- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Mijn tip voor Home Invasion (en bovendien een dijk van een film) met Susan George, mmm.....
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Als jij het al niet weet hoe moet ik dan weten tot welk thema het hoort? Jij hebt de film gezien ikke niet 
Ik kijk even voor welke thema's je geen tip heb gegegeven: haunted/old dark house, slasher, demons/devils/possessed, body horror. Past het onder een van die 4?
Ik heb je trouwens de titel gpm'ed die ik bedoelde voor home invasion. Je kan em nog steeds nemen tenzij je toch nog een andere weet...
Ik zie dat zowel de originele When a Stranger Calls en de remake zijn getipt, ik ga me voorlopig beperken tot he torigineel al vallen de tips van Harmonica Man me voorlopig wel tegen. Maar de films die Onderhond goed vindt daar kan ik dan meestal niks mee.
Collins ik twijfelde nog maar denk dat ik Kristy niet op de lijst ga zetten. Ik heb het niet zo op kat-en muisspelletjes.
Ik hou het op Slasher.
Of op het genre WTF. Komt dat ook nog?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Mijn tip voor Home Invasion (en bovendien een dijk van een film) met Susan George, mmm.....
Mooi dan kan ik nog een William Castle toevoegen. Misschien de eerste in het home invasion genre? Het begint allemaal als een onschuldig grapje maar de slechterik is er eentje die niet met zich laat sollen. Veel leuker dan al die saaie tienermeisjes vanaf de jaren 70 die hun oversekste vriendjes laten overkomen.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Nee, sorry, slasher is 'Bread and Circus' ook niet. Past hier gewoon niet in een categorie. Misschien een categorie Bizar of Uncategorized.
Of doe anders maar Body Horror.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Neen maar we kunnen wel een categorie trash maken die jij zelf mag definiëren 
Harmonica Man ik bedenk net dat joolstein nog niet al te veel erotiek heeft gezien, daar gaat hij nog wel tips uit halen 
joolstein, ik ben eigenlijk ook niet zo een Craven fan. Zelf zijn films die rauwer moeten zijn zoals Hills have eyes en last House hebben van die elementen die flink afbreuk doen aan de horror en schokbeleving. Vooral Last House vond ik gezien de reputatie en status erg mak (zeker als je de vergelijking maakt met het later uitgekomen Pagina niet gevonden. Bovendien verklootte Craven het bij mij erg door vrolijke countrywijsjes en een olijk duo van agenten. Weinig durf eigenlijk.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tips Home invasion
remorz: Ils (2006)
Harmonica Man: When a Stranger Calls (1979)
dualcia: The Strangers: Prey at Night (2018)
jeroentjuhhhh: La Casa Sperduta nel Parco (1980)
Kondoro0614: Us (2019)
FillumGek: À l'Intérieur (2007)
Hollywood007: Secuestrados (2010)
joolstein: Sweet Home (2015)
Shaky: Angst (1983)
Woland: Funny Games (1997)
Collins: Kristy (2014)
Fransman: Fright (1971)
alexspyforever: I Saw What You Did (1965)
Volledig overzicht:
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Bovendien verklootte Craven het bij mij erg door vrolijke countrywijsjes en een olijk duo van agenten.
JAja, Grinnik maar dan wel Moonshine Mountain (1964) drie sterren geven. Hoe geloofwaardig moet dat dan niet overkomen?
Terwijl die film volgepakt zit met vreselijke countrymuziek en vrolijk doenerij van bijna de gehele cast.
Nee, geef mij dan toch maar het gros van de Wes Craven-films
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
JAja, Grinnik maar dan wel Moonshine Mountain (1964) drie sterren geven. Hoe geloofwaardig moet dat dan niet overkomen?
Terwijl die film volgepakt zit met vreselijke countrymuziek en vrolijk doenerij van bijna de gehele cast.
Nee, geef mij dan toch maar het gros van de Wes Craven-films
Appelen en peren mijn beste
Kijk nog eens goed naar het genre bij Moonshine Mountain:
Drama / Muziek
Het speelt zich af in de country bij hillbillies, gaat over een countryzanger wat had je dan verwacht? Dat ze rock & Roll gingen spelen? Die muziek en vrolijkdoenerij hoorde bij het thema van de film.
Een film als Last House on the Left gaat niet om vrolijkdoenerij, wordt geacht rauw te zijn daar vond die muziek het helemaal niet bij passen en die 2 agenten voegden niets toe.
