van anderen zoals bij Crawlspace) en met een geweten (of die er ooit 1 had) is die sympathieker, ga je daar medelijden mee hebben of zelfs proberen te begrijpen? Ik alvast niet, want in wezen kiezen ze voor dezelfde oplossing als de gewetenloze killers.
Ok das genoeg psychologie voor op 1 avond 
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Lol dat naakt is soms wel een manier om Fransmanover de streep te trekken. Hij is ondertussen goed aanwezig hier, mission accomplished!
oké, is dat mysterie opgelost.
Wat betreft Crawlspace; smaken verschillen nu eenmaal. Hopelijk kun je de nare nasmaak van de film wegspoelen met iets waar je wel van gaat genieten.
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
8. The Head Hunter (2018). Een tip van joolstein.
72 minuten - FTV
Punten: 72 + 7 = 79 (Totaal: 601 + 79 = 680)
3.5*
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Gezien:
Tip van: ik zou het niet meer weten
Gezien dankzij de courtesy van joolstein
Score: 3,5*
Deze film is als een ijsje, je blijft likken en likken en likken en dan ineens is ie op. Maar dan heb je wel genoten. Ik althans wel, ondanks alle zure commentaren hier. Het zou geen horror zijn, er zouden te weinig moorden worden gepleegd. Nou joolstein, ik heb toch heel wat meer moorden gezien dan jij en ze waren ook behoorlijk bloederig. Ik bedoel, m'n kleren zaten onder. En nou niet zo lullig doen over die ijscoman, die heeft gewoon een slechte jeugd gehad met een vader die aan de drank was, vermoedelijk te veel rum met rozijnen.
Dit is typisch een slowburner met goed gedoseerde shockmomentjes. Ja, oké, er is wel wat kritiek mogelijk. De grootste kritiek is dat we de tieten van Deanna Russo waar ze de hele film mee loopt te pronken niet te zien krijgen. Desondanks is ze een onwijs lekker ding.
Die ijscowagen is trouwens ook fantastisch. Nog nooit van het merk Metro gehoord. Morgen koop ik een ijsje.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/674000/674359.jpg?cb=1487751944
Van zo'n ijsje zou je toch trek krijgen...
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ice Cream Man 1995 is misschien (nog) beter te pruimen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The Ice Cream Truck (2017)
Tip van: ik zou het niet meer weten
Gezien dankzij de courtesy van joolstein
Score: 3,5*
Fransman niemand heeft die film getipt.
Maar nice try anyway 
Als jij em wil tippen dat kan, maar als het weer zo een trage saaie zit is als CrawlPace dan laat ik die ook links liggen.
Oh en joolstein spreekt soms in beeldtaal. Bloedeloos betekent voor hem dat het saai is niet dat er te weinig bloed vloeit. Een nogal dom woord bedacht (en gebruikt) door niet-austisten denk ik 
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Fransman alexspyforever
Grinnik ja ik gebruik af en toe bloedeloos maar ik doe dat wel bij films die zowel saai als weinig bloed bezitten. Echter bij deze film heb ik het woord niet gebruikt en het ook niet over bloed gehad. Wel over de moorden van de killer. Die komt 3 keer in actie en alle moorden zijn buiten beeld. Een rode streep op de wand van de truck, POV vanuit het slachtoffer zodat er bloed op ijscoman spat en hem tijdens een kill met een mes achter een bord van een speeltoestel Dat vind ik voor een film van anderhalf uur bedroevend weinig.
Crawlspace (1986) was toch een nominatie van Shaky? Enfin om een vergelijking te maken ik vond die film drie keer beter en spannender dan het een film over een vrouw met een mid-life-crisis. Maar goed ik vind de pulp-werkjes van David Schmoeller zoals Tourist Trap, Catacombs en natuurlijk de eerste Puppetmaster dan ook erg leuk.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
........ maar als het weer zo een trage saaie zit is als CrawlPace dan laat ik die ook links liggen.
