• 178.145 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.625 votes
Profile

Horror Tip Top & Chit Chat Project

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

Voor het thema Psychological/drama had ik niet echt een tip! Veel overbekende werkjes en vaak vind ik ze net iets meer thriller. Met Home Invasion heb ik eigenlijk hetzelfde. De meeste zijn wel bekend en vaak ben ik er ook niet echt van onder de indruk. Een kleine indicatie van genoemde films:

When a Stranger Calls (1979) 3*

La Casa Sperduta nel Parco (1980) 2*

Us (2019) 2,5 *

The Strangers: Prey at Night (2018) 2,5*

Uitzonderingen zijn er gelukkig ook:

Ils (2006) 4*

À l'Intérieur (2007) 4*

Deze scoren tenminste punten op prima gore!

Nadat ik diep heb nagedacht heb ik toch nog een redelijk leuke film uit Spanje gevonden:

Sweet Home (2015)

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

Harmonica Man wrote:

Deze vond ik destijds wel een prima wegkijker.

When a Stranger Calls (1979)

joolstein heeft hem al gezien zag ik in de database.

Welke heeft hij niet gezien, dat is de huiskamervraag.

Met film ben je nooit uitgekeken er is altijd meer! En dit is inderdaad een fijne wegkijker!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tips Home invasion

remorz: Ils (2006)

Harmonica Man: When a Stranger Calls (1979)

dualcia: The Strangers: Prey at Night (2018)

jeroentjuhhhh: La Casa Sperduta nel Parco (1980)

Kondoro0614: Us (2019)

FillumGek: À l'Intérieur (2007)

Hollywood007: Secuestrados (2010)

joolstein: Sweet Home (2015)

Shaky: Angst (1983)

Woland: Funny Games (1997)

Volledig overzicht:

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com

Ik ben aan het wachten op de tip van Fransman. Als hij die ene film uit begin jaren 70 niet kiest, dan neem ik em wel.

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Zoals eigenlijk elke horror-film, valt ook mijn tip in meerdere categorieën, maar omdat ik deze bijzonder sterk vind wil ik hem toch genoemd hebben:

Angst (1983)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

16. Drácula (1931)

tip van EW101

Gothic

104 minuten + FTV (104+ 10 = 114 punten) Totaal: 1352 + 114 = 1466 punten

3,5*

http://basementrejects.com/wp-content/uploads/2015/10/dracula-1931-spanish-conde-dracula-eva-seward-ending-carlos-villarias-lupita-tovar.jpg

De Spaanse versie van de Universal Dracula duurt een half uur langer en dat is misschien de reden waarom ik deze wat meer kon waarderen dan het origineel. Er wordt wat meer tijd genomen hetgeen het verhaal alsook de karakterontwikkeling ten goede komt. Vooral de rol van Renfield komt een stuk beter uit de verf. Pablo Álvarez Rubio speelt zijn rol als waanzinnige schitterend. Zowel qua sfeer als acteerwerk vind ik deze een stuk beter dan de Universal versie. Carlos Villarías heeft misschien niet de uitstraling van Lugosi, maar doet het meer dan behoorlijk. En dan is er nog de geweldige uitstraling van de mooie Lupita Tovar!

Het blijft theatraal en had misschien een kwartier korter gekund maar dat vind ik maar details. Uiteindelijk heb ik erg geboeid gekeken. De beste Dracula die ik heb gezien denk ik. Hammer kan helemaal niet concurreren, die versie vond ik wel erg suf.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Lastig. Ik wou Straw Dogs (1971) nomineren, maar die heeft bij MM noch bij IMDb een horrorlabel. Ik heb ook nog even het lekker ouderwetse Lady in a Cage (1964) overwegen, maar dat wordt toch een beetje oubollig. Dan maar deze, wat mij betreft een terechte moderne klassieker: Funny Games (1997).

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

Voor het thema Psychological/drama had ik niet echt een tip! Veel overbekende werkjes en vaak vind ik ze net iets meer thriller. Met Home Invasion heb ik eigenlijk hetzelfde. De meeste zijn wel bekend en vaak ben ik er ook niet echt van onder de indruk. Een kleine indicatie van genoemde films:

When a Stranger Calls (1979) 3*

La Casa Sperduta nel Parco (1980) 2*

Us (2019) 2,5 *

The Strangers: Prey at Night (2018) 2,5*

Uitzonderingen zijn er gelukkig ook:

Ils (2006) 4*

À l'Intérieur (2007) 4*

Deze scoren tenminste punten op prima gore!

