- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Bone tomahawk (2015) - FTV - 2 punten - 17 juli 2016
http://static3.aintitcool.com/assets2012/aicncomics/bonetomahawk3.jpg
Een eigen versie van The Hills have Eyes. De combinatie van western met horror gaat al beter dan western met SF zoals in Cowboys vs Aliens. De film is op de eerste plaats mooi gemaakt en veelbelovend. Geen overbodige karakters, er wordt tijd genomen om iedereen uit te werken en spanning op te bouwen. Maar langs de andere kant duurt het dan wel lang en is het toch wachten op dat ietsje meer. Geen standaard horror, geen standaard western, geen standaard film. Dat is toch ook al niet slecht als regiedebuut. Geen topfilm, maar wel een regisseur om in 't oog te houden.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
9. Freaks (1932) - FTV - 17 juli - 5 punten (9 films - 37 punten)
Naar Freaks was ik benieuwt omdat de film de reputatie heeft een van de meest controversiële films ooit gemaakt te zijn. Toen de film gemaakt werd (en jaren daarna) was het de gewoonste zaak van de wereld dat misvormde mensen werden geëxploiteerd door het circus. Met Freaks wilde Tod Browning mensen ervan bewust maken dat sideshow-freaks ook mensen zijn, hij was zelf immers een clown in het circus geweest en leefde tussen deze zogenaamde freaks.
Omdat de film zo belachelijk kort is is er helemaal geen tijd om je te vervelen. Veel horror is er eigenlijk niet. Het overgrote deel van de film is meer een romantisch drama over het leven in een circus. De freaks worden neergezet als 'normale' mensen en twee dwergen spelen een grote rol in het verhaal. De film maakt een sterk statement en is toendertijd hopelijk een enorme eye-opener geweest voor veel mensen. Pas aan het einde wordt de film erg sfeervol en spannend. De cricus wagens in de regen deden me een beetje aan Pinocchio denken. En dan het beroemde einde, eeuwig zonde dat er dingen uit zijn geknipt. De film zou in zijn originele vorm veel schokkender zijn geweest dan dat hij nu is.
Ik maak me er oprecht boos over dat de film zo is verminkt omdat het amerikaanse klootjesvolk het weer eens niet aankon. De reacties op de eerste screenings waren zeer negatief en de crew ontving meerdere dreigementen en werd zelfs aangeklaagd door mensen. Veel mensen vonden het belachelijk dat Browning 'het lef had om zulke weerzinwekkende figuren in een film te laten zien'. In sommige amerikaanse staten is de film officieel nog steeds verboden en in Engeland is de film pas vanaf de jaren '60 in omloop. Oorspronkelijk zouden we uitgebreid zien hoe de Freaks Cleo toetakelen en zou er nog een scène zijn met een gecastreerde Hercules, ook waren er nog veel meer scènes in waar de 'normale' mensen gemeen waren tegen de Freaks. Die moesten helaas allemaal weg en daarvoor in de plaats kwam een alternatief einde met de dwerg die spijt had van zijn daden, belachelijk soft. Want ik vond het meer dan terecht dat hij wraak nam op die twee.
