- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Ik had deze eigenlijk liever bij sci-fi of creatures gezien, kan aan mij liggen maar niet meteen waar ik aan zou denken als het om body horror gaat.
Met Sci-fi heeft de film zover ik kan ontdekken niet veel te maken, het gaat om een andere dimensie, Daar zie ik niets alienachtigs in? Creatures zijn er wel maar nergens genoemd bij naam en er zijn genoeg die daarom veel beter passen bij dat thema.
En deze film zit wel degelijk vol met body-horror Misschien teveel bezig geweest met andere dingen?
Hier twee van de legio voorbeelden :
http://www.revistacinefagia.com/wp-content/uploads/2017/04/the-void-2.jpg
https://themaindamie.files.wordpress.com/2017/10/c978brnufoe.jpg?w=616
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Henge (2011) mag wel wat meer stemmen krijgen! Levert niet veel punten op, maar wel een korte vermakelijke rit.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Met Sci-fi heeft de film zover ik kan ontdekken niet veel te maken, het gaat om een andere dimensie, Daar zie ik niets alienachtigs in? Creatures zijn er wel maar nergens genoemd bij naam en er zijn genoeg die daarom veel beter passen bij dat thema.
En deze film zit wel degelijk vol met body-horror Misschien teveel bezig geweest met andere dingen?
Hier twee van de legio voorbeelden :
(afbeelding)
(afbeelding)
Natuurlijk zit er body horror in maar volgens mij ging het toch meer om creatures, mutaties en monsters.
En ja ik gaf de film 2,5* dus ja ik was al veel vergeten 
De film had overigens veel potentieel hoor, maar het wilde teveel van alles zijn. Als ze het nu gewoon bij ouderwetse monsterfilm hadden gehouden zonder die mysterieuze poespas en fijnere karakters dan had ik het veel beter gevonden.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Henge (2011) mag wel wat meer stemmen krijgen! Levert niet veel punten op, maar wel een korte vermakelijke rit.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Wat ik miste bij de zombie-films (ik lig steeds een paar genre's achter...)
is 'Erotic Nights of the Living Dead', van Joe D'Amato.
Le Notti Erotiche dei Morti Viventi (1980)
en die is toch best leuk hoor. Hij is er in zowel een hardcore- als softcore versie.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/25000/25860.jpg?cb=1476004900
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tips Body horror
Onderhond: Tetsuo: The Bullet Man (2009)
jeroentjuhhhh: Thanatomorphose (2012)
joolstein: The Void (2016)
dualcia: American Mary (2012)
remorz: Lifechanger (2018)
john mcclane 2: Parlor (2015)
alexspyforever: Die Nackte und der Satan (1959)
Hollywood007: Tusk (2014)
FillumGek: Henge (2011)
Shaky: Dans Ma Peau (2002)
Volledig overzicht:
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tips Body horror
Onderhond: Tetsuo: The Bullet Man (2009)
jeroentjuhhhh: Thanatomorphose (2012)
joolstein: The Void (2016)
dualcia: American Mary (2012)
remorz: Lifechanger (2018)
john mcclane 2: Parlor (2015)
alexspyforever: Die Nackte und der Satan (1959)
Hollywood007: Tusk (2014)
FillumGek: Henge (2011)
Shaky: Dans Ma Peau (2002)
Collins: Faust: Love of the Damned (2001)
Volledig overzicht:
Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com
Wie trouwens mijn tip wil zien, ik kan em wel bezorgen en mss nog wat andere. Laat maar weten via pm
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
4. Midsommar (2019) getipt door Dying Rose
147 minuten - FTV
Punten: 147 + 15 = 162
Totaal punten = 428
Score: 2,5* (en dat is royaal)
Het zal de hype zijn en de wens om artsy-fartsy gedoe leuk te vinden denk ik, anders valt het hoge gemiddelde niet te verklaren. De film zit vol fouten, onlogische gebeurtenissen, onbegrijpelijke keuzes van de personages, crappy acteerwerk (op Pugh na, zij doet het zeer verdienstelijk), slechte tot geen humor, lelijke CGI en er had gemakkelijk een uur en een kwartier van de speelduur afgehaald kunnen worden. Wanneer we voor de zoveelste keer tien minuten onafgebroken moeten staren naar hoe meisjes in witte jurken rondjes lopen en zingen, weten we het wel. Een paar interessante scenes zorgen voor nog enig kijkgenot, maar dat maakt de lange, lange, lange zit vol overbodige schermvulling niet veel beter. Alsnog een vijfje voor de mooie natuurbeelden en de paar leuke scenes.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Ja, ik heb Midsommar dus zaterdag gezien. Hij is maandag getipt. Krijg ik zeker geen punten voor nu.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja, ik heb Midsommar dus zaterdag gezien. Hij is maandag getipt. Krijg ik zeker geen punten voor nu.
