• 178.141 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.574 votes
Profile

Horror Tip Top & Chit Chat Project

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

the boy heb ik reeds gezien en was wel een hit voor mij. Ik gaf deze 3.5*

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Hallo alexspyforever, ik heb nog een (nagekomen) tip voor het subgenre gothic.

Mag deze nog meedoen?

La Bimba di Satana (1982)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/45000/45550.jpg?cb=1552213171

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Fransman wrote:

Hallo alexspyforever, ik heb nog een (nagekomen) tip voor het subgenre gothic.

Mag deze nog meedoen?

La Bimba di Satana (1982)

(afbeelding)

Tuurlijk ga die straks toevoegen. Die afbeelding doet me vooral aan de Thunderdome CD's denken.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

alexspyforever wrote:

Die afbeelding doet me vooral aan de Thunderdome CD's denken.

Cover van de eerste uitgave.

https://i.ytimg.com/vi/MgYI06geeOo/hqdefault.jpg

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Wel een heel erg mooie poster vond ik. Eigenlijk een stuk beter dan de film.... Is vaker zo.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Haha. Mijn eerste aangeschafte cd ooit!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

13. Open Grave (2013)

tip van MovieMind

Mystery

101 minuten + FTV (101+ 10 = 111 punten) Totaal: 1046 + 111 = 1157 punten

0,5*

http://1.bp.blogspot.com/-TbEnNxmlQO4/VA-gi5Vve3I/AAAAAAAADo0/azefmZb9uKQ/s1600/Pile%2Bof%2BCorpses%2B2.jpg

Dat je bijna 100 minuten nodig hebt om een mysterie als dit op te lossen is natuurlijk veel te lang Ik was er eigenlijk al een beetje klaar mee na een half uur. Dit verhaaltje is veels te zwak en de karakters totaal niet boeiend om zo een speelduur te rechtvaardigen. Ik kan echt niet meer geven dan het minimum.

Verdorie ik had misschien toch beter gekozen voor No Reason van Fransman

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

14. The Lodgers (2017)

tip van Collins

Haunted/old dark house

92 minuten + FTV (92+ 9 = 101 punten) Totaal: 1157 + 101 = 1258 punten

3*

https://www.gbhbl.com/wp-content/uploads/2018/11/1-1.jpg

In het begin vreesde ik een beetje dat het weer zo een Del Toro vehikel zoals Crimson Peak ging worden met lelijke CGI en felle kleurtjes die allesbehalve een creepy sfeer bezorgen. Die vrees bleek ongegrond want het is grauw gefilmd beetje zoals The Others en dat zet meteen een griezelig sfeertje neer waar ik wel van hou. Door dat versje legde ik ook meteen de link naar The Innocents met het creepy wijsje O Wilow Waly.

Ik ben het wel eens met joolstein dat dit eerder voor de liefhebbers is van de oudere gothic. Het blijft uiteindelijk vrij braaf. Er is inderdaad wat erotiek en naakt al blijft dit veilig binnen de mainstream normen. Het verhaal is mysterieus genoeg om een uur te blijven boeien totdat dit eigenlijk vlakaf uit de doeken wordt gedaan. Die onthulling is niet meteen ontzettend vernieuwend al past het wel. O'Malley lijkt de mosterd te hebben gehaald bij Virginia Andrews met haar Dollanganger saga. Ook daar poogt een vrouwelijk hoofdpersonage een gelijkaardige 'vloek' te doorbreken.

Charlotte Vega speelt deze rol met overtuiging. Van de 2 mannelijke protagonisten ben ik minder overtuigd. Het is natuurlijk moeilijk om binding met hen te krijgen als het merendeel afspeelt door de ogen van Rachel. Edward is eigenlijk te saai, voorspelbaar en zwak om sympathie voor te krijgen.

Wat love interest Sean betreft moet ik het eens zijn met tbouwh er is nauwelijks chemie tussen hem en Rachel, het voelt geforceerd aan. Ook de opgestelde regels zijn voor interpretatie vatbaar, hoe lang kun je Sean als een vreemdeling beschouwen, als Rachel inkopen gaat doen laat ze haar broer toch helemaal alleen. Er was geen regel die zei dat ze de godganse dag op het domein moesten blijven dus eigenlijk konden ze gewoon naar buiten zolang ze maar om middernacht in hun bed lagen. Toont nog maar eens aan dat binnenzitter Edward niet bepaald met veel lef en intelligentie bedeeld is.