Ik had al een hekel aan het circus en aan amerikanen, maar dat is na het zien van deze film alleen maar groter geworden. Snap ook niet wat daar nou aan is zo'n circus, acrobatiek en dierenmishandeling... Een mijlpaal in de filmgeschiedenis en daarom ook een must-see. Wel vind ik persoonlijk dat The Elephant Man van David Lynch het zelfde thema een stuk beter brengt, en daarvan is niets weggeknipt.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Creature with the Atom Brain (1955) - FTV - 17 juli 2016 - 4 punten (52 films - 189 punten)
https://jeffstafford76.files.wordpress.com/2014/01/italian-lobby-card.jpg
Wel ze zijn slechts dun gezaaid die films waarin de zombies geen vleesetende wezens zijn, maar dit is er een van. De oorspronkelijke zombies waren eigenlijk mensen gecontroleerd door voodoo en nog steeds levend maar ze hadden een doodse uitdrukking op hun gelaat. Hier gaat het wel degelijk om mensen wiens lichaam al is afgestorven en net als de oorspronkelijke zombies worden ze door een externe bron gecontroleerd en gedicteerd. Hier geen voodoo maar wel wetenschap en elektronica. Het verhaal is kinderlijk eenvoudig waarbij een crimineel misbruik maakt van het vernuft van een professor en alzo wraak wil nemen op zijn vijanden. Dat ik het einde wel enigszins kon voorspellen doet geen afbreuk aan de "geloofwaardige" manier waarop het werd gebracht. Zo horen de zombies te zijn, te bewegen (houterig), in het ijle staren, kijken maar niets echt opmerken, willoze marionetten die klakkeloos de bevelen opvolgen van hun meester. Ja, deze vond ik echt wel goed.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
9. Freaks (1932) - FTV - 17 juli - 5 punten (9 films - 37 punten)
Ik had al een hekel aan het circus en aan amerikanen, maar dat is na het zien van deze film alleen maar groter geworden. Snap ook niet wat daar nou aan is zo'n circus, acrobatiek en dierenmishandeling... Een mijlpaal in de filmgeschiedenis en daarom ook een must-see. Wel vind ik persoonlijk dat The Elephant Man van David Lynch het zelfde thema een stuk beter brengt, en daarvan is niets weggeknipt.
Heel goede review van Freaks, maar de vergelijking met Elephant Man vind ik een beetje oneerlijk. Niet alleen speelt er maar een kleine fractie van de film in het circus af, ook is deze maar heel losjes gebaseerd op het leven van de echte Elephant man Merrick. Hij werd goed behandeld in het circus bijvoorbeeld. Het grootste gedeelte van de film is eigenlijk verzonnen. Bovendien zagen de "Freaks" er zo uit in het echt geen trucjes of make-up zoals dat bij latere producties van misvormde mensen was, zo ook bij Elephant Man. Elephant Man blijft een goede en aangrijpende film maar na wat meer over het echte verhaal te kennen, vind ik het toch wel net wat minder allemaal. En uiteraard zijn censorships minder streng in 1980 dan in de jaren 30. Al begrijp ik je anti-circus houding wel, vergeet echter niet dat veel van die misvormde mensen wellicht geen broodwinning hadden zonder het circus. Veel kozen er ook bewust voor om bij de "freak show" te gaan en zo bij lotgenoten te zijn. Tegenwoordig is het circus dat niet meer en dieren lijkt ook te verdwijnen. Tegenwoordig blijft enkel nog acrobatiek over zoals Cirque du Soleil.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Heel goede review van Freaks, maar de vergelijking met Elephant Man vind ik een beetje oneerlijk. Niet alleen speelt er maar een kleine fractie van de film in het circus af, ook is deze maar heel losjes gebaseerd op het leven van de echte Elephant man Merrick. Hij werd goed behandeld in het circus bijvoorbeeld. Het grootste gedeelte van de film is eigenlijk verzonnen. Bovendien zagen de "Freaks" er zo uit in het echt geen trucjes of make-up zoals dat bij latere producties van misvormde mensen was, zo ook bij Elephant Man. Elephant Man blijft een goede en aangrijpende film maar na wat meer over het echte verhaal te kennen, vind ik het toch wel net wat minder allemaal.
Ja, klopt inderdaad. Kwam er een tijd terug ook achter dat Lynch er veel bij verzonnen had. En op een na zijn ze in deze film inderdaad allemaal echt, en dat is toch wel indrukwekkend. The Elephant Man riep bij mij wel een beetje een vergelijkbaar gevoel op, vandaar de vergelijking.
Ga binnenkort Eraserhead van Lynch kijken voor de Challenge.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Na het lezen van je review ga ik deze toch niet kijken, ik heb hier nog eentje van deze regisseur op de lijst die ik wel wil zien voor de challenge aanbevolen door een maatje van imdb:
Maar eerst me proberen te worstelen doorheen Monster a Go-Go
Ha, dat was inderdaad mijn tweede keuze van Lewis. Wellicht binnenkort nog. The Gore Gore Girls schijnt ook best aardig te zijn. En ik zie dat je je inderdaad door Monster a Go-Go heen gevochten hebt, goed bezig!
