- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Haha die keuze van joolstein heeft me ook doen besluiten om te kiezen voor eentje met gratuit naakt. Helaas waren er al verschillende die ik in gedachte had al gekozen oftewel net geen 80s (Zombi 2 is van 1979, Frankenhooker van 1990 en Flesh Easter had ik reeds zelf al gekozen).
Maar dan herinnerde ik mij de voyeurscène van 2 minderjarige jongens die tegen betaling naar een strip-tease van de grote zus van hun vriendinnetje mochten kijken.
Deze dus:
http://www.midnightonly.com/wp-content/uploads/2017/08/Bloody-Birthday-07.jpg
Niet de beste slasher maar een van de betere met minderjarige killers naar mijn mening.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tips 1980s
remorz: The Lost Boys (1987)
jeroentjuhhhh: The Abomination (1986)
joolstein: Humanoids from the Deep (1980)
Onderhond: Teito Monogatari (1988)
FillumGek: TerrorVision (1986)
Shaky: Witchboard (1986)
baspls: Opera (1987)
john mcclane 2: The Hitcher (1986)
Hollywood007: Chopping Mall (1986)
Harmonica Man: Tenebre (1982)
alexspyforever: Bloody Birthday (1981)
Volledig overzicht:
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Tips 1980s
Hollywood007: Chopping Mall (1986)
alexspyforever: Bloody Birthday (1981)
Wat een heerlijke tips worden er gegeven. Wat hebben de 80's toch mooie horror films opgeleverd.
Bovenstaande twee zou ik héél graag willen zien, gaan hoog op de kijklijst.. nu nog kunnen vinden.
Edit: 5 van de 11 tips komen uit '86. 'It was a very good year..'.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Wat een heerlijke tips worden er gegeven. Wat hebben de 80's toch mooie horror films opgeleverd.
Bovenstaande twee zou ik héél graag willen zien, gaan hoog op de kijklijst.. nu nog kunnen vinden.
Edit: 5 van de 11 tips komen uit '86. 'It was a very good year..'.
Vraag toch aan mij, mijn eigen tips kan ik je altijd bezorgen 
joolstein
-
- 10834 messages
- 8921 votes
Voor degene die het volgen of inspiratie willen op doen aan de hand van wat posters, de complete lijst is hier te zien: Compleet list of films nominated for the Horror Tip Top on Letterboxd
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
Chopping mall staat gratis op YouTube. Ik weet wel niet hoe het met de kwaliteit gesteld is. Moest die niet goed zijn, laat het dan even weten dan stuur ik je een linkje door.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
Voor degene die het volgen of inspiratie willen op doen aan de hand van wat posters, de complete lijst is hier te zien: Compleet list of films nominated for the Horror Tip Top on Letterboxd
Super!
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
The Possession of Hannah Grace (2018) getipt door
85 min FTV
85 + 8 = 93
totaal 484 p.
Niets wat we al niet eerder gezien hebben, maar wel goed gedaan. Ik had graag nog een verrassende twist gehad maar die kreeg ik niet wat alles zeer voorspelbaar maakte. Ik denk dat dat de beste omschrijving is voor mij van deze film. voorspelbaar. Maar het was wel een leuk tussendoortje en ik ben wel blij dat ik hem eens gezien heb. 2.5*
Witchboard (1986) getipt door Shaky
98 FTV
98 + 10 = 108
totaal 592 p.
