• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.350 actors
  • 9.374.492 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Attack of the Crab Monsters (1957) - FTV - 12 juli 2016 - 4 punten (40 films - 145 punten)

http://madmovieman.com/wp-content/uploads/2016/01/Attack-Of-The-Crab-Monsters.jpg

Ondanks het standaard saaie verhaaltje en dito karakters heeft deze film ook wel zijn goede punten en verveelt hij nooit al zal dat ook wel dankzij de korte speelduur van iets meer dan een uur zijn. Ik vond de krabben (of was het slechts 1 krab?) er wel goed uitzien, de effecten wel ok (ik heb al slechter gezien). Zelfs enkele vrij grafische scènes was wel leuk. Het einde was nogal cliché en voorspelbaar. Het gegeven dat de overleden slachtoffers konden communiceren via de krabben vond ik nogal vergezocht en niet echt passend. Mooie onderwaterscènes ook wel.

john mcclane 2, hoe je het puntensysteem toepast weet ik niet, maar het klopt voor geen meter. Ofwel lees je even na hoe het moet, ofwel laat je het aan mij over, bedankt.

joolstein bedankt voor deze tip. Mij werd steeds gezegd dat Black Christmas de eerste slasher was en had hem al op de reservelijst gezet (maar gezien mijn tempo gaat die lijst er wellicht ook aan geloven haha). Maar die Bay of Blood gaat er nu ook op thx

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Gang_Star, je leek me best wel aardig. Met nadruk op leek....

joolstein, ik zal eens kijken of het wat voor mij is !

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Vampyr - Des Traum der Allan Grey (1932) - FTV - 5 punten - 13 juli 2016

https://rarehorror.files.wordpress.com/2014/02/vampyrf.jpg

Review: Viel me best mee. De dialogen vallen op één hand te tellen en dat is eigenlijk maar goed ook. Het miserabele acteerwerk krijgt zodoende in ieder geval minder kans om zich opvallend te manifesteren. Het is vooral het visuele aspect wat de aandacht opeist, en hoewel dat nergens écht indrukwekkend werd, is de film sfeervol genoeg om te volledige speelduur (die gelukkig lekker kort was) te blijven boeien. En aangezien ik dit soort oudjes doorgaans niet al te makkelijk verteer is dat zeker wat waard.

Maar uiteindelijk beoordeel ik een film natuurlijk toch op wat hij me emotioneel doet, en met dat in ogenschouw nemend kom ik dan gewoon niet hoger dan 2,5* uit (wat voor mij overigens een krappe voldoende is). Vond het wel boeiend, bij momenten fraaie sfeerplaatjes en al bij al láng niet zo hilarisch slecht als een Nosferatu. Eentje uit de categorie 'leuk om eens gezien te hebben'. Maar meer ook niet. 2,5*.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Boeikens wrote:

The 4th Floor (1999) FW 12/07 => 3 Pt (Totaal 79)

Wederom een film waar ik veel vraagtekens zet rond het woord "horror" ?

Deze psycho thriller heeft inhoudelijk weinig om handen maar loopt alsnog redelijk vlot. De sfeer wordt goed opgezet en er is aanvankelijk ook wat spanningopbouw echter blijft die verder wat hangen aangezien het verhaal thematisch niet veel variatie biedt. Zelf ben ik verbaasd dat zovelen het einde niet zagen aankomen want spijtig genoeg zat ik hier al direct goed, wat natuurlijk de spanning voor mij er gedeeltelijk onderuit hielp.

. Heb deze film een maand terug op Netflix ook gezien en is voor mij ook geen horror eerder een sterke thriller, film is trouwens niet slecht je blijft kijken tot het mysterie is opgelost

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Miszmi wrote:

Gang_Star, je leek me best wel aardig. Met nadruk op leek....