Nu kan ik de film nog wat verder afbreken op onregelmatigheden en onlogica, maar het is wel een van de betere in het genre uit deze eeuw en dat is grotendeels te danken aan de sfeerschepping, de setting en Charlotte Vega. Maar om het niveau van films als the Innocents, The Haunting, the Others of zelfs House on haunted Hill te halen, daarvoor heeft de regisseur toch nog aardig wat werk voor de boeg.

Lijkt me ook wel iets voor jou Dying Rose

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3421 votes

alexspyforever wrote:

Lijkt me ook wel iets voor jou Dying Rose

Denk het ook, staat al even op mijn watchlist.

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

Registratie:

I Didn't Come Here to Die (2011) van Fransman

86 minuten - FTV

Punten: 86 + 9= 95; Totaal: 713+95= ‭808

2,5*

De film is genomineerd voor Thriller/suspense, al was dit meer een splatter(light) -komedie.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71jYcn0XaJL._SY445_.jpg

De tagline op de poster vermeld; "One of the best horror film debuts since Sam Raimi unleashed 'The Evil Dead' upon the world"

Euh nou nee, niet echt! Wat een slechte reclameslogan! Het komt simpel genoeg niet eens in de buurt. Hoewel de film wel charmant en het ​​hart op de goede plaats heeft, mist het inventiviteit. De fake-Grindhouse-filters zijn ook in 2011, niet echt nieuw meer. Al past deze gekozen exploitatiestijl nog wel bij het lage-budget. Echter je moet bijna 40 minuten wachten voordat er een paar gore scènes en een korte blik op de borsten van Emmy Robbin zijn te zien. Ook het script was onevenwichtig. Het kwam op mij over alsof ze een leuk idee hadden (uit Tucker & Dale) maar dat de koek algauw op was en ze niet wisten hoe ze het verder moesten uitwerken. Zodoende krijgen we ook een verhaaltje over dat het land gedoneerd was door de ouders van een dood meisje maar was daarom het stuk land vervloekt of was het toch allemaal het lot? Geen idee, en na het einde krijgen we eerst nog als anticlimax een heel relaas van een agent. Door al dat gepraat, werd het voor mij algauw een middelmatig filmpje!

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

Registratie:

Night of the Demon (1957) van Woland

95 minuten - FTV

Punten: 95 + 10 = 105; Totaal: 808+105= ‭913

3,5*

http://deeperintomovies.net/journal/image11/nightofthedemon2.jpg

Als de film het had moeten hebben van de knullig uitgevallen papier-maché-demon dan was deze film nu een gedateerde curiositeit geweest. Dat monster werkt namelijk tegen de film en is demystificerend. Het was de wens van de Amerikaanse producent om deze demon te tonen. Gelukkig bezat regisseur Jacques Tourneur, bijgestaan door schrijver Charles Bennett genoeg talent om hier toch een zeer geslaagde film van te maken.

Scenarist Charles Bennett schreef in de jaren dertig en veertig, zeven films voor Hitchcock. Het is dan ook niet vreemd dat sommige scenes aan hem doen denken. Zo zouden de scenes van de excentrieke Karswell en zijn moeder of die prachtige trein-scène waarin Karswell wanhopig probeert te voorkomen dat Holden hem het dodelijke stukje papier teruggeeft en daarmee met de vloek opzadelt, niet misstaan in een thriller van Hitchcock.

Toch zijn er ook genoeg eigen scenes die erg mooi zijn. Wat te denken van; de plots opstekende storm, een seance, de kat als een beschermer die maatje groter bleek te zijn, een hypnose, het plot bezit dus voldoende escalerende gebeurtenissen om de vaart er goed in te houden. En aangevuld doordat het prachtig in beeld is gebracht, zoals het mistige onheilspellende donkere bos.

Het maakt de film tot een bonafide klassieker, al had ik misschien toch liever de suggestie van het monster gezien.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tips Psychological/drama

Dying Rose: Magic Magic (2013)

Shaky: Naboer (2005)

Woland: Tras el Cristal (1987)

FillumGek: Krai... Nai Hong (2010)

remorz: Sublime (2007)

Onderhond: Beast (2011)

john mcclane 2: In the Mouth of Madness (1994)

Hollywood007: Ghost Stories (2017)

Harmonica Man: Repulsion (1965)

alexspyforever: Veneno para las Hadas (1984)

Fransman: The Boy (2016)

Collins: The Sentinel (1977)

Volledig overzicht:

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

6. Die Nackte und der Satan (1959) getipt door Alexspyforever

97 minuten - FTV

Punten: 97 + 10= 107

Totaal punten = 638

Score: 3*

Leuke Duitse horrorfilm die het vooral moet hebben van de sfeer en de chemie tussen de hoofdrolspelers. Het blijft allemaal bijzonder tam en het tempo ligt ontzettend laag, maar Trivas weet een sfeer te creëren waardoor je toch geboeid blijft kijken.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

In the Mouth of Madness (1994) van john mcclane 2

95 minuten - RW

Punten: 95; Totaal: 466

4.0*

Het is denk ik twintig jaar geleden dat ik deze voor het laatst had gezien. Ik weet dat ik hem erg eng vond als klein kind, waarbij enkele scenes zoals met het schilderij me altijd zijn bijgebleven. Van het verhaal en heel veel andere dingen wist ik niks meer, dus een herziening werd wel een keer tijd.

