• 178.213 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.383 actors
  • 9.375.064 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

U96

• 731 messages
  • 762 votes

(afbeelding)

Town Creek (2009) – FVT – 2punten – 17juli 2016

Horrorthriller van Joel Schumacher, gore en bloederige slachtpartij met een occult verhaal, nu ja een vehaal was wel heel magertjes bij deze film ,acteerwerk was niet slecht maar om te zeggen goed.... nee gewoon een voldoende, de special effects zijn daarentegen wel heel goed, kortom een lekker gore en bloederig spectakel 3*

(30films:73punten)

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7270 votes

Il Gatto dagli Occhi di Giada (Watch Me When I Kill) (1977) - FTV - 17 juli - 3 punten (14 films - 44 punten)

https://www.grindhousedatabase.com/images/Watch_me_when_i_kill_il_gatto_dagli_occhi_di_giada_1977.jpg

Giallo blijft zich het eerste uur classifiseren als aardige middenmoter, maar gooit er in het laatste half uur, wanneer we ons naar Padua verplaatsen, nog even een stevige mysterieuze sfeer tegenaan die de waardering nog even flink doet stijgen.
Bodycount ligt niet zo heel hoog, maar onze heldin overleeft een moordpoging of vijf!!
Echte hoofdrol is voor Corrado Pani (die wat doet denken aan een jonge Johan Derksen!) en memorabel voor de geweldige moordscene met de doucheslang.
Die kat is er overigens compleet voor de kat z'n viool bij gehaald, volgens mij was het gewoon een tijdje mode om "gatto" in de titel te hebben.
4*

U96

• 731 messages
  • 762 votes

(afbeelding)

Excision (2012) – FVT – 2punten – 17juli 2016

horrorfilm van Richchard Bates Jr.,

ziekelijk, freaky, gore, bloederig, zwarte humor, vettig: allemaal volmondig JA

horror: naar mijn mening NEE

De rol van AnnaLynne McCord is subliem, die van de moeder zo iritant dat je de hoogste boom in het park gaat zoeken om ze er in te hangen, de vader een arme sloef en een zusje met een normaal rolletje, kortom een zwartgallige soms met momenten vet en bloederig maar vooral een hilarische (horror)filmpje

3*

(31films:75punten)

joolstein

• 10837 messages
  • 8926 votes

Dracula (1958) -FTV– 4 punten – 17 juli 2016 (61 films -198 pnt.)

http://2.bp.blogspot.com/-k731c1gYnYE/UEkjAxbsWoI/AAAAAAAALGk/YdLDBYI2X-w/s1600/horror-of-dracula-1958-movie-poster.jpg

Review: Klassieker uit de Hammer studios met Christopher Lee en Peter Cushing tegenover elkaar. De special effects zien er nog steeds wel goed uit. Natuurlijk is er wat geknutseld aan het originele verhaal maar met al die andere vampierfilms die nog zullen volgen is dat ook niet eens zo erg! De gehele film is van een hoge kwaliteit waar Hammer om bekend staat. Kortom een goede film waar verder niets mis mee is!

Dracula (1958)

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Piranha (1978) - RW - 2 punten - 17 juli 2016 (totaal 28 films, 96 punten)

(afbeelding)

Een rewatch van een aardige low budget horrorklassieker. De opbouw van het verhaal en het tempo in de film zitten prima in elkaar, en de spanning, zodra je weet dat er iemand aan het zwemmen is in de piranha-vergeven wateren, is er gelijk - wat dat betreft is zo'n onderwaterdreiging een mooie, natuurlijke angstbron (net als bij Jaws natuurlijk). Het geeft de makers ook een goed excuus om alles goedkoop te houden: je ziet regelmatig onderwaterbeelden van rondzwemmende piranha's of soms chaotische beelden van die piranhas die schijnbaar iets aanvallen, maar meestal bestaan de kills-scenes slechts uit bovenstaande beelden afgewisseld met een zich uitbreidende bloedvlek, en een zoemend geluid als de piranha's aan het smikkelen zijn. Leuke horror, niet veel meer dan dat.

