- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Mag ik antwoorden alexspyforever? of liever pas als het aan bod komt?
Edit: joehoe alexspyforever
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Ik heb een tip. Maar die heb ik zelf nog niet gezien. Is dat verboden?
ook geen idee tot welk (sub)genre dit behoort.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
die staat in mijn reeds geprepareerde lijstje, idd 
stuur hem je wel per pm, kan hem altijd later hier ook nog posten.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik heb een tip. Maar die heb ik zelf nog niet gezien. Is dat verboden?
ook geen idee tot welk (sub)genre dit behoort.
Neen het is de bedoeling dat je deze wel degelijk zelf hebt gezien voor je die kan tippen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
tip van Harmonica Man
Slasher
91 minuten + FTV (91+ 9 = 100 punten) Totaal: 659 + 100 = 759 punten
2*
Toch verrast dat deze film redelijk wat goede beoordelingen krijgt. Laten we eerlijk zijn dit is gewoon een 13 in een dozijn slasher waarin je gewoon zit te wachten totdat al het onsympathieke slachtvee het loodje legt. Beetje Porky toestanden in het begin, loopt uit de hand en leidt uiteindelijk tot wraak; Grappig dat sommige van de studenten al boven de 25 uitzagen, blijkbaar was er geen geld om hen een overtuigendere tienerlook te geven. Er zijn enkele goede kills, de beste 2 zijn niet geheel toevallig die waar blote borsten te zien zijn. Elke goede kill werd dan weer afgewisseld met een matige. En ja behoorlijk wat onlogica (lees de recensie van user Friday the 13th) en tenenkrommende dialogen.
En dat einde leek toch gewoon nergens op, wat had dat nu ineens te betekenen?
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
zojuist The Den was een tip van remorz
en die hakte er wel flink in .
eigenaardig dat ie buiten mijn radar was gevallen , aangezien ik van horror hou en hij beetje leek op Unfriended 1 en deel twee leek .
wat mij erg goed beviel , en nog een waarvan ik de naam zo gauw niet meer weet .'maar onlangs was er Searching (2018) die op meer waardering kan rekenen .
Dat einde brrrrrr.
ik heb een tijdje deep web ingetypt bij youtube,,,is helaas niet ver gezocht .
echt super tof om zo nieuwe films te ontdekken .
ga kijken of ik nog meer verassingen kan vinden tijdens deze tip top chit chat .
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tijd voor een nieuw thema:
Fantasy & Fairy tale
Sprookjes zijn voor kinderen, maar niets is minder waar. Aanvankelijk waren deze geschreven voor volwassenen aangezien ze in hun oorspronkelijke vorm erg gruwelijk waren. Ook fantasy kan behoorlijk duister zijn. Tip een film uit de dark fantasy of een duister sprookje.
Volledig overzicht:
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Moeilijke categorie. Niet veel in gezien denk ik, maar denk dat The Love Witch (2016) er wel in past. Erg vermakelijk.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik mis nog de horror thema Halloween? Of is dat geen thema?
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
De enige die ik zo kan bedenken is deze .
Hansel & Gretel Get Baked (2013)
Al is dat meer komedie horror , maar de nadruk ligt op het sprookjes verhaal dus valt toch wel onder die categorie .
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) met Famke Janssen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik mis nog de horror thema Halloween? Of is dat geen thema?
Dat had gekund maar thema's die betrekking hebben op een bepaalde dag of terugkerende periode in het jaar (Kerstmis, Pasen, Valentijn, Halloween) heb ik er niet in gestopt omdat deze eigenlijk ook al is gecoverd door de andere thema's. Ik denk dat we met 50 thema's al ruim voldoende keuze hebben. We kunnen de thema's natuurlijk herevalueren na een tijd.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Lastig genre voor mij. Hier ben ik niet in thuis. 'Reguliere' fantasy kan ik helemaal niks mee, en qua horror-fantasy schiet me vrijwel niets te binnen.
Deze vind ik wel sterk en valt voldoende binnen het genre:
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Death Spa (1989) getipt door Collins
88 min FTV
88 + 9 = 97
298 totaal
Wat was dit weer een topper. Zo 80's, zo cheesy, zo helemaal wat ik graag zie. Is het een goede film op zich, niet helemaal want de acteerprestaties kan je moeilijk goed noemen. Maar kan het je wat schelen...tuurlijk niet. Leuke muziek, leuke kills met af en toe wat gore en, wat wil je van een cheesy 80's film, geregeld wat vrouwelijke vleeswaren. Het deed me veel denken aan een andere film van rond dit decennium. Killer workout. Eveneens een aanrader. Thx Collins voor de leuke tip! 3*
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
En nu nog de film een cijfer geven zodat Collins zijn hard verdiende punten krijgt. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Lastig genre voor mij. Hier ben ik niet in thuis. 'Reguliere' fantasy kan ik helemaal niks mee, en qua horror-fantasy schiet me vrijwel niets te binnen.
Deze vind ik wel sterk en valt voldoende binnen het genre:
Ik loop ook wel tegen moeilijkheden aan bij het maken van een keuze.
Ik was enorm fan van sprookjes en fantasy en uiteindelijk zo in de horror beland. Maar gecombineerd met horror ken ik eigenlijk weinig toppers. Ik heb al zo vaak gekozen voor The company of wolves en Dolls (1987).
De keuzes die momenteel worden gemaakt zijn veelal gemoderniseerde fantasy waar ik nu niet meteen gek op ben.
