- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ik ga voor Adam Chaplin (2011). Tot op heden de bloederigste horror die ik heb gezien denk ik, dus perfect voor deze categorie!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dus we moeten voor vanavond een tip klaarhebben voor dit genre alexspyforever?
Dat mag en ik zie dat Fillumgek en Harmonica man reeds een tip klaar hebben, maar we gaan er toch minstens enkele dagen over laten gaan zodat zoveel mogelijk mensen een tip kunnen geven. het is ook de bedoeling dat ik een kort woordje uitleg geef hoe we het tippen gaan doen en wat het thema inhoudt, al spreken de meeste thema's wel voor zich.
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Klinkt goed. Na jouw uitleg zal ik ook gaan nadenken over een tip.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ok rusten geblazen in een vrij spannende voetbalfinale bij de vrouwen tussen Nederland en USA, nog steeds 0-0 en dus tijd om jullie even uit te leggen hoe het tippen werkt.
Er is geen vaste volgorde iedereen kan een tip geven op het tijdstip die ie zelf wenst. Uiteraard als een bepaalde film reeds is getipt kan die niet nogmaals worden gekozen. De titel van de film plaats je door eenvoudig de url te posten van de betreffende filmpagina op MovieMeter. Zoals Harmonica Man en FillumGek het deden zo moet het dus. Het is niet verplicht maar een korte motivatie waarom je voor een bepaalde film kiest is altijd fijn.
Zoals gezegd beginnen we bij het thema splatter en gore. Er zal moeten worden gekozen voor een horrorfilm waar de focus ligt op het grafische.
ik hou wel van dit thema en heb er ook zelf voor gekozen, maar een film die enkel het moet hebben van gore of splatter waarbij het een repetitief karakter krijgt die gaat bij mij ook geen hoge punten scoren. Mijn keuze valt op
Het is vrij simpel. Ik ben een grote fan van HG Lewis en hij heeft op het gebied van gore nogal wat grenzen verlegd. Niet voor niets kreeg hij de titel godfather of gore. Misschien niet zijn beste film, maar zeker in mijn top 3 van de regisseur.
https://i.pinimg.com/originals/ae/d7/1a/aed71a24a835c2f5e2e9219fa2436d99.jpg
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Mijn tip voor dit subgenre:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/98000/98140.jpg?cb=1444664523
Werkelijk knotsgekke splatter-film die ook nog eens volledig in de 'first-person' is opgenomen. Het is van begin tot eind een smerige, bloederige achtbaanrit die geen seconde verveelt. Wat mij betreft op splatter-gebied één van de absolute recente toppers.
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Ik zal bovenstaande films eens gaan opzoeken. Deze heb ik nog niet gezien. Shaky heeft er verstand van weet ik dus dat moet goed komen.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Paura nella Città dei Morti Viventi
Lang getwijfeld over mijn tip. Gore/Splatter is niet echt mijn genre, maar de kwalitatief sterke gore zoals die van films als The Thing, Hellraiser en de Body Horror-films van David Cronenberg kan ik wel bijzonder waarderen. Dat valt echter niet onder de noemer Splatter. De meeste horrorfilms die ik ken waar lekker wat gore in voorkomt bevatten vaak wel een aantal zeer mooie stukjes, maar niet zo gek veel over het geheel genomen. De films van Dario Argento zijn hier een goed voorbeeld van, splatter kun je het niet noemen, maar tam is het ook zeker niet. Daarom ga ik voor een film van iemand die wel toch echt wel splater mogen noemen: Lucio Fulci.
Hoewel ...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (1981) en Zombi 2 (1979) veel betere films zijn is City of the Living Death toch wel echt een toppunt in de geschiedenis van de gore-film. De scène met de boor en de jonge dame die al haar ingewanden uitkotst staan me in ieder geval nog steeds goed voor de geest. Een must voor de gorehounds!
https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6534.jpg?cb=1508360107
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tipfilms Splatter/gore:
Paura nella Città dei Morti Viventi (1980)
Zeer fijne keuze van baspls. Daar zitten inderdaad zeer heftige stukjes in. Al mogen the Beyond en Zombi 2 er natuurlijk ook zijn met telkens 1 scène die zeker bijblijft.