En veel plezier met Manos, alexspyforever, zelfs als je het meuk vindt is het een ervaring

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

27. Possession (1981) - FTV - 3 punt - 17 juli 2016 (27 films, 105 punten)

"Don't open! Don't open! Don't open! Don't open! Please don't open! Don't open it! Don't open! Don't open it! Don't open!"

https://66.media.tumblr.com/ed46ba583874eb6060b38bdac6d514db/tumblr_o2p1j4tAvr1r6ivyno1_500.jpg

Wanneer je veel films kijkt, wordt het steeds zeldzamer dat je oprecht verbaasd bent over een film. Geraakt, geschokt, geëmotioneerd, geïntrigeerd of wat dan ook. Andrzej Zulawski’s Possession krijgt het ruimschoots voor elkaar. Na de Gouden Palm nominatie en de winst voor Adjani’s gedurfde rol in Cannes in ’81, werd de film voor de Amerikaanse release hevig gecut en in de UK zelfs verboden als een van de video nasties. Sinds het nieuwe millennium is dat onrecht hersteld, en is hij na nieuwe dvd releases weer wat makkelijker te zien. En nog steeds allesbehalve geschikt voor een groot publiek.

Wat mij betreft een 'hoe minder je weet hoe beter' film, dus ik houd het kort:

Adjani is fenomenaal, all over the place, all out there en ik snap haar opmerking naderhand, dat ze nooit.meer.zo’n.rol.wilde.spelen. Dear Lord.

Zulawski’s regie, Andrzej Korzynski's spookachtige score en Bruno Nuyttens wervelende cinematografie maken van Possession een psychologisch horrordrama over een op de klippen lopend huwelijk dat alle hokjes en eenvoudige doorgronding overstijgt. Waanzin, hysterie en body-horror.

Verplichte kost voor de fans van wat meer veeleisende horror, je moet er namelijk wél voor gaan zitten. WTF's are pretty much guaranteed...

4*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Teenage Monster (1958) - FTV - 17 juli 2016 - 4 punten (55 films - 201 punten)

http://wrongsideoftheart.com/wp-content/gallery/posters-t/teenage_monster_poster_02.jpg

Zo ben ik de eerste die over de 200 punten gaat?
Western ligt me niet en zal me ook nooit liggen. In combinatie met horror wil ik het wel eens proberen. Deze film voelde een beetje aan als een goedkope voorloper van Teenwolf maar dan met een murmelend monster in de hoofdrol die je voor het grootste deel van de film niet kan verstaan. Het heeft allemaal niet veel om het lijf, simpel en heel voorspelbaar allemaal, kinderlijk uitgevoerd zoals het monster zelf. Nu goed het monster zag er wel lelijk uit, ik zou hem zeker 's nachts niet willen tegenkomen. Nooit gedacht dat ik de moord op zo een mooi meisje leuk zou vinden.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Ik had het eigenlijk wel gehad met film kijken voor vandaag, maar de kans om op 100 punten te komen kon ik niet laten liggen. Dus, bij deze:

Pit and the Pendulum (1961) - FTV - 4 punten - 17 juli 2016 (totaal 29 films, 100 punten)

(afbeelding)