Ik ga vanmiddag ook maar weer eens voor zo'n soort film denk ik - misschien Manos maar eens herkijken.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
8. The Phantom of the Opera (1... - FTV - 17 juli - 5 punten (8 films - 32 punten)
"Beneath your dancing feet are the tombs of tortured men! Thus does The Red Death rebuke your merriment!"
Ook dit is weer zalige review van jou, al ben ik wel verrast dat je de Phantom sympathiek vond. Ik heb hem nu al 3 keer gezien en al heb ik nog steeds medelijden met hem eens als zijn muze zijn masker afrukt slaat dat gevoel toch helemaal om. Weerzin en dan niet omwille van zijn gelaat maar zijn handelingen worden dan echt wel monsterlijk. Ook daarvoor was hij geen doetje met zijn constante dreigementen naar de andere zangeres toe. Als je Lon Chaney senior echt in een de rol van sympathiek 'monster' wil zien met net zo een indrukwekkende setting en ditto scènes dan kan ik je Hunchback of the Notre Dame uit 1923 niet genoeg aanbevelen.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Ook dit is weer zalige review van jou, al ben ik wel verrast dat je de Phantom sympathiek vond. Ik heb hem nu al 3 keer gezien en al heb ik nog steeds medelijden met hem eens als zijn muze zijn masker afrukt slaat dat gevoel toch helemaal om. Weerzin en dan niet omwille van zijn gelaat maar zijn handelingen worden dan echt wel monsterlijk. Ook daarvoor was hij geen doetje met zijn constante dreigementen naar de andere zangeres toe.
Bedankt
. Ik identificeer me wel vaker met de schurk uit een film, weet ook niet waardoor dat komt.
Heb ik hier al klaar liggen 
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2863 votes
#10 - The Monster Squad (1987) - FTV - 3 punten (punten totaal: 25) - 17 juli 2016
http://www.kimheniadis.com/wp-content/uploads/2016/01/monster.jpg
Toch nog een aardig geslaagde film die zeker zo op de zondag ochtend erg goed bevalt. Fred Dekker laat ook hier weer zien dat hij het wel kan en, ik heb nu alles van deze beste man gezien wat tenminste op MovieMeter staat. Ik weet alleen niet of mikey er sarcastisch mee was, met z'n reactie tegen mij op dat deze film nog leuker is dan Night of the Creeps (1986) maar, ik heb er wel prima van genoten. Dus Mikey, als je dit leest. Je hebt gelijk als het niet sarcastisch bedoelt was, The Monster Squad was inderdaad leuk.
Het verhaal was ook aardig leuk. In het begin zie je het open verhaal eigenlijk al met het amulet. Dracula richt een team op waaronder Frankenstein, Mummy en de Weerwolf in zitten en wil de zelfde amulet weer terug halen. Een kinderlijke bende komen hier alleen achter en gaan achter Dracula aan om hem te stoppen en er voor te zorgen dat hij de amulet niet krijgt.
Ja, de gehele film was gezellig en dit is mijn eerste aanmerking met The Mummy, Frankenstein en Dracula, ook met dat water geval maar dat ken ik zo niet. Eigenlijk de gehele ouderwetse horror types ben ik nog niet in verdiept word binnen kort wel tijd denk ik.
Visueel gezien is de film prima, de personages zien er goed en verzorgd uit en de film loopt prima door. Concentratie verlies was er op sommige vlakken wel maar toch kon je de film zonder al te veel moeite helemaal afkijken. Ik heb me uitstekend vermaakt. Dankzij zijn korte speelduur is het makkelijk om de film af te kijken anders kreeg je nog wel wat moeite, hier en daar een misser op zijn plaatst, ondanks dat het verhaal leuk was , was die nog wel flinter dun en het concept was prima. Leuke horror versie van The Goonies (1985) , en zeker een keer het proberen waard.
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
Sugar Hill (1974) - FTV - 3 punten - 17 juli 2016 (29 films, 117 punten)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/7f/Sugar_Hill.jpg
Review: Marki Bey doet inderdaad wat aan Pam Grier denken. Ze speelt de rol minstens even goed als haar als je het mij vraagt. Verder vind ik Don Pedro Colley heerlijk over-the-top als de voodoo meester 'Baron Samedi'. Door met voodoo te werken kunnen ze in deze film de zombies weer op de 'ouderwetse' manier laten zien: als de zielloze slaven van de voodoo meester.
