- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ok met vertraging (waarvoor de hoge temperaturen toch wel de reden zijn), het (lang?) aangekondigde nieuwe idee mbt horror. Het kan zijn dat het voor sommige niet het goede moment is, maar dit project heeft het voordeel dat men ten alle tijde kan aanpikken omdat het ook een permanent karakter heeft (of dat is toch alleszins de bedoeling).
Ik ga jullie geen lang epistel geven hoe de werkwijze zal zijn want in het verleden bleek dat een lange uitleg toch nog steeds leidde tot veel vragen omdat er overheen werd gelezen/gekeken.
Horror Tip top staat voor het geven van tips. Het zal echter geen horrorversie zijn van Wie is de Super Tip-Topper? waarbij men aan iedere deelnemer persoonlijk een tip moet geven. Iedereen die wil deelnemen mag aan de de hand van het gekozen horrorthema een tip geven. Er zal keuze zijn uit een 50-tal horrorthema's die om de 2 of zelfs wekelijks tot een tiplijst zullen leiden.
Chit chat: de films die worden bekeken of herbekeken is natuurlijk leuk om je mening erover te geven. Deze een cijfer geven levert punten op voor de tipper. Praten over horror in het algemeen wordt ook gestimuleerd.
Project: Ook zal de kijker zelf punten krijgen voor de getipte films die ie heeft bekeken. We gaan hier een eenvoudig systeem toepassen van 1 punt per minuut speelduur en als het om een FTV (een first time view, film die je voor het eerste keer bekijkt) levert ook nog eens extra punten op (10% van de gehele speelduur in minuten). Dit heb ik bedacht met dank aan joolstein die opmerkte dat hij geen motivatie zou hebben als tips niet zouden worden bekeken. De bedoeling dat er tips worden bekeken want anders heeft deze oefening weinig zin. Laat me echter duidelijk zijn, er is geen tijdsdruk en geen verplichtingen, eenieder beslist welke tips ie bekijkt en op welk tijdstip. Er is hier geen deadline.
Dus wie wil meedoen krijgt de kans om te kiezen uit de horrorthema's, tips te geven, de tips bekijken en punten te scoren als kijker en als tipper. Dat is eigenlijk de eerste stap, een deelnemerlijst bepalen waarbij eenieder eerst een horrorthema mag kiezen.
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Bedankt voor de uitnodiging. Ik zal er eens mijn licht over laten schijnen.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik doe denk ik wel mee maar ik zal niet heel (actief) meedoen... Maar dat lijkt me geen probleem.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Geen actieve deelname van mijn kant, maar ik volg het vanaf de zijlijn.
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Dit lijkt mij wel leuk ja. Het was even een tijd geleden dat ik meedeed.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Ik denk ook vanaf de zijlijn .
Maar mocht ik de smaak te pakken krijg doe ik wel mee .
Voel me soms wat buitengesloten .
Kan aan mij liggen .
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
Ik doe mee en kijk wel hoe het loop! Al zit er voor mij ook een vakantie naar Luxemburg aan te komen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik doe mee en kijk wel hoe het loop! Al zit er voor mij ook een vakantie naar Luxemburg aan te komen.
Oei en dat is zo een groot 'land' ga je absoluut geen tijd hebben om een filmpje te kijken 
iedereen die interesse uitdrukt zet ik alvast op de deelnemerslijst voor het uitkiezen van een horrorthema. Iedereen mag zo actief of passief meedoen als ie zelf wilt, hangt van de tijd of zin af. Heb je nu niet veel zin of tijd dan kan het altijd volgende week/maand of nog later.
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Ik heb wel interesse en probeer zeker mee te doen.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Weinig kennis op het gebied van horror qua films die ik gezien heb. Tips altijd welkom, tips geven gaat nog lastig worden 
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Ik zal ook niet zo heel actief zijn verwacht ik, maar ik vind het wel een erg leuk idee. Ik ben er wel bij en zie wel hoe het loopt 
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
Oei en dat is zo een groot 'land' ga je absoluut geen tijd hebben om een filmpje te kijken
Het land is zekers niet groot en volgens mij nog redelijk modern ook
Ze hebben er Wi-Fi en zo... 
