• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.156 actors
  • 9.373.452 votes
Profile

Horror Tip Top & Chit Chat Project

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

joolstein wrote:

Uiteindelijk bedacht ik me dat ik deze éénmansfilm The Head Hunter (2018) had bekeken en zwaar onder de indruk was! Als je met budget van $ 20.000 zo'n meesterlijk atmosferisch low-budget werkje weet te maken dan verdien je het om genoemd te worden

Nice! Ik zit nou al enige tijd te twijfelen deze te kijken maar je overtuigd mij snel dus nu weer !

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Maar even wat tips inhalen. Als iemand ze niet horror of fantasy genoeg vindt, dan hoor ik het wel

Zombie/Infected: The Crazies (2010)

Thriller/Suspense: Duel (1971)

Fantasy: Trolljegeren (2010)

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Woland wrote:

Maar even wat tips inhalen. Als iemand ze niet horror of fantasy genoeg vindt, dan hoor ik het wel

, die is inderdaad goed. Leuke tip, was 'm helemaal vergeten.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

6. He Never Died (2015) van Shaky
99 minuten, FTV
Punten 99+10 = 109; Totaal 602
Score: 3.5*

Deze stond al een tijdje op mijn radar, voornamelijk vanwege Henry Rollins. En het was een verrassend leuk filmpje. Aan de ene kant verwachtte ik hier toch niet heel veel van, als Netflix-productie en dan ook nog in het horrorgenre (soort van), maar toch hoorde ik hier wel goede verhalen over. En, hoewel het meer zijn muziek betreft: Henry Rollins is een baas.

De globale strekking van het verhaal wordt al redelijk snel duidelijk, de precieze details kwamen voor mij pas later, maar alsnog wordt dit best leuk uitgewerkt. Henry Rollins doet het erg fijn als de vermoeide, cynische tough guy Jack die (zoals de samenvatting al verklapt) het eeuwige leven heeft, al is dat meer als straf van God. De ontwikkelingen qua actie vond ik allemaal wat minder interessant, maar ik hoefde me niet te vervelen met deze hele fatsoenlijke speelduur, de prima sfeer en zwarte humor, en een toch wel aparte toon.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Woland wrote:

Zombie/Infected: The Crazies (2010)

Thriller/Suspense: Duel (1971)

Miljaarde als jij Trolljegeren kiest weet ik niet wat ik bij found footage moet gaan nemen

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTc1NDUwODY4OV5BMl5BanBnXkFtZTcwMDI2NjM4Mg@@._V1_SY1000_CR0,0,647,1000_AL_.jpg

Nog even een plaatje van Roodkapje. De film is eigenlijk in zwartwit, alleen de kleur rood is in kleur. Ik vond dat wel leuk.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tips Fantasy & Fairy Tale

FillumGek: The Love Witch (2016)

john mcclane 2: Hansel & Gretel Get Baked (2013)

Alexander1900: Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)

Hollywood007: Horns (2013)

Shaky: He Never Died (2015)

alexspyforever: Return to Oz (1985)

Fransman: Rotkäppchen: The Blood of Red Riding Hood (2009) - IMDb

remorz: Henjel gwa Geuretel (2007)

Collins: The Brass Teapot (2012)

Harmonica Man: As Boas Maneiras (2017)

MovieMind: Baskin (2015)

Onderhond: III (2015)

jeroentjuhhhh: Leák (1981)

joolstein: The Head Hunter (2018)

Woland: Trolljegeren (2010)

Dying Rose: Midsommar (2019)

Volledig overzicht:

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com

joolstein de eerste film die je vermeldde klinkt voor mij interessanter dan je uiteindelijke tip, al zou je die wel nog kunnen bewaren voor anthologies. Ik heb dat probleem dus ook hou van fantasy en horror maar de combinatie van beide vind ik zelden geslaagd.

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Donderdag ga ik m zien in de bios. Ben erg benieuwd. Hoop van harte dat deze beter is dan zijn eerste film.

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

Voor thriller tip ik The Perfection (2018)

Voor fantasy kwam meteen Horns in me op, maar die is al getipt Erg tof! The Brass Teapot vind ik ook leuk, maar ik zie niet in waar daar de horror in te vinden is haha.

joolstein

• 10831 messages
  • 8920 votes

Nog maar eens een overzichtje van wat ik gezien heb en de punten die er aan gaf!

Opmerkelijk (of eigenlijk niet) is dat het bij het eerste thema alle kanten uitschiet en bij het thema Fantasie er heel wat 4* tussen zitten.