De zombie make-up vind ik wel leuk gedaan. Ze hebben het doen lijken alsof ze behangen zijn met spinrag. Tjah en die ogen, ik vind het wel heerlijk cheesy en nog best origineel gevonden, want ik kan me geen enkele andere film herinneren die dat heeft.
Geen film voor het standaard horror publiek, maar erg genietbaar voor de liefhebbers van dit soort films.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ha, dat was inderdaad mijn tweede keuze van Lewis. Wellicht binnenkort nog. The Gore Gore Girls schijnt ook best aardig te zijn. En ik zie dat je je inderdaad door Monster a Go-Go heen gevochten hebt, goed bezig!
Ik ga vanmiddag ook maar weer eens voor zo'n soort film denk ik - misschien Manos maar eens herkijken.
Thx die Gore Gore Girls gaat nog op de lijst
Manos voorlopig nog niet haha 
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Blacula (1972) - FTV - 3 punten - 17 juli 2016 (totaal 26 films, 91 punten)

Mijn eerste blaxploitation film, het werd hoog tijd. En het gaat ook zeker niet m'n laatste worden, ik heb hier al een aantal goeie suggesties voorbij horen komen - en de stijl en sfeer van Blacula beviel uitstekend. Acteerwerk is wat overdreven, en de originaliteitsprijs voor het script zullen ze ook niet krijgen (zwarte vampier doet vampierdingen in Amerika), maar wat kijkt dit ontzettend fijn weg. De muziek is fantastisch, de film neemt zichzelf niet al te serieus (behalve dan af en toe de maatschappijkritische noten) en in gestaag tempo komen er redelijk wat coole scenes voorbij. Dan wil ik graag wat matig acteren en slechte effecten door de vingers zien. Uitstekende anderhalf uur vermaak. Ik zal Sugar Hill ook maar eens gaan bekijken binnenkort.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Jeroen je staat ondertussen al op 26 films, ik zie net dat je 2 maal #19 hebt geplaatst. 
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3815 votes
19. Friday the 13th Part VII: T... FTV - 3 punten - 16 juli 2016 (totaal 49 punten)
"People forget, he's down there waiting"
https://ifitbleeds.files.wordpress.com/2014/11/part7.jpg?w=604
Afgezien van de laatste paar minuten waar Jason aan zijn einde komt is dit een erg degelijk deel in deze reeks, durf bijna te zeggen dat ik deze het meest vermakelijk vind en dicht bij een voldoende zat. De humor staat hier weer op een wat lager pitje en werkt dan ook een stuk beter dan in deel 6. Dit deel bevat dan ook weer alles wat dit soort films leuk maakt, een feestend groepje jongeren, schaars geklede dames, skinny dipping, een barbecue en ballonnen. Ook de kills zijn weer iets inventiever, minpuntje is wel dat het lijkt alsof Jason een werkplaats heeft net buiten beeld waar hij iedere keer een nieuw wapen vandaan haalt, alles wordt hier gebruikt als wapen waaronder tentharingen en feesttoetertjes. De dokter en de moeder van Tina zijn een aardige toevoeging en ook de krachten van Tina zijn niet ontzettend storend. Het acteerwerk is bovengemiddeld voor een Friday film en ook Jason ziet er weer tof uit inclusief ketting om de nek en een deels zichtbare ruggengraat. Als Jason bij de ontploffing van het huis aan zijn einde was gekomen dan had dat de film naar mijn mening een stuk beter gemaakt, de film verliest door dit slechte einde bijna een hele punt, erg jammer.
mikey
-
- 28989 messages
- 5141 votes
Het ontdekken van de Fr13th serie is ook een waar feest!
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
11. Fragile (2005) - RW - 16 juli 2016 - 1 punt (totaal: 27 punten)http://oi63.tinypic.com/34xnzo1.jpg
Deze gisteren op TV opnieuw gezien, het is een sfeervolle horror in een oude en bijna verlaten kinderziekenhuis, met een leegstaande verdieping, waar de geest huishoudt van een persoon die daar is overleden. Vooral de nieuwe nachtverpleegster krijgt daar de nodige problemen mee. Het is een Spaanse film, maar Engels gesproken en qua stijl erg Amerikaans. Ik hou m op 4*, al maakt het niet zoveel indruk meer als toen ik het voor het eerst zag. Toch nog steeds een film die fijn wegkijkt.