Nadat ik diep heb nagedacht heb ik toch nog een redelijk leuke film uit Spanje gevonden:

Sweet Home (2015)

A l'intérieur ja die is gorig maar Ils toch niet??

Woland ik voelde het gewoon aankomen dat jij of JM deze ging nomineren. Aangezien ik de Amerikaanse remake al heb ik gezien kan ik mij deze versie dus besparen ...

Laat ik Lady in a Cage dan maar in de plaats nemen

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

U vraagt, wij draaien

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Ils is verre van een gory movie. Buitenbeentje in het French New Wave tijdperk. Wel een suspense-meesterstukje.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Eens zien naar mijn scores voor home invasion

Ils (2006): 1,5* (sorry remorz)

The Strangers: Prey at Night (2018): 3*

La Casa Sperduta nel Parco (1980): 3,5*

À l'Intérieur (2007): 3*

Angst (1983): 1,5* (sorry Shaky)

Funny Games (1997): 2* (voor de Amerikaanse versie weliswaar)

Rest gaat op de lijst behalve Us. Ik heb het gevoel dat de regisseur net als in Get Out zo een statement wil gaan maken dat me niet boeit. is momenteel wel hip zo lijkt.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Ik zag bij Ils wel meer (relatief) lage stemmen van mensen in dit topic. 1,5* vind ik dan weer buitensporig laag, alexspyforever, ook na het lezen van je review.

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

alexspyforever wrote:

A l'intérieur ja die is gorig maar Ils toch niet??

Nee, Ils is niet goor, heb dat verkeerd getypt Ik bedoelde idd À l'Intérieur

Shaky

Met 4* voor Angst was dat voor mij ook inderdaad een positieve uitzondering

Funny Games U.S.deed het bij mij ook niet goed 2,5 *

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

No problem Alexspyforever, ik was er al van overtuigd dat Angst (1983) niks voor jou zou zijn.

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Een uitzondering op wat, Joolstein?

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

Shaky wrote:

Een uitzondering op wat, Joolstein?

Op de lage cijfers bij Home Invasion films

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Oww, echt? Why?

Nou ja, zo heeft iedereen wel een bepaald sub-genre waar hij/zij minder met heeft.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

remorz wrote:

Ik zag bij Ils wel meer (relatief) lage stemmen van mensen in dit topic. 1,5* vind ik dan weer buitensporig laag, alexspyforever, ook na het lezen van je review.

Ik denk niet dat ik em zo slecht vond maar om eerlijk te zijn Franse horror ligt mij niet goed. Het gebrek aan gore en ook spanning (voor mij dan toch) zal dus erg hebben doorgewogen in mijn eindoordeel. het zal eerder een 2* zijn maar een voldoende ga ik er toch niet van kunnen maken. In de jaren 2000 zat Franse horror in de lift en omdat deze films tijdens een horrordraft veelvuldig werden genomineerd heb ik er veel gekeken toen.

Veel gekopieerd van Amerikaanse films met af en toe een nieuwigheidje die ik meestal niet al te boeiend vind of zelfs compleet idioot (de twist in Haute Tension bijvoorbeeld). Zelfs Martyrs kon me weinig boeien ondanks het wel originele concept. Uiteindelijk vond ik van de Franse films enkelLivide echt goed. Het bovennatuurlijke thema zal hier wel hebben meegespeeld. Hetzelfde geldt voor Ghostland al is dat geen Franse film maar de regisseurs zijn dat wel.

Shaky, toen ik Angst voor de eerste keer zag had ik al een groot aantal exploitatie films uit de jaren 60 gezien waarin geweld en moord centraal stonden alsook vaak gebruik werd gemaakt van voice over. Ik maakte de vergelijking en vond het niet kunnen dat een regisseur in de jaren 80 nog zo een goedkope trucjes ging uithalen. Ook de passiviteit van de slachtoffers vond ik onrealistisch en vrij dom. Veel mensen weten wellicht niet dat er voor Angst al redelijk van zulke geweld/moordfilms waren gemaakt. De 'Of her Flesh' trilogie bijvoorbeeld. Die 60s en 70s movies zijn wel een stuk trashier dan Angst dat wel. Niet dat Angst gesophisticeerd was maar als je wat gewoon bent op het gebied van horror, is het toch vrij mak.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

mother! zou de meest letterlijke tip kunnen zijn, maar ik ga toch voor When a Stranger Calls (2006)

Best veel stemmen, maar ik had er toen ik hem keek nog nooit van gehoord en vond het een verrassend leuke film. Geen échte uitschieter, maar wel fijne filler binnen dit subgenre.

