• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.894 actors
  • 9.370.287 votes
Profile

Horror Tip Top & Chit Chat Project

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3835 votes

alexspyforever wrote:

Ik heb al een idee welke het is, maar die ga ik toch niet herkijken hoor

Nee, het is er eentje die ik denk ik nog nooit heb aangeraden.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Moet ik voor mensen als John Milton en andere mannen die niet goed kunnen multitasken wachten tot de top 1000 voorbij is of is de deadline te lang? Zo lastig lijkt het kiezen van een tip toch niet dacht ik zo?

Anders laat ik Hollywood007 en joolstein nog wat extra tips geven die hebben volgens mij nog wel films in gedachten voor dit thema...

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ik heb al een idee welke het is, maar die ga ik toch niet herkijken hoor

Nou, voor komedie heb ik ook al een leuk filmpje klaar staan alexspyforever Dan mag je daar eens doorheen worstelen! Als je hem ga kijken en als ik je smaak een beetje ken wordt dat voor jou vooral heel veel afzien!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

(quote)

Nou, voor komedie heb ik ook al een leuk filmpje klaar staan alexspyforever Dan mag je daar eens doorheen worstelen! Als je hem ga kijken en als ik je smaak een beetje ken wordt dat voor jou vooral heel veel afzien!

haha wacht maar tot we aan de categorie Erotiek zijn, dan laat ik Fransman wel iets lekker zoeken waar jij amper doorheen komt

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik heb niet echt een tip voor Gore/splatter

Nee hoor, wacht niet op mij. Als ik zin heb sluit ik vanzelf aan, en het is niet gezegd dat dat na de top 1000 meer aanwezig is. JM is met deze gewoon even wat meer op de achtergrond.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Splatter/gore is ook niet echt mijn forte qua horror, maar ik heb wel een tip. Tijdens één van de eerdere challengers ben ik een film van Olaf Ittenbach tegengekomen, en dat beviel best goed. Low budget Duitse smerigheid: The Burning Moon (1992).

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Ik ben zelf ook niet zo van de gore. Te veel viezigheid... Een aantal films die genoemd zijn heb ik op dvd maar had ze eigenlijk niet moeten / hoeven kopen.

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

Ik vond deze wel heftig.

Met lijken die worden overgoten met een bijtende vloeistof, oogbollen die worden doorboord en legio scènes waarin andere gezichtsorganen het zwaar te verduren hebben. Van die dingen.

Een gedetailleerd kliederfeest zonder logisch verhaal.

...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (1981)

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3835 votes

Als ik er nog eentje moet bij gooien dan is het Gurotesuku (2009) wederom niet het beste plot maar qua gore zit hij goed.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Die had ik ook al in gedachten, maar ik vermoed dat er ook nog een torture opgave komt en daar past die toch iets beter bij

Splatter vind ik best lastig. Je hebt een paar grote bekende namen, maar daaronder zit een redelijk grote leemte en dan kom je toch al snel bij de meer amateuristische producties terecht. En het gaat inderdaad ook érg vaak gepaard met humor.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

Als ik er nog eentje moet bij gooien dan is het Gurotesuku (2009) wederom niet het beste plot maar qua gore zit hij goed.

Nog wat geduld ik verwacht nog iets van oa MovieMind en inderdaad past deze misschien ietsje beter bij torture.

Woland jouw tip heb ik nog niet gezien, die klinkt wel goed, daar ga ik eens naar zoeken.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Dan wil ik Helldriver er nog wel bijgooien. Uit de Sushi Typhoon stal, dus je weet waar je aan begint. Niet hun beste, waar wel eentje waar de horror wat meer overheerst.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

alexspyforever wrote:

Nog wat geduld ik verwacht nog iets van oa MovieMind en inderdaad past deze misschien ietsje beter bij torture.

Gurotesuku past inderdaad prima bij het genre gore, maar hoort uiteraard thuis bij het genre torture.

Heerlijk filmpje, deze 'turkey' heeft zelfs een plek in mijn lijst voor de top1000 gekregen, al verwacht ik niet dat deze een plaats in de top1000 lijst gaat halen, helaas.

Ben niet zo bedreven in het geven van tips, maar ik denk dat La Horde (2009) wel in de categorie splatter en gore past. De eerste kijkbeurt was ik er niet zo van onder de indruk, maar inmiddels ben ik deze zombiefilm meer gaan waarderen. En de categorie zombie dan? Nou, daar heb ik een andere "goede" tip voor.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

MovieMind wrote:

(quote)
Gurotesuku past inderdaad prima bij het genre gore, maar hoort uiteraard thuis bij het genre torture.

Heerlijk filmpje, deze 'turkey' heeft zelfs een plek in mijn lijst voor de top1000 gekregen, al verwacht ik niet dat deze een plaats in de top1000 lijst gaat halen, helaas.

Ben niet zo bedreven in het geven van tips, maar ik denk dat La Horde (2009) wel in de categorie splatter en gore past. De eerste kijkbeurt was ik er niet zo van onder de indruk, maar inmiddels ben ik deze zombiefilm meer gaan waarderen. En de categorie zombie dan? Nou, daar heb ik een andere "goede" tip voor.

