- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Crimson Peak (2015) - RW - 1 punt - 10 juli 2016 (tussenstand totaal: 6 films, 10 punten)
Ghost stories zijn vooral vanwege James Wan de laatste jaren weer razend populair. Waar die vaak gepaard gaan met een hoop schrikeffecten en een duistere, serieuze ondertoon brengt Del Toro met Crimson Peak een ode aan een subgenre dat je helaas niet te vaak meer ziet: gothische, warme horror die het voor een groot deel van sfeer moet hebben.
Een krakend krot van een landhuis dat is gevestigd op bloedrode, besneeuwde klei; Crimson Peak draait een en al om die sfeer. Eng is de film zeker niet en de rustig voortschuivende geesten zijn er niet om je te laten schrikken, maar vooral om te bewonderen. Want wat ziet het er allemaal prachtig uit, valt me bij herziening op blu-ray opnieuw op.
Bovendien is het geluid schitterend. Aanzwellende strijkers in drama's zijn vaak een waarschuwing dat er een scène aan zit te komen die het op het glazuur van je tanden gemunt heeft, maar hier raken ze precies de juiste snaar (sorry) in combinatie met de visuele pracht en het lage tempo van het verhaal. Sowieso klinkt de blu-ray geweldig, met al dat gekraak en gewaai door je surround set.
De cast mag er ook absoluut zijn, met drie van de beste acteurs van het moment in de hoofdrollen (wat lijkt Jessica Chastain hier trouwens veel op Eva Green). Wel kleuren ze allemaal erg netjes binnen de lijnen, waardoor geen acteerprestatie er echt uitspringt. Geen probleem, want deze film vraagt ook om subtiel, niet te opvallend acteerwerk.
Toch zak ik van een 8 naar een 7, want na de eerste kijkbeurt heeft Crimson Peak zijn geheimen wel prijsgegeven. Dat, samen met het lage tempo, zorgt ervoor dat het hier en daar soms wat saai werd. Een klein smetje op een verder erg mooie, klassieke film.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
U96, ik liep een beetje achter met de puntentelling van 'mijn groepje', ik blijk echter niet de enige te zijn
. Je staat op 45 punten in plaats van 43
ok thanks, ja er moet iemand zijn die er zijn hoofd bij houd he 
joolstein
-
- 10837 messages
- 8924 votes
Pit and the Pendulum (1961) – FTV– 4 punten – 10 juli 2016 (39 films -128 pnt.)

Review: Alhoewel deze iets minder is als de vorige film die ik zag met Vincent Price: House of Usher (1960). Is het toch een zeer mooie en spannende film. Vooral de eindscene waarnaar de titel verwijst is bloedstollend en knap gedaan. Nadeel van deze film was dat de andere acteurs toch betrekkelijk van een minder kaliber waren. Leuk was het feit dat er werd geexperimenteerd met verschillende belichting. Hierdoor creëerde ze dan flashbacks van het verleden.
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
Jaren '60 is volgens mij 3 punten joolstein. Volgens mij ben jij niet de enige die dezefout heeft gemaakt.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Jaren '60 is volgens mij 3 punten joolstein. Volgens mij ben jij niet de enige die dezefout heeft gemaakt.
Dat is inderdaad 3 punten, maar een film een eerste keer kijken levert ook een punt op. De vier klopt dus. Heb je zelf dan wel rekening gehouden met een extra punt voor elke film die je voor het eerst kijkt?
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Dat is inderdaad 3 punten, maar een film een eerste keer kijken levert ook een punt op. De vier klopt dus. Heb je zelf dan wel rekening gehouden met een extra punt voor elke film die je voor het eerst kijkt?
Correct. Hij heeft die extra punt vanmiddag inderdaad zelf ook niet meegerekend.
Richard_Voorhees, jouw tussenstand is dus 75 in plaats van 74.
"* Films vanaf het jaar 1940 tot en met 1969: 3 punten"
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
Ah, thanks. Dan heb ik zelf inderdaad de fout gemaakt.
joolstein
-
- 10837 messages
- 8924 votes
Cry of the Banshee (1970) FTV– 3 punten – 10 juli 2016 (40 films -131 pnt.)