Dat ben ik ook hoor

Ik zal nog eens proberen je van je spinnenfobie af te helpen. Nadat je de laatste films hebt gekeken van de Friday the 13th reeks (na mijn tip) en na het zien van Frankenstein na het lezen van mijn recensie, was dit een ultieme kans om je mij weer te laten volgen en zodoende van je angst af te kunnen komen

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

#37 Swamp Thing (1982) 3* - FTV - 3 punten - 12 juli 2016 - Totaal 150+3= 153 punten

http://static.rogerebert.com/uploads/movie/movie_poster/swamp-thing-1982/large_MQG0XuWjfdsPm9upD5aZ0atMAx.jpg

Toch aangenaam verrast. Ik had een beetje rekening gehouden met een film als Creature from the Black Lagoon. Dat was Swamp Thing juist totaal niet en heb mij dan ook prima vermaakt hiermee. De film heeft een goede setting en de scenes in het moeras stralen dan ook een goede sfeer uit. Het verhaal komt ietwat traag op gang, maar na het ongeluk in het lab komt de film goed op gang. Het tempo vond ik daarna vrij hoog en de film kent onder andere de nodige explosies, kogels en een dosis spanning. Ook de special effects hebben mij niet teleurgesteld.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

(afbeelding)

Dementia (1955) - FTV - 4 Punten - (12-07-2016)

Interessant! Een expressionistisch, surreëel, Noir-achtig horrorfilmpje die, mede dankzij de compacte speelduur, erg goed erin slaagt om een nachtmerrie-achtige ervaring te bieden. Kan me weinig films, op Chien de Andalou na, bedenken die er tussen de jaren '20-'60 in slaagde om dit zo goed te doen. Dementia had ook best in kleur had kunnen werken. Beginscène waar de vrouw op bed zit en je op de achtergrond het licht ziet flikkeren van het neon 'HOTEL' bord buiten haar raam had er bijvoorbeeld prachtig uitgezien met warm rood licht. Voice-over is inderdaad iet wat lullig en voelt exploitation-ish aan, maar bracht me tegelijkertijd wel in de juiste (open-minded) stemming. Aanrader!

(afbeelding)

Revolt of the Zombies (1936) - FTV - 5 Punten - (12-07-2016)

Hoofdstuk Halperin kan officieel achter me gelaten worden. Moet alleen nog Buried Alive (1939) zien, maar kan de motivatie er voorlopig niet voor opbrengen. Na Torture Ship (1939) is deze Revolt of the Zombies weer een enorm snoozefest. White Zombie lijkt dan toch écht een toevalstreffer (al is die ook verre van geniaal). Halperin slaagt er maar niet in om de horrorelementen (voor zover die er überhaupt zijn) een goede plek te geven tussen al die suffe dialogen. Een struggle om doorheen te komen... alweer!

(afbeelding)

The Corpse Grinders (1972) - FTV - 3 Punten - (12-06-2016)

Mankeert inderdaad wel veel aan, maar wat Mikels tegenwoordig maakt is nog véél slechter. Is te zien op het Kings of Horror kanaal op Youtube. Hebben een leuk aanbod aan über goedkope Z-films, waar dit dan ook onder valt. Uitgangspunt is eigenlijk al een alarmbel voor degene die zich niet weten te redden met dit soort (met een reden) vergeten cult filmpjes. Meestal blijft de sensatie uit tot het einde en moet je daarvoor door een shitload aan slecht acteerwerk en crappy materiaal werken. Toch is dat hier wel goed te doen door de zeer bonte verzameling aan personages. Aantal half-geslaagde aanvallen met echte katten, maar verder niet heel spectaculair. Einde maakt dan nog wel wat goed met een toffe set + gory props (deed wat denken aan Blood Feast, waar dit soort no-budget filmmakers maar al te graag naar opkeken), maar kan me ook goed vinden in de commentaren alhier.

(afbeelding)

Yiu Sau Dou Si (1992) - FTV - 3 Punten - (12-07-2016)

Had er wel eens van gehoord (de naam), maar dat moet dan de anime geweest zijn. Dankzij de horror challenge hier terecht gekomen en érg blij mee. Right up my alley dit soort werkjes ? Krankzinnig hoog tempo en een gestoorde mix van demonen, tentakels, rokerige blauw/rood/groen gekleurde sets en een futuristische drugs. Waarschijnlijk iets te cheesy voor 't ''bredere'' (erg relatief hier) publiek, maar dit soort over the top 90's HK werk kan mij niet goedkoop en weird genoeg zijn

(afbeelding)

Last Breath (2010) - FTV - 2 Punten - (11-07-2016)

Drek. Ty Jones spiekt bij z'n ''genregenoten'', maar leert er niet van. Een torture film die worstelt met zijn intenties, dat is wel knap. Opzet is een simpel, maar de hoeveelheid sidesteps die Jones neemt, zijn een doorn in 't oog. Ziet er verder ook absoluut niet uit. De paar momenten dat het niet oogt als een afstudeerproject, zijn dan ook gelukstreffers. Last Breath is in geen enkel opzicht een verloren filmpje, noch is Ty Jones een gestrand talent.

