• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Horror Tip Top & Chit Chat Project

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

!!!!*Lucky

Alastor

Alathir

Alexander1900

alexspyforever

arno74

Baggerman

baspls

BlueJudaskiss

Bob Gray

Boeikens

Brix

brucecampbell

centurion81

Chainsaw

Cikx

Collins

Daan258

Dievegge

dimi303

DjFrankie

Dopke

Dragon

dualcia

dutchtuga

DVD-T

Dying Rose

EW101

FillumGek

Film Pegasus

Flat Eric

Fransman

Friday the 13 th

Gang_Star

Glacius

GoodOldJack

handsome_devil

Harmonica Man

Hollywood007

IH88

ikkegoemikke

jeroentjuhhhhh

john mcclane 2

John Milton

joolstein

jordandejong

Kondoro0614

Lang Poot

leatherhead

Left4Dead

Lord Flashheart

Mariovane

Metalfist

mikey

Miszmi

morpheus2000

MovieMind

Night's Watch

Noodless

Onderhond

only1ELEANOR

Ramon K

remorz

scorsese

Shadowed

Shaky

Shinobi

SmackItUp

stinissen

tattoobob

tbouwh

TheBunk

Tommeh

TornadoEF5

U96

Valak

VanRippestein

WardT

wendyvortex

wibro

Willy Wartaal

Woland

Zandadder

ZZ TOP

Ok met vertraging (waarvoor de hoge temperaturen toch wel de reden zijn), het (lang?) aangekondigde nieuwe idee mbt horror. Het kan zijn dat het voor sommige niet het goede moment is, maar dit project heeft het voordeel dat men ten alle tijde kan aanpikken omdat het ook een permanent karakter heeft (of dat is toch alleszins de bedoeling).

Ik ga jullie geen lang epistel geven hoe de werkwijze zal zijn want in het verleden bleek dat een lange uitleg toch nog steeds leidde tot veel vragen omdat er overheen werd gelezen/gekeken.

Horror Tip top staat voor het geven van tips. Het zal echter geen horrorversie zijn van Wie is de Super Tip-Topper? waarbij men aan iedere deelnemer persoonlijk een tip moet geven. Iedereen die wil deelnemen mag aan de de hand van het gekozen horrorthema een tip geven. Er zal keuze zijn uit een 50-tal horrorthema's die om de 2 of zelfs wekelijks tot een tiplijst zullen leiden.

Chit chat: de films die worden bekeken of herbekeken is natuurlijk leuk om je mening erover te geven. Deze een cijfer geven levert punten op voor de tipper. Praten over horror in het algemeen wordt ook gestimuleerd.

Project: Ook zal de kijker zelf punten krijgen voor de getipte films die ie heeft bekeken. We gaan hier een eenvoudig systeem toepassen van 1 punt per minuut speelduur en als het om een FTV (een first time view, film die je voor het eerste keer bekijkt) levert ook nog eens extra punten op (10% van de gehele speelduur in minuten). Dit heb ik bedacht met dank aan joolstein die opmerkte dat hij geen motivatie zou hebben als tips niet zouden worden bekeken. De bedoeling dat er tips worden bekeken want anders heeft deze oefening weinig zin. Laat me echter duidelijk zijn, er is geen tijdsdruk en geen verplichtingen, eenieder beslist welke tips ie bekijkt en op welk tijdstip. Er is hier geen deadline.

Dus wie wil meedoen krijgt de kans om te kiezen uit de horrorthema's, tips te geven, de tips bekijken en punten te scoren als kijker en als tipper. Dat is eigenlijk de eerste stap, een deelnemerlijst bepalen waarbij eenieder eerst een horrorthema mag kiezen.

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Bedankt voor de uitnodiging. Ik zal er eens mijn licht over laten schijnen.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Ja, ik doe mee

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Ik doe denk ik wel mee maar ik zal niet heel (actief) meedoen... Maar dat lijkt me geen probleem.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Klinkt goed!

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Geen actieve deelname van mijn kant, maar ik volg het vanaf de zijlijn.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Dit lijkt mij wel leuk ja. Het was even een tijd geleden dat ik meedeed.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Ik zal wel 'passief' meedoen.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Ik denk ook vanaf de zijlijn .

Maar mocht ik de smaak te pakken krijg doe ik wel mee .

Voel me soms wat buitengesloten .

Kan aan mij liggen .

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

Ik doe mee en kijk wel hoe het loop! Al zit er voor mij ook een vakantie naar Luxemburg aan te komen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

Ik doe mee en kijk wel hoe het loop! Al zit er voor mij ook een vakantie naar Luxemburg aan te komen.

Oei en dat is zo een groot 'land' ga je absoluut geen tijd hebben om een filmpje te kijken

iedereen die interesse uitdrukt zet ik alvast op de deelnemerslijst voor het uitkiezen van een horrorthema. Iedereen mag zo actief of passief meedoen als ie zelf wilt, hangt van de tijd of zin af. Heb je nu niet veel zin of tijd dan kan het altijd volgende week/maand of nog later.

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Ik heb wel interesse en probeer zeker mee te doen.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Weinig kennis op het gebied van horror qua films die ik gezien heb. Tips altijd welkom, tips geven gaat nog lastig worden

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Ik zal ook niet zo heel actief zijn verwacht ik, maar ik vind het wel een erg leuk idee. Ik ben er wel bij en zie wel hoe het loopt

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

alexspyforever wrote:

Oei en dat is zo een groot 'land' ga je absoluut geen tijd hebben om een filmpje te kijken

Het land is zekers niet groot en volgens mij nog redelijk modern ook Ze hebben er Wi-Fi en zo...

