- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Mijn tip voor dit genre is:
Een klassieker waarin een aantal verhalen samenkomen in een climax. Het laatste verhaal met de buikspreekpop Hugo met Michael Redgrave is wat mij betreft het hoogtepunt. In de jaren 90 heb ik hem gezien op de BBC toen Alex Cox een aantal cult films promootte waaronder deze. Hij is me altijd bijgebleven. Moeilijk te vinden dat wel maar de moeite van het zoeken waard.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Terug van vakantie! Even wat inhalen nu.
Mijn tips voor de gemiste genres:
Gothic: The Pit and the Pendulum (1991)
Zombie & infected: White Zombie (1932)
Thriller/Suspense: Crawlspace (1986)
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Woland heeft deze film al genomineerd bij het thema Ghotic. Hoop dat je nog een tweede keuze kan/wil doen?
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
En het thema zombies in cijfers:
Scouts Guide to the Zombie Apocalypse 1,5*
Busanhaeng aka Train to Busan 3,5*
House of the Dead 2: Dead Aim 1,5*
Dellamorte Dellamore aka Cemetery Man 4*
Seoulyeok aka Seoul Station 3*
La Noche del Terror Ciego aka Tombs of the Blind Dead/Night of the Blind Dead 4*
La Nuit A Dévoré le Monde 1,5*
Dawn of the Dead 3,5*
Night of the Creeps 3,5*
Het resultaat; twee uitschieters naar boven, een stel onvoldoendes en voor de rest wel aardige films
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Goddess of Love (2015) voor de thriller-categorie.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Terug van vakantie! Even wat inhalen nu.
Mijn tips voor de gemiste genres:
Gothic: The Pit and the Pendulum (1991)
Zombie & infected: White Zombie (1932)
Thriller/Suspense: Crawlspace (1986)
Welcome back maatje, was het een leuke vakantie? Fijn dat je variatie brengt in de tijdsperiodes. White Zombie is een heel originele keuze 
En nog een Stuart Gordon! Om een of andere reden wordt Pit and pendulum zelden vermeld bij zijn beste maar ik vind het een van zijn betere.
Bij demons kan je er nog altijd eentje geven, daar zie ik je naam niet tussen staan...
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Zombies: Day of the Dead (1985)
Even nog mijn zombie-tip inhalen. Night of the Living Dead of Zombi 2 hadden voor de hand gelegen, hoewel het niet echt mijn genre is, is die eerste een echte klassieker en een meesterlijke film en de tweede genoemde een zeer aardige cult-film. Ik ga echter voor Romero's derde zombiefilm, die veel minder aandacht krijgt dan hij verdient. Mijn tip: kijk naast Night en Dawn ook eens Day!
https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3361.jpg?cb=1368785618
Thriller/Suspense: The Silence of the Lambs (1991)
Hoewel ik ook wel een aantal minder bekende films in deze categorie had kunnen noemen, ga ik toch voor deze aardig voor de hand liggende. Onlangs nog alle Thomas Harris-verfilmingen herzien en ook de serie Hannibal en ik blijf het zo'n meesterlijk concept vinden met intrigerende personages en net zowel een zekere klasse als lef als het op gore aankomt (hoewel dat vooral voor de tweede film en de serie van toepassing is). Hopkins is meesterlijk, nog niet gezien? Ga dat zien!
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/215.jpg?cb=1362990580
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Met 7445 stemmen lijkt het me sterk dat iemand hier ‘m nog niet gezien heeft. Binnen thrillers zijn er slechts twee films op de site met nóg meer stemmen.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Welcome back maatje, was het een leuke vakantie? Fijn dat je variatie brengt in de tijdsperiodes. White Zombie is een heel originele keuze 
En nog een Stuart Gordon! Om een of andere reden wordt Pit and pendulum zelden vermeld bij zijn beste maar ik vind het een van zijn betere.
Bij demons kan je er nog altijd eentje geven, daar zie ik je naam niet tussen staan...
Heerlijke vakantie gehad; even tot rust kunnen komen (en heel veel gelezen).
White Zombie; heerlijke film. Ben het met je eens dat Pit and Pendulum van Gordon vrij slecht ontvangen wordt door velen, terwijl ook ik dit een zeer sterke van hem vind.