Review: Leuk om gezien te hebben maar toch wel een betrekkelijk minder goede Edgar Allen Poe film met Vincent Price in de hoofdrol. Vooral de heksenkring werkt erg op de lachspieren. Wat is dat slecht! Er zaten er genoeg stukjes in waardoor het best spannend werd. Toch genoten ondanks het ietsjes minder was.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Queen of Blood (1966) - FTV - 10 juli 2016 - 4 punten (34 films - 122 punten)
https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2013/04/florence-marly-queen-of-blood.jpg
De film had wel een aantal goede momenten, maar over het algemeen toch niet echt gekregen wat je van een film met zo een titel zou verwachten. Het probleem is dat het allemaal wat traag op gang komt en ook te weinig karakterontwikkeling is om echt een band te krijgen met de personages. De scènes met de mysterieuze (en toch wel verleidelijke) vrouwelijke alien vond ik dan wel goed. Het is een vrij open einde dat me doet vermoeden dat men misschien wel een vervolgfilm in gedachten had.
joolstein ik ben ook van mening dat Vincent Price zo een acteur is die zelfs een minder goede film kijkbaar kan maken. Als geen ander vind ik dat hij een film kan dragen en die ook naar een hoger niveau kan tillen maakt niet uit of hij de rol van de goede of de slechte speelt. Er zijn maar weinig acteurs/actrices waar ik dat van kan zeggen.
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
The Babadook (2014) – FTV – 2 punten – 28 juni 2016 (6 punten in totaal)
http://cinapse.co/wp-content/uploads/2015/10/babadook-7-e1444370880890.png
Sterke film! Een zo sterk psychologische film is voor mij erg afhankelijk van de overtuigingskracht van de acteurs, iets wat bij Babadook goed heeft gewerkt. Het duurde even voordat het plot echt boeiend werd maar vanaf dat moment grijpt de film je volledig, Het hele idee van het boek en de vormgeving en inhoud hiervan geeft de film nog net dat beetje extra.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes

The Burning Moon (1997) - FTV - 3 Punten - (11-07-2016)
Minder dan z'n debuut.... maar uiteraard een Duits splatter meesterwerkje! Met name het tweede verhaal is geweldig. Niet alleen staat het bol van de simpele acteurs (vele malen erger dan het eerste verhaaltje), maar qua effecten gaat hij hier richting het niveau van Premutos. Dat is duidelijk een film die in het verlengde van deze is gemaakt. Hoe hij een kelder ombouwt tot een ware splatter hel, waar lichaamsdelen te pas en te onpas rondvliegen en hoofden op de meest sadastische manieren aan gort worden geschoten, geslagen en geboord. Ittenbach zelf ditmaal alleen in een rolletje voor de wrap-around story, maar hij zal nog lang bijblijven dankzij die epische oorbel
Zou hij zichzelf nog terug willen zien?!

Lake Eerie (2015) - FTV - 2 Punten - (10-07-2016)
Vond het ook afzichtelijk. Niettemin zijn er op IMDB genoeg positieve reacties te vinden. Ik vraag me dan toch af hoe zoveel mensen hun kop zo diep in hun kont kunnen steken, waardoor ze werkelijk niets van de eigenlijke film meekrijgen. Want dit is echt niveuatje afvoerputje. Acteerwerk is niet gewoon slecht, maar krijgt een extra lading mee door het ontiegelijke ongemakkelijke samenspel. Dat is hier tot een kunst verheven. Waarom dit ook niet in 90 (of liefst 60 a 70) minuutjes kan, snap ik ook niet. En waarom Henriksen hier aan meedoet...? Vragen stapelen zich op!
Niet om aan te gluren! Het type B-film waar het genre zijn slechte reputatie aan te danken heeft. Lui, talentloos en goedkoop.