Carpenter heeft een aantal goede films op zijn naam staan, maar een echte fan ben ik niet. Deze In the Mouth of Madness is eigenlijk zijn laatste goede film, en dat is nogal teleurstellend voor zo'n grote naam. Het verhaal begint een beetje knullig maar wordt langzaamaan steeds intelligenter. Zo intelligent zelfs dat wanneer ik de credits zag rollen ik het allemaal niet honderd procent meer snapte. Toch pluspunten voor de originaliteit.

De film is erg sfeervol. Zo is er de stad waar de Cane-fans bezeten zijn van het nieuwe boek en zo is er Hobb's End waar iedereen juist erg kil is, en daardoor neemt de spanning alleen maar toe. Hier en daar zijn er zelfs jumpscares die werken. Waar Carmen acteert als een dweil, speelt Sam Neill de sterren van de hemel. Erg overtuigend hoe hij steeds verder afglijdt in een hel van waanzin.

Ook het hele fantasiegebeuren is top. Nooit geweten dat er eigenlijk zoveel creatures in deze film zitten, maar stuk voor stuk zien ze er prachtig uit. Echte pakken en animatronics zonder CGI voor de monsters, zo zie ik het graag. Maar ook de decors zoals de kerk zien er indrukwekkend uit. Eigenlijk is alles wel goed, alleen het verhaal wringt een beetje omdat niet alles op zijn plaats valt nog. Maar dat komt misschien bij een herziening, over twintig jaar.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Twee erg geslaagde suggesties, deze keer.

7. Errementari (2017) van joolstein
96 minuten, FTV
Punten 96+10 = 106; Totaal 708
Score: 3.5*

In de eerste helft wat aan de saaie kant, en het kinderlijke perspectief en bijbehorende dik aangezette acteerwerk stoorde ook een klein beetje. Maar uiteindelijk was dit toch wel een fijne film, waarin een oud volksverhaal over een deal met een demon op visueel fraaie wijze verteld wordt. Op originaliteit en sfeer haalt Errementari toch een ruime voldoende.

8. Magic Magic (2013) van Dying Rose
97 minuten, FTV
Punten 97 + 10 = 107; Totaal 815
Score: 4.0*

Ik was ook best wel onder de indruk, zeker gezien de maar matige scores hier en op IMDb. Sterk acteerwerk, dat sowieso, met een Michael Cera die het bloed onder je nagels vandaan haalt (ook al bedoelt Brink het niet zo, irritant is ie wel), en Juno Temple die erg overtuigt als de wat onzekere Alicia die meereist naar een afgelegen gebied in Chili. Maar de film scoort vooral op sfeer - het is een bijzonder ongemakkelijke film waarin Alicia langzaamaan mentaal ontrafelt en dit steeds verder escaleert, zonder dat er nou echt een duidelijke oorzaak voor lijkt. Fraaie beelden ook die Silva op het beeld tovert, en het open einde en toch wat onafgesloten verhaal maken dat er nog genoeg over na te malen valt.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900

baspls

Collins

dimi303

dualcia

Dying Rose

EW101

FillumGek

Fransman

Harmonica Man

Hollywood007

jeroentjuhhhhh

john mcclane 2

joolstein

Kondoro0614

Mariovane

MovieMind

Onderhond

remorz

Shaky

TornadoEF5

VanRippestein

Woland

ZZ TOP

Een nieuw thema:

Home Invasion

Horrorfilms waarbij nietsvermoedende bewoners en eventuele gasten, logees, babysitters en dergelijke meer worden lastig gevallen in een huis of andere verblijfplaats door een of meer types met geen al te beste bedoelingen.

Volledig overzicht:

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Bijna iedereen hier zal ‘m gezien hebben, maar echt veel home invasion films heb ik niet gezien: Ils (2006). Ook om te voorkomen dat ie gespoilt wordt, mocht ie bij een later thema getipt worden

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Word je hier blij of geschokt van als je ziet dat die wordt uigezonden op een B-film festival?