Een film uit de Roger Corman en Vincent Price school, waaruit ik al eerder een paar films heb gezien. En tot nu deze nog niet, dus. Het was schijnbaar in die tijd hip, waarschijnlijk om commerciele redenen, om dit soort films te verpakken als Poe-verfilmingen. The Masque of the Red Death was dat ook daadwerkelijk, al werden er wel wat verhalen bij elkaar gegooid, Witchfinder General werd ooit als Conqueror Worm gepromoot maar heeft helemaal niks met Poe te maken. En deze Pit And The Pendulum zit er een beetje tussenin: het haalt een paar elementen uit Poe-verhalen (de pendulum uit de titel, en wellicht een obsessie voor levend begraven), maar grotendeels is dit toch een eigen verhaal. Eigenlijk maakt dat ook niet heel veel uit; het oorspronkelijke korte verhaal lijkt me sowieso nogal lastig verfilmbaar, en de film kan prima op zichzelf staan. Qua sfeer en acteerwerk weet je wat je te wachten staat: mooie beelden van kastelen en Price en co in kostuums, een beetje cheesy acteerwerk van met name Price, en horror met een lichte knipoog. De pendulum laat nogal op zich wachten, maar is wel de moeite waard. Verder stelt de film niet teleur, maar echt memorabel of interessant wordt het ook niet. 3.0*

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Zeg. Sneaky hobbit. Ik voel hete adem

28. Strangler of the Swamp (1946) - FTV - 4 punten - 18 juli 2016 (28 films, 109 punten)

"Old legends - strange tales - never die in the lonely swamp land. Villages and hamlets lie remote and almost forgotten. Small ferryboats glide between the shores, and the ferryman is a very important person. Day and night he is at the command of his passengers. On his little barge ride the good and the evil; the friendly and the hostile; the superstitious and the enlightened; the living and - sometimes - the dead.."

http://ayay.co.uk/backgrounds/vintage_movie_posters/1940s/strangler-of-the-swamp.jpg

Strangler of the Swamp (1946) staat bekend als een van de weinige films van Producers Releasing Corporation (PRC) die B-status weet te benaderen. Een twijfelachtig compliment, maar wel eentje die enigszins nieuwsgierig maakt. Frank Wisbar doet hier de Amerikaanse remake van zijn eigen Fährmann Maria (1936). Duidelijk op een soundstage opgenomen, klinkt Strangler of the Swamp spannender dan hij is. Spoken hebben we vaker, Creatiever, enger en beter gezien.

Rosemary Laplanche was vijf jaar eerder Miss California, maar acteren kan ze bepaald niet, al geldt dat evenzeer voor de rest van de cast. Wat wel grappig is, is de vroege rol van Blake Edwards. Het heeft wat van MST3K materiaal, wat mij betreft. Maar toch, mede door de korte speelduur, wist het me wel te vermaken. Evenzeer, in alle eerlijkheid kijk ik liever nog even naar die foto dan naar de film, ook al is hij makkelijk online te vinden.

2,5*

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Komende week heb je weinig van mij te vrezen, hoor

U96

• 731 messages
  • 762 votes

(afbeelding)

The Strangers(2008) – FTV – 2punten – 18juli 2016

horrorthriller van Bryan Bertino, beklemmende sfeer, sterke spanningsopbouw en angst regeerd deze film tot een 10 min voor het einde en dan blijf je zitten met een hele boel vragen en een open einde, film is niet slecht ver van zelfs, maar toch ontbreekt er iets.....jammer want acteerprestaties en muziek&geluid waren echt wel top......toch een 3,5*

(32films:77punten)

U96

• 731 messages
  • 762 votes

(afbeelding)

Vinyan (2008) – FVT – 2punten – 18 juli 2016

horrorfilm van Fabrice Du Welz, met Calvaire had Du Welz al een bizare film afgeleverd, deze film is nog een stap verder, zogoed als alles in deze film is een bizar maar toch mooi spektakel, decor en omheving van de Burmese jungle is prachtig, muziek & geluid was soms wat vermoeiend, maar de sfeer was echt donker en bizar, je voelt naarmate de film vorderd dat het niet goed komt, de film word donkerder en angstiger van sfeer naarmate de film vorderd en eindigt in een lugubere creepy scene, echt wel weer een bizare griezelige film die alleen Du Welz kan maken

4*

(33films:79punten)

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Alligator (1980) - FTV- 3 Punten-15 Juli

(afbeelding)

De film deed me wat tegenvallen. Dit kwam door de personages zelf die ik niet interessant vond.
De effecten in de film en de setting waren best leuk en zorgden voor enkele fijne scenes. Ook goed dat voor een urban-legend verhaal gekozen is.
Verder is het een verrassend lange zit, waar wel potentieel in zat.