Of hey wie weet heeft hij dat
Als je een HGL film weet waar vrolijke countrymuziek speelt terwijl er mensen worden vermoord of gefolterd, dan zou ik zeggen ja. Maar Moonshine Mountain is niet zo een film. Dus zo ongeloofwaardig vind ik mijn reactie niet tov de misplaatste muziek in Last House. 
Ik was nog vrij mild in mijn oordeel in vergelijking met wat Hollywood007 schreef:
En zo zijn er nog redelijk wat mensen die de soundtrack niet vonden passen en de politieagenten vervelend vonden. Dus verre van een vreemd oordeel 
PS Ik ga voor de korte pijn, ben Shocker aan het bekijken 
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Registratie:
11 The Possession of David O'Reilly (2010) van Onderhond
87 minuten - FTV
Punten: 87 + 9 = 96; Totaal: 1033+96= 1129
2*
https://vdp.mycdn.me/getImage?id=541263530553&idx=43&thumbType=32
Deze film was best een behoorlijke, mits je houd van films die voor een kleine budget zijn gemaakt en POV-opnames bezitten. De film deed mij dan ook een qua opzet een beetje denken aan The Blair Witch Project. Van die zenuwachtige camerabewegingen, maar nu dan met lange shots van deuren, kamers en gangen en wel met eenzelfde spanning, totdat er iemand het licht uit deed en...het wel erg vaag werd! Als ik de hoofdrolspelers niet meer kan volgen, (had werkelijk geen idee meer wie,wat of waar) en tja... dan kan ik ook geen spanning beleven!? En dat was toch wel jammer want dit was zeker wat beters dan de meeste FF-films. Het had een aardig script, het camerawerk was fijn, niet al te wankel en er zijn zelfs een paar effectieve momenten. Maar over het algemeen is het gewoon niet eng/spannend genoeg doordat het domweg te donker was.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
joolstein dacht zeker misschien een beetje donker, maar wel lekker...
Zeker als deze dame (Francesca Fowler) er in mee speelt:
http://static2.tvbuzer.com/images/persons/sources/37/37e5691c8481d5b3e21a622f80ba7bbb-176370.jpg
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
17. Shocker (1989)
tip van Alexander1900
Demons/Devils/Possession
109 minuten + FTV (109+ 11 = 120 punten) Totaal: 1466+ 120= 1586 punten
1,5*
Ik was al op voorhand gewaarschuwd na de recensie van mijn bovenbuur (joolstein) dat ik geen al te hoge verwachtingen moest koesteren. Wie zo een sterk concept als in NIghtmare on elm Street kon bedenken moet toch heel wat in zijn mars hebben denk je dan. De rest van Cravens oeuvre dat ik heb gezien varieert van aardig tot slecht.
Hij was niet tevreden met de richting die ANOES uitging maar bij Shocker doet hij net hetzelfde, gaat de komische toer op en maakt er echt een boeltje van. De man zit boordevol goede ideeën en heeft een rijke fantasie, daar twijfelt denk ik niemand aan. Maar die op een leuke manier ten uitvoer brengen op het scherm lijkt toch niet zo simpel. Hij wil een beetje teveel in de film proppen. Zo zit er zeker wat ANOES in de film in de vorm van droomsequenties. En als je denkt dat er een zekere logica in zit, wordt er daar net zo snel een loopje mee genomen.
De film bestaat zoals aangegeven door Onderhond uit 3 delen:
1) jacht op de moordenaar en zijn terechtstelling: het leukste gedeelte
2) kat- en muisspel via boddyhopping: enkel het stukje met dat kleine meisje is nog enigszins leuk
3) kat-en muisspel via TV hopping: compleet belachelijk
Waarom de moordenaar op een gegeven moment ineens geen lichamen meer nodig had om Jonathan te bestrijden wordt niet verklaard. Waarom dan de vriendin van Jonathan terugkomt als geest met een hangertje (cadeau van Jonathan NB) dat werkt als een kruisbeeld tegen een vampier en kennelijk heeft ze ook wat stralen om de moordenaar te bestrijden geen verklaring. Waarom kan Jonathan de dood voorzien op zijn familie maar niet die op zijn vriendin? En als de moordenaar nu simpelweg Jonathan zijn lichaam overnam en hem dan zelfmoord liet plegen zoals ie deed met de coach? Dat was dan weer te simpel geweest. Maar laten we eerlijk zijn, dit is gewoon een spelletje tijd rekken waar de lol er snel van af is. Nuja bij Scream was de lol er ook al snel af...
