- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
La Bimba di Satana (1982) - FTV - 3 punten - 11 juli 2016 (20 films, 82 punten)
https://static1.solarmovie.ph/images/movies/86/56/0e/29e3e06bead1b9f20c59e2e7a0/1.jpg
Ik heb de gekuiste versie van 75 minuten gezien onder de titel 'Orgasmo di Satani', maar deze was mij al hardcore genoeg. Niet qua gore, maar qua erotiek wel te verstaan.
Dit is namelijk zo'n film die Jess Franco had kunnen maken, maar dan nog een stapje erger. Men gaat hier namelijk nog echt hardcore door twee on screen blowjobs te laten zien en een penetratiescene.
Deze worden nog gepresenteerd als een soort ondersteuning van het verhaal, aangezien een van de personages steeds na de handeling gedood word. Waarom precies blijft een beetje onduidelijk, maar ik gok een beetje dat ze in Satan's val zijn gelopen en daar de consequenties van ondervinden.
Daar het maar om een handvol standaard uitgewerkte personages gaat en de film zich veelal op dezelfde locatie afspeelt, is er op de seks na niet enorm veel te beleven met deze film.
Ik geniet 1000x meer van de poster (waarvan hierboven een gekuiste versie is afgebeeld) dan dat ik van de prent heb gedaan.
1,5*
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Troll 2 (1990) - FTV - 3 punten - 11 juli 2016 (totaal 16 films, 57 punten)

Troll 2 komt regelmatig terug in lijstjes van de slechtste films ooit. Toch is dit een heel ander soort slechte film dan veel van z'n concurrenten uit de horrorcategorie - dat zijn veelal ontzettend goedkope, slecht gemaakte sci-fi horrors of monsterfilms door prutsers uit de categorie Coleman Francis, Ed Wood en Harold P. Warren. Dit is vooral een hele rare, ontzettend matige familiefilm die eigenlijk continu de plank misslaat qua soort film wat het wil zijn. Natuurlijk wordt er ontzettend matig geacteerd, in dit geval zonder uitzondering. Ik weet eigenlijk niet wie er het slechtste is: het irritante kind, zijn zusje, de vader van de familie, de heks, het vriendje van zuslief, zijn vrienden, de dorpelingen - elke keer dat je denkt dat de afgelopen scene toch wel het dieptepunt moet zijn, blijkt er binnen een minuut of vijf toch wel een nog beroerdere scene te zijn. Het verhaal is ook ontzettend suf, wat niet verbaast bij een film die Troll 2 heet maar weer geen trol in zit. Als je moet meeliften op de faam van Troll, dan belooft dat niet veel goeds. De goblins zien er ontzettend goedkoop uit, en soms zie je opeens tussen een groep goblins een paar lui die schijnbaar vergeten zijn hun masker op te zetten. Maar uiteindelijk is dit gewoon vooral matigheid, in de vorm van een beroerde familiefilm: grappen gericht op kinderhumor, met een hoop groene snotachtige meuk, een ontzettend onsamenhangend verhaal, clichepersonages en domme acties. Maar de slechtste film ooit is dit echter bij lange na niet - dit is gewoon slecht zoals er vele films slecht zijn, en ook nog eens best kijkbaar slecht. Vandaar toch nog gewoon anderhalve ster.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Orphan (2009) RW - 11/07/16 - totaal: 10 punten
Opnieuw voor de derde keer gezien. Deze film blijft een parel. Eén van de meest spannende thrillers ooit. Een Amerikaanse familie adopteert een Russisch weeskindje en dan beginnen er dingen mis te gaan...Deze film zorgde voor enorm veel controverse. Adoptieverenigingen waren woedend bij de release van deze film. Op de poster staat: " There is something wrong with Esther". Yep you can say that! Schokkende onthulling naar het einde toe! Zoveel elementen die de film naar een hoger niveau tillen: de gebarentaal, de sneeuw in de film, de top acteerprestaties en het brute geweld (wat niet meteen te verwachten is in een film als deze). Een parel en de volle 5 sterren!