Ik heb em toegevoegd. En voor zombies zijn er nog erg veel keuzes mogelijk. Best enkele reserves in het achterhoofd houden natuurlijk.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ik heb em toegevoegd. En voor zombies zijn er nog erg veel keuzes mogelijk. Best enkele reserves in het achterhoofd houden natuurlijk.

Zombies ..

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Zombies ..

Voel je u aangesproken ?

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Als een zombie... Zeker alleen op het werk?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ittenbach, Iguchi, Nishimura, Necrostorm en Troma zijn allen al present, dan mis ik vooral nog Marcus Koch in het rijtje.

Mijn tip is 100 Tears (2007) ; een ultra low-budget splatter-slasher, voor fans van het betere practical FX werk. Als film is het niks waard, maar het is één van de weinige Amerikaanse splatter producties die het op gebied van gore serieus kan opnemen tegen de Duitsers.

Headless (2015) is overigens een geweldige tip. Erg goor.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Voel je u aangesproken ?

Yea! Sowieso ben ik er nog steeds fan van !

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

100 Tears heb ik ook nog even overwogen, die beviel ook verrassend goed!

Ik had net zin in een horrorfilm en heb er één uit de lijst hier geplukt, helaas met niet zoveel succes - ik kon vrij weinig met Hotel Inferno. Sorry Shaky!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Woland wrote:

100 Tears heb ik ook nog even overwogen, die beviel ook verrassend goed!

Ik had net zin in een horrorfilm en heb er één uit de lijst hier geplukt, helaas met niet zoveel succes - ik kon vrij weinig met Hotel Inferno. Sorry Shaky!

als het een troost kan zijn, je scoort er wel punten mee. Maar dat leg ik je morgen uit. Nu goed als trouwe deelnemer van challenges zul je dat meteen doorhebben

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Je mag maar 1 tip geven voor elk genre?

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Woland wrote:

Say what??

Nee joh, no harm done.

Hotel Inferno is zeker niet voor iedereen. First-person, je vindt het geweldig of helemaal niks. Daarnaast is het splatter all the way, voor een verhaal hoef je m niet op te zetten.

Zie ook dat overzicht stemmen bij die film: schiet werkelijk alle kanten op.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

Je mag maar 1 tip geven voor elk genre?

1 per thema ja, niet genoeg denk je? Er komen er nog zo een 40. En als we rond zijn kunnen we weer van 0 beginnen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900

baspls

Collins

dimi303

dualcia

Dying Rose

EW101

FillumGek

Fransman

Harmonica Man

Hollywood007

jeroentjuhhhhh

john mcclane 2

John Milton

joolstein

Kondoro0614

Mariovane

MovieMind

Onderhond

remorz

Shaky

TornadoEF5

VanRippestein

Woland

ZZ TOP

Onze tiplijst van het eerste thema met name Splatter/gore is klaar. We gaan de volgende thema's nu wel wat sneller behandelen, aangezien er vandaag toch geen tips meer binnen zijn gekomen. Voor we naar het volgende thema gaan wil ik nog even kort uitleggen wat nu juist de bedoeling is van al die tiplijsten die hieruit gaan voortkomen.

Je kan deze zonder meer kijken of herbekijken wanneer je daar zin in hebt of misschien opsparen voor de algemene horrorchallenge die rond oktober zal worden gehouden. Als je een van de tipfilms kijkt gelieve dit dan in dit topic te delen. Je krijgt hier namelijk punten voor. Ook de tipper zal punten krijgen als zijn/haar film werd bekeken.

Woland heeft bijvoorbeeld al Hotel Inferno gekeken. De registratie gaat dan als volgt:

Hotel Inferno (2013)

80 minuten - FTV

Punten: 80 + 8 = 88

Score: 1,5*

1 punt per minuut speelduur en in geval van een FTV (first time view, een film die je voor de eerste keer hebt bekeken) komt er nog eens 10% op de gehele speelduur bij. De score in sterren gaat naar de tipper (in bovenstaand geval Shaky). Je mag als je dat wenst een recensie erbij zetten. Als je een film herkijkt dan hebben we te doen met een RW (re-watch). Dan krijg je enkel de punten van de speelduur in minuten.

Tips die je vroeger al hebt gezien en niet van plan bent om meteen te herkijken mag je gewoon het lijstje plaatsen en de scores neerzetten. Ik plaats straks nog een lijst hoe dat gaat, erg eenvoudig eigenlijk.

Any questions?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

We gaan meteen verder met ons volgend thema en dat is mystery. Er mogen vanaf nu tot zondagavond 21 uur horrorfilms worden getipt waarin een mysterie centraal staat.

Zelf kies ik voor

The Other (1972)

Een mindfuck met het bekend thema van een tweeling eentje is een goeie en de andere een slechte maar geraak er maar uit wijs wie wie is.

https://www.dvdplanetstore.pk/wp-content/uploads/2017/12/hAcR77ZUDagH73Nvl25JKumT8eX.jpg

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Mijn tip, Open Grave (2013).

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Mijn tip: Society (1989)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.