Leuk filmpje met hier en daar een leuke jumpscare. Redelijke acteerprestaties en het verhaal op zich bevind zich ergens tussen poltergeist en the exorcist. 3*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
21. When a Stranger Calls (1979)
tip van Harmonica Man
Home invasion
97 minuten + FTV (97 + 10 = 107 punten) Totaal: 1849 + 107 = 1956 punten
1,5*
https://www.itsonlyamovie.nl/wp-content/uploads/2019/06/When-a-Stranger-Calls.jpg
Ik vraag me toch af wat nu juist de bedoeling was van de regisseur? Je begint met een proloog die een sterke kortfilm had kunnen opleveren. Vervolgens nemen we een sprong van 7 jaar in de tijd en krijgen we een poging tot karakterschets van de dader die een kat-en muisspel speelt met een slome detective. De laatste 20 minuten krijgen we dan weer terug de babysitter ondertussen getrouwd en 2 kinderen. Wow ze is geen spat verouderd, want ze hebben gewoon dezelfde actrice gebruikt (vandaar dat ik vond dat ze er toch iets te oud uitzag om voor een studente door te gaan die moest babysitten om een centje bij te verdienen). Geen afbreuk aan Carol Kane, ze is een goede actrice en zowat de enige reden die deze film van een minimum redt. Neem de eerste 20 minuten en brei er vervolgens nog eens 20 aan en je hebt een dijk van een kortfilm. Nu wilde de regisseur iets te ambitieus zijn en hielp hiermee de film aardig om zeep. De remake heb ik ook ooit gezien, ook niet zo bijzonder tenzij je van de clichés houdt. Ik zou in de plaats Fright (1971) aanraden. Deze combineert de dingen die Walton poogde (stalken, karakterschets van een dader, angst voor de kinderen) wel op een goede manier.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
22. The Boy (2016)
tip van Fransman
Psychological/drama
97 minuten + FTV (97 + 10 = 107 punten) Totaal: 1956 + 107 = 2063 punten
2,5*
https://www.hidefninja.com/community/attachments/a1dvdvtjwql-_sl1500_-jpg.258202/
Poppen kunnen eng zijn maar men doet er niet altijd iets leuk mee. Annabelle is eng maar te passief, Chucky is niet eng en een sulletje in vergelijking met andere killer dolls. Dat deze film met een pop genaamd Brahms eerder psychologisch ging zijn wist ik al van tevoren. Goeie setting en uiteindelijk toch een verrassende twist aan het eind die ik wel goed bedacht vond. Het maakt de herkijkwaarde echter laag en er mocht van mij ook toch iets meer gebeuren, wat meer paranoia die dan toch tot wat meer spanning zou leiden. Het is me net iets te gezapig allemaal. Heb ik het nu goed gelezen dat sommige mensen die twist voelde aankomen, want ik kan me niet herinneren of ik dit al eerder heb gezien.
Nog even iets over de douchescène neen ik ga niet zagen over de afwezigheid van naakt zo is dat immers in de mainstream en met al die no nudity clausules. Dit deed het me meteen denken aan een gelijkaardige scène uit Pinocchio's Revenge (1996) waar het kindermeisje wordt begluurd tijdens het douchen (en wel degelijk in haar pure te bewonderen is). Die film vond ik dan toch net nog wat slimmer in elkaar steken en spannender dan The Boy. Maar er zijn maar weinig mensen die daar zo ook over denken. Dat heb je natuurlijk als die overal een turkeyscore krijgt.
The Boy is ook een aanrader voor Dying Rose denk ik.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
Dit deed het me meteen denken aan een gelijkaardige scène uit Pinocchio's Revenge waar het kindermeisje wordt begluurd tijdens het douchen (en wel degelijk in haar pure te bewonderen is). Die film vond ik dan toch net nog wat slimmer in elkaar steken en spannender dan The Boy. Maar er zijn maar weinig mensen die daar zo ook over denken.
Is dit dan een aanrader volgens jou? Ik heb deze al dikwijls zien passeren maar tot nu toe twijfelde ik altijd om hem op te zetten.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Heb ik het nu goed gelezen dat sommige mensen die twist voelde aankomen, want ik kan me niet herinneren of ik dit al eerder heb gezien.
Als ik het me goed herinner zei mikey dat de onthulling gekopieerd was uit Bad Ronald (1974).
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3421 votes
The Boy is ook een aanrader voor Dying Rose denk ik.
Leek me aanvankelijk niets voor mij, maar als jij het zegt dan waag ik wel een poging. 
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Bedankt voor de tip alexspyforever. Ik ga die pinocchio eens aan z'n neus voelen...
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Als ik het me goed herinner zei mikey dat de onthulling gekopieerd was uit Bad Ronald (1974).
Ik heb die film ook gezien en er zijn wel raakpunten met The Boy maar er is bij Bad Ronald helemaal geen sprake van een pop. Er is ook totaal geen verrassing of twist in die film enkel het concept van begluren komt terug maar eigenlijk ken je dat aspect eigenlijk pas door de twist bij The Boy dus de vergelijking gaat niet zo goed op naar mijn mening. Bovendienis die film erg obscuur dus ik twijfel of de makers van The Boy de film eigenlijk wel kenden.
Aan de liefhebbers zal ik Pinocchio's Revenge wel bezorgen.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
8. The Innocents (1961) getipt door Alexspyforever
100 minuten - FTV
Punten: 100 + 10= 110
Totaal punten = 847
Score: 4*
Damn... Miss Giddens is f*cked up!. Heerlijke psychologische thriller die zowel sfeervol als truttig, oubollig en vooruitstrevend, spannend en saai tegelijk is. Kerr schittert als de gouvernante in deze adaptatie van The Turn of the Screw - Henry James (1898) - BoekMeter.nl, die stukken verder gaat dan het bronmateriaal. Waar James wat meer van zijn lezer vraagt op het gebied van invulling, krijgen we als kijker van Clayton veel meer antwoorden. Dat zou een nadeel kunnen zijn, maar in The Innocents pakt het meer dan prima uit. Dat sommige stukken wat veel op herhaling leunen neem ik voor lief; uitstekende film.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
8. The Innocents (1961) getipt door Alexspyforever
100 minuten - FTV
Punten: 100 + 10= 110
Totaal punten = 847
Score: 4*
Damn... Miss Giddens is f*cked up!. Heerlijke psychologische thriller die zowel sfeervol als truttig, oubollig en vooruitstrevend, spannend en saai tegelijk is. Kerr schittert als de gouvernante in deze adaptatie van The Turn of the Screw - Henry James (1898) - BoekMeter.nl, die stukken verder gaat dan het bronmateriaal. Waar James wat meer van zijn lezer vraagt op het gebied van invulling, krijgen we als kijker van Clayton veel meer antwoorden. Dat zou een nadeel kunnen zijn, maar in The Innocents pakt het meer dan prima uit. Dat sommige stukken wat veel op herhaling leunen neem ik voor lief; uitstekende film.