Demons... hmm... daar moet ik hard over nadenken want dat neigt al snel naar possession / paranormal, maar ik zal nog eens nadenken vandaag.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tips Thriller/suspense
john mcclane 2: The Strangers (2008)
Alexander1900: Hide and Seek (2005)
remorz: The Den (2013)
Hollywood007: Cujo (1983)
joolstein: Rebecca (1940)
alexspyforever: The Night Walker (1964)
Shaky: Crawlspace (1986)
FillumGek: Goddess of Love (2015)
baspls: The Silence of the Lambs (1991)
Harmonica Man: Los Ojos de Julia (2010)
MovieMind: Storm of the Century (1999)
ZZ TOP: Kill List (2011)
Collins: Estranged (2015)
Volledig overzicht:
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
alexspyforever, ik heb zeker een tip voor Demons / Devils / Possession:
Zo, nu ben ik weer bij.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Dat heb ik ook niet beweerd.
Zeg jij houdt wel erg veel van die film hé, romantische ziel?

Heb verder niet veel met die film buiten dat ik hem origineel en wel aardig vond.
Romantische ziel?
Zo nu en dan, maar niet verder vertellen he. 
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
ik heb Martyrs gezien maar ik kan me niet meer herinneren of daar echt veel gore in zat, in mijn herinnering was dat nogal beperkt.
Martyrs geen of beperkt gore? Mischien geen splatter de splatter gore, maar zeker wel gore! 
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Vind Silence of the Lambs een hele goede film, maar dat vind ik nou niet echt een tip.
Bij thriller/horror of suspense zitten wel een aantal pareltjes tussen..
..om maar wat te noemen.
Heb uiteindelijk gekozen voor..
..omdat deze de minste stemmen had, en leuk voor wie zijn score wil opkrikken. 
ZZ TOP
-
- 507 messages
- 2187 votes
Moviemind heeft mijn tip hierboven al even genoemd. Als het kan kies ik voor Kill List (2011) .
Verassend goed en absurde film, die wel even bleef hangen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Martyrs geen of beperkt gore? Mischien geen splatter de splatter gore, maar zeker wel gore!
Ik heb em bij gore gezet hoor 
Ik weet wel dat er gore in zat, maar zoals ik al zei had ik die zelf eerder bij torture of psychologisch gezet. Uiteindelijk maakt het niet veel uit, al veel mensen hebben die toch al gezien.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
82 minuten - FTV
Punten: 82 + 9 = 91; Totaal: 371
3,5*
Een goede tip, had er daadwerkelijk ook nog niet van gehoord.
De zoveelste horrorfilm met een clown in de hoofdrol, maar ditmaal eentje die weet te overtuigen. Ik had nog nooit van Art gehoord, maar samen met Pennywise staat hij aan de top. De make-up is nog niet eens zo speciaal, maar in combinatie met zijn hoekige gezicht, haakneus, afschuwelijke gebit en mimiek maakt zijn look best angstaanjagend. Die enkele keer dat hij grappig uit de hoek wilde komen had dan weer niet gehoeven.
De andere personages verbleken bij Art en dienen dan vooral als slachtvee. Hoewel het budget niet heel groot was mocht er best wat variatie zitten in de decors. Ik merkte dat ik me af en toe wat verveelde omdat er te weinig gebeurde of te zien was. Ook de verschillende dames zijn geen van allen leuk of sympathiek waardoor alle pijlen gericht zijn op Art. Maar als die niet aan het werk is, dan valt er opeens niet zo veel te beleven.
Maar wanneer Art los gaat dan is het ook een klein feestje, want qua practical effects is Terrifier een echte uitblinker. De moorden zijn extreem gewelddadig en bloederig. Art is niet bepaald van de clean cuts, hoe smeriger, hoe beter. Niet verwacht dat ik in een kleine film als dit één van de tofste moorden aller tijden zou zien, die met de zaag.
De film heeft wel wat mankementen. Zo is er geen verhaal en geen achtergrond. Het acteerwerk is matig en de dialogen verre van interessant. Maar de maniakale Art en de special effects maken het allemaal zeker de moeite waard.
Collins
-
- 7294 messages
- 4307 votes
2. Haze (2005). Een tip van remorz.
49 minuten - FTV
Punten: 49 + 5 = 54 (Totaal: 83 + 54 = 137)
3.0*
Een non stop claustrofobische avontuur in een donker labyrinth. Een metafoor voor de verwerking van een traumatische ervaring van de regisseur of misschien zelfs wel een weergave van zijn duistere bewustzijn. Het zou ook nog een metaforische film over het benauwende leven in een Japanse stad (of de Japanse cultuur) kunnen zijn. Of combinaties van al dit en meer.