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#32 The Haunted Palace (1963) 2,5* - FTV - 4 punten - 11 juli 2016 - Totaal 131+4= 135 punten
http://media9.fast-torrent.ru/media/files/s1/ab/yz/zakoldovannyij-zamok.jpg
Een goed verhaal met een interessante opening en sterk einde. Helaas is het tussendoor wat minder en loopt het qua spanning niet de hele film goed door. De sfeer daarentegen is zeer sterk vertegenwoordigd. Vincent Price speelt zoals (vrijwel) altijd een sterke rol, maar toch had ik bij deze film net wat meer verwacht qua inhoud.
#33 Creature from the Black Lagoon (1954) 3* - FTV - 4 punten - 11 juli 2016 - Totaal 135+4= 139 punten
http://cdn3-www.shocktillyoudrop.com/assets/uploads/2012/10/file_170439_0_creature.jpg
Beter dan verwacht. Heeft een aantal mooie shots van de omgeving en vooral de onderwater scenes zijn mooi gefilmd. Het monster ziet er (zeker voor de jaren '50) erg goed uit en de film kent enkele spannende momenten. In de monster reeks van Universal een degelijke titel, maar behoort niet tot het beste werk. Toch is dit een film die het kijken best waard is.
#34 Frankenstein Meets the Wolf Man (1943) 2* - FTV - 4 punten - 11 juli 2016 - Totaal 139+4= 143 punten
http://www.classic-monsters.com/wp-content/uploads/2014/12/Frankenstein-Meets-the-Wolf-Man_03.jpg
Terwijl ik dacht dat Talbot in The Wolf Man uit 1941 dood ging, blijkt hij dit te hebben overleefd . Het is het begin van een overduidelijk vervolg wat helaas niet kan tippen aan The Wolf Man (1941). Chaney speelt zijn rol weer goed als de Wolf Man, maar helaas speelt Bela Lugosi erg matig als het monster van Frankenstein. De film vond ik niet echt sfeervol en het verhaal zwak. De uitwerking viel me flink tegen want het was nauwelijks spannend en het einde vond ik tegenvallend.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
The Burning Moon (1997) - FTV - 3 punten - 11 juli 2016 (totaal 17 films, 60 punten)

Hehe, dit is toch hele andere koek dan Troll 2. Deze Duitse low-budget splatter horror is een vroege film van Olaf Ittenbach, die eerder tijdens deze challenge een legende in het genre genoemd werd (door jeroentjuhhhhh volgens mij). Ik kende de beste man helemaal niet eigenlijk, en ook het genre ben ik niet echt bekend mee. Hoe dan ook, dit was behoorlijk vermakelijk. Verhaal is er eigenlijk alleen maar als kapstok om een hoop brute moorden aan op te hangen, acteerwerk is matigjes (al is het ordes van grootte beter dan bij Troll 2), en het is aan te zien dat het low-budget is, maar dat maakt allemaal niet uit. Het kijkt behoorlijk lekker weg, en er zit een bepaald soort lichtvoetigheid, pulpsfeer en fijne donkere humor in. Lichtvoetigheid klinkt misschien raar voor een film waarbij er zoveel op los gemoord wordt, wat ik bedoel is dat het niet het soort nare grimmigheid heeft die films als Angst en Henry: Portrait of a Serial Killer wel hebben. Bijvoorbeeld, die liefdesscene met huppelende herdershonden en bloemetjesweiden die op een gegeven moment opeens tussendoor komt is hilarisch. En het is verbazend wat een hopen bloed, kills en afgehakte ledematen die Itterbach voor een schijntje op het scherm weet te toveren. De lol is er aan af te zien - dit was een experimentje voor mij, maar een geslaagde. Voor herhaling vatbaar, die Ittenbach.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The Giant Gila Monster (1959) - FTV - 11 juli 2016 - 4 punten (37 films - 133 punten)
http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/o_wMcyd3yiXGdYDa_9983.jpg
Erg flauwe en saaie sci-fi horror waar nauwelijks iets in gebeurt. Toen de hoofdrolspeler zowaar een soort gospel lied begon te zingen voor zijn kleine zusje tokkelend op een ukelele, vroeg ik me af of ze er een familiefilm van wilden maken. Het enige goede is dat het monster er niet zo belachelijk uitzag als in the Giant Claw en iedere keer als ie verscheen (niet erg vaak) ging dit gepaard met een catchy tune. De reuzenhagedis veroorzaakt een aantal ongelukken waarvan je ook al niet veel te zien krijgt. Dreiging ging er niet echt van uit en denk niet dat ik het monster in 1 shot met een personage heb gezien. Het wordt ook heel gemakkelijk verslagen.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
Ik was nooit echt wild van Poltergeist maar er is er eentje die enigszins die stijl heeft en ik dan wel kan smaken. Misschien ook wat voor jou:
lijkt mij wel interessant, eens zoeken op DVD thanks voor de tip!!