Hotel Inferno gaat op de lijst. Adam Chaplin blijf ik een beetje weigerachtig over, lijkt me toch iets te veel over de top naar mijn zin. Nu goed de speelduur is wel vrij kort.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Adam Chaplin en Hotel Inferno zijn in mijn ogen één pot nat, zelfde regisseur ook 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Adam Chaplin en Hotel Inferno zijn in mijn ogen één pot nat, zelfde regisseur ook
Dan weet ik meteen dat als de ene me niet ligt de andere mag overslaan haha 
Inferno is iets korter en het verhaal klinkt net iets interessanter.
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Och, daar had ik niet eens op gelet dat die van dezelfde regisseur afkomstig zijn. Nou goed, Adam Chaplin heb ik nog niet gezien en gaat op de kijklijst.
Dat het ' één pot nat' is, klinkt erg negatief en alsof het kopieën van elkaar zijn. Gezien plotbouw en vormgeving lijken ze juist erg van elkaar te verschillen.
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
Nog best een moeilijke keus! De films van Necrostorm zijn hier al tweemaal genoemd, dat scheelt maar ga ik dan voor iets van Olaf Ittenbach of meer iets uit de Aziatische hoek? Jörg Buttgereit of neem ik toch iets uit de jaren '80?
Uiteindelijk de keus laten vallen op dit heerlijke gore-pareltje waarin letterlijk wordt gebadderd in bloed, en waar het oppeuzelen van ogen, schedel f*cking en vele andere verminkingen te zien zijn. Alles in 70's retro-style gefilmd en met een verdrietig verhaal op de achtergrond! Zo zie ik graag mijn Gore-films! Headless (2015)
https://media.aintitcool.com/media/uploads/staticserver/assets2012/aicncomics/headless1.jpg
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
Och, daar had ik niet eens op gelet dat die van dezelfde regisseur afkomstig zijn.
Euh het zijn wel van twee verschillende regisseurs. Maar het zijn broers van elkaar(Giulio De Santi en Emanuele De Santi) dus in hoeverre ze elkaar beïnvloed hebben?
Inferno is iets korter en het verhaal klinkt net iets interessanter.
Een waarschuwing is dan wel op zijn plaats! Dit is compleet gefilmd in first-person-stijl net als de schietcomputerspellen. Found footage is al niet je ding dus ben benieuwd of je dit dan wel trek? 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Euh het zijn wel van twee verschillende regisseurs. Maar het zijn broers van elkaar(Giulio De Santi en Emanuele De Santi) dus in hoeverre ze elkaar beïnvloed hebben?
Een waarschuwing is dan wel op zijn plaats! Dit is compleet gefilmd in first-person-stijl net als de schietcomputerspellen. Found footage is al niet je ding dus ben benieuwd of je dit dan wel trek?
Tja de andere tips heb ik al gezien en ik denk dat Hotel Inferno al op mijn lijst staat ten gevolge van de toplijst dus is een motivatie om die alsnog te kijken. En jouw tip gaf ik 1* ondanks dat die qua concept erg gestoord was. Helaas na de eerste wtf kill verviel die in steeds dezelfde handelingen. Nogal style over substance vond ik. Een beetje een variant op Nekromantik eigenlijk die ik dan toch nog net iets beter vond al vond ik dat ook een dikke onvoldoende.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ik heb me in zekere zin wel even vergist, want ik wist dat het allebei van De Santi was, maar het zijn inderdaad broers. Heb ik destijds ook in mijn recensie bij Adam Chaplin gezet. Het is wel beide van Necrostorm.
Dat het één pot nat is, is misschien wat kort door de bocht. Op gore-gebied wellicht, maar Hotel Inferno is volledig in POV geschoten en dus een totaal andere ervaring.