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3815 votes
20. Friday the 13th Part VIII: ... FTV - 3 punten - 17 juli 2016 (totaal 52 punten)
http://33.media.tumblr.com/6b7d1194009abdb9d4347fa680294c78/tumblr_nw7wgdAOKo1rp0vkjo1_500.gif
Slechtste deel tot nu toe, 15 minuten te lang en bijna geen Manhattan. Na deel 7 had ik gedacht dat dit ook wel wat had kunnen zijn maar dit is toch wel weer een heel ander soort film. De kills zijn hier gaar, de personages zijn ontzettend flauw en Rennie met haar gestoorde oom en domme backstory zijn allemaal weinig vermakelijk. Op het punt dat ze aankomen in Manhattan hoop je dat het zo snel mogelijk is afgelopen. Sfeer is er niet echt en de meeste gebeurtenissen zijn te dom om onder woorden te brengen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Het ontdekken van de Fr13th serie is ook een waar feest!
Misschien kun jij ook een bijdrage doen? Eigenlijk ben ik verrast dat je als horrorliefhebber tot nog toe geen interesse toonde in dit topic.
It Conquered the World (1956) - FTV - 17 juli 2016 - 4 punten (53 films - 193 punten)
http://images1.fanpop.com/images/image_uploads/It-Conquered-The-World-classic-science-fiction-films-1037044_400_495.jpg
Ok deze film heeft best wel een aardig verhaal en ook een goed concept. Het zat eigenlijk wel vrij goed in elkaar met die vleermuisachtige wezens die als bijen in mensen hun nek prikten waardoor de alien controle over hen kreeg. Dat het monster er zo lachwekkend in plaats van eng uitziet, vind ik dan nog het ergste niet. Wat ik wel vervelend vind is een aantal acties van protagonisten die voor mij de film niet zo konden waarderen zoals ik zou willen. Zo schiet het karakter van Peter Graves zomaar zijn mind controlled vrouwtje neer zonder ook maar even te proberen of het verwijderen van de angel haar misschien weer normaal maakt en duurt het veel te lang vooraleer het karakter van Lee Van Cleef doorkrijgt dat de alien enkel handelt uit eigenbelang.. Gelukkig is het karakter van Beverly Garland niet de typische schreeuwende hulpeloze dame die moet gered worden door een man (zoals de poster laat uitschijnen), maar een vrouw met ballen!
joolstein
-
- 10837 messages
- 8926 votes
The Haunting - FTV – 4 punten – 17 juli 2016 (59 films -190 pnt.)
http://1.bp.blogspot.com/-tbwCZKqe2zY/ToXekqZFPoI/AAAAAAAAB0s/BuU1vVPOfG0/s1600/the-haunting.jpg
Review: Stemmige horrorfilm, die het niet zozeer van Horrorelementen moet hebben, maar veel meer van sfeer. Met een duur van 112 min. is het ook een redelijk lange film. Maar door het prima acteerwerk en de spannende scene`s is erg knap dat je ondanks je maar weinig geesten/spoken ziet toch de tijd zo om is. Eleanor kan voor sommige mensen misschien iets te irritant overkomen qua acteren. Echter ik vond dit juist erg goed aangezien dit de sfeer verhoogde of ze aan doordraaien was of bezeten door het huis?
joolstein
-
- 10837 messages
- 8926 votes
Frankenstein Meets the Wolf Man (1943) - FTV– 4 punten – 17 juli 2016 (60 films -194 pnt.)

Review: Tegenvallende film. Beide monsters komen weer tot leven of zijn het nog. En de een gekke dokter wil ze vernietigen maar kan het niet. De film heeft maar weinig om het lijf. En echt memorale scene`s zag ik niet. Bela Lugosi als het monster vond ik trouwens ook niet echt sterk.