Hey, ga jij eens gauw iemand anders pesten 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Sorry zal ik je nog een film sturen om het goed te maken 
joolstein klopt dat Shaky Crawlspace heeft genomineerd. Ik had die nominatie eerder van Collins verwacht omdat die toch wel vrij lovend erover was. Van Shaky geen bericht te bespeuren, dat maakt het natuurlijk wel moeilijk om te achterhalen waarom hij die zo goed vindt. Maar ondertussen weet ik ook dat hij zo een 3 films per dag kijkt dan zou ik ook niet altijd zin hebben om een recensie neer te schrijven.
Tja in Crawlspace was er in 80 minuten ook weinig bloed en on screen moorden en dat werkte dan wel voor jou. Uiteindelijk blijft het toch meer een kwestie van hoe je het geheel ervaart. In The Bad Seed is er geen druppel bloed en geen enkele on screen moord, maar ik vind het wel een geweldige film dankzij vele andere aspecten.
Ik ben nu halfweg Erotic Nights of the Living Dead en weet niet of ik daar veel zinnigs over ga kunnen zeggen 
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Sorry zal ik je nog een film sturen om het goed te maken
and all is forgiven
Nee klopt, recensies bij films schrijf ik zelden. Dat doe ik al bij literatuur, als ik dat ook nog bij alle films moest doen die ik zag, dan kwam ik inderdaad niet meer buiten 
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Zucht. Ik denk niet dat we het eens worden alexspyforever, maar ik vind zeker dat deze film genomineerd moet worden, zeker gezien die prachtige poster met chocoladeijs, want het eerste slachtoffer krijgt ook een chocolade ijsje en joolsteinik heb hem wel degelijk met een mes zien steken hoor, al ging het snel. Maar de hoeveelheid moorden, bloedspatten en messen zijn toch niet de enige criteria voor horror?
En wat de Erotic Nights betreft, gewoon nog even doorzetten. Het leven van een filmfreak gaat nu eenmaal niet altijd over rozen.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Ice Cream Man 1995 is misschien (nog) beter te pruimen.
Goeie tip! Ik zet hem op m'n lijstje.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zucht. Ik denk niet dat we het eens worden alexspyforever, maar ik vind zeker dat deze film genomineerd moet worden, zeker gezien die prachtige poster met chocoladeijs, want het eerste slachtoffer krijgt ook een chocolade ijsje en joolsteinik heb hem wel degelijk met een mes zien steken hoor, al ging het snel. Maar de hoeveelheid moorden, bloedspatten en messen zijn toch niet de enige criteria voor horror?
En wat de Erotic Nights betreft, gewoon nog even doorzetten. Het leven van een filmfreak gaat nu eenmaal niet altijd over rozen.
Ook ik heb zo mijn trucjes om mij doorheen saaie stukken te bijten of zelfs een hele film waar ik geen ruk aan vind uit te zitten. Ja, uiteindelijk werd het mijn geduld wel beloond in Erotic Nights al bleef ik uiteindelijk toch erg op mijn honger zitten.
Jij mag de ijscoman film nog steeds nomineren, bij slasher zie ik geen nominatie van je staan en daar past die wel in. Je kan ook nog steeds een tip geven voor 1980s, Haunted/old dark house en Demons/Devils/Possession
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
24. Le Notti Erotiche dei Morti Viventi (1980)
tip van Fransman
Zombies & Infected
112 minuten + FTV (112+ 11 = 123 punten) Totaal: 2151+ 123 = 2274 punten
1,5*
https://cps-static.rovicorp.com/1/adg/cov310/drt400/t464/t46400h9mzh.jpg
Deze film is een taaie zit al is het laatste half uur toch wel redelijk goed gezien het lage budget. Ik neem aan dat een film met zo een kleine cast met weinig acteertalent en nogal goedkope effecten niet echt veel moet hebben gekost. De film heeft vooral zijn speelduur tegen. Ik had dus de ongecensureerde versie en geen zin om op zoek te gaan naar de geknipte versie. Het gedeelte voor het drietal aankomt op het eiland draait vooral om seksscènes (eentje zelfs heel expliciet) met welgeteld 1 zombie scène (wel een lekker vieze dat dan weer wel). Maar opwindend kon ik ze niet noemen, enkel die stripster met haar champagnefles dat was nog wel origineel.