(afbeelding)

Friday the 13th Part III (1982) - RW - 2 Punten (11-07-2016)

Dit is zoals ik ze wil zien. Cheesy, gruwelijke bodycount en.... Shelly is nog steeds een rare jongensnaam. Wel een erg leuk personage, staat toch voor alles wat Friday the 13th is. Samen met de über gimmicky 3D effecten en het ten tonelen verschijnen van de Jason zoals iedereen hem kent... is dit toch wel dé film die de toon weet te zetten voor de delen die nog zouden volgen. Herziening die alles weer nét dat beetje beter maakt. Dat is wel de magie van deze reeks. Steve Miner is ook één van de weinige F13 regisseurs die daarna nog leuke horrorfilms heeft afgeleverd, al zijn de meningen daar over verdeeld

53 films gezien en daarmee 171 punten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Volgens mij doet jeroentjuhhhhh dit gewoon met opzet. Anderen even de hoop geven dat ze kunnen terugkomen en dan boem

Gang_Star die lijkt mij door een of andere horrormug gebeten. Durf je met dit aantal films en punten nog steeds zeggen dat je niet fanatiek bent? Of is de drang voor het podium zo groot? En ik vrees dat je je kans hebt verkeken bij Miszmi nu

Hoewel ze is zo een lieve en vergevensgezinde mama You are again a lucky

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Fanatiek wil ik het niet noemen, kijk niet meer films dan dat ik normaal tijdens een werkweek doe. Dat podium boeit mij niet hoor, en dat zou toch niet eens lukken met een aantal mensen hier die de mazzel hebben films te kunnen kijken tijdens het werk. En natuurlijk een schoolganger die teveel vrije tijd (lees wekenlang vakantie) heeft . Als ik ergens aan begin, dan ben ik ook het type dat ik het afmaak. Ik blijf deze periode horror kijken, en hoop dat ik tijdens mijn vakantieperiode dit kan blijven doen. Ik denk dat met we met een groep vast nog wel wat actie zullen opzetten namelijk, maar zelf zal ik deze periode vanwege de challenge dat niet opzetten. Maar na deze challenge houd het voor mij voorlopig even op met horror, tenminste dat zal ik de komende maanden zeker niet vaak kijken.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

alexspyforever wrote:

Volgens mij doet jeroentjuhhhhh dit gewoon met opzet. Anderen even de hoop geven dat ze kunnen terugkomen en dan boem

En dan ben ik nog een rewatch vergeten te vermelden Dubbel boem!

Maar het tempo is wel een stuk minder geworden. Laatste tijd erg veel weggeweest en verslaafd aan Overwatch Dus het is meer games dan films momenteel.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

The Funhouse (1981)-FTV- 3 Punten -12 Juli
http://horrornews.net/wp-content/uploads/2011/08/FunhouseBD1.jpg

Een heerlijke horrorfilm! De film begint goed met veel verwijzingen naar het horrorgenre in het algemeen en enkele films. Zo zie je de typische waarzegster zoals ook in The Wolf Man (1941) , de doemspreker(/ster) en veel mooie posters.
De setting op de kermis is erg kleurrijk met de vele lichtjes ,attracties en andere details. Zoals het hoort, krijg je ook het gevoel op de kermis aanwezig te zijn. Ook erg fijn dat je elk hoekje van het spookhuis, van privéruimtes tot machinerie te zien krijgt.

De moorden zelf zijn best tam, maar worden wel goed uitgewerkt. De film blinkt dan ook uit in het verloop van de moorden en hoe wordt omgegaan met de lijken. (die Richie die in het karretje blijft zitten ) Ook een mooi moment hoe een schrikeffect gebruikt wordt als afleiding.
De regisseur weet ook wat het publiek wilt (of ik in ieder geval) en geeft dat dan ook.
Het monster in de film mag er ook zeker zijn en is mooi gemaakt.