Lon Chaney Jr. deed dan wel weer prima als de Wolf Man.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Manos: The Hands of Fate (1966) - RW - 3 punten - 17 juli 2016 (totaal 27 films, 94 punten)

Heerlijk, wat een prutfilm is dit ook. Maar wel op een vermakelijke manier. Het begint al goed, als in de eerste tien minuten ongeveer acht minuten bestaan uit shots vanuit een rijdende auto. Alsof je lekker tien minuten vanuit je busraam aan het staren bent. En dan het zoenende stelletje: nu vallen ze alleen nog maar op omdat ze (met name de vrouw) waardeloze acteurs zijn, maar aangezien dit een rewatch is weet ik wat hun latere rol is en vind ik ze nu al hilarisch ,aangezien ze gedurende de hele film over een tijdsspanne van minstens een hele dag en nacht op exact dezelfde locatie exact hetzelfde blijven doen. En dan komt Torgo, het rare, seksueel gefrustreerde en zeer stoned overkomende hulpje van de Master die schijnbaar een satyr voor moet stellen, al vindt niemand in de film het raar dat er opeens een satyr rondloopt, Torgo zelf incluis. En dan The Master, dat schilderij, fantastisch. En die cape! En die hond! En die evil laugh, mwahahahaha! Er komt even een tijdje traagheid daarna, maar dan begint de lol als de Master er opeens wel blijkt te zijn met zijn harem aan modellen die continu aan het kibbelen zijn om vervolgens in halfnaakte catfights uit te barsten. Als de 'ceremonie' begint wordt het helemaal genieten. Hoe de vrouwen Torgo proberen te vermoorden door middel van wat lichte aaitjes en wat trekken aan z'n shirt, dat is volgens mij een van de meest beroerde pogingen tot moord die ik ooit in een film gezien heb. Zelfs de Master vindt het op een gegeven moment genoeg geweest en breekt vervolgens zelf Torgo's hand maar af. Gelukkig komt de sterke arm der wet nog even langs met een meesterlijke vertoning van incompetentie. Het einde is een waardige afsluiter, en is verbazend genoeg best aardig gevonden, al komt dat misschien omdat de film mijn standaarden voor die tijd al danig verlaagd heeft.
Ja, dit is bijzonder incompetent gemaakt, met name technisch en qua script is het verschrikkelijk. Het is af en toe best traag, maar alsnog is dit wel gewoon redelijk leuk om te kijken. En dat is niet iets wat je kan zeggen van sommigen van de gebruikelijke concurrenten voor Slechtste Film Ooit, zoals Monster a Go-Go, Pledge This! of Night Train To Mundo Fine. 2.5*, niet voor de kwaliteit, wel voor het vermaak.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2863 votes
#11 - L'Ultimo Treno della Notte (1975) - FTV - 3 punten (punten totaal: 28) - 17 juli 2016

De film L'Ultimo Treno della Notte is zeker niet mijn favoriet. Ik heb deze film niet echt met een interessante blik bekeken want ik vond hem soms hier en daar wat flauw. Toch brengt L'Ultimo Treno della Notte prima beelden en wat aardig, of nou ja, echt kei harde scenes met zich mee. Toch vond ik het een beetje een eenzame film geworden waar vooral de verkrachting scenes niet echt wat aan toevoegen. Bij de plot omschrijving "Psychopaten in een trein" had ik er persoonlijk wat meer van gemaakt, niet deze eentonige hokjes scenes waarbij eigenlijk maar weinig ingebracht word met het hele trein stel. Had toch liever meer iets gezien dat ze echt iedereen in de trein ging uitmoorden en daarna deze twee, hoe dat de hele film werd gebracht.
L'Ultimo Treno della Notte brengt niet echt enthousiaste naar boven, wel de angst van de dames komt goed binnen. Het verhaal was dun, het concept was prima. Kon me het middagje vermaken maar verwachte er iets meer van. Het muziek in het begin was niet om aan te horen, maar de geschoten beelden en dan vooral de operatie scene vond ik erg gaaf.
Ik blijf op de 3* stemmen hangen haha! Volgende misschien hoger of lager.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
morpheus2000
-
- 599 messages
- 10388 votes
13. The Curse (1987) - FTV- 17 juli 2016 - 3 punten (totaal: 31 punten)

Een soort van meteoriet stort neer vlak bij een boerderij en aangezien het weet op te lossen en in het drinkwater terecht komt, zijn de gevolgen niet te overzien. Dieren (een paard valt zomaar aan en kippen weten een klein meisje de baas te zijn beginnen raar te doen en de groenten en fruit van het land ziet er ineens prachtig uit het leukste moment van de film want ze weten iets spannends te maken van iets saais als een kool door te snijden....