Maar met de vakantie doen we met het gezin meer op ouderwetse manier, geen laptops, weinig Mobiel (en dus geen film) en veel bordspelletjes en buiten-activiteiten.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
Ik doe mee maar ik weet nog niet hoe actief in de komende twee maanden zal zijn. Ik ben namelijk zelf met iets bezig. Doorheen de vakantie geef ik mijn kids ieder apart (dat ligt vooral aan het verschil van leeftijd, 4 en bijna 7) de keuze tussen 3 films die ik als kind gezien heb of een nostalgische band mee heb. Deze bekijken we dan samen. Voor mij een mooie nostalgische heropfrissing en het plezier om hem erop te zien reageren. En voor hun fijne me-time met mama en misschien wel een toekomstige favoriete film erbij. Zo zit er bv. E.T., Jurassic park, the goonies, Annie, king kong, Jumanji, honey I shrunk the kids, free Willy, the princess bride, the never ending story,.... bij.
Tussendoor blijf ik natuurlijk ook wel horror kijken, maar waarscheinlijk wel op een iets lager pitje.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Ik moet er nog even over nadenken. Ik heb niet zoveel met horror. Ik bedoel dat deze genreaanduiding nogal te pas en te onpas op films wordt geplakt. Ik weet eigenlijk niet eens wat het is. Is er een definitie van horror?
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Het land is zekers niet groot en volgens mij nog redelijk modern ook
Ze hebben er Wi-Fi en zo... 
Maar met de vakantie doen we met het gezin meer op ouderwetse manier, geen laptops, weinig Mobiel (en dus geen film) en veel bordspelletjes en buiten-activiteiten.
Alvast veel plezier
..
ZZ TOP
-
- 507 messages
- 2186 votes
Ik doe graag mee. Tips geven gaat wat moeilijker worden aangezien ik (nog) niet erg veel horror heb gezien, maar tips van jullie zijn natuurlijk altijd welkom. 
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Is er een definitie van horror?
Er zijn er zeker definities van horror en ze zijn allemaal ruim interpretabel en zeker niet definitief. Daarom wordt als leidraad de genreaanduiding horror overgenomen van imdb en MM. Zo heb je tenminste een houvast. Er is nooit eensgezindheid over dit onderwerp. Bij elke horror game wordt er wel lang of kort over gediscussieerd. Let maar op 
Leuk idee, alexspyforever. Ik doe zeker mee aan dit nieuwe project.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik moet er nog even over nadenken. Ik heb niet zoveel met horror. Ik bedoel dat deze genreaanduiding nogal te pas en te onpas op films wordt geplakt. Ik weet eigenlijk niet eens wat het is. Is er een definitie van horror?
Tja exploitatie was ook al zo eentje die tot veel discussie leidde 
Heel kort wat eens mens doet schrikken of choqueert kunnen we als horror beschouwen en dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik vind het horrorgenre juist zo boeiend omdat er zoveel keuze is, je hebt veel meer subgenres dan in de andere genres. Wie van exploitatie of trash houdt, houdt ook van horror 
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Lijkt me wel leuk, maar hoe actief ik zal zijn dat weet ik nog niet. Druk werkschema, vooral de komende maand. Maar we zien wel. Tips altijd leuk in dit genre.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik pas. Veel plezier.
Spreekt dit je dat niet aan dan? Dat zou ik vreemd vinden.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dit laat ik aan mij voorbij gaan.
Actie horror is een van de thema's die kan worden gekozen ...
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Dan zou het een goed subgenre zijn voor jou om je er aan te wagen ?
Ik heb het momenteel te druk om actief films te kijken, ben elke keer al blij als ik er even tijd voor heb.
VanRippestein
-
- 1178 messages
- 1052 votes
Dit klinkt leuk, hoewel ik niet perse weet of ik genoeg kijk en wil kijken om actief deel te nemen, toch hou ik de boel in de gaten en misschien doe ik een duit in het zakkie. Thema's: kettingzaag, zombie, kannibaal, tetten.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dit klinkt leuk, hoewel ik niet perse weet of ik genoeg kijk en wil kijken om actief deel te nemen, toch hou ik de boel in de gaten en misschien doe ik een duit in het zakkie. Thema's: kettingzaag, zombie, kannibaal, tetten.
Nu heb ik de thema's al klaar en ik ga morgen de lijst ook publiceren. Zombies en kannibalisme dat zijn thema's die er in zitten. Die andere 2 worden ook wel gecoverd in andere thema's 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik zal ook niet zo heel actief zijn verwacht ik, maar ik vind het wel een erg leuk idee. Ik ben er wel bij en zie wel hoe het loopt
Waar is je spitsbroeder eigenlijk? In verlof?