I spit on Your Grave (2010)-FTV- 2 Punten- 11 Juli

(afbeelding)
Een redelijke film. Met de titel verwacht je een heftige wraakfilm ,maar het mondt meer uit in een simpelere slasher naar mijn mening. Het hoofdpersonage wordt verkracht (voelde best schokkend) en daardoor krijg je toch echt een hekel aan de daders zelf.
Na dit overleeft te hebben, besluit ze wraak te nemen door de daders te gaan martelen en uiteindelijk te vermoorden. Helaas gaat dit toch iets te makkelijk af naar mijn mening en is het gehele verhaal meer een excuus om oppervlakkige martelpraktijken te laten zien. Een echt indrukwekkend einde voelde ik ook niet. Meer een: 'ok.. ze zijn vermoord en wat nu?' . De film spookt ook niet meer in mijn hoofd daardoor.
Het acteerwerk zelf mocht er zeker wezen en de gore ook.

Totaal: 44 Punten+ 5 Punten= 49 Punten.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

6. The Masque of the Red Death (1964) - FTV - 13 juli - 4 punten (6 films - 24 punten)

"Sic transit gloria mundi"

De Satanistische Prins Prospero nodigt een grote groep edelen uit op zijn kasteel. Als in de dorpen rondom het kasteel de rode dood uitbreekt is iedereen aan zijn genade overgeleverd...

De eerste keer dat Roger Corman in Engeland een film opneemt, er spelen dan ookveel Britse acteurs in de film. Jane Asher (destijds het vriendinnetje van Paul McCartney) speelde een prima rol, daarnaast vond ik ook Patrick Magee het goed doen. En uiteraard speelde Vincent Price zijn rol ook weer goed.

Een keer geen 19e-eeuws decoor maar het middeleeuwse Italië. De grote sets die voor de film zijn gebouwd zagen er indrukwekkend uit, al was het interieur niet helemaal Historisch correct naar mijn idee. Had eigenlijk verwacht dat het iets donkerder en sfeervoller zou zijn, met spinnenwebben en dergelijke. Maar de grote ruimte waar de acteurs zich in bewegen blijft indrukwekkend.

Het verhaal van Poe waar de film op is gebaseerd is erg kort en ik vind dat Corman er een geslaagd verhaal omheen heeft weten te bedenken met verwijzingen naar enkele andere verhalen van Poe. Moest ook een aantal keer denken aan Det Sjunde Inseglet van Bergman.

De film is opgenomen in mooi widescreen-formaat en de kleuren komen goed over. Het begin is sfeervol en verder is het gemaskerde bal ook erg sterk opgenomen.

Alles bij elkaar weer een erg vermakelijke Poe verfilming van Roger Corman. Al vind ik dat hij films heeft gemaakt die meer sfeer hadden, qua plot en sets is dit wel een van de betere. Een must-see voor liefhebbers van klassieke horror.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5324 votes

(quote)

Volgens mijn berekeningen zou je op 46 punten moeten staan. Bij je laatste registratie stond je op 41 en dat was correct. Maar dan zie ik ineens 44 staan in de tussenstand. Boeikens heb jij EW een film aangerekend die bij iemand anders moest?

Hola pola, zo overtuig van mijn fout?

Volgens mij klopt het hoor:

Tussen zijn post op 5 juli en 9 juli heeft hij zomaar 3 punten laten vallen. Wilde waarschijnlijk niet te veel concurreren met de rest

Boeikens

• 4467 messages
  • 5324 votes

(afbeelding)

5 juli : The Bird with the Crystal Plumage (1970)-FTV-3 Punten-Totaal: 37 Punten

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Gang_Star wrote:

(quote)

Dat ben ik ook hoor

Ik zal nog eens proberen je van je spinnenfobie af te helpen. Nadat je de laatste films hebt gekeken van de Friday the 13th reeks (na mijn tip) en na het zien van Frankenstein na het lezen van mijn recensie, was dit een ultieme kans om je mij weer te laten volgen en zodoende van je angst af te kunnen komen

Hahaha, Friday the 13th had ik niet via jou tot hoever ik weet. Toen ik van deze challenge wist, wist ik gelijk dat ik dat sowieso wilde pakken. Voor Frankenstein gaan wel alle credits naar jou, evenals The Bride of Frankenstein welke ik nog moet zien.

Ik heb echter al veel gedaan om van mijn fobie af te komen. Zelfs door het gangetje bij toentertijd Ecodrome vol met levende en dode spinnen (achter glas). Het enige gevolg was een paniekaanval .