Gezien het een zit was van 2,5 uur (en als ik Shaky zoijn reactie lees geen gemakkelijke) ga ik gul zijn, je mag em registereren 
Dying Rose wat doe je die jongens toch aan 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3843 votes
Gezien het een zit was van 2,5 uur (en als ik Shaky zoijn reactie lees geen gemakkelijke) ga ik gul zijn, je mag em registereren 
Dying Rose wat doe je die jongens toch aan
Ik zag hem vrijdag, maar ik vond hem goed dus voor mij was het geen lange zit 
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Prima film, dat Midsommar. John Milton vond 'm ook goed, dus ik zal 'm maar niet aan alexspyforever aanraden 
Body horror is niet helemaal mijn genre, en mijn eerste gedachten waren vooral in de richting van bekendere films, zoals Tetsuo, Videodrome of The Fly. Maar toen dacht ik aan deze film, die ik ook ooit hier bij een challenge getipt kreeg en me prima beviel: Frankenstein's Army (2013)
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Prima film, dat Midsommar.
Denk dat het heel belangrijk is hoe je deze film ingaat. Ik ging zonder enige voorkennis naar binnen en verwachtte een horrorfilm of in ieder geval iets waar enige vorm van spanning een rol zou spelen. Als ik had geweten dat ik een arthouse film te zien zou krijgen waarbij ook nog eens vorm boven inhoud geplaatst wordt, was mijn mindset al beter geweest. Nu kwam ik van een koude kermis thuis.
Mijn tip bij deze film is dan ook: weet naar wat voor type film je gaat en stel je daar op in.
Ik vermoed dat de liefhebbers van de folk-horror ook wel genoten hebben van Midsommar.
Ik zal 'm in ieder geval zeker nog een keer herzien in de toekomst, wetende wat ik nu weet. Voorlopig kan ik echter geen voldoende geven.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tja arthouse en folk dan vind ik het niet verrassend dat Woland en John Milton die film goed vonden. Ze houden wel van die meuk, ik bedoel films 
Dying Rose houdt ook wel van films met mooie plaatjes, ik vind ze meestal saai en langdradig. Al houden we dan wel weer allebei heel erg van Pan's Labyrinth.
Wat Hollywood007 er zo goed aan vond wil ik dan weer wel weten, zij lijkt me anders niet zo een arthouse lover. Nu goed ze houdt ook van films als Moulin Rouge en dan weer heel andere uitersten zoals de Troma films. Haar smaak is wellicht net zo moeilijk te vatten als die van mij. Maar de film Midnight Movie die ze tipte vond ik dan wel een van de beste die ik recentelijk heb gezien.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Ja, ik snap de bezwaren van Shaky ook wel hoor, echt horror is het allemaal niet. Wel een fijne, sfeervolle trip die visueel staat als een huis. Qua plot vond ik het ook niet zo sterk, maar het was wel een setting waar ik wel wat mee kan, en ondanks de wat overdreven lengte heb ik me niet verveeld. En zo arthouse is het toch allemaal niet?
Maar goed, smaken verschillen 
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
5. The Lodgers (2017) getipt door Collins
92 minuten - FTV
Punten: 92 + 9= 103
Totaal punten = 531
Score: 3,5*
Fijne verrassing dit. Goede sfeer, mooie duistere beelden, prima setting en het acteerwerk is dik in orde. Het verhaal wordt langzaam gebracht, maar niet te traag. Ik heb me hier prima mee geamuseerd.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3843 votes
Wat Hollywood007 er zo goed aan vond wil ik dan weer wel weten, zij lijkt me anders niet zo een arthouse lover. Nu goed ze houdt ook van films als Moulin Rouge en dan weer heel andere uitersten zoals de Troma films. Haar smaak is wellicht net zo moeilijk te vatten als die van mij. Maar de film Midnight Movie die ze tipte vond ik dan wel een van de beste die ik recentelijk heb gezien.