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5324 votes
The Incredible Shrinking Ma... FW 11/07 => 4 Pt (Totaal 76)
http://www.onsecroyaitchic.com/wp-content/uploads/2016/02/homme-petit-retrecit-2.gif
Voorlopertje van Honey, I Shrunk the Kids ?
Na een wat langzamer intro van zo'n 30 min over het hoe, wat en waarom, krijgen we vervolgens een iets actierijker deel over het gevecht om overleven.
De beelden zijn mooi geschoten, enkel de beeld over beeld projectie is niet altijd vlekkeloos, en de begeleidingsmuziek is goed gekozen, vooral op de meer dramatische momentjes.
Grant Williams speelt zijn rol best goed, hij moet zich telkens weer hermotiveren na een hele reeks tegenslagen en de actie met de "huisdiertjes" zijn mooi in scène gezet.
Het geheel loopt vrij vlot en is onderhoudend met een iets minder passend einde.
joolstein
-
- 10837 messages
- 8924 votes
Shock Waves (1977) - FTV– 3 punten – 11 juli 2016 (46 films -152 pnt.)

Review: Gisteren voor dat ik naar bed ging nog deze gekeken. En die was niet verkeerd! Nazi-Zombies, maar dan wel anders. Als rasechte zombiefilm valt hij door de mand want de zombies lopen sneller en zijn ook best slim. De film zit vol met goede ideeën en heeft een heerlijke sfeer.
De blonde koppies komen als kikkers boven water en dat was fantastisch. Helaas was de gore erg tam. Ik zeg hier moet een remake van komen!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
#32 The Haunted Palace (1963) 2,5* - FTV - 4 punten - 11 juli 2016 - Totaal 131+4= 135 punten
GS, dat vind ik nou ook een van de mindere Poe verfilmingen van Corman met Price in de hoofdrol. Deze zullen je wellicht meer bevallen.
The Masque of the Red Death (1964)
Boeikens ja dat einde van de Shrinking Man ik word er soms nog mottig van, ik haat zulke door de strot geramde moraaltjes.
Richard_Voorhees nu is het duidelijk waar de Thunderdome CD's hun inspiratie hebben gehaald voor de artwork van hun covers, kijk maar:
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5324 votes
Wauw... Moest dat plaatje Boeikens? Ik scroll erlangs en krijg opeens de rillingen
Oeps 

Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3815 votes
13. He Never Died 2015 - FTV - 2 punten - 10 juli 2016 (totaal 34 punten)
http://www.billboard.com/files/media/henry-rollins-he-never-died-2015-billboard-embed.jpg
Bingo!!