En langzamerhand beginnen de mensen ook vreemd te doen en allerlei zweren en pukkels te krijgen en uiteindelijk ook moordneigingen.
Al met al een matige film waarin de special effects nu niet echt geweldig waren. Ok, het waren de jaren '80, maar ze hadden wel iets mooiers mogen maken van het neerstorten van de meteoriet.
2 *
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13471 messages
- 1308 votes
The Green Inferno (2013) - RW - 1 punt - 17 juli 2016.

Review:
''No matter what, keep streaming.''
Goede acteurs / actrices, acteerprestaties die geloofwaardig overkomen, geweldige
opbouw van spanning, brute kills en een beklemmende sfeer die je pas loslaat als
de film afgelopen is. Enigste minpunt: De weed scene. Van een klein zakje wordt
het hele dorp stoned
.
Desondanks dat drieënhalve ster van mijn kant voor The Green Inferno (2013).
(Totaal aantal punten H. T: 15).
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Not of This Earth (1957) - FTV - 17 juli 2016 - 4 punten (54 films - 197 punten)
http://www.fourcolorcomics.com/sc/2069987-990?height=-1
De film toon gelijkenissen met "It Conquered the World" van een jaar voordien ook van de hand van Roger Corman en ook daar Beverly Garland in een van de hoofdrollen. Hier speelt ze een verpleegster. De film was best wel sfeervol maar die mind control van het buitenaardse wezen deed me eigenlijk weinig. Spannend of interessant werd het nooit. Ook waren de nachtscènes echt wel te donker gefilmd.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The Green Inferno (2013) - RW - 1 punt - 17 juli 2016.
(Totaal aantal punten H. T: 15).
Hij is niet dood, hij is verrezen, hallelujah!! 
Nu goed misschien hou je wel van het getal 14, maar daar stond je exact 2 weken geleden al op, maak er nu maar 15 van 
morpheus2000
-
- 599 messages
- 10388 votes
14. Containment (2015) - FTV- 17 juli 2016 - 2 punten (Totaal: 33 punten)

Tja,
dan ben je 's ochtends wakker en blijkt dat je niet meer uit je flat kan of beter gezegd niet eens uit je appartement. Want alles zit compleet op slot. Je kunt nergens heen en niets doet het meer. Aan de overkant staat ook een flat en daar zie je ook dat mensen zijn opgesloten. Gelukkig zijn de muren van je appartement niet te dik en binnen de kortste keren zijn er 6 personen bijeen in 1 appartement. Vanuit hier zien ze mannen in beschermende pakken rondlopen buiten, mensen afgevoerd worden buiten, 1 persoon die vlucht wordt doodgeschoten, mensen uit het flat aan de overkant worden uit hun kamers gehaald en ondertussen blijft het allemaal vaag voor hun wat er is gebeurd en krijgen ze nagenoeg geen info. En dit is het grootste manco van deze film, ik bleef ook met allerlei vragen zitten waar ik geen duidelijkheid over heb gekregen. Mijn persoonlijke horror dus van deze film.....
Want wie zat er nu met zijn snipergeweer te schieten en waarom werden al die kinderen op het laatst weggevoerd en welk virus was het nu en gaan we er nu allemaal aan of niet???
Verder viel het met de horror in de film zelf wel mee en echt veel bloed werd er ook niet in vergoten.
Een Thriller zou een betere kwalificatie zijn geweest, maar goed, de tag staat erbij hier op moviemeter en ik scoor er weer een film mee. 
Ook 2 *
joolstein
-
- 10837 messages
- 8926 votes
Aangepast! Denk dat mijn vierkante ogen door al dat films kijken, zijn tol aan opeisen is? 
Zie dat ik het al eerder was vergeten! Helaas kan die niet meer veranderen. Alle zijn FTV .
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13471 messages
- 1308 votes
.
Nu goed misschien hou je wel van het getal 14, maar daar stond je exact 2 weken geleden al op, maak er nu maar 15 van
.