February (2015) - FTV - 2 Punten - (10-07-2016)
Not bad. Vind het juist wel fijn dat er weinig gebeurt. Semi verlaten school (deed me denken aan Kristy (2014) ) met een dikke geluidsband en opvallend lange spanningsboog. Perkins geeft de kijker meer dan genoeg tijd om de duistere hallen van het gebouw hun werk te laten doen. Toch blijft het daar wel een beetje bij en voelt de film bij vlagen te rommelig en stuurloos om echt te boeien. Vind er wel genoeg potentie inzitten om Perkins te blijven volgen. Voordeel van de twijfel. Ik ben al lang blij weer een redelijk low key filmpje te treffen. Vaak kunnen ze dat geduld maar tot de helft opbrengen.

The Purge: Election Year (2016) - FTV - 2 Punten - (11-07-2016)
Tijd voor een nieuwe regisseur.
Had vooraf niet de verwachting dat dit derde deel veel aan de formule ging veranderen. Na het succesvolle(re) tweede deel is het een veilige keuze om het gewoon weer op te pakken waar het ophield. Dat maakt het vermakelijk voor wie nog zin heeft in meer van hetzelfde, maar des te frustrerender is het voor de kijker die progressie zoekt in zowel het verhaal, als in de manier waarop de regisseur met zijn gouden(!) concept omspringt.
DeMonaco is nou niet bepaalt een spannende cineast. Veel herhaling van trucjes en behoorlijk lazy wanneer het aankomt op het opstarten en afsluiten van de boel. De introductie van dit derde deel (eerste kwartier met name) is pijnlijk. Veredelde B-film met geen enkele intentie om er meer van te maken dan nodig is. Maar eenmaal in het middenstuk is het genieten geblazen. Kleine setpieces die het enorm de moeite waard maken, zoals de Miley Cyrus entree en (nog kleinere) dingen zoals de guillotine
Daar moet je het toch wel van hebben. Je hoopt dan ook dat DeMonaco dat soort momenten tot de hoofdzaak maakt, maar hoe verder we komen hoe meer de aandacht weer verschuift naar dat simpele verhaal en de stijlkeuzes in herhaling beginnen te vallen.
Zo blijft het vermakelijk, maar is de nasmaak wéér dat er nog zo ontzettend veel meer in zit. Tijd voor vers bloed!!
47 films gezien en daarmee 152 punten.
joolstein
-
- 10837 messages
- 8924 votes
The Masque of the Red Death (1964) - FTV– 4 punten – 11 juli 2016 (41 films -135 pnt.)

Review: Wederom een sterke Poe-film van Corman. Vincent Price ditmaal in de rol van de decadente prins Prospero. Een duivelaanbidder. De film heeft een paar fantastische memorabele scene`s. Deze film is wederom een prachtige klassieker met een perfecte sfeer en een zeer vermakelijke verhaal. Dankzij de Horror challenge helemaal Vincent Price ontdekt!
joolstein
-
- 10837 messages
- 8924 votes
Sei Donne per l'Assassino (1964) FTV– 4 punten – 11 juli 2016 (42 films -139 pnt.)

Review: Vrij simpel thriller verhaaltje, maar zeer prachtig filmisch uitgevoerd. Hele mooie beelden, waar de kleuren rood en paars de boventoon voeren. Daarnaast is ook de in beeld gebrachte modewereld een zeer fraai decor. De killer, en dan vooral het niet zien van zijn gezicht, was goed gevonden. Helaas was voor mij de voorspelbaarheid het grote probleem. Trouwens voor die tijd waren het misschien mooie vrouwen maar ik vond alleen Eva Bartok er nog redelijk uit zien (al acteerde die erg slecht) de rest van de vrouwen leken nu niet echt op modellen?
U96
-
- 731 messages
- 762 votes