Dan kom ik al sneller bij duistere animatie uit waar ik wel makkelijk een aantal kan opsommen (Black Cauldron, Coraline, Secret of NIMH, Great Mouse Detective) maar aangezien dat nog aan bod komt ga ik toch maar voor een live action film. ik ben vrij zeker dat baspls een van de genoemde gaat kiezen als we bij animatie komen.
Ik zou natuurlijk kunnen kiezen voor een all time favorite The Dark Crystal (1982) een van de weinige die een kniesoor als ik met 5* heb bedeeld, maar ik vrees dat de meeste dit gaan bestempelen als zijnde teveel familiefilm.
Ik ga dan maar voor een duistere live action Disney:
Altijd wel fan geweest van Oz vooral dankzij de animatiereeks uit de jaren 80.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Mijn tip voor dit genre (en ook gezien):
Rotkäppchen: The Blood of Red Riding Hood (2009) - IMDb
Een alternatieve versie van het Roodkapjeverhaal. Ik heb geprobeerd hem toe te voegen op MM, maar daar voelde de directie niets voor. Terwijl het toch best een interessante film is. IMDb noemt dit hardcore, maar dat is sterk overdreven. Mij is het niet opgevallen. Het genre zou ik omschrijven als: fantasy, horror, mystery.
De synopsis is als volgt:
Rose is een 17-jarig meisje, afkomstig uit Duitsland en door haar moeder naar Amerika gebracht om voortaan bij haar grootmoeder te wonen. Rose is niet gelukkig met haar nieuwe leven. Ze mist haar vriendinnen in Duitsland en op school wordt ze gepest. Haar enige vriendin is Summer. Ze vlucht uit de werkelijkheid met haar sprookjesboek, totdat ze Nick leert kennen, de populairste jongen van de school. Maar dat is zeer tegen de zin van Bridgette, het vriendinnetje van Nick, die haar naar het leven staat. En dan gebeuren er een serie gruwelijke moorden in het anders zo rustige stadje.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Rampo Jigoku (2005) is niet echt fairy tale en Errementari (2017) is al genoemd. Wildling (2018) misschien, maar ook niet echt fairy tale (en eigenlijk ook niet zó goed).
Dan maar Henjel gwa Geuretel (2007): nóg een variant op het bekende sprookje, maar niettemin een oogstrelende variant.
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Mijn tip in de categorie Fantasy & Fairytale is een sprookje vol zwarte humor over een magische theepot.
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Killer workout. Eveneens een aanrader.
Die noteer ik dan maar buiten de competitie om.
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Mijn tip is dit sympathieke fantasy horrorproduct over een vrouw in Sao Paulo die een wel heel bijzonder kind op de wereld zet.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Ik heb het ondertussen aangepast in mijn bericht, Death spa geef ik 3*.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tips Fantasy & Fairy Tale
FillumGek: The Love Witch (2016)
john mcclane 2: Hansel & Gretel Get Baked (2013)
Alexander1900: Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)
Hollywood007: Horns (2013)
Shaky: He Never Died (2015)
alexspyforever: Return to Oz (1985)
Fransman: Rotkäppchen: The Blood of Red Riding Hood (2009) - IMDb
remorz: Henjel gwa Geuretel (2007)
Collins: The Brass Teapot (2012)
Harmonica Man: As Boas Maneiras (2017)
Volledig overzicht:
Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com
8/10 van de keuzes uit dit decennium
merendeel gemoderniseerde sprookjes
3 x moderne Hans & Grietje bewerkingen
Hier ga ik voorlopig niks uithalen, de enige die me interessant lijkt is die van Fransman. Roodkapje is een van mijn favorieten en dat het erotiek heeft is wel mooi meegenomen.
Al zal ik wel wat hulp kunnen gebruiken om de film op te sporen.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Nou, da's zo gepiept hoor. En nu niet allemaal hè, anders ben ik weer een dag bezig...
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Had deze bewaard voor de categorie fantasy, maar het is alles behalve fairy tale.
Mijn tip, Baskin (2015)
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Voor het fantasy gebeuren halen we deze weer even van stal: III (2015)
Voor het thriller genre deze: Volver a Morir (2011)
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Fantasy: Leák (1981)
Thriller: L'Ultimo Treno della Notte (1975)
joolstein
-
- 10829 messages
- 8916 votes
Ik ben gek van fantasiefilms maar films gecombineerd met Horror, ik ken er niet echt veel. Veelal vallen ze net niet genoeg onder de horror of het zijn de wat gruwelijker herbewerkingen van sprookjes. Ik kwam dus in eerste instantie uit bij Il Racconto dei Racconti - Tale of Tales (2015) die 3 verhaaltjes van de "The Pentamerone" (een verzameling van Napolitaanse sprookjes van de Italiaanse dichter en sprookjesverzamelaar Giambattista Basile) verfilmt.
Een andere optie was Lady of Csejte (2015)
Over de historische bekende Elisabeth Báthory (1560 –1614) een Hongaarse gravin die in kasteel Csejte woonde.
Uiteindelijk bedacht ik me dat ik deze éénmansfilm The Head Hunter (2018) had bekeken en zwaar onder de indruk was! Als je met budget van $ 20.000 zo'n meesterlijk atmosferisch low-budget werkje weet te maken dan verdien je het om genoemd te worden
https://horrornews.net/wp-content/uploads/2019/05/The-Head-Hunter-2018-movie-Jordan-Downey-2.jpg