- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Yup, mee eens. Al was deel II beter te doen.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Annabel is een enge pop veel enger dan bijvoorbeeld Chucky. Helaas is de pop vreselijk passief en wat hou je dan nog over? Niet veel eigenlijk.
Foei haar naam is Annabelle!
Dus laat ze het maar niet horen want anders... Zet ze het geluid plots op tien.
Wat ik nooit zo heel goed begrepen heb, is hoe het kan dat regisseur John R. Leonetti, die toch één van de grootste flops; Mortal Kombat: Annihilation op zijn naam heeft staan en The Butterfly Effect 2 opeens een spin-off van de The Conjuring franchise mocht gaan doen? Enfin het resultaat was nog net aardig te noemen!
Hmm, ik vond Annabelle: Creation niet veel beter! Jarenlang zit je opgesloten in een kast, plots kan je de deur op onverklaarbare wijze dan wel openen, om vervolgens op een slaapkamerdeur te gaan staan te bonken???
Dat is pas echte logica...De enige reden moet zijn geweest het wordt als eng ondervonden. BOE! Nou nee dank u wel! Enige pluspunt was de jaren vijftig setting die werkte wel goed, in een verder inwisselbare film. Maar enfin ik vind David F. Sandberg dan ook de nieuwe Roland Emmerich.

Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Met je eens hoor. Zoals ik al zei: deel II was beter te doen, wil niet zeggen dat deel II goed was.. alleen wat beter te doen dan deel I 
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Er is nu ook Annabelle Comes Home. Bij Annabelle deel1 had ik wel een paar schrikmomenten. Ik keek hem vanmorgen vroeg in het donker, dat dan weer wel.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
7. Killing Spree (1987) getipt door Jeroentjuhhhhh
90 minuten - FTV
Punten: 90 + 9= 99
Totaal punten = 737
Score: 2*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
19. Henge (2011)
tip van FillumGek
Body horror
53 minuten + FTV (53 + 5 = 58 punten) Totaal: 1685 + 58 = 1743 punten
1,5*
http://bulletsnbabesdvd.com/forums/upload/HungFist/henge8.png
Tis dat de film een korte speelduur heeft anders was ik er wellicht niet aan begonnen. Low budget en met liefde gemaakt en het heeft wel iets dat ik nog niet zo vaak eerder heb gezien, met name de echtgenote die haar man gaat helpen bij het vinden van slachtoffers a hadden we dat ook al in bijvoorbeeld Hellraiser. Voorts jat de film gretig uit een rist andere films en boeide het me allemaal te weinig. Monster ziet er op een gegeven moment uit als de Toxic Avenger. Je mag het niet te serieus nemen allemaal, maar het deed me uiteindelijk erg weinig.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Fransman, volgens joolstein is het ontbreken van Erotic Night of the Living Dead op letterboxd geen groot gemis. Aangezien jij die film hebt getipt, was mijn mening dat jij het daar niet mee eens zou zijn 
Ja daar ben ik het inderdaad niet mee eens, temeer daar dit binnen het genre (zombies) helemaal niet zo'n slechte film is review. Ik heb wel idiotere films gezien (vele).
Waar ik nog minder gelukkig mee was, was de kwalificatie van joolstein: '...maar och dat soft-erotisch werkje uit 70's is nu niet direct een groot gemis!' Daarvan zou ik zeggen, laat je nooit laatdunkend uit over de keus van een ander, ook al vind je het zelf niks. Is bovendien een film uit 1980, en geen werkje uit de 70's.
Maar ik heb hem inmiddels vergeven.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
De Horror Tip Top gebruiken we toch om elkaar tips geven van films die we goed vinden. Degene die hier aan mee doen mogen als ze willen de films bekijken en hun kritische blik erop werpen, en dat uiteraard met ons delen. Ik laat me echt niet laatdunkend uit over je keus. Wel ben ik sceptisch over je genomineerde film en deed er vooral ironisch over.Kan me namelijk niet voorstellen dat Joe D'Amato (die verantwoordelijk was voor vele Emanuelle-films) opeens een werkje heeft gemaakt dat boven al zijn andere werk uit stijgt? Kan het natuurlijk mis hebben maar aan je eigen cijfer en review te zien is dat ook zeker niet zo!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
20. Mausoleum (1983)
tip van Collins
Demons/Devils/Possession
96 minuten + FTV (96 + 10 = 106 punten) Totaal: 1743 + 106 = 1849 punten
3*
https://i.ytimg.com/vi/JJTWwM7kKEo/maxresdefault.jpg
Ik ga mee in de recensies van joolstein en Collins. Het verhaal is een erg goedkope Exorcist rip-off vermengd met Carrie en Village of the Damned concept. Het oogt allemaal goedkoop en cheesy met matig acteerwerk maar om een of andere reden toch wel vermakelijk. Saai werd het nooit dankzij toch wel leuke effecten en natuurlijk de mooie Bobbie Bresee. Vooral de setting in het mausoleum is erg sfeervol op een creepy manier.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Fransman, volgens joolstein is het ontbreken van Erotic Night of the Living Dead op letterboxd geen groot gemis. Aangezien jij die film hebt getipt, was mijn mening dat jij het daar niet mee eens zou zijn 
Ja daar ben ik het inderdaad niet mee eens, temeer daar dit binnen het genre (zombies) helemaal niet zo'n slechte film is review. Ik heb wel idiotere films gezien (vele).