ZZ TOP
-
- 507 messages
- 2186 votes
Ik zie al wat aardige tips voorbij komen. Hotel Inferno staat al tijden op mijn lijst, dus daar moet ik binnenkort maar eens een poging aan wagen.
Hier is mijn tip:
Een heerlijk bloedfestijn. Soms oogt het een beetje amateuristisch, vooral bij de vechtscènes die soms ongeïnspireerd kunnen overkomen. Maar de gore is erg goed en daar draait het natuurlijk om. 
Zeker 1 van mijn favoriete in dit genre.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tipfilms Splatter/gore:
Harmonica Man: Braindead (1992)
Fillumgek: Adam Chaplin (2011)
alexspyforever: The Wizard of Gore (1970)
Shaky: Hotel Inferno (2013)
baspls: Paura nella Città dei Morti Viventi (1980)
joolstein: Headless (2015)
ZZ Top: Kataude Mashin Gâru (2008)
Alexander 1900: Bad Taste (1987)
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Bad Taste uit 1987 is ook niet onaardig.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Bad Taste uit 1987 is ook niet onaardig.
Wil je die tippen?
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Yep. Alleen de link kan ik niet plaatsen want zit ik niet op mijn pc.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
We beginnen bij het thema splatter en gore. Er zal moeten worden gekozen voor een horrorfilm waar de focus ligt op het grafische.
Er is geen vaste volgorde iedereen kan een tip geven op het tijdstip die ie zelf wenst. Uiteraard als een bepaalde film reeds is getipt kan die niet nogmaals worden gekozen. De titel van de film plaats je door eenvoudig de url te posten van de betreffende filmpagina op MovieMeter Het is niet verplicht maar een korte motivatie waarom je voor een bepaalde film kiest is altijd fijn.
Momenteel zet ik de deadline voor deze categorie op donderdag 20 uur.
Dit zijn de films die ondertussen al zijn getipt:
Alexander 1900: Bad Taste (1987) [/quote]
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Ik tip Riki-Oh: The Story of Ricky.
Maar één keer gezien en vaak langs zien komen op gore lijstjes. Ik wil 'm graag nog eens zien en kijken of die nu beter bevalt.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
Lang getwijfeld tussen twee titels. Na lang twijfelen dan toch de kop doorgehakt op deze. Mijn tip voor splatter and gore zal Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006) worden. Het is een troma dus dan weer je wel ongeveer wat je te wachten staat. Misschien niet de beste film die er te vinden is, verre van zelfs, maar de gore is zeker in overvloed aanwezig en zeer leuk. En als je jezelf een beetje kunt openstellen voor het soort humor dat troma brengt, kan dit een leuke meepikker zijn. Gewoon in de juiste setting kijken, zoals alle troma's namelijk met een paar vrienden en veel bier. ??
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tips Splatter/gore
Alexander 1900: Bad Taste (1987)
EW101: Lik Wong (1991)
Hollywood007: Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Lang getwijfeld tussen twee titels. Na lang twijfelen dan toch de kop doorgehakt op deze. Mijn tip voor splatter and gore zal Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006) worden. Het is een troma dus dan weer je wel ongeveer wat je te wachten staat. Misschien niet de beste film die er te vinden is, verre van zelfs, maar de gore is zeker in overvloed aanwezig en zeer leuk. En als je jezelf een beetje kunt openstellen voor het soort humor dat troma brengt, kan dit een leuke meepikker zijn. Gewoon in de juiste setting kijken, zoals alle troma's namelijk met een paar vrienden en veel bier. ??
Ik hoor vaak dat dit de leukste van Troma is. Wellicht ook de reden dat ik me enkel aan die films waag bij challenges want als ik het betere Troma werk al niet leuk vind.
Als ik de keuzes voor gore zie kunnen we de comedy horror overslaan? 
EW101 jouw keuze klinkt erg als een Bruce Lee film.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
Daar hen ik nog tans ook een toppertje voor

alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik heb al een idee welke het is, maar die ga ik toch niet herkijken hoor