La Chute de la Maison Usher (1928) - FTV-5 Punten -15 Juli

(afbeelding)

Een erg sfeervolle film. Je zou er zo in weg kunnen dromen. De combinatie van het spookachtig huis (veel bewegende gordijnen etc.) ,soundtrack van de versie die ik gezien heb en intieme scenes ,is zeer sterk.
Het camerawerk is ook vrij levendig. Zo zijn er enkele slowmotions en is er een golvende beweging te zien tijdens de begrafenisstoet.
Ondanks dat de film meer op sfeerontwikkeling leunt, is het verhaal goed te volgen.

De acteurs deden het ook goed. De waanzin in de ogen van Usher (gespeeld door Jean Debucourt) kwam goed over.

Demoni (1985) -RW- 2 Punten -16 Juli

(afbeelding)

Blijft voor mij toch een van de grote klassiekers uit de jaren-80. In de film is er altijd wel wat te beleven door het hoge tempo en de vele memorabele momenten(een moord met op de achtergrond de overdreven gruwelijke horrorfilm die in de tussentijd nog steeds afgespeeld werd of de motorscène). De soundtrack werkt daar ook goed bij.
De effecten waren ook weer lekker goor.
Alles bij elkaar, maakt het tot een smerig, fout, bizar ,sfeervol en grappig geheel.

54 Punten+10 Punten = 64 Punten

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ja ik ben weer aan de slag gegaan, nieuw project bij mijn werkgever dus het zal nu ook geen 3-4 films op een dag meer zijn voor mij

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Fiend without a Face (1958) FW 18/07 => 4 Pt (Totaal 98)

http://4.bp.blogspot.com/-VnJ8fqPk_5g/Tov3HPLC8MI/AAAAAAAAFuY/ztoSEeRonFA/s1600/FWF%2Btitle.png

Oei oei, die stoute kernenergie toch ?

Kort maar vermakelijk Sci-Fi Horrortje met (waarschijnlijk onbedoeld) grote komedie insteek naar het einde toe.

Waar het aanvankelijk nog lekker mysterieus liep, "waar hebben we het nu eigenlijk mee te maken en wat voor creepy noise hebben we hier", geeft de professor naar het einde toe een volledige opheldering. Spijtig enkel dat op een gegeven moment de "hersenzuigers" zichtbaar worden en al te gemakkelijk vernietig worden. Het moest blijkbaar ineens snel tot een einde komen ?

Aan de andere kant was het einde dan weer lekker hilarisch, maar dat was toentertijd zeker niet bedoeld ?

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

alexspyforever is toch maar stiekem naar de top geslopen

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

He, als ik gisteren gewoon mijn update had geplaatst, stond ik ook op 201

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Too late my friend !

Ik was al aan het wachten waar je bleef

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tonypulp wrote:

He, als ik gisteren gewoon mijn update had geplaatst, stond ik ook op 201

Ja ik was al heel verrast dat ik jou was voorbijgegaan Het ging mij vooral om Gang_Star eens op wat meer achterstand te zetten en denk wel dat dat nu wel gelukt is

Al verwacht ik wel dat jij en joolsteinmij in de komende 3 dagen weer gaan inhalen. Top 5 was aanvankelijk mijn doel maar ik wil nu in de top 3 blijven tot het eind

joolstein had ik evenwel nooit zo fanatiek verwacht

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Ik moet echt meer films gaan kijken als ik bij wil blijven. Het 'vervelende' is dat ik tot nu toe alleen maar bijzondere films heb gezien waar ik even uitgebreid voor moet gaan zitten om een recensie te schrijven... Ook grappig is dat de stapel met Horror-films om te kijken tot nu toe alleen maar groter is geworden door de challenge

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

10. Dracula (1979) - FTV - 17 juli - 3 punten (10 films - 40 punten)

"Kom met mij, Papa. We moeten samen rusten."