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Indestructible Man (1956) - FTV - 13 juli 2016 - 4 punten (41 films - 149 punten)

https://i.ytimg.com/vi/FCZhk4SS5W4/hqdefault.jpg

Een typische revengefilm met "Wolfman" Lon Chaney jr. in de hoofdrol. De rol van sterke man past hem wel, maar helaas heeft de film nauwelijks iets te bieden. Zelfs de scène waarin hij op Frankenstein-achtige wijze weer tot leven wordt gewekt is op een flauwe manier gebracht. Op het einde na ook geen noemenswaardige leuke effecten. Zelfs voor de korte speelduur langdradig.

Ik had wel een vermoeden dat de film niet veel soeps ging zijn, al had ik ergens toch gehoopt dat Chaney het niveau wat kon opkrikken, niet dus.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Miszmi wrote:

Hahaha, Friday the 13th had ik niet via jou tot hoever ik weet. Toen ik van deze challenge wist, wist ik gelijk dat ik dat sowieso wilde pakken.

Klopt, maar je liet een bericht achter met nog één film te gaan waarna ik de overgebleven films heb vermeld. Meer dan die ene, dus toch een vorm van tippen

Ik heb echter al veel gedaan om van mijn fobie af te komen. Zelfs door het gangetje bij toentertijd Ecodrome vol met levende en dode spinnen (achter glas). Het enige gevolg was een paniekaanval .

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Gang_Star, als je denkt dat ik je daar dankbaar voor ben, moet je mijn recensie over Jason X eens lezen . Ik had beter kunnen blijven denken dat het slechts 9 delen betrof hahahaha. Maar vooruit, de eer van Jason X gaat ook naar jou . Ik weet bijna niet wat ik zonder jou moet hier!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

The Leech Woman (1960) - FTV - 13 juli 2016 - 4 punten (42 films - 153 punten)

https://40.media.tumblr.com/6dd4d127f0f9f5ef1786ef6a379a5053/tumblr_na41m1cHRe1t1p1mso1_1280.jpg

Dit vond ik een aangename verrassing. Bij het lezen van de plotomschrijving had ik al snel de link gelegd met The Wasp Woman. Er komen inderdaad elementen van deze film in terug,maar deze is zeker wel een stuk brutaler. Niet dat we hier erg grafische scènes krijgen, maar de manier waarop hoofdpersonage June van labiele vrouw verandert in een niets ontziende moordlustige vrouw om haar schoonheid te kunnen bewaren, is toch wel schokkend. Er zit ook wel een soort Dr. Jekyll and Mr. Hyde thema in. En nog een andere film waarmee ik deze zou kunnen vergelijken is 'I Vampiri'. Een gedeelte van de film speelt zich ook in de jungle van Afrika af, hetgeen ook mooie plaatjes oplevert.

joolstein

• 10837 messages
  • 8924 votes

Scream and Scream Again (1970) ) - FTV– 3 punten – 13 juli 2016 (47 films -158 pnt.)

(afbeelding)

Review: Vreemde mengeling van een spionagefilm met SF/Horror -elementen. Op de poster en bij de aankondiging van de film staan de drie bekende acteurs Vincent Price, Christopher Lee en Peter Cushing groots aangekondigd, helaas speelt geen van alle een grote rol. Ik vind verder dat de film nogal gemakzuchtig is Er is een achtervolging van ± 15-20 minuten en een zeer simpel einde. Nee, afgezien dat de genoemde acteurs prima spelen, overtuigd de film te weinig. Leuk om een keer gezien te hebben maar er komt zeker geen tweede keer.

Scream and Scream Again (1970)

joolstein

• 10837 messages
  • 8924 votes

All Girls Weekend (2016) - FTV– 2 punten – 13 juli 2016 (48 films -160 pnt.)

http://putlocker9.com/wp-content/uploads/imdbcache/tt4247682.jpg

Review: Bah, wat een lange zit was dit, bij dit absolute gedrocht! Direct vanaf het begin gaat het al mis. Vier actrices zijn in een kamer en de vijfde is te laat. Dit wordt zo slecht geacteerd dat het gewoon pijn doet. Tot overmaat van ramp hangen er posters aan de muur van films, waaronder deze film. Ik heb de regisseur op gezocht en het bleek dat de rest van de filmposters ook van haar was. Had dit maar eerder gedaan want haar andere films krijgen ook alle geen goede ratings hierop Moviemeter (zeg niet altijd alles over de films). Toch was het eigenlijk een teken om direct te stoppen maar niet gedaan! De gore is summiere en van weinig originaliteit. Wat rest zijn vier mutsen die totaal niet kunnen acteren in een bos.