Om met een positieve noot te eindigen, Camille Cooper die de vriendin van Jonathan speelde is beeldschoon vooral in geestvorm zie verder voor de afbeelding Hoe veel leuker had het kunnen zijn met haar in de hoofdrol ipv de suffe Peter Berg. Mitch Pileggi als de killer is nog wel dreigend in het eerste deel maar wordt ook al snel een karikatuur van zichzelf zoals Freddy Krueger. Opeens kon hij een zetel overnemen alsjeblieft zeg!
https://www.cinema.de/sites/default/files/styles/cin_landscape_510/public/sync/cms3.cinema.de/imgdb/import/dreams2/1000/881/8/1000881839.jpg?itok=bVa7DOqt
Ook niet mis hé Fransman
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3421 votes
Gezien het toch vrij hoge gemiddelde van de film is de term B-film nog moeilijk van toepassing. Oppassen met termen als meesterwerk dat leidt meestal tot hoge verwachtingen en soms extreem lage waarderingen als het tegenvalt. Ik weet zo al dat ik er mijn tijd niet aan moet verdoen. Meer drama dan horror, symboliek, psychologisch dat zijn al genoeg aanwijzingen voor mij. Meestal zijn je tips in die richting dus kans is klein dat ik een van jou op mijn lijst ga zetten. Misschien bij een thema zoals 1980s maar dan ga je misschien geen tip geven.
Ik heb de film gezien en spreek dus puur vanuit eigen visie wanneer ik 'meesterwerk' aanhaal. Jouw filmsmaak wat kennende is het best deze aan je voorbij te laten gaan. Qua horror staan wij lijnrecht tegenover elkaar meen ik.
Niettegenstaande dat Ofelia haar zuurverdiende plekje heeft moeten afstaan.
Van de vroeger jaren te weinig (goede horror)films gezien, dus wellicht geen tip van mijn kant.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
18. Zombi: La Creazione (2007)
tip van jeroentjuhhhhh
Zombies & Infected
90 minuten + FTV (90 + 9 = 99 punten) Totaal: 1586 + 99 = 1685 punten
3,5*
https://trashfilmguru.files.wordpress.com/2015/03/ztb_19.jpg
Ik moet jeroentjuhhhhh eigenlijk feliciteren dat hij het aandurfde om deze film te tippen wetende dat veel mensen (zelfs zombieliefhebbers) hun neus ophalen voor een film als deze. Eigenlijk begon het genre al vanaf de jaren 90 minder interessant te worden startend met the Cemetery Man met een romance en artistieke shitzooi als centraal uitganspunt. Plots moest het allemaal diepgaander, moesten zombies gaan rennen en werd het komische aspect steeds belangrijker. Ook Romero bezweek uiteindelijk voor die nieuwe 'verfrissende' aanpak.
Fijn dat er met Matei nog iemand is die trouw blijft aan de goedkope, ongeraffineerde en ongesophisticeerde zombie trash 70s stijl. Het mag er misschien allemaal goedkoop uitzien, het ziet er tenminste lekker vies uit. Boeikens heeft volgens mij geslapen tijdens de film, want aan gore en viezigheid toch geen gebrek. Klagen hierover en vervolgens Zombieland 4* geven nou moe!
Verder treed ik Jeroen bij, de film wint heus geen oscar voor sterk verhaal of geweldige acteerprestaties maar geeft wat je van zo een low budget mag verwachten. ook ik maakte de link met Virus. En ja schitterende eindscène!
Die baby's deden me ook denken aan die uit It's Alive.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Fijn dat deze (inderdaad riskante) tip goed uitpakt! L'Isola dei Morti Viventi (2006) is dan ook zeker de moeite waard en wellicht The Demon's Rook (2013) ook, al is die wat lolliger. En Brain Dead (2007) heeft ook meer aandacht nodig....!!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik heb de film gezien en spreek dus puur vanuit eigen visie wanneer ik 'meesterwerk' aanhaal. Jouw filmsmaak wat kennende is het best deze aan je voorbij te laten gaan. Qua horror staan wij lijnrecht tegenover elkaar meen ik.
Niettegenstaande dat Ofelia haar zuurverdiende plekje heeft moeten afstaan.
Van de vroeger jaren te weinig (goede horror)films gezien, dus wellicht geen tip van mijn kant.