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

alexspyforever wrote:

Tips Home invasion

remorz: Ils (2006)

Harmonica Man: When a Stranger Calls (1979)

dualcia: The Strangers: Prey at Night (2018)

jeroentjuhhhh: La Casa Sperduta nel Parco (1980)

Kondoro0614: Us (2019)

FillumGek: À l'Intérieur (2007)

Hollywood007: Secuestrados (2010)

joolstein: Sweet Home (2015)

Shaky: Angst (1983)

Woland: Funny Games (1997)

Volledig overzicht:

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com

Ik ben aan het wachten op de tip van Fransman. Als hij die ene film uit begin jaren 70 niet kiest, dan neem ik em wel.

Waar doel je precies op alexspyforever?

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Ik weet het al. Ik kan helaas niet op de titel komen. Tip jij hem dan maar. Doe ik een andere:

Bread and Circus (Video 2003) - IMDb

https://wipfilms.net/wp-content/uploads/2013/06/Bread-and-Circus.jpg

Ik geef toe, de poster is wat provocerend, maar volstrekt functioneel voor het 'verhaal', zo er een verhaal is. Geen idee tot welk genre ik dit moet rekenen, in ieder geval geen Home Invasion. Het is zelfs de vraag of dit horror is. Ik zou zeggen bizar/surreëel met splatter en gore. Of met andere woorden: compleet van de pot gerukt. Ik heb me er wel mee vermaakt. Deed me zelfs hier en daar aan Joe Swanberg denken, maar dat is misschien te veel eer. Voor het Noors zijn geen ondertitels beschikbaar, maar daar mis je niks aan. Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

Nieuwsgierig geraakt door bovenstaande tip van Fransman, meteen maar even iets gelezen over de film. Een vergelijking met Bad Taste (1987) wordt hier en daar gemaakt. Op horrornews.net kwam ik een beschrijving van een scène tegen. Ik werd er nog niet heel enthousiast door.
An especially nasty scene finds a drunken soldier with a sour stomach after drinking too much beer. He goes to poop in the woods, then the runaway guy comes up and kicks him in the butt. He stands up, holding his pooping and bleeding bottom, then in what I imagine is an effort to stop the bleeding (?) he pushes the beer bottle all the way up his rear. Remembering there was still beer in it, he removes it and finishes it, then passes out.
Is zo'n bizarre scène tekenend voor de inhoud van de film, Fransman? Of wordt het nog erger?

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

6. The Gate (1987). Een tip van alexspyforever.

85 minuten - FTV

Punten: 85 + 9 = 94 (Totaal: 407 + 94 = 501)

3.0*

https://vhsrevival.files.wordpress.com/2018/05/the-gate-demon-disco1.jpg?w=800

Review.

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

Home Invasion

Kristy (2014)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Fransman wrote:

Ik weet het al. Ik kan helaas niet op de titel komen. Tip jij hem dan maar. Doe ik een andere:

Bread and Circus (Video 2003) - IMDb

(afbeelding)

Ik geef toe, de poster is wat provocerend, maar volstrekt functioneel voor het 'verhaal', zo er een verhaal is. Geen idee tot welk genre ik dit moet rekenen, in ieder geval geen Home Invasion. Het is zelfs de vraag of dit horror is. Ik zou zeggen bizar/surreëel met splatter en gore. Of met andere woorden: compleet van de pot gerukt. Ik heb me er wel mee vermaakt. Deed me zelfs hier en daar aan Joe Swanberg denken, maar dat is misschien te veel eer. Voor het Noors zijn geen ondertitels beschikbaar, maar daar mis je niks aan. Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

Als jij het al niet weet hoe moet ik dan weten tot welk thema het hoort? Jij hebt de film gezien ikke niet

Ik kijk even voor welke thema's je geen tip heb gegegeven: haunted/old dark house, slasher, demons/devils/possessed, body horror. Past het onder een van die 4?

Ik heb je trouwens de titel gpm'ed die ik bedoelde voor home invasion. Je kan em nog steeds nemen tenzij je toch nog een andere weet...

Ik zie dat zowel de originele When a Stranger Calls en de remake zijn getipt, ik ga me voorlopig beperken tot he torigineel al vallen de tips van Harmonica Man me voorlopig wel tegen. Maar de films die Onderhond goed vindt daar kan ik dan meestal niks mee.

Collins ik twijfelde nog maar denk dat ik Kristy niet op de lijst ga zetten. Ik heb het niet zo op kat-en muisspelletjes.