Ik dacht nog kan zijn dat je die totaal niets vindt of gewoon ok, maar 4* neen had ik zeker niet verwacht

Heb je dat verhaal gelezen? Ik vond dat de film ook nog steeds voor interpretatie vatbaar is, dat vind ik een van de pluspunten naast de geweldige sfeer natuurlijk.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Het werk van James heb ik gelezen, maar dat vond ik een stuk mysterieuzer. The Innocents is wat meer recht voor z'n raap, maar wel zeer boeiend. De sfeer is zeker top en het zwart-wit voegt daadwerkelijk iets toe.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Getipt door: alexspyforever
Score: 3,5*
Heerlijke thriller, volop van genoten. Verhaal zit prima in elkaar en blijft tot het eind boeiend. Al vond ik het na een uur wat inzakken. Het einde vond ik een tikje sullig. Verder denk ik dat dit soort kinderen inderdaad bestaan. Het naakt blijft bescheiden, al heeft die meid wel fantastische tieten. Die scène op het autokerkhof is prachtig, evenals het pijl en boog schieten. Meer tips voor dit soort films jongens.
Misschien zat ik toch een beetje te hoog. Doe er een halfje af. Blijft het nog altijd een dikke voldoende.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Misschien is het aardig om deze The Innocents (1961) eens te vergelijken met The Turn of the Screw (1992) . Voor mij wat lastig want ik heb The Innocents nog niet gezien. Bschouw die laatste maar als mijn tip voor het genre .... (welke is nog vrij alexspyforever?)
Overigens, wanneer begint Erotiek nou...?
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Aan de liefhebbers zal ik Pinocchio's Revenge wel bezorgen.
Ik heb interesse.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
En ik heb sinds lang nog eens een animatie bekeken en wat als een doordeweeks drama begon van een jong tienermeisje bleek zowaar eentje te worden die op emotioneel vlak kon concurreren met Pan's Labyrinth! Jazekr die bestaat dus nu wel Dying Rose Ok misschien is er geen horror die me zo kan shockeren dat ik er dagen niet goed van ben of waar ik kan zeggen dat hakte er behoorlijk in, maar heel af en toe vind ik nog eens een tranentrekker. Dit was ook helemaal geen horror, ook niet echt fantasy, maar wel prachtig hoe droom en werkelijkheid in elkaar werden verweven. Geen horror maar ik vermeld deze toch wel graag 
Omoide no Mânî (2014) aka When Marnie was There
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Misschien is het aardig om deze The Innocents (1961) eens te vergelijken met The Turn of the Screw (1992) . Voor mij wat lastig want ik heb The Innocents nog niet gezien. Bschouw die laatste maar als mijn tip voor het genre .... (welke is nog vrij alexspyforever?)
Overigens, wanneer begint Erotiek nou...?
Erotiek is nog een eindje weg omdat er niet veel op is gestemd. Ik heb overigens je klachten gelezen dat er bij de film meer met de kinderen had kunnen worden gedaan, dan kan ik je the Innocents enkel aanraden want daar worden de kinderen zeer in betrokken.
Ik stuur je een pm.
joolstein
-
- 10834 messages
- 8921 votes
Registratie:
12 Storm of the Century (1999) van MovieMind:
256 minuten - FTV
Punten: 256 + 26 = 282; Totaal: 1129+282= 1411
3*
https://image.tmdb.org/t/p/w500_and_h282_face/zt4aWX2SVMXKGoCZ5lHC2mNP1Uv.jpg
“Geef me wat ik wil, dan ga ik weer weg”,
Deze voor televisie geproduceerde miniserie gebaseerd naar een verhaal van schrijver Stephen King moet het vooral hebben van de suspense. Hierdoor ontstaat er een redelijke spanning. De bewoners van Little Tall Island, het dorpje waar ook King's Dolores Claiborne zich afspeelt, krijgen te maken met een zware sneeuwstorm en een demonisch figuur. Veel van de spanning komt omdat de ware identiteit en redenen en motieven van de mysterieuze vreemdeling André Linoge, die de dorpsbewoners terroriseert, lang in nevelen blijven gehuld. Het acteer en camera-werk zijn zoals in vele van de verfilmingen, braaf en degelijk en regisseur Craig R. Baxley (hij zal zich hierna nog tweemaal aan een verfilming van King wagen) blijft qua horror wel redelijk op de vlakte. Desalniettemin was wel een kijkbeurt waard.