Ofelia zal altijd een speciaal plekje hebben en Pan's Labyrinth zie ik niet meer verdwijnen uit mijn top 10. Ik mag de rest van Del Toro's oeuvre misschien niet smaken, dat ene meesterwerk heeft ie voor mij dan toch afgeleverd. Ach ja ik kan af en toe wel eens symboliek, psychologisch en wat meer drama smaken maar terwijl de meeste bij het ouder worden meer de minder grafische kant opzoeken is bij mij het omgekeerde gebeurd. Ik denk dat ik van al die psychologie uiteindelijk iets had van ok, genoeg van dat zwaarmoedige nu liever wat meer onspannend ook al ziet het er niet uit.
jeroentjuhhhhh ik heb zeker honger naar meer van Mattei! Is er misschien een verzamelbox die je zou aanraden?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Hebben nog andere mensen een watchlist gemaakt op letterboxd nav dit project? Nu dat mijn lijst een stuk korter is geworden doordat ik er nu 18 heb gezien dacht ik van een lijstje op te stellen en kom op 15 stuks.
Zonder evenwel Erotic Nights of the Living Dead, omdat die niet in hun database staat (en ondanks het adult thema staat die wél op MovieMeter
)
Tip Top Chit Chat Horror Watchlist, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Euh, volgens mij zit eer een fout in je lijst! Zover ik weet is Crawlspace (1986) genomineerd i.p.v. Crawlspace (2012)
De gehele lijst met alle nominaties staat ook op Letterboxd
Compleet list of films nominated for the Horror Tip Top , a list of films by joolstein • Letterboxd
Minus uiteraard dan Erotic Nights of the Living Dead maar och dat soft-erotisch werkje uit 70's is nu niet direct een groot gemis!
Ik heb 122 van de 188 genomineerd films gezien.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Euh, volgens mij zit eer een fout in je lijst! Zover ik weet is Crawlspace (1986) genomineerd i.p.v. Crawlspace (2012)
De gehele lijst met alle nominaties staat ook op Letterboxd
Compleet list of films nominated for the Horror Tip Top , a list of films by joolstein • Letterboxd
Minus uiteraard dan Erotic Nights of the Living Dead maar och dat soft-erotisch werkje uit 70's is nu niet direct een groot gemis!
Bedankt heb het meteen aangepast. Het is ook meer een reminder aan mezelf welke ik nog wil zien. Zo gauw ik ze heb gezien verplaats ik ze naar de lijst van geziene films.
leuk dat je in de lijst met nummers hebt gewerkt nu weten we meteen dat er zover 188 films zijn getipt. Of heb je Erotic Nights er toch bij geteld?
En ik denk dat Fransman het oneens is met die uitspraak
Wacht maar tot we aan erotiek zijn, dan ben je ineens niet meer de alleseter 
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Snap hier niets van.
Maar daar kan ik best mee leven.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Erotic Nights heb ik hier op MM wel degelijk meegeteld, het is een genomineerde film! Op Letterboxd staan er nu 187 films. Waarom die film er eigenlijk niet op staat is mij een raadsel? Letterboxd heeft verder Joe D'Amato gehele oeuvre erop staan. En er zijn daar genoeg erotische films te vinden. Denk dat die gewoon is vergeten.
Waar ik veel meer benieuwd naar ben is hoeveel nominaties er uiteindelijk bij erotiek zullen gaan komen? Zullen het er meer gaan worden dan de twee die er voor dat thema hebben gestemd?
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Ik ben zojuist terug van een korte vakantie in Normandië en zal de schade maar eens in gaan halen/
Dan kom ik al sneller bij duistere animatie uit waar ik wel makkelijk een aantal kan opsommen (Black Cauldron, Coraline, Secret of NIMH, Great Mouse Detective) maar aangezien dat nog aan bod komt ga ik toch maar voor een live action film. ik ben vrij zeker dat baspls een van de genoemde gaat kiezen als we bij animatie komen.
Haha, daar kun je op rekenen. Duistere animatiefilms zijn mijn eerste echte favoriete genre! Ik kan dat soort films ook zo weer opzetten en er met plezier kijken, dat heb ik niet met veel films.
The Dark Crystal had ik ook zeker in gedachte voor deze categorie, echt een tijdloze film. (Voor wie hem nog niet gezien heeft, ga het absoluut zien! Jim Henson kon zoveel meer dan alleen Sesamstraat en Muppets). En wat betreft Return to Oz, ook dat is een heerlijke film!
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Vandaag heb ik deze gekeken.