Op het eiland duurt het ook nog wel even voor we dan eindelijk krijgen wat de titel beloofd. Er komen wat sfeervolle beelden, er is wat blood en gore, maar het is nauwelijks of niet beter dan die talloze low budget zombiefilms van de tijd. Ook lijkt er behoorlijk wat gejat van Fulci's Zombi 2. Zombi 2 is een meesterwerk in vergelijking met dit D'Amato vehikel. Erotic Nights is slecht maar niet in de categorie so bad it's good, die eer gaat nog altijd naar Burial Ground. Misschien niet zoveel naakt maar de dames zijn een pak leuker dan in Erotic Nights.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Goeie tip alexspyforever, Burial Ground.
Goed dat je je door de Erotic Nights hebt heen geworsteld. Weet dat het niet onopgemerkt is gebleven....
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
6 thema's werden 4 keer verkozen. Ik had niet echt een idee welke eerst te nemen. ik heb gewoon de bovenste genomen dat blijkt Arthouse & experimental te zijn. Misschien dat de mensen die meer bedreven zijn in dit thema het even kunnen uitleggen. Mijn uitleg zal niet verder reiken dan style over substance horror. Woland, John Milton, wibro misschien kunnen jullie nog een betere uitleg verschaffen hier?
Voor degene die geen uitleg nodig hebben, horrorfilms die ondert arthouse vallen of experimentele horrorfilms. Surreële horrorfilms mogen ook.
Volledig overzicht:
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Films zoals Eraserhead en Tetsuo vallen in dit genre. Mijn tip is echter Begotten (1990)
Een film zonder dialogen die niet voor een ieder interessant zal zijn. De nadruk ligt op het begin van de film wat een enorme naargeestige creepy sfeer oproept. Ik heb hem op avi formaat in mijn bezit voor de liefhebbers. Kijken op eigen risico.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
En ja ik weet ook niet meteen een erotische horrorfilm om te tippen. het zou best kunnen dat we een oproep moeten lanceren naar de echte liefhebbers. Een van de 2 die het thema heeft gekozen is trouwens John Milton, jawel die brave Jeroen

Ik had niet echt een idee welke eerst te nemen. ik heb gewoon de bovenste genomen dat blijkt Arthouse & experimental te zijn. Misschien dat de mensen die meer bedreven zijn in dit thema het even kunnen uitleggen. Mijn uitleg zal niet verder reiken dan style over substance horror.
- The VVitch: A New-England Folktale (2015)
- The Eyes of My Mother (2016)
- Berberian Sound Studio (2012)
- L'Étrange Couleur des Larmes de Ton Corps (2013)
- A Girl Walks Home Alone at Night (2014)
- Beyond the Black Rainbow (2010)
- The House That Jack Built (2018)
Toegegeven, een paar van die zitten een beetje op het randje.
Flowers (2015) tip ik wel als experimentele horror 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Mijn tip: Osoi Hito (2004)
Staat hier op MM wel als drama, maar doorgaans toch ook als horror genoteerd. Qua stijl doet het wat denken aan Tetsuo, groezige zwart/wit, industrieel, maar qua editing wel een stuk rustiger.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Merci beaucoup John Milton denk dat men hier met die voorbeelden wel een richting kan kiezen. Vampyr (1932) zou dus ook wel kunnen kwalificeren alleen vind ik die zelf niet sterk genoeg om te tippen al zitten er wel leuke dingen in op visueel vlak.