BUTFF 2019 Program | BUT Film Festival

Midsommar | BUT Film Festival - butff.nl

Met dank aan joolstein trouwens voor die site

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Deze vond ik destijds wel een prima wegkijker.

When a Stranger Calls (1979)

joolstein heeft hem al gezien zag ik in de database.

Welke heeft hij niet gezien, dat is de huiskamervraag.

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

remorz wrote:

Bijna iedereen hier zal ‘m gezien hebben: Ils (2006).

Deze moet ik echt eens opnieuw gaan bekijken. Krijgt een hoog gemiddelde en de meeste geluiden die ik erover hoor zijn erg positief. Ik weet dat ik er toen ik 'm zag niet zo enthousiast over was. Kan me er niet meer veel over herinneren alleen dat ik het einde slecht vond en het geheel te voorspelbaar vond. Ik heb echter ook het vermoeden dat ik deze echt opnieuw moet gaan beoordelen.

Harmonica Man zegt:

Deze vond ik destijds wel een prima wegkijker.

When a Stranger Calls (1979)

Die vond ik ook erg sterk! Prima film.

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

The Strangers: Prey at Night (2018) voor home invasion. Ik had het eerste deel niet gezien, maar ik heb echt genoten van deze film. Ik denk nog vaak terug aan de scène in het zwembad die ik echt geweldig vond.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

La Casa Sperduta nel Parco (1980)

Zat te twijfelen tussen deze en Hate Crime, maar die is niet toegankelijk genoeg.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

Us (2019)

Denk dat deze wel in dat rijtje thuis hoort...

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Open deur, maar À l'Intérieur (2007), de koningin van het genre, dat ik over het algemeen nooit zo interessant vind.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

15. The Possession of Hannah Grace (2018)

tip van Harmonica Man

Demons/Devils/Possession

85 minuten + FTV (85+ 9 = 94 punten) Totaal: 1258 + 94 = 1352 punten

1,5*

https://is4-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Video114/v4/19/f4/72/19f47214-9229-f0d7-5ee2-d85b279a5ddd/pr_source.lsr/268x0w.png

Eigenlijk een premise die niet helemaal klopt maar daar ben ik wel op afgegaan om de film te kijken. De link met The Autopsy of Jane is snel gelegd al klonk dit op papier wel interessanter. Het beste aan de hele film is de duistere setting, de rest is ondermaats. Wat rondlopen, wat neuzelen, af en toe wat actie. Vlakke karakters met weinig achtergrond en waar ik ook niks om geef en het is allemaal toch zo voorspelbaar. Als je moordlustige lijken in actie wil zien zijn er tal van betere films. Eigenlijk zouden ze dit soort meuk niet meer mogen maken anno 2018.

En Shay Mitchell is een fotomodel? Nou dan heeft de regisseur toch zijn best gedaan om haar onaantrekkelijk te maken, maar daar ga ik geen extra punten voor geven. Straf dat sommige haar zelfs dan nog aantrekkelijk vonden of ze baseerden zich misschien op die scène dat ze net uit de douche kwam. Geef mij toch maar Kirby Johnson die Hannah Grace speelde kom voor haar een halve erbij.

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Tonypulp wrote:

La Casa Sperduta nel Parco (1980)

Zat te twijfelen tussen deze en Hate Crime, maar die is niet toegankelijk genoeg.

Bedankt voor deze tip. ik moet bekennen dat ik de regisseur niet ken maar zijn oeuvre biedt veel kijkplezier zie ik.Ben ik weer even zoet mee.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3421 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Word je hier blij of geschokt van als je ziet dat die wordt uigezonden op een B-film festival?

Voor mijn part vertonen ze MIDSOMMAR op een schroothoop, zolang dit meesterwerk maar EEN platform krijgt en men het een kans geeft.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

Secuestrados (2010)

zeer leuke (nu ja leuk..) spaanse home invasion.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dying Rose wrote:

(quote)

Voor mijn part vertonen ze MIDSOMMAR op een schroothoop, zolang dit meesterwerk maar EEN platform krijgt en men het een kans geeft.

Gezien het toch vrij hoge gemiddelde van de film is de term B-film nog moeilijk van toepassing. Oppassen met termen als meesterwerk dat leidt meestal tot hoge verwachtingen en soms extreem lage waarderingen als het tegenvalt. Ik weet zo al dat ik er mijn tijd niet aan moet verdoen. Meer drama dan horror, symboliek, psychologisch dat zijn al genoeg aanwijzingen voor mij. Meestal zijn je tips in die richting dus kans is klein dat ik een van jou op mijn lijst ga zetten. Misschien bij een thema zoals 1980s maar dan ga je misschien geen tip geven.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.