Waar ik nog minder gelukkig mee was, was de kwalificatie van joolstein: '...maar och dat soft-erotisch werkje uit 70's is nu niet direct een groot gemis!' Daarvan zou ik zeggen, laat je nooit laatdunkend uit over de keus van een ander, ook al vind je het zelf niks. Is bovendien een film uit 1980, en geen werkje uit de 70's.
Maar ik heb hem inmiddels vergeven.
Ik ken joolstein nu toch al lang hij bedoelde dat zeker niet denigrerend. Wij doen dat wel vaker mekaar wat plagen als onze waardering voor bepaalde films nogal afwijkt. Hij houdt ook niet zo van erotische films. Maar hij is verre van een liefhebber van het verfijnde werk of kunstzinnige. Hij kan ook helemaal opgaan in trash. Hij houdt van Troma zelfs als er in gezongen wordt, dat zegt al genoeg 
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
7. The House on Sorority Row (1983). Een tip van ZZ TOP.
91 minuten - FTV
Punten: 91 + 9 = 100 (Totaal: 501 + 100 = 601)
2.0*
http://www.horrorhr.com/slike/2006/11/houseonsororityrow-3.jpg
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
ik twijfelde nog maar denk dat ik Kristy niet op de lijst ga zetten. Ik heb het niet zo op kat-en muisspelletjes.
Begrijp ik. Daar komt het verhaaltje natuurlijk wel op neer. Voor mij werkte het. Kwam vooral door het fijne sfeertje waarin de wanhoop en de ontzetting van de mooie Kristy goed werkte.
Jouw tip ga ik wel proberen te scoren. I Saw What You Did (1965) - William Castle. Ben nieuwsgierig.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Daar gaan we!
Fantasy & Fairy Tale = Legend (1985)
Alle films die alexspyforever hierbij heeft genoemd flitsten ook door mijn hoofd. De animatiefilms bewaar ik ook nog even en over de andere films heb ik dezelfde twijfels (al moge het duidelijk zijn dat ik zowel The Dark Crystal, Return to Oz, The Company of Wolves als Dolls van harte aanbeveel). Ik ga voor de 80s Fantasy die het meest onder Horror zou kunnen vallen en dan ga ik voor Ridley Scott's zwaar ondergewaardeerde Legend. Zijn poging om vele klassieke sprookjes tot een door en door duistere film te vermengen met state of the art special effects en decors. Visueel is dit oprecht een van de beste films ooit gemaakt, al is het inhoudelijk en qua verhaal niet heel erg origineel. Kijk en geniet van de mooie beelden. Voor wie denkt dat Tom Cruise, een prinses en eenhoorns alleen maar suikerzoet kunnen zijn raad ik aan de trailer eens te bekijken
Legend (1985) - Trailer - YouTube
Body horror = The Fly (1986)
Zegt u Body Horror, zeg ik David Cronenberg. Als tip zou ik eigenlijk het volledige ouvre willen geven van deze Canadese filmmaker. De beste is zonder meer The Fly waarmee Cronenberg een tamelijk absurd verhaal uit een Vincent Price film in een sterk drama weet om te toveren met gruwelijk sterke practical effects. Omdat ik vrees dat velen van jullie die al gezien hebben doe ik er wat bonus bij: Rabid (een sterke exploitation over een bijzondere SOA) en The Brood (over een moeder die bijzondere kindertjes baard).
Psychological/drama = Jacob's Ladder (1990)
Er zijn natuurlijk een hoop voor de hand liggende films voor deze categorie (denk onder andere aan mijn grote vriend Hitchcock). Ik ga voor Jacob's Ladder, een film die mij positief wist te verassen, over een Vietnam-veteraan die de grip op de realiteit lijkt te verliezen.