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

Registratie:

10 Shocker (1989) van Alexander1900

95 minuten - FTV

Punten: 109 + 11 = 120; Totaal: 913+120= ‭1033

2*

https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2015/07/shockerbanner.jpg

Het is eind jaren '80 en om te proberen een breder publiek te trekken, schuiven films in horror-genre meer op naar cartooneske humor. Ook Freddy Krueger was door de vele vervolgen, niets meer dan een persiflage van zichzelf geworden. En juist dan komt de regisseur Wes Craven met een vergelijkbare verhaal?

En deze film is niet best! De film bevat geen expliciet in beeld gebrachte moorden en is het groteste gedeelte suggestief. Daarnaast bezit de film knullige CGI uit een beginnend computer-tijdperk. De killer ziet er weinig overtuigend uit; een fris geschoren en gewassen man met een slagersmes. De hoofdrolspelers Michael Murphy en Peter Berg zijn zo even nog slechter.

Ook is de film inconsequent waar het eerst over-hopt van lichaam naar lichaam, kan het later door het elektriciteit-netwerk om vervolgens in de tv te belanden. En serieus een meisje met het uiterlijk van een onschuldig engeltje, als geest? De humor is domweg flauw en de soundtrack van bekende uit de hardrock is zelfs voor de 80's al ouderwets. En dan was er nog het feit dat film te lang is. Nee dit was echt onder de maat.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

2. Die Nackte und der Satan (1959) getipt door alexspyforever

97 minuten - FTV

Punten: 97 + 10 = 107

Totaal punten = 269

Score: 1*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZGIwYjFkOTgtN2ExZC00MmVjLWI5MTAtZmRhMTJhMWJiNDg3XkEyXkFqcGdeQXVyMTAyNDU2NDM@._V1_.jpg

Dun verhaaltje, dat veel te gewichtig, weinig sfeervol en nergens spannend of verrassend ontvouwd wordt. Hier viel weinig te halen voor mij. Mijn review.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Jammer remorz dat je dit niets vond maar het is niet anders. Verander je avatar nu maar

En de film is zeker geen klassieker hoor, is echt wel obscuur. Zo zie je maar dat spanning en sfeer toch allemaal heer persoonlijk wordt ervaren.

Doeme joolstein dat is alvast weinig motivativerend om Shocker, die ook op mijn lijst staat, op te zetten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Onderhond wrote:

mother! zou de meest letterlijke tip kunnen zijn, maar ik ga toch voor When a Stranger Calls (2006)

Best veel stemmen, maar ik had er toen ik hem keek nog nooit van gehoord en vond het een verrassend leuke film. Geen échte uitschieter, maar wel fijne filler binnen dit subgenre.

Bij nader inzien heb ik die toch gezien lang geleden. Die kan ik dus afvinken op icm. Veel herinner ik me niet, maar ik was niet onder de indruk.

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

alexspyforever wrote:

Doeme joolstein dat is alvast weinig motiverend om Shocker, die ook op mijn lijst staat, op te zetten.

Tja het is Wes Craven en dat is sowieso al een Hit-of -Miss. Tot nu 9 van zijn 27 films gekeken! Zijn eerst werk (The Last House on the Left en The Hills Have Eyes) vond ik goed, A Nightmare on Elm Street was een terechte hit en Krueger iconisch. Al is het zeker niet mijn favoriet! Daarna vond ik het al een stuk minder worden. The Serpent and the Rainbow en The People under the Stairs waren nog aardig. Vampire in Brooklyn en Scream 2,3,4 zijn dieptepunten. Jij heb al niet veel met het slasher-genre dus nee ik denk dat jij ook niet heel veel meer hier mee kan!

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Collins wrote:
Nieuwsgierig geraakt door bovenstaande tip van Fransman, meteen maar even iets gelezen over de film. Een vergelijking met Bad Taste (1987) wordt hier en daar gemaakt. Op horrornews.net kwam ik een beschrijving van een scène tegen. Ik werd er nog niet heel enthousiast door.
An especially nasty scene finds a drunken soldier with a sour stomach after drinking too much beer. He goes to poop in the woods, then the runaway guy comes up and kicks him in the butt. He stands up, holding his pooping and bleeding bottom, then in what I imagine is an effort to stop the bleeding (?) he pushes the beer bottle all the way up his rear. Remembering there was still beer in it, he removes it and finishes it, then passes out.
Is zo'n bizarre scène tekenend voor de inhoud van de film, Fransman? Of wordt het nog erger?

Ja Collins en het wordt nog erger...
Maar 13 in een dozijn-films, ook al is het horror, is toch ook niet alles, nietwaar?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.