Maar met de vakantie doen we met het gezin meer op ouderwetse manier, geen laptops, weinig Mobiel (en dus geen film) en veel bordspelletjes en buiten-activiteiten.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3835 votes

Ik doe mee maar ik weet nog niet hoe actief in de komende twee maanden zal zijn. Ik ben namelijk zelf met iets bezig. Doorheen de vakantie geef ik mijn kids ieder apart (dat ligt vooral aan het verschil van leeftijd, 4 en bijna 7) de keuze tussen 3 films die ik als kind gezien heb of een nostalgische band mee heb. Deze bekijken we dan samen. Voor mij een mooie nostalgische heropfrissing en het plezier om hem erop te zien reageren. En voor hun fijne me-time met mama en misschien wel een toekomstige favoriete film erbij. Zo zit er bv. E.T., Jurassic park, the goonies, Annie, king kong, Jumanji, honey I shrunk the kids, free Willy, the princess bride, the never ending story,.... bij.

Tussendoor blijf ik natuurlijk ook wel horror kijken, maar waarscheinlijk wel op een iets lager pitje.

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Ik moet er nog even over nadenken. Ik heb niet zoveel met horror. Ik bedoel dat deze genreaanduiding nogal te pas en te onpas op films wordt geplakt. Ik weet eigenlijk niet eens wat het is. Is er een definitie van horror?

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

joolstein wrote:

(quote)

Het land is zekers niet groot en volgens mij nog redelijk modern ook Ze hebben er Wi-Fi en zo...

Maar met de vakantie doen we met het gezin meer op ouderwetse manier, geen laptops, weinig Mobiel (en dus geen film) en veel bordspelletjes en buiten-activiteiten.

Alvast veel plezier ..

ZZ TOP

• 507 messages
  • 2186 votes

Ik doe graag mee. Tips geven gaat wat moeilijker worden aangezien ik (nog) niet erg veel horror heb gezien, maar tips van jullie zijn natuurlijk altijd welkom.

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

Fransman wrote:

Is er een definitie van horror?

Er zijn er zeker definities van horror en ze zijn allemaal ruim interpretabel en zeker niet definitief. Daarom wordt als leidraad de genreaanduiding horror overgenomen van imdb en MM. Zo heb je tenminste een houvast. Er is nooit eensgezindheid over dit onderwerp. Bij elke horror game wordt er wel lang of kort over gediscussieerd. Let maar op

Leuk idee, alexspyforever. Ik doe zeker mee aan dit nieuwe project.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Fransman wrote:

Ik moet er nog even over nadenken. Ik heb niet zoveel met horror. Ik bedoel dat deze genreaanduiding nogal te pas en te onpas op films wordt geplakt. Ik weet eigenlijk niet eens wat het is. Is er een definitie van horror?

Tja exploitatie was ook al zo eentje die tot veel discussie leidde

Heel kort wat eens mens doet schrikken of choqueert kunnen we als horror beschouwen en dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik vind het horrorgenre juist zo boeiend omdat er zoveel keuze is, je hebt veel meer subgenres dan in de andere genres. Wie van exploitatie of trash houdt, houdt ook van horror

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Lijkt me wel leuk, maar hoe actief ik zal zijn dat weet ik nog niet. Druk werkschema, vooral de komende maand. Maar we zien wel. Tips altijd leuk in dit genre.

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

Ik pas. Veel plezier.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Noodless wrote:

Ik pas. Veel plezier.

Spreekt dit je dat niet aan dan? Dat zou ik vreemd vinden.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Dit laat ik aan mij voorbij gaan.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gang_Star wrote:

Dit laat ik aan mij voorbij gaan.

Actie horror is een van de thema's die kan worden gekozen ...

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Actie horror is een van de thema's die kan worden gekozen ...

Dan zou het een goed subgenre zijn voor jou om je er aan te wagen ?

Ik heb het momenteel te druk om actief films te kijken, ben elke keer al blij als ik er even tijd voor heb.

VanRippestein

• 1178 messages
  • 1052 votes

Dit klinkt leuk, hoewel ik niet perse weet of ik genoeg kijk en wil kijken om actief deel te nemen, toch hou ik de boel in de gaten en misschien doe ik een duit in het zakkie. Thema's: kettingzaag, zombie, kannibaal, tetten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

VanRippestein wrote:

Dit klinkt leuk, hoewel ik niet perse weet of ik genoeg kijk en wil kijken om actief deel te nemen, toch hou ik de boel in de gaten en misschien doe ik een duit in het zakkie. Thema's: kettingzaag, zombie, kannibaal, tetten.

Nu heb ik de thema's al klaar en ik ga morgen de lijst ook publiceren. Zombies en kannibalisme dat zijn thema's die er in zitten. Die andere 2 worden ook wel gecoverd in andere thema's

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Woland wrote:

Ik zal ook niet zo heel actief zijn verwacht ik, maar ik vind het wel een erg leuk idee. Ik ben er wel bij en zie wel hoe het loopt

Waar is je spitsbroeder eigenlijk? In verlof?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.