Deze staat nog niet op de site, daarom hier alvast vermelden dat deze film van mij een halve ster krijgt voor de mooie poster! All Girls Weekend (2016) - IMDb

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

#8 - Return of the Killer Tomatoes! (1988) - FTV - 3 punten (punten totaal: 21) - 13 juli 2016

http://vulturehound.co.uk/wp-content/uploads/2016/06/return-of-the-killer-tomatoes-53615c01d3664-1.jpg

Deze ga ik kort houden, erg kort! Deze film vond ik gewoon geen reet aan. Heb nooit het eerste deel bekeken maar, dat ga ik nu ook niet meer doen. Heb me kort en klein geërgerd aan het feit dat deze film nergens op slaat, hij word ook niet boeiend en blijft de gehele film gewoonweg saai. Nee, ik kan hier niet lovend om zijn, het blijft gewoon saai en de personages slaan ook op geen enkel moment aan. Nee, deze is niet mijn favoriet en, ondanks dat sommigen hem wel leuk vinden, kon ik hem totaal niet waarderen.

Ik maak nooit een recensie / mening als ik een film tijdig uitgezet heb, heb ik ook niet met deze maar ik kan wel zeggen en toegeven dat meerdere delen gewoon doorgespoeld zijn, die waren gewoonweg saai. Nee, kan er niks positiefs op vinden.

Mijn IMDb lijst: IMDb: Horror Challenge MM - Kondoro - a list by Kondoro0614

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

The Darkness (2016) - FTW - 2 punten (totaal 13, geloof ik)

Beetje saai maar toch wel vermakelijk.

Het begin in de Grand Canyon is veelbelovend, mooi landschap, maar al snel vervalt de film in tal van horror clichés zoals openslaande deuren danwel niet open te krijgen deuren, vreemde geluiden, een knaapje dat vatbaar is voor het paranormale, vieze handafdrukjes en een Spaanstalige medium. Gaap!

Toch heb ik me best vermaakt met dit 13 in een dozijn demonen filmpje.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Miszmi wrote:
Gang_Star, als je denkt dat ik je daar dankbaar voor ben

Dat hoeft niet hoor.
, moet je mijn recensie over Jason X eens lezen . Ik had beter kunnen blijven denken dat het slechts 9 delen betrof hahahaha.

Ik vond die zelf anders vrij vermakelijk, alleen al dat moment dat dat bevroren gezicht door Jason kapot wordt geslagen verdient een hogere score dan 0,5*
Maar vooruit, de eer van Jason X gaat ook naar jou .

Dat is me daar niet om te doen hoor, zoals gezegd hoopte ik dat je Tarantula ook zou volgen
Ik weet bijna niet wat ik zonder jou moet hier!
ehmmm

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Gang_Star wrote:
(quote)

Dat hoeft niet hoor.
(quote)

Ik vond die zelf anders vrij vermakelijk, alleen al dat moment dat dat bevroren gezicht door Jason kapot wordt geslagen verdient een hogere score dan 0,5*
(quote)

Dat is me daar niet om te doen hoor, zoals gezegd hoopte ik dat je Tarantula ook zou volgen
(quote)
ehmmm

Je mag mijn reacties over het algemeen met een sarcastisch randje lezen hoor .

Ik vond de film echt vreselijk, maar zoals ik ook in mijn review aangaf: het heeft denk ik ook (deels) te maken met het feit dat ik helemaal niks met sci-fi heb. Jouw genoemde spoiler is inderdaad het hoogtepunt, maar daarmee is voor mij ook wel vrijwel alles gezegd.

Films waar spinnen in voorkomen of iets dat er heel veel op lijkt, sla ik bij voorbaat over. Heb de scène in Dr. Jekyll and Mr. Hyde ook doorgespoeld.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

https://i.ytimg.com/vi/Dc-Mbi6Z4mc/hqdefault.jpg

Bad Milo! (2013)

ftv 13 juli 2016

Het is dat je de inhoud kent,want de opening titel en bij horende epische bombastische muziek verwacht je een epische film.