La Casa Sperduta nel Parco (1980)
Het was een tip van jeroentjuhhhhh
Recensie
De eerste scene is meteen een verkrachting dan weet je dat de toon is gezet. De film is typisch zoals ze in de jaren 80 werden gemaakt met veel bloot en maffe personages. Een stelletje met autopech nemen de "monteurs"mee naar hun huis waar een aantal hippe kakkers samenkomen. Na een spel poker verandert de situatie in het huis en komen er veel ontblote lichamen in beeld en wordt de sfeer grimmig. Zoals meestal zit er op het eind nog een twist. Hij was best de moeite waard om te kijken en voor een jaren 80 film in orde.
David Hess zet trouwens weer een rol als bad guy neer. Net als in Last House on the Left. Het origineel.
De puntentelling heb ik geen verstand van maar jeroen scoort weer in ieder geval.
Bedankt voor de tip.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
De puntentelling heb ik geen verstand van maar jeroen scoort weer in ieder geval.
De puntentelling zelf is vrij simpel; zie de voorbeelden van andere gebruikers die al gescoord hebben. Daar kom je zeker uit. Wel meteen een vraagje aan alexspyforever: hoe werkt de puntenscoring voor degene van wie de tip afkomstig is?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Vandaag heb ik deze gekeken.
La Casa Sperduta nel Parco (1980)
Het was een tip van jeroentjuhhhhh
Recensie
De eerste scene is meteen een verkrachting dan weet je dat de toon is gezet. De film is typisch zoals ze in de jaren 80 werden gemaakt met veel bloot en maffe personages. Een stelletje met autopech nemen de "monteurs"mee naar hun huis waar een aantal hippe kakkers samenkomen. Na een spel poker verandert de situatie in het huis en komen er veel ontblote lichamen in beeld en wordt de sfeer grimmig. Zoals meestal zit er op het eind nog een twist. Hij was best de moeite waard om te kijken en voor een jaren 80 film in orde.
Bedankt voor de tip.
Ik ga tijdens het weekend (als iedereen mij gerust laat tenminste lol) de registraties die tot nu toe zijn gedaan eens bekijken dan kan ik eens zien wat de punten zijn en gemiddeldes die tot nu toe al zijn gescoord voor het geven van tips.
baspls welkom terug ik help even een handje voor wat je hebt gemist. Voor volgende thema's kan je nog een tip geven:
Fantasy & Fairy Tale
Body horror
Psychological/drama
Home invasion
joolstein ook letterboxd is afhankelijk van hun leden voor het toevoegen van films (net zoals op MM). Ik heb zelf ook een aantal toegevoegd maar het is nogal omslachtig. Je moet eerst via een andere site die toevoegen en dan als die is approved komt die pas in de letterboxd database. Het is dus niet via een simpele import vanuit imdb of zo.
En ja ik weet ook niet meteen een erotische horrorfilm om te tippen. het zou best kunnen dat we een oproep moeten lanceren naar de echte liefhebbers. Een van de 2 die het thema heeft gekozen is trouwens John Milton, jawel die brave Jeroen 
Fransman, volgens joolstein is het ontbreken van Erotic Night of the Living Dead op letterboxd geen groot gemis. Aangezien jij die film hebt getipt, was mijn mening dat jij het daar niet mee eens zou zijn 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
De puntentelling zelf is vrij simpel; zie de voorbeelden van andere gebruikers die al gescoord hebben. Daar kom je zeker uit. Wel meteen een vraagje aan alexspyforever: hoe werkt de puntenscoring voor degene van wie de tip afkomstig is?
Die berekenining doe ik wel. Om een makkelijk voorbeeld te nemen. Jij gaf voor mijn tip The Head 3* en remorz gaf 1* dus dat is dan een (voorlopig) gemiddelde van 2* voor mijn tip.
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
De punten zijn voor mij niet van belang. De tips zijn belangrijker.Ik heb tussendoor ook Annabel gekeken maar die buiten mededinging. Hij was op één avond op tv met The Conjuring ervoor.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
De punten zijn voor mij niet van belang. De tips zijn belangrijker.
Dat is wat anders, maar wel helemaal waar.
Hoe vond je Annabel? Ik vond 'm nogal truttig.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dat is wat anders, maar wel helemaal waar.
Hoe vond je Annabel? Ik vond 'm nogal truttig.
Annabel is een enge pop veel enger dan bijvoorbeeld Chucky. Helaas is de pop vreselijk passief en wat hou je dan nog over? Niet veel eigenlijk.