Lekker filmpje dat met prima dialogen en acteerwerk behoorlijk vermaakt. Humor komt vooral van het ultiem stoïcijnse hoofdpersonage Jack, zijn manier van doen en de plaatsen die hij bezoekt in combinatie met de personages waar hij tegenaan loopt zijn leuk om te volgen. Ook de manier waarop het verhaal gebracht wordt is interessant en de actie en gore geven het geheel nog iets extra. Ik kende Henry Rollins niet voordat ik van deze film hoorde maar deze rol past hem als gegoten lijkt me.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Planet of the Vampires (1965) - FTV - 12 juli 2016 - 4 punten (38 films - 137 punten)
http://66.media.tumblr.com/tumblr_m54fyqItG81qc8b0ao1_r1_500.jpg
Beetje bizar om Mario Bava een sci-fi horror te zien regisseren. Dit is totaal andere koek dan de gotische sfeervolle filmen zoals I Vampiri en Black Sunday. Toegegeven de sets zijn indrukwekkend en heel kleurrijk zowel binnen de ruimteschepen als op de planeet waarop de bemanning landt. In het begin is het nog allemaal vrij mysterieus, mensen die zichzelf niet meer in de hand kunnen houden, mysterieuze verdwijningen en moorden. Maar als snel begint het te slepen, langdradig te worden. De term vampieren is hier dan ook figuurlijk te interpreteren, ze leven dus niet van het bloed van anderen, maar gebruiken het dode lichaam van de aardbewoners. Het deed me denken aan Invisible Invaders waarbij de aliens op dezelfde wijze te werk gingen. Invisible Invaders was zeker op vlak van verhaal en uitwerking van personages een stuk beter dan deze die op deze punten erg vlak bleef.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
GS, dat vind ik nou ook een van de mindere Poe verfilmingen van Corman met Price in de hoofdrol. Deze zullen je wellicht meer bevallen.
The Masque of the Red Death (1964)
Die heb je vorige keer ook al getipt, en toen heb ik ook laten weten dat ik Pit and the Pendulum en House of Usher ook niet hoog heb zitten, namelijk allebei 2,5* 
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#35 Empire of the Ants (1977) 1* - FTV - 3 punten - 12 juli 2016 - Totaal 143+3= 146 punten
http://4.bp.blogspot.com/_kRBTLr-TZ68/S6vljuL8MMI/AAAAAAAANUc/fkkrI9VJJv8/s1600/PDVD_054.BMP
Leuke poging, maar niet meer dan dat. Al vroeg komen de mieren in aanraking met radioactief afval. Het duurt daarna dan ook erg lang voordat de inmiddels grote mieren in beeld komen. Het duurt bijna een half uur voordat de film ietwat op gang begint te komen, maar daarna wordt het eigenlijk nergens leuk of enigszins wat spannend. De mieren zijn slecht in elkaar gezet, zo zie je echte mieren die ontzettend vaak vergroot zijn en het andere moment als de mieren en mensen in een zelfde shot zitten zie je zwak in elkaar geknutselde mieren. Ook wordt dit afgewisseld met nog meer lelijke effecten van de mieren. Het verhaal was op zich best leuk, maar de uitwerking is erg slecht en de film duurt te lang.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Die heb je vorige keer ook al getipt, en toen heb ik ook laten weten dat ik Pit and the Pendulum en House of Usher ook niet hoog heb zitten, namelijk allebei 2,5*
Sorry , ik dacht dat ik die aan joolstein had getipt en niet aan jou. Nu goed misschien toch Masque of Red death dan wel, dat is eigenlijk de beste naar mijn mening.
Jammer van Empire of the Ants, je zou toch denken voor een film uit de jaren 70 dat ze met wat beters op de proppen komen. Ik ga deze dus aan mij voorbij laten gaan.
Misschien moet je volgende keer kiezen voor deze:
Ik had niet het gevoel dat deze spinnen fake waren. Het zijn geen reuzen maar in hordes wel zeer dreigend! Een van mijn favoriete creature features
Ik ga deze mss ook nog eens herbekijken voor de challenge.