Alles behalve dat.Waarschijnlijk moet je gewoon heel erg knetter stoned zijn om het zo te ervaren.

Het was had ik me voor genomen uber melige hylarische horror shit.

En verknipte achterlijke horror flicks kunnen goed uit pakken.

Maar de film mikt over duidelijk op de glimlach,en dat was het niet.

Het gaat natuurlijk nergens over.

Wat ik wel een beetje grappig vond was dat ze Milo een mythologische verklaring wilde geven.

Het was gewoon shit.

Als ik de een Mr hankey afl van south park nog eens zie langs komen op tv kan ik die best af kijken .

Deze film laat ik een een tweede keer aan me voorbij gaan.

ook zonde van de comedy talenten ruimschoots aanwezig waren uit diverse betere comedy serie's .

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

The Invitation (2015) FTV 13/07/2016 - totaal 12 punten

De film komt te traag op gang, ik begrijp dat de film een spanningsboog wil opbouwen en dat doet hij ook wel, als kijker ben je immers benieuwd naar wat er aan de hand is, maar de climax komt wat flauw over. Hier had meer kunnen inzitten. Het laatste eindshot is wel de moeite!

2,5 punten

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Wait Until Dark (1967) - FTV - 4 punten - 13 juli 2016 (18 films, 64 punten)

(afbeelding)

IMDB zegt dat dit horror is. Ik zeg van niet, maar de punten pak ik alsnog graag. Aardige geacteerde thriller met een erg sterke ontknoping, maar voodat het zover is, is het een wat saaie film. Het is overduidelijk een toneelverfilming, waarin praktisch de hele film in hetzelfde appartement plaatsvindt. Het verhaal: een paar criminelen hebben een veel te gecompliceerd, omslachtig plan om een blinde vrouw een pop met heroine te ontfutselen. Na legio onlogische beslissingen van zo ongeveer iedereen in het script lukt ze dat niet. Niet zo bijzonder, met wel een spannend laatste half uur of zo. Zo nog maar een filmpje erin gooien, met iets meer horror. 3.0*

joolstein

• 10837 messages
  • 8924 votes

Frankenstein (1931) - RW– 4 punten – 13 juli 2016 (49 films -164 pnt.)

(afbeelding)

Review: Heel lang geleden (pakweg 20 jaar) had ik deze film al eens bekeken en nu wederom een review. De film is en blijf gewoon een van de beste klassiekers. Al viel me wel het mindere acteerwerk op van de andere acteurs! Verder is denk ik zo`n beetje alles wel over deze film gezegd. Die scènes met het meisje bij het water en de brandende molen blijven gewoonweg supergoed! Naar zoveel jaar nog steeds fijn om hem te herzien.

Frankenstein (1931)

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

The Hunchback of the Notre Dame (1923) - FTV - 5 punten - 13 juli 2016 (22 films, 91 punten)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/6a/Hunchback_of_Notre_Dame_(1923_film).jpg

Review: Het zijn naar mijn mening voornamelijk Lon Chaney en Ernest Torrence (Clopin) die schitteren in hun rollen. Torrence lekker expressief zonder over-the-top te gaan en Chaney met zijn lichamelijke uitstraling. Patsy Ruth Miller zet ook geen slechte Esmeralda neer, maar meer dan een gemiddelde performance vind ik niet dat zij levert.

Verder zijn de decors en de castings (al die figuranten) indrukwekkend te noemen, zeker voor een film die al zo oud is. Geen moment valt het op dat dit allemaal in de V.S. geschoten is en je waant je als kijker echt in Parijs in die tijd.

Bij mijn eerste silent film moest ik wennen aan de continue soundtrack, maar bij deze film vind ik het eerder meeslepend. Daarnaast is het wel slim gedaan om bij de grote samenkomsten van mensen echt het rumoer van mensen te laten horen in plaats van muziek. Zo ben je even in de waan alsof er geluid bij zit.

Het dramatische verhaal is meeslepend van begin tot eind. Met recht mag deze film een klassieker genoemd worden.

4*

Even een vraagje aan de organisatoren: mag ik deze film meetellen? Hij staat namelijk op de website als Drama/Horror, maar op IMDB als Drama/Romance.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.