Thriller/suspense

The Strangers 2*

Cujo 3,5*

Rebecca 4*

The Night Walker 3,5*

Crawlspace 3,5*

Goddess of Love 3*

The Silence of the Lambs 4*

Los Ojos de Julia aka Julia's Eyes 3,5*

Kill List (2011) 4*

Volver a Morir 2*

The Perfection 3*

Fantasy & Fairy Tale

The Love Witch 4*

Hansel & Gretel Get Baked 3*

Hansel & Gretel: Witch Hunters 3,5*

Horns 2,5*

He Never Died 3,5*

Return to Oz 4,5*

Henjel gwa Geuretel 4*

Baskin 3,5*

III 4*

The Head Hunter 4*

Trolljegeren aka Trollhunter 4*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

9. Midnight Movie (2008)
tip van Hollywood007
Slasher
80 minuten + FTV (82+ 8 = 90 punten) Totaal: 659 + 90 = 749 punten
3,5*

https://resizing.flixster.com/Di5zls5fVcPxBWPktxB0-5GbgmY=/300x300/v1.bjs5MDYwMDtqOzE4MTM2OzEyMDA7MzAwOzIwMA

De negativiteit rond deze slasher begrijp ik niet goed. Ok het slashen is misschien cliché en niet erg bloederig maar er zijn tal van slashers die het saaier brengen, zo ook klassiekers als Halloween. Een film als the Final Girls scoort goed omdat ie verfrissend is en een origineel concept volgens de fans en kennelijk een tribute is aan de 80s (met dat laatste ben ik het niet eens). Ik vond Midnight Movie een veel betere tribute aan de 80s en 70s en fijn die zwart/wit beelden die me zelfs nog verder terugbrengen naar 60s en eerder. Dit is een origineel concept en ik vond de uitwerking meer dan ok. Het concept lijkt een beetje op dat van Angustia (1987) al is dat nog ietsje anders. En ja de laatste 10 minuten wordt het zelfs nog even zoals The Final Girls. Was Final Girls meer als deze geweest het had veel hogere ogen gescoord. Het enige minpunt wat ik kan bedenken is het einde. Dat vond ik eerlijk gezegd een let down, ik vond dat broer en zus beide hadden moeten ontsnappen uit de film

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

10. Death Spa (1989)

tip van Collins

Slasher

88 minuten + FTV (88+ 9 = 97 punten) Totaal: 749 + 97 = 846 punten

3*

https://media.aintitcool.com/media/uploads/staticserver/assets2012/aicncomics/deathspa4.jpg

Ik ga eigenlijk volledig mee in de recensie van Collins, die deze film heeft getipt. ook ik moest zoals anderen denken aan Carrie bij de eindscènes. Nogal atypische slasher en best wel origineel, maar wel een leuke. Dat de personages niet interessant zijn vind ik niet erg. Het verhaal van een dode echtgenote en verbitterde tweelingbroer was natuurlijk een poging om wat meer diepgang te brengen en misschien wat sympathie op te brengen voor de protagonist. Maar uiteindelijk is het vooral ballast en niet bijster interessant in een film als deze. het gaat om de kills, blood, gore en nudity.

joolstein

• 10831 messages
  • 8920 votes

Registratie:

100 Tears (2007) van jeroentjuhhhh

90 minuten - FTV

Punten: 90 + 9 = 99; Totaal: 298+99= ‭397‬

3*

https://www.yorkfeed.com/wp-content/uploads/2017/09/100-Tears-2007.jpg

Regisseur en special effecten-kunstenaar Marcus Koch startte na een paar shorts en zijn film ROT, uiteindelijk zijn carrière bij Troma met Citizen Toxie: The Toxic Avenger IV. Maar Anno nu mag je toch wel spreken van een aardig mooie C.V. en wordt hij regelmatig gevraagd om de special effecten voor Low & No-Budget films te doen.

Natuurlijk neemt hij soms ook zelf plaats in de regiestoel. Dit is zijn tweede film. Waarin een standaard-slashers-verhaaltje wordt gecombineerd met een niet versmaden Gore-fest. De film kent twee verhaallijnen; één met Jen en Mark, die samen privé-detective spelen, nu is dit weinig interessant en uiteraard tenenkrommend slecht geacteerd (hoort zo'n beetje bij dit soort werkjes) De andere gaat over Gurdy The Clown aka the Teardrop Killer die op zoek is naar geliefde en dochter. Gelukkig is deze een stuk fijner van aard!

Niet dat nu dat verhaal bijster goed was maar dat gedeelte van de film bezit tenminste prima gore effecten. Alhoewel soms te donker (net als soms de rest van de film) en doordat er gekozen is om Gurdy een reusachtige vleesmes mee te geven, zijn de moorden niet heel gevarieerd. Gelukkig overtuigd de film op bloederigheid wel goed! En is deze film zeker geen verkeerde zit!

Saillant Detail: Het nummer wat veelvuldig is te horen is Voltaire - When You're Evil

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

4. Cujo (1983). Een tip van Hollywood007.

93 minuten - RW

Punten: 93 (Totaal: 225 + 93 = 318)

3.5*

https://gbhbl.files.wordpress.com/2014/10/6.jpg

Review.

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

alexspyforever wrote:

Death Spa (1989). Het gaat om de kills, blood, gore en nudity.