Target Earth (1954) - FTV - 12 juli 2016 - 4 punten (39 films - 141 punten)
http://www.fourcolorcomics.com/sc/2075142?height=-1
Zeker gene slechte film al is zowel het sci-fi als horrorgehalte nogal laag. We krijgen een paar keer een robot te zien die met een laser schiet. Een verlaten stad met slechts een handvol mensen die zijn overgebleven, het had een apocalypsgevoel. Hoewel er niet vreselijk veel gebeurt is er wel constant spanning en niet enkel omwille van de invaders. Ondanks de vrij korte speelduur is er toch tijd gestoken in karakterontwikkeling en een goede chemie tussen de 4 protagonisten.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes

Ringu 2 (1999) – FVT – 3 punten – 12 juli 2016
Japanse horrorfilm van Heideo nakata, tweede deel van de ringu reeks, het tweede deel sluit bijna naadloos aan bij het eerste deel sommige puzzelstukkjes uit het eerste deel worden hier verklaard toch blijf je nog met vragen zitten, het verhaal in dit deel zuigt je van in het begin weer mee de film in, geen moment wil je missen, de beklijvende horrorsfeer is in dit deel heel sterk aanwezig toch naar mijn mening niet zo sterk als in het eerste deel, muziek en sound zijn weer top het is dit dat japanse horror zo goed maakt, 3,5* voor mij jammer dat de horrorsfeer iets minder is anders had de film een half sterretje meer verdient
(22films:58punten)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
(22films:58punten)
Volgens mijn berekeningen zit je aan 24 films en 60 punten 
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
morgen auto-theorie examen. Daarna waarschijnlijk weer wat meer tijd om ook eens wat vaker iets op te zetten
!
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Sorry
Geen probleem
Dat heb je ook gedaan
Jawel, je tipte ze al op 28 juni toen ik the raven had gekeken (de versie van Vincent Price) dus dat is al een tijd geleden waardoor je dat vast vergeten bent 
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
morgen auto-theorie examen. Daarna waarschijnlijk weer wat meer tijd om ook eens wat vaker iets op te zetten
!
Of wat meer tijd om in de boeken te kijken als je niet je best doet 
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
ftv 12 juli 2016 4 punten
Matig,maar net aan niet rampzalig.
Kreeg wel heimwee maar de killer bees ramp films van de jaren 80 en 90,
Dat waren gewoon zwermen,en het leek echt ( volgens was dat het ook)
Op een paar komische ( voornamelijk lekker ranzig vermaak) momenten.stelt de film weinig voor.
Was erg verbaasd dat L hendriksen hier aan te treffen.geld gebrek? Of geen rollen meer aangeboden ?
Maat dus,,niet zo best.als je op de humor mikt,( wat de film zeker doet) moet je wel met wat meer aankomen.
Het einde is wel weer heerlijk,over de top en geheel in traditie van veel horror films,,,evil,,never,,dies!
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
FTV 12 juli 2016 4 punten
Na het succes van friday the 13 th wou men blijkbaar mee liften door een zelfde locatie te nemen.
Het is een variant.
Het begin is zo ontzettend jaren 80,.
Ik gebruik als metafoor een leren bank uit de jaren 80,,toen had het wel wat stijl,en paste in de tijdgeest.
Nu is het versleten is uit de tijd, maar je kan je nog steeds goed voorstellen dat hij lekker zit.
Ik denk dat de jaren 80 wel de hoogtij dagen waren voor het genre.
Het was geinig om george constansa uit Seinfield in zijn jonge jaren te zien.
De regisseur Tony Maylam heeft met deze film zijn hoogste MM score te pakken.
Dat zegt wel wat over de rest van zijn Oeuvre.
Niet bepaald de beste regisseur die er rond loopt.
het heeft net als de meisjes op het kamp allemaal weinig om het lijf.Het is pretentieloos.
De gore is best oke.
Dus gewoon over je heen laten komen,en geen hoge verwachtingen hebben,al zal zo goed als niemand die hebben.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
juistnog eens goed nagekeken en het klopt
24films:60punten dus
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Speciaal voor Miszmi!!!