Schrik niet. De film is ook heel goed te bekijken zonder inachtneming van bovenstaand gewauwel.
Het is een sfeervolle en redelijk spannende film. Ik ergerde me alleen erg aan de donkere beelden. Soms zie je amper iets. Dat vond ik verrekte irritant.
Collins
-
- 7294 messages
- 4307 votes
3. Mal Nosso (2017). Een tip van MovieMind.
80 minuten - FTV
Punten: 80 + 8 = 88 (Totaal: 137 + 88 = 225)
3.5*
Duister, mysterieus en bruut. Fijne tip.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Ik weet wel dat er gore in zat, maar zoals ik al zei had ik die zelf eerder bij torture of psychologisch gezet.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Deze zag ik vroeger al eens. Zeer goede tip!
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Ik heb ook een tip. Maar ik weet niet tot welk genre die gerekend moet worden. Thriller / Horror zegt de site hier. Maar het is het genre: groepje jongeren gaat in het bos voor een project en dan gaat het goed fout.
I Didn't Come Here to Die (2011)
Niet groots, maar ik heb me er toch wel mee vermaakt. Variant op de Chainsaw massacre-films?
Oogt wel wat amateuristisch. Maar als je een film wilt zien die ergens over gaat moet je natuurlijk niet in dit genre gaan zoeken. Of sta ik nu op gevoelige tenen?
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Ik heb ook een tip. Maar ik weet niet tot welk genre die gerekend moet worden. Thriller / Horror zegt de site hier. Maar het is het genre: groepje jongeren gaat in het bos voor een project en dan gaat het goed fout.
I Didn't Come Here to Die (2011)
Niet groots, maar ik heb me er toch wel mee vermaakt. Variant op de Chainsaw massacre-films?
Oogt wel wat amateuristisch. Maar als je een film wilt zien die ergens over gaat moet je natuurlijk niet in dit genre gaan zoeken. Of sta ik nu op gevoelige tenen?
Just a moment... - sockshare.net
Hier eventueel te bekijken.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Fransman er zijn zeker mensen die horror een marginaal genre vinden, dat is hun verlies. Dat zullen ze ofwel niet intelligent of te wreed vinden of in een derde geval zijn het softies. Ik heb enkele vrienden die er gewoon niet tegen kunnen en zij waren in het begin verrast dat ik zo een horrorliefhebber ben. Daar worden wel eens grapjes over gemaakt terwijl ik dan lach met die romcoms en comedies die ze dan wel goed vinden.
Ik zal bijvoorbeeld ook niet begrijpen waarom er mensen zijn die niet van horror houden maar crime wel geweldig vinden.
En er is zeker wel mensen die van intelligentere (arthouse) horror houden maar die nemen momenteel een break van dit topic 
Geniet je van de rust John Milton? Doe ook de groeten aan Cikx en Zwolle84 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Zeker!
Gisteren weer eentje gezien hoor 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
7. The House on Sorority Row (1983)
tip van ZZ TOP
Slasher
91 minuten + FTV (91+ 9 = 100 punten) Totaal: 559+ 100 = 659 punten
2,5 *
https://pm1.narvii.com/6886/f8426c520c4746ea4729a3f55cc2a7523bde8553r1-1439-1698v2_hq.jpg
Redelijk vermakelijke slasher. Een fan zal ik toch nooit worden van het genre maar een huis met enkel meiden dat is dan toch wel iets fijner. Kills zijn niet meteen hoogstaand te noemen. Ook is het allemaal vrij voorspelbaar. Dat de oude vrouw niet de killer was had ik eigenlijk al snel door. Ik had al een vermoeden bij de intro dat ze zogezegd een miskraam had, dat die zoon niet dood was en aan het moorden zou slaan. De uiteindelijke confrontatie met de final girl bracht toch nog een verrassing, vandaar toch nog een nipte voldoende. Vooral de openingsscène vond ik erg sfeervol dankzij de zwart/wit cinematografie. Misschien had ik het veel sterke gevonden als het helemaal in zwart/wit was opgenomen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Arthouse horror, bestaat dat dan? Tips?
ja dat bestaat (helaas haha).
Dat thema komt nog aan bod maar als je niet kan wachten wend u tot John Milton, Woland, wibro, Cikx misschien ook nog Onderhond?