Ik ben inderdaad geen fan bon slow burns of arthouse. The vvitch en hereditary waren alles behalve een susces bij mij. Maar midsommar is prachtig gefilmd en de acteurs doen het in mijn ogen zeker niet slecht. De humor is absurd maar we're well voor mij. Het onderliggende verhaal, de strijdt die het hoofdpersonage levert in zichzelf, en over hoe het ergste wat je kan overkomen eigenlijk geterroriseert worden door je eigen gevoelens is, sprak me erg aan. Het is een film met veel laagjes. Het gaat over verdriet, loslaten, schuldgevoel, verlatingsangst, eenzaamheid en natuurlijk het verhaal van de secte ik denk dat als het hoofdpersonage al deze dingen niet zou doormaken, ik de film ook saai en langdradig had gevonden.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3843 votes
The Gate (1987) getipt door alexspyforever
85 min FTV
85 + 8 = 93
391 totaal
Leuke kiddy-horror maar niet mijn ding.
Deze film is er eentje van de jaren 80 dus normaal heeft hij sowieso al een streepje voor. Jammer genoeg ziet alles er zeer slecht gemaakt uit. De cgi is zeer slecht maar we zijn natuurlijk eind jaren 80 dus dat kan in nog vergeven. Ook het acteerwerk is erg slecht. Laat dat nu ook niet dadelijk een probleem zijn voor mij. Maar ik denk dat dit zo een film is waarbij het afhangt wanneer je deze voor het eerst ziet. De mantel de jeugdsentiment dekt veel toe.
De kleine mannetjes vond ik dan weer wel leuk en hadden er veel meer mogen inzitten.
Ik bewaar deze voor mijn kids binnen een paar jaar, maar ik zal hem niet snel weer opzetten.
2.5*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ben inderdaad geen fan bon slow burns of arthouse. The vvitch en hereditary waren alles behalve een susces bij mij. Maar midsommar is prachtig gefilmd en de acteurs doen het in mijn ogen zeker niet slecht. De humor is absurd maar we're well voor mij. Het onderliggende verhaal, de strijdt die het hoofdpersonage levert in zichzelf, en over hoe het ergste wat je kan overkomen eigenlijk geterroriseert worden door je eigen gevoelens is, sprak me erg aan. Het is een film met veel laagjes. Het gaat over verdriet, loslaten, schuldgevoel, verlatingsangst, eenzaamheid en natuurlijk het verhaal van de secte ik denk dat als het hoofdpersonage al deze dingen niet zou doormaken, ik de film ook saai en langdradig had gevonden.
Als ik het zo lees zit er veel symboliek in. Ik hou daar niet zo van of er moeten genoeg andere zaken in zitten zoals bijvoorbeeld in The Company of wolves het geval is. Niks mis met symboliek maar snap het vaak niet. Dat heeft niks met domheid of luiheid te maken maar ligt vooral aan mijn autisme. Ik heb liever dat men de dingen zegt of toont zoals ze zijn. Dat is wellicht de reden dat arthouse, surrealisme, symboliek en satire dingen zijn die ik niet begrijp of me ontgaan (richt me hierbij vooral tot Woland en John Milton die mij vergeefs zulke films probeerden te laten waarderen). Maar zelfs als ik het na de nodige uitleg heb gesnapt zoals bij een film als Mother! vind ik het tijdverlies. Dan denk ik ok kan je dat dan niet op een gewone manier zeggen zonder zoveel rond de pot te draaien, maarja er zijn veel mensen die wel van zulke kunstvormen kunnen genieten. Misschien is dat ook de reden dat ik de gelaagdheid niet zie in bijvoorbeeld de Troma humor, joolstein. Op zich waardeer ik de genialiteit als iemand op die manier een film of ander kunstwerk kan creëren en mensen heben zoiets van wow, maar ik weet dat ik er geen tijd meer aan moet verdoen; Voor mij is dat gewoon tijdverlies dat je een hele film nodig hebt over rouwverwerking, een drama, gevoelenskwesties, maatschappijkritiek etc.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Registratie:
Mausoleum (1983) van Collins:
96 minuten - FTV
Punten: 96 +10 = 106; Totaal: 397+106= 503
3*
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91-tT7a0aIL._SX385_.jpg
Een goed gemaakte horrorfilm is deze 'Mausoleum' niet, het is nog wel een vermakelijk en dat is nog best positief voor deze cheesy 80’s film. De film heeft twee elementen die maken dat de film genietbaar is.
We zien "Playboy Bunny" Bobbie Bresee als "Scream Queen" met gloeiende groene ogen, twee jaar voordat ze dit nog eens deed in 'Ghoulies'. Uiteraard was het geen probleem om er soms erg luchtig bij te lopen.