# 36 Tarantula (1955) 3* - FTV - 4 punten - 12 juli 2016 - Totaal 146+4= 150 punten
http://aytiws.com/wp-content/uploads/2012/02/tarantula_2.jpg
Na vandaag een film over mieren te hebben gezien (Empire of the Ants uit 1977), besloten om er gelijk maar ook een film over spinnen tegenaan te gooien. In vergelijking met die eerder genoemde film is deze Tarantula, zelfs 22 jaar ouder, zoveel beter. Leuk hoe al die dieren in het lab groot in beeld werden gebracht, zoals bijvoorbeeld die grote cavia. Tarantula is wat mij betreft met een beter inzicht gemaakt en met meer oog voor detail. Zo was het leuk dat de spin even een paal omver liep en in contact kwam met een elektriciteitsmast. De spin zag er naar begrippen vrij goed uit en had zijn dreigende momenten waarbij er een close-up van de kop werd gemaakt. Er zit weinig vaart en actievolle momenten in deze film, maar de film is onderhoudend genoeg en weet dus ook te vermaken.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
[REC]³: Génesis (2012) - FTV - 2 punten - 12 juli 2016
De makers deden de juiste keuze door de franchise een andere weg te laten inslaan. Franchises als Evil Dead of Dead Snow zijn voorbeelden waar een beetje humor bij de horror best wel werkt. Helaas slaagt Rec 3 daar niet altijd in. De spanning is weg, dus is die humor wel belangrijk als je nog iets wil bieden. En die humor is niet snedig genoeg. Jammer, want soms zijn de grappen wel goed gevonden, maar blijf je dan weer een tijd op je honger zitten. Wel atypisch Hollywood, en tegelijkertijd veel te braaf.
joolstein
-
- 10837 messages
- 8924 votes
Reazione a Catena - A Bay of Blood (1971) - FTV– 3 punten – 12 juli 2016 (46 films -155 pnt.)
http://www.mauronline.it/articoli/803270621/8032706214964.jpg
Review: Volgens vele de de moeder der slashers en nu ik de film voor het eerst bekeken heb denk ik dat daar wel een kern van waarheid in zit. In ieder geval weet ik nu wel waar Friday the 13th (1980) de mosterd vandaan heb gehaald. Verder aan deze film weinig op te merken. Legio kills, prima sfeer, leuke plotwendingen en een goed einde. Misschien af en toe net iets te chaotisch maar soit.
Miszmi Nu je de hele serie Friday the 13th heb gekeken moet je eigenlijk deze ook kijken!
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5324 votes
The 4th Floor (1999) FW 12/07 => 3 Pt (Totaal 79)
Wederom een film waar ik veel vraagtekens zet rond het woord "horror" ?
Deze psycho thriller heeft inhoudelijk weinig om handen maar loopt alsnog redelijk vlot. De sfeer wordt goed opgezet en er is aanvankelijk ook wat spanningopbouw echter blijft die verder wat hangen aangezien het verhaal thematisch niet veel variatie biedt. Zelf ben ik verbaasd dat zovelen het einde niet zagen aankomen want spijtig genoeg zat ik hier al direct goed, wat natuurlijk de spanning voor mij er gedeeltelijk onderuit hielp.
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
Jesse James Meets Frankenstein's Daughter (1966) - FTV - 4 punten - 12 juli 2016 (21 films, 86 punten)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d8/Jessejamesfrankenstein.jpg/220px-Jessejamesfrankenstein.jpg
William Beaudine moet echt gehamerd hebben op de accenten, want Duits, Spaans en hillbilly Engels: het komt allemaal voorbij in deze film. 
Het 'monster' komt helaas plas in het laatste stuk van de film voor, daar waar we bij 'Dracula versus Billy the Kid' veel langer konden genieten van de aanwezigheid van 'het kwaad'. Al is in deze film, zoals bij de meeste Frankenstein verfilmingen, de gestoorde professor (in dit geval Frankenstein's (klein)dochter), echt kwaadaardig en is het monster meer een creatie/slaaf.
Natuurlijk wederom overduidelijk een B-film met niet al te geweldig acteer werk, maar wie het allemaal niet al te serieus kan nemen beleeft hier nog best plezier aan.
Zoveel mengelingen tussen horror en western bestaan er volgens mij ook niet, dus wat dat betreft ook nog best een uniek filmpje.