Home invasion = Henry: Portrait of a Serial Killer (1986)
Aangezien Straw Dogs geen horror-film is ga ik voor deze uitstekende serial killer (die een sterke home invasion scene bevat). Een akelig realistisch portret van een seriemoordenaar aan het werk, uniek door het vermijden van clichés en het feit dat er een menselijk drama rondom is gebouwd.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Mooie timing van bas (al ben ik niet meteen gecharmeerd door zijn keuze voor Legend), want ik stond klaar om een volgend thema aan te kondigen, het laatste nog van de 5 x verkozen thema's.
1980s
De jaren 80 ook wel bekend als de eighties is bij velen dus nog steeds een favoriete periode voor horrorfilms en dat kunnen we wellicht ook toepassen op muziek.
Alle horrorfilms gaande van 1980 t/m 1989 zijn dus geldig. Maar kijk uiteraard goed na of ie niet al is getipt. 3 van de 4 laatste tips van bas komen uit de 80s...
Volledig overzicht:
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Geen obscure pareltjes in mijn jaren '80 lijst, maar als er iemand is die het vermakelijke The Lost Boys (1987) nog niet gezien heeft, wil ik die wel aanraden. Ga even terug naar de tijd toen je nog gevoelig was voor stoere vriendjes, toen er in iedere horrorfilm wel een scene met slijm of maden zat en Kiefer Sutherland nog niet altijd buiten adem was, maar gewoon charisma had.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Geen obscure pareltjes in mijn jaren '80 lijst, maar als er iemand is die het vermakelijke The Lost Boys (1987) nog niet gezien heeft, wil ik die wel aanraden. Ga even terug naar de tijd toen je nog gevoelig was voor stoere vriendjes, toen er in iedere horrorfilm wel een scene met slijm of maden zat en Kiefer Sutherland nog niet altijd buiten adem was, maar gewoon charisma had.
Steekt zijn vinger op 
ja dat mag gek klinken, want de film heeft toch een zekere klassieker of cultstatus. Maar ik heb altijd al het gevoel gehad dat dit niet echt aan mij is besteed. Aangezien het vaak met the Goonies wordt vergeleken en ik die film nooit echt leuk heb gevonden (ondanks dat ik een 80s kid ben). Nu goed nu heb ik een excuus om die dan toch eens te kijken al zit de kans er dik in dat het een flop wordt. baspls maakt een vergelijking met Fright Night dat is is wel hoopgevend, want die vond ik wel leuk.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Het kan je ding niet helemaal zijn misschien; ik ken weinig mensen die er helemaal niks mee konden. Geen hoogdravend, maar uiterst charmant filmpje (net als Fright Night overigens). Doe maar gewoon.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Omdat het de beste SOV film is van de jaren 80.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Mijn tip is Humanoids from the Deep (1980) een B-film van de bovenste plank over geile zeemonsters die vrouwen verkrachten om zich voort te kunnen planten. Al is het vooral aan de verdienste van producer/regisseur Roger Corman te danken dat dit een effectief filmpjes is. Regisseuse Barbara Peeters was het er niet mee eens en heeft sindsdien dan ook geen andere film meer gemaakt. Ik denk dan ook dat deze film alleen maar in de `80 jaren had gemaakt kunnen worden! Er is wel een remake gekomen in 1996 maar tot op heden heb ik die nooit durven kijken!
https://miro.medium.com/max/1200/1*SQfuuzRfR6rDHa8ynbTfNw.png
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Geen échte favoriet, maar zeker de moeite. Creatief en origineel werkje.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
TerrorVision (1986) geniale jaren '80 pulp, lekker fout.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Lekkere 80's horror zoals het heurt: Witchboard (1986)
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Het duurde even maar daar is dan mijn eerste Argento. Opera is een Giallo-Horror maar dan overduidelijk van de jaren '80. De slordige belichting en rommelige montage van de jaren '70 maken hier plaats voor een grootste schaal, gelikte camerabewegingen en een combinatie van klassieke muziek, heavy metal en elektronische muziek van o.a. Brian Eno (Roxy Music, Genesis) en Bill Wyman (Rolling Stones). Het verhaal is een van de betere giallo-moordmysteries.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Mijn tip voor de 80's
Ik had een oom, hij is helaas overleden die heeft mij wegwijs gemaakt in het horrorgenreven dan met name Dario Argento. Deze is zeer de moeite waard.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Mijn tip voor de 80's
Ik had een oom, hij is helaas overleden die heeft mij wegwijs gemaakt in het horrorgenreven dan met name Dario Argento. Deze is zeer de moeite waard.
Ware het niet dat bas je voor was met deze tip, je zal een andere moeten nemen...
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
Bij het zien van de thema's stond deze meteen vast. Mijn bijdrage aan de 80's lijst.
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Ware het niet dat bas je voor was met deze tip, je zal een andere moeten nemen...
Dan deze