De andere fun-factor komt van de SFX. Die is voor een low-budget film nog best goed. Ik keek naar een één op één kopie van een VHS. Waarvan ik niet weet of er ingesneden was, al bestaat dat vermoeden er wel want heel erg bloederig was het niet. Wel is de demon te zien en die was best gaaf! Haar borsten veranderen zelfs in nog twee kleinere demonen. Nadeel was dat de demon ondanks die moordende borsten, meer met telepathisch te werk ging. Ook waren er de kekke eighties-kleurtjes!
Tja... en wie wist er überhaupt niets beters te bedenken dan de naam; 'Nomed' ?
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik keek naar een één op één kopie van een VHS. Waarvan ik niet weet of er ingesneden was
Zonde... De prachtige restoratie van Vinegar Syndrome is ook voor de downloaders vrij makkelijk te vinden.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Zonde... De prachtige restoratie van Vinegar Syndrome is ook voor de downloaders vrij makkelijk te vinden.
Dan moet ik toch nog eens op zoek gaan! Ik kwam wel een Blu-ray tegen maar 31,4 GB is net iets teeel van het goede! Maar met zoeken naar een afbeelding kwam ik fragmenten tegen die ik niet heb gezien maar wel nieuwsgierig maken!
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
1. Midsommar (2019) getipt door Dying Rose
147 minuten - FTV
Punten: 147 + 15 = 162
Totaal punten = 162
Score: 3*
Teleurstelling voor mij. Hier lees je mijn bevindingen. Toch grappig dat ik het bijna met alles wat jeroentjuhhhhh (4,5*) er over te zeggen heeft, wel eens ben. Aster heeft voor mij dan ook bij lange na niet afgedaan; het is nog altijd één van de regisseurs waar ik het nieuwsgierigst naar ben. Midsommar heeft ook veel goede elementen (in mijn optiek vooral technisch, waar Hereditary de vertaalslag naar sfeer en spanning veel natuurlijker maakte), maar bezweek uiteindelijk onder de ambitie (en mijn verwachtingen). Herziening kan verschil uitmaken, nu ik eenmaal weet wat ik kan verwachten. Heb er alleen niet direct weer zin in.
Ik las ergens (weet niet meer waar)(Schokkend Nieuws?) dat Asters volgende film geen horror meer gaat worden, dus ben benieuwd waar hij nu mee op de proppen gaat komen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
remorz als ik de reacties zo lees lijkt het horrorgehalte in Midsommar vrij laag. In Hereditary had ik al het gevoel dat de regisseur eigenlijk meer drama dan horror wil maken.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3843 votes
remorz als ik de reacties zo lees lijkt het horrorgehalte in Midsommar vrij laag. In Hereditary had ik al het gevoel dat de regisseur eigenlijk meer drama dan horror wil maken.
Het is natuurlijk maar wat je horror noemt. Een psychopaat met een kettingzaag is horror, maar iemand die heel vriendelijk en lief is maar slechte bedoelingen heeft achter je rug om kan dat evenzeer zijn.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3843 votes
Ik heb liever dat men de dingen zegt of toont zoals ze zijn. Dat is wellicht de reden dat arthouse, surrealisme, symboliek en satire dingen zijn die ik niet begrijp of me ontgaan (richt me hierbij vooral tot Woland en John Milton die mij vergeefs zulke films probeerden te laten waarderen).
Wat zijn dan je bedenkingen bij films zoals Dead End (2003)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Eerder black comedy maar wel vermakelijker dan Hereditary omdat de vaart er toch veel beter in zit. Bij Dead End had ik het gevoel dat ik die niet te serieus moest nemen en dan werkte het wel goed; Hereditary was ongetwijfeld serieus bedoeld maar ik kon die maar moeilijk serieus nemen vooral dan bij die onthoofding en later mamalief die onnozele pogingen onderneemt tot contact met haar overleden dochter. Aan de andere kant Eli Roth poogt wel degelijk smerige horror te maken maar die vind het dan weer meer op een parodie lijken. Vooral Green Inferno kon ik niet serieus nemen maar ik ben er niet uit of dat nu de bedoeling was of niet.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3843 votes
Ik heb ook wel graag dat ik op het einde weet hoe het allemaal in elkaar zat. Anders ga ik dingen beginnen opzoeken en als ik het dan nog steeds niet zeker weet blijf ik toch altijd met een zuur gevoel achter. Daarom dat ik the shining niet zo goed vind. Dat zijn zo van die films die me dom doen voelen.
Films als inception of shutter Island vind ik dan weer super.