- "Laat mij met rust!"

Naar deze Dracula-verfilming was ik toch nieuwsgierig geworden.

De film wijkt nogal af van het boek, het is namelijk gebaseerd op een toneelstuk. Graaf Dracula komt aan in Engeland en betrekt een oud kasteel dat aan hem is verkocht door Jonathan Harker. De graaf laat echter zijn oog vallen op Harker's verloofde en besluit haar te verlijden. Als zijn dochter Mina mysterieus overlijd, gaat Professor Abraham Van Helsing op onderzoek uit...

Frank Langella kreeg de rol van Dracula omdat de producer hem zag in het toneelstuk waar de film op is gebaseerd. Het is Langella's eerste grote rol en ik moet zeggen dat de acteur het best aardig deed. Tegen Christopher Lee kan hij natuurlijk niet op (maar dat kan niemand) en vond hem ook niet heel erg dreigend overkomen, maar zijn meer menselijke vertolking was wel origineel. Net als Bela Lugosi heeft hij ook geen hoektanden. Het verdere acteerwerk was ook erg sterk, Donald Pleasence en Trevor Eve zette sterke rollen neer.

Het personage Van Helsing is van Nederlandse afkomst, in maar weinig Dracula-verfilmingen wordt dit erkent. Hoewel ik Peter Cushing ongeëvenaard vind in de rol, doet Laurence Olivier het hier ook uitstekend. Er is een erg gave scène waar hij zijn ondode dochter Mina tegenkomt en dan praten ze zowaar Nederlands. Je zou zeggen dat het door Nederlandse acteurs is gedubt, maar gezien de vreemde uitspraak denk ik dat Olivier en Jan Francis het wel zelf zijn. Twee jaar eerder speelde Olivier ook al een Nederlander in A Bridge Too Far, ik geloof ook dat hij de Nederlandse scène heeft voorgesteld.

John Williams' fantastische soundtrack had ik al vaak gehoord voordat ik de film had gezien en ik vond de muziek erg goed werken onder de film. Heel erg sfeervol en erg spannend.

Naast de originaliteit, de goede cast en de mooie muziek heeft deze Dracula ook fantastische visual effects en cinematografie. Special effects-goeroe Albert Whitlock (The Thing, Dune) heeft zichzelf weer overtroffen met de fantastische opticals en maté-paintings. Rook-effecten en fantastische kleurbeelden en wolkenluchten, ik vind het geweldig. Dit is zowaar de eerste Dracula-film waar de vleermuis-scènes niet belachelijk nep zijn. De scène waar Dracula tegen de muur oploopt en de love scène met Lucy waren ook echt gaaf. Het kleurgebruik van de film en de cinematografie doen de film ook erg modern over komen (in positieve zin). Qua practical effects en opticals was de film ook ongetwijfeld een grote inspiratie voor Coppola's film, die dan weer wel het boek volgt.

Al met al toch wel een enorm ondergewaardeerde film dit. De bewerking van het verhaal vind ik niet beter dan het origineel, maar is wel weer eens wat anders dan we gewend zijn. Langela doet het prima en de cast is verder uitstekend. Qua sfeer en op visueel gebied is de film zelfs enorm goed. Ongelofelijk dat de film zo'n lage beoordeling krijgt. Na Dracula (1958) en Bram Stoker's Dracula (1992) is dit toch wel een van de allerbeste verfilmingen van Dracula naar mijn mening.