Film zonder dialogen zoals de keuze van Harmonica Man dan heb ik ook wel een idee, al is het ook meer drama dan horror. Ik denk er nog even over na.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Mijn tip in dit genre: Valerie a Týden Divu (1970)
Een visueel prachtige film uit Tsjecho-slowakije in de tijd van het ijzeren gordijn. Overduidelijk wilde de filmmaker kosten wat kost een film maken over het Rooms-Katholcisime, ondanks de zware censuur op religie. Het resultaat is een duistere folklore film over maagdelijkheid en onschuld waarin de bastaard-dochter van een bisschop de hoofdpersoon is. De bisschop is een vampier en de oma van het meisje ook. Laat je meevoeren in deze bizarre nachtmerrie vol droomachtige beelden en prachtige muziek!
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3421 votes
Geen horror maar ik vermeld deze toch wel graag 
Omoide no Mânî (2014) aka When Marnie was There
Ah Johan, je blijft me maar verwennen met je tips. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
25. Secuestrados (2010)
tip van Hollywood007
Home invasion
85 minuten + FTV (85+ 9 = 94 punten) Totaal: 2274 + 94= 2368 punten
3,5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTQ2OTE5ODI2NV5BMl5BanBnXkFtZTcwNzEwMzU0NQ@@._V1_SY1000_CR0,0,1529,1000_AL_.jpg
Waar de regisseur van Funny Games U.S. (2007) (pretentieuze film) meent te mogen spreken voor elke liefhebber van geweldfilms en ons dus een oninteressant moraaltje door de strot wil duwen en daardoor een saai en traag vehikel aflevert, krijgen we hier gelukkig een film zonder al die poespas. Ja Collins ik heb jouw recensie gelezen en had zin om een variant te maken op jouw introductie 
Ja de film is hard, take no prisoners aanpak. Doch het blijft wel veilig op het grafische vlak en hoewel er een verkrachting is zie je ook geen naakt. Heeft de censuur ook in Spanje toegeslagen. Een echte verkrachter had haar wellicht de kleren van het lijf gescheurd.
Desondanks dat en enkele clichés vond ik het tof omdat het onvoorspelbaar was en met wisselende kansen. Wisselende sympathieën zoals Collins zegt omdat bijvoorbeeld de dochter teveel schreeuwt (dit was eerder hyperventileren) doet mij toch een beetje de wenkbrauwen fronsen. Ok het kan je op de zenuwen werken, kwelende kinderen kunnen mij ook wel op de zenuwen werken zeker als ze jengelen omdat ze hun zin niet krijgen. Maar je kan toch niet verwachten dat ze koelbloedig blijft na een verkrachting, onzeker over het lot van haar moeder, denkend dat haar boyfriend is vermoord alsook een dode agent heeft gezien. Als je meer realisme wil, moet je dat ook kunnen tolereren.
Split screens zie ik niet erg vaak in de films en ik vond het wel degelijk de spanning verhogen. Ik vind het niet echt vergelijkbaar met found footage stijl hoor Collins, dat is nog vele malen erger en weet je vaak niet wat er gebeurt.
Een knipoog naar Haneke, neen eerder een dikke middelvinger zou ik zeggen en dik applaus. Een home invasion die ik zowaar spannend en verrassend vond, ik kan er misschien een of 2 andere bedenken maar dan houdt het op.
Nounou al de 2de goede tip van Holly, dat was al vaker anders 
en haha baspls ik voelde het gewoon dat je die ging tippen 
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Hmm.. hier moet ik hard over nadenken. Op dit moment denk ik niet dat ik een tip heb voor het genre, op de overbekende titels na, maar die vind ik zinloos om te noemen.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
Nounou al de 2de goede tip van Holly, dat was al vaker anders
Ik ga erop vooruit

FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Pop Skull (2007) als ie eronder valt, lastig thema 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Pop Skull (2007) als ie eronder valt, lastig thema
Je hebt die toch gezien, ik zie geen stem van jou voor deze film hier.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Stem én mening zelfs...