joolstein
-
- 10834 messages
- 8921 votes
Registratie:
13 Ava's Possessions (2015) van Dying Rose
89 minuten - FTV
Punten: 89 + 9= 98; Totaal: 1411+98= 1509
3*
Speciaal voor Fransman heb ik deze still uitgezocht 
https://www.kizi.video/online/uploads/thumbs/b2cc8415e-1.jpg
Oké het uitgangspunt is best bijzonder. Maar dat er geen horrorfilms zijn over wat gebeurd naar een demonische bezetenheid heeft denk ik ook een reden want wat is precies het nut ervan? Je haalt daarmee de horror uit het verhaal. Daarom moet deze film ook verschillende zij-plotjes gebruiken om het verhaal gaande te houden. Al dan niet met wat horror-elementen. Gelukkig weet het, met een lichte flair en mild drama, erg leuk te brengen. Grote verdienste was dan ook de luchtige sfeer. Ook het speelse camerawerk, de (neon) belichting en de details van de aankleding waren hierin een belangrijke factor. En dan was er natuurlijk nog Louisa Krause, haar frivole verschijning en idem dito acteerwerk, maakte dat het redelijk aangenaam is om naar de film te kijken.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Registratie:
13 Ava's Possessions (2015) van Dying Rose
256 minuten - FTV
Punten: 89 + 9= 98; Totaal: 1411+98= 1509
3*
Speciaal voor Fransman heb ik deze still uitgezocht 
(afbeelding)
Oké het uitgangspunt is best bijzonder. Maar dat er geen horrorfilms zijn over wat gebeurd naar een demonische bezetenheid heeft denk ik ook een reden want wat is precies het nut ervan? Je haalt daarmee de horror uit het verhaal. Daarom moet deze film ook verschillende zij-plotjes gebruiken om het verhaal gaande te houden. Al dan niet met wat horror-elementen. Gelukkig weet het, met een lichte flair en mild drama, erg leuk te brengen. Grote verdienste was dan ook de luchtige sfeer. Ook het speelse camerawerk, de (neon) belichting en de details van de aankleding waren hierin een belangrijke factor. En dan was er natuurlijk nog Louisa Krause, haar frivole verschijning en idem dito acteerwerk, maakte dat het redelijk aangenaam is om naar de film te kijken.
Mmmmmm.... Bedankt!
joolstein
-
- 10834 messages
- 8921 votes
Registratie:
14 Midnight Movie (2008) van Hollywood007
82 minuten - FTV
Punten: 82 + 8= 90; Totaal: 1509+90= 1599
3,5*
https://www.berlinale-talents.de/bt/pf/000/231/231115_small.jpg
Hmm, blijkbaar een film die kijkers verdeeld in voor- en tegenstanders. Ook wel een beetje gek want deze film biedt genoeg vermaak, heeft een mooie retro zwart/witte 70's en een retro gekleurde 90's -uitstraling en levert sterke punten op de factoren waar fans op zitten te wachten: aardige gore en een fijne killer! Die deed wel wat denken aan: Skeletor uit He-man Oké niet geweldig acteerwerk (welke slasher wel?) en misschien niet ieders ding omdat er niet één, maar TWEE films tegelijkertijd worden gevolgd? Echter vond ik dat toch best redelijk creatief bedacht. Enfin ikzelf hoor dan ook meer in de eerste categorie!
Alles draait om de film van de geïnspireerde indie-filmmaker Ted Radford uit de jaren zeventig. Om het zo echt mogelijk te maken, vermoorde hij zijn acteurs echt en beland in een instituut voor gestoorden. Het is natuurlijk niet moeilijk om te raden, dat het schrikbewind van Ted Radford nog niet afgelopen is. En tijdens een nachtelijke vertoning van de film in een vervallen theater in de jaren negentig verschijnt hij weer ten tonele.
Logica en gebreken zullen er uiteraard ook wel zijn (wederom welke slasher niet?), maar op de een of andere manier werkt het geweldig. Het is een cool idee en met het algemene slashers-uitgangspunt wordt er een leuke nieuwe draai aan het sub-genre gegeven. Denk dat deze film een beetje wordt onderschat; het is low budget,(en heeft daar wat last van) maar het doet wel wat een horror-fan graag ziet in een horrorfilm; gore, babes en een moordenaar die je bij blijft. Fans van het horror-genre moeten hier toch mee uit de voeten kunnen?