Een aanrader.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

baspls wrote:

Ik moet echt meer films gaan kijken als ik bij wil blijven. Het 'vervelende' is dat ik tot nu toe alleen maar bijzondere films heb gezien waar ik even uitgebreid voor moet gaan zitten om een recensie te schrijven... Ook grappig is dat de stapel met Horror-films om te kijken tot nu toe alleen maar groter is geworden door de challenge

Voor het aantal films dat je hebt gekeken zit je toch al aan een leuk totaal, gemiddeld scoor je 4 punten per kijkbeurt, op dat vlak ben je een van de beste

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik denk dat ik me hier maar voor ga uitschrijven. Blijf het een leuk idee vinden maar zoals duidelijk is aan de ronde score van 0 is het me nog niet gelukt om hier eens goed werk voor te maken. Probleem is vooral dat ik erg weinig horror in mijn in-bezit list heb en ik me momenteel wil concentreren op die kleiner maken in plaats van films te zien die daar niet op staan.

Wil sowieso wel nog eens een keer echt meedoen

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

alexspyforever wrote:

Voor het aantal films dat je hebt gekeken zit je toch al aan een leuk totaal, gemiddeld scoor je 4 punten per kijkbeurt, op dat vlak ben je een van de beste

Haha, ja dat dan weer wel. Komt door de silent's en classic horror natuurlijk. Heb eigenlijk maar 2 films van na 1990 om te kijken voor de challenge.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

baspls wrote:

(quote)

Haha, ja dat dan weer wel. Komt door de silent's en classic horror natuurlijk. Heb eigenlijk maar 2 films van na 1990 om te kijken voor de challenge.

Bij mij ook maar enkele van de jaren 90 geen enkele van deze eeuw. Denk dat Scream zowat mijn meest recentste is op de lijst en dat is een film waar ik niet meteen sta voor te springen om te zien.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3815 votes

21. Razorback 1984 - FTV - 3 punten - 18 juli 2016 (totaal 55 punten)

''It has two states of being, dangerous or dead''

http://www.goblinhaus.com/movies/pics/razorback.jpg

Best een leuke film van de regisseur die iets later de eerste twee Highlander films maakte. De beelden van het woeste landschap zijn sfeervol en kleurrijk, muziek goed ondersteunend. De razorback zelf en de scenes waarin hij herrie schopt daar was ik niet zo ontzettend van onder de indruk allemaal. Grappig is het ook zeker af en toe, vooral wat meer in het eerste uur waar deze film sowieso de meeste punten scoort. Leuk om gezien te hebben, kans op een verhoging van mijn cijfer in de toekomst, een aanrader is het toch wel, de film heeft wel iets extra's te bieden.

joolstein

• 10837 messages
  • 8926 votes

alexspyforever

Sta er zelf ook versteld van dat ik zo hoog staat! Keek altijd wel meer films dan normaal. Rond de dertig films per maand (soms ook veel minder). Maar ik sta nu al op meer dan 60 en de maand is nog niet om. Komt ook dat ik wat minder op http://www.tvmeter.nl/ ben te vinden. Nog wel nakijk werkzaamheden maar minder. Ook toevoegen is betrekkelijk minder geworden. Bijna elk vrij uurtje is nu voor de Horrorfilm challenge

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Willy Wartaal wrote:

21. Razorback 1984 - FTV - 3 punten

Heb ik ook klaar liggen, ben benieuwd

joolstein

• 10837 messages
  • 8926 votes

La Casa Sperduta nel Parco (1980) -FTV– 3 punten – 18 juli 2016 (62 films -201 pnt.)

http://torrentking.eu/covers/movies/05/03/0080503.jpg

Review: Home invasion film van Deodato. Zo schokkend vond ik het allemaal niet (komt misschien omdat ik redelijk wat gewend ben?) De film begint met een schitterende openingscène daarna zakt de film in. Tamme verkrachtingscene`s die meer op softporno leken. En het brute geweld kwam bij mij ook minder doeltreffend aan. Het einde daartegen is wel weer erg goed. Al met al toch een redelijke film.

La Casa Sperduta nel Parco (1980)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.