"Hear, hear"

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900

baspls

Collins

dimi303

dualcia

Dying Rose

EW101

FillumGek

Fransman

Harmonica Man

Hollywood007

jeroentjuhhhhh

john mcclane 2

joolstein

Kondoro0614

Mariovane

MovieMind

Onderhond

remorz

Shaky

TornadoEF5

VanRippestein

Woland

ZZ TOP

Een nieuw thema:

Body horror

Eigenlijk alle horror die met het menselijke lichaam te maken heeft. Dit kan zich uiten in verminking van het lichaam, mensen met een lichamelijke beperking, transplantaties van lichaamsdelen of organen (hetgeen wel een sgepaard gaa tmet overnemen van eigenschappen van de vorige eigenaar), manipulatie van een of meerdere lichaamsdelen ( leidt meestal tot het verkrijgen van bovennatuurlijke krachten) en zelfs creëren van een nieuwe mens zoals in Frankenstein.

De films kunnen grafisch zijn maar dat is van ondergeschikt belang hier, dus geen splatter/gore films.

Volledig overzicht:

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com [/quote]

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Thanatomorphose (2012)

Smeriger wordt een bodyhorror niet

joolstein

• 10831 messages
  • 8920 votes

The Void (2016) is een unieke film. De body horror in de film is werkelijk fantastisch, echte practical effecten, maar ook de visioenen, de vormgeving en het surrealisme van de andere dimensie, een voorportaal van een hel-dimensie en de monsters in een Lovecraftian stijl, zijn visueel prachtig. Dat is vooral te danken aan beide regisseurs die tevens make-up en grime-artiesten zijn. En doet denken aan de jaren '80, een ode aan de apocalyps-Trilogie van John Carpenter.

https://i.pinimg.com/originals/a0/40/28/a0402835f3dddda3dc9f913c68f45725.jpg

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

Voor body horror tip ik American Mary (2012)

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Bovenstaande tips komen wat overweldigend over, dus een wat subtieler vleugje body-horror van mij dan maar: Lifechanger (2018)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

remorz wrote:

Bovenstaande tips komen wat overweldigend over, dus een wat subtieler vleugje body-horror van mij dan maar: Lifechanger (2018)

American Mary vond ik ook helemaal niet overweldigend eigenlijk.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Nee ik doelde op die drie erboven.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Ben benieuwd!

Mijn tip

Parlor (2015)

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Alle tips tot nu toe al gezien .

Vooral The void tip van joolstein

Was voor mij een geweldige horror ervaring .

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

The Void (2016) is een unieke film. De body horror in de film is werkelijk fantastisch, echte practical effecten, maar ook de visioenen, de vormgeving en het surrealisme van de andere dimensie, een voorportaal van een hel-dimensie en de monsters in een Lovecraftian stijl, zijn visueel prachtig. Dat is vooral te danken aan beide regisseurs die tevens make-up en grime-artiesten zijn. En doet denken aan de jaren '80, een ode aan de apocalyps-Trilogie van John Carpenter.

(afbeelding)

Ik had deze eigenlijk liever bij sci-fi of creatures gezien, kan aan mij liggen maar niet meteen waar ik aan zou denken als het om body horror gaat.

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Ik heb geen tips in dit genre omdat degene die ik wil tippen de meesrenntoch al hebben gezien maar ik heb wel inspiratie gekregen om wat tips van jullie te gaan bekijken binnenkort. Films van David Cronenberg kan ik aanbevelen in dit genre.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik heb het gevoel dat de mensen denken dat oudere body horror door de meeste al is gezien maar denk dat er nog veel te ontdekken valt uit de vorige eeuw. Ik had Frankenhooker in mijn hoofd maar ga zoals remorz ook kiezen voor iets subtieler.

De film heeft amper 4 stemmen. Moet het vooral hebben van de sfeer. En hoewel geen naakt toch wel een erotische sfeer.

Die Nackte und der Satan (1959) aka The Head

http://klubkrik.ru/wp-content/uploads/2014/01/Die-Nackte-und-der-Satan-1959-by-Victor-Trivas.jpg

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3843 votes

Tusk (2014)

Is dit de beste film die in dit lijstje zal belanden, nee zeker niet. Kevin Smith maakte een podcast aflevering waar het gesprek ging over een artikel van een man die kost en inwoon verschafte in ruil als de inwonende zich verkleede als walrus. Vandaar evolueerde het gesprek over hoe een filmsenario met dit als uitgangspunt eruit zou kunnen zien. Wel aangepast met wat horror elementen natuurlijk. Uiteindelijk besliste Kevin Smith om deze ook effectief te maken. Het was de eerste van drie films. Zeker niet de beste film maar toch de moeite waard, al is het maar voor de leuke trip. Onder de acteurs zijn oa Michael parks, Justin long (die je misschien kent van jeepers creapers) johnny depp, en Haley Joel Osment.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.