Poltergeist (2015) – FVT – 2 punten – 10 juli 2016
Horrorfilm van Gil Kenan, van begin tot einde één grote special effecten show dus voor wie gek is van horrror met veel special effects deze film moet je zien, het acteerwerk is matig er zit jammer genoeg geen diepgang in, muziek en sound is dan weer wel ok maar ook niet meer dan dit, de opbouw van het verhaal is nogal chaotisch het had veel beter geweest mocht er meer aandacht en een rustigere opbouw was, de sfeer, drama en charme van het origineel uit 1982 word lang niet bereikt, ondanks dit alles toch 3* omwille van de special effects

poltergeist(1982) – RW – 2 punten – 11 juli 2016
horrorfilm van Tobe Hooper, jeugdnostalgie, de allereerste horrorfilm die ik ooit zag, na het zien van de remake uit 2015 kon een herziening van het origineel niet achter blijven, deze film blijft echt wel goed, acteerwerk is goed, heel goed zelfs, zo ook het verhaal rustig aan word de spanning en creepy sfeertje opgebouwd juist wat de remake ontbreekt, de special effects zijn na al die jaren een beetje achterhaald (is natuurlijk niet moeilijk de mogelijkheden nu zijn heel wat groter) maar ze blijven toch wel goed het jaren 80 horrorsfeertje is volledig aanwezig, blijft dus een super horrorfilm 4*

Poltergeist II: The other side (1986) – FVT – 3 punten – 11 juli 2016
horrorfilm van Brian Gibson, best verrassend dit tweede deel, alle personages uit deel 1 waren aanwezig met uitzondering van de oudste dochter wat een gevoel gaf dat deel 2 mooi aansluit bij deel1,de film begon naar mijn gevoel nogal snel en licht chaotisch, maar herstelde zich geleidelijk aan acteerwerk was goed iets minder dan in deel één maar zeker niet slecht het verhaal zat goed in elkaar de horrorsfeer was zels iets beter vond ik sommige personages waren creepyer vooral de oude man vond ik echt wel griezelig, special effects waren ook goed misschien niet zo spectaculair als in het eerste deel maar toch griezeliger, een welverdiende 3,5*

poltergeist III (1988) – FVT – 3 punten – 11 juli 2016
horrorfilm van Gary Sherman, jammer genoeg een overbodig derde deel, de film probeert nog aan te knopen bij de twee vorige delen maar lukt daar niet in, het verhaal is nogal oppervlakkig en goedkoop, acteerprestaties zijn nog wel ok evenals de special effects (toch hadden die misscien beter gekund), maar de sfeer uit de twee vorige delen is zogoed als weg, jammer..... 2,5*
(21films:55 punten)
joolstein
-
- 10837 messages
- 8924 votes
Witchfinder General (1968) - FTV– 4 punten – 11 juli 2016 (43 films -143 pnt.)

Review: Weer een Vincent Price, ditmaal als de boosaardige inquisiteur Matthew Hopkins. De film heeft weg van een avonturenfilm ala de musketiers. Maar gaandeweg blijkt het een zeer harde en vrouwonvriendelijke film te zijn, waar vooral vrouwen het slachtoffer zijn van misbruik, afranselingen en martelingen. Deze dagen zullen ze misschien allemaal explicieter in beeld brengen, maar voor een film van 47 jaar oude film is het zeer hard. Kortom een sterke heksenjagers-film die zich tot één van mijn favoriete Price films mag gaan rekenen. Ook de filmposter is fantastisch!
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
De tussenstand na twee weken, de tussenstand is bijgewerkt tot en met 13:32.
1. jeroentjuhhhhh: 152
2. joolstein: 143
3. Gang_Star: 131
4. alexspyforever: 122
5. John Milton: 89
6. Richard_Voorhees: 75
7. Boeikens: 67
8. Legan: 57
9. U96: 55
10. Woland: 54
11. EW101: 44
12. Miszmi: 42
13. moviefreak#1: 41
14. wendyvortex: 38
15. Willy Wartaal: 32
16. Bas I.: 27
17. morpheus2000: 26
18. leatherhead: 23
18. arno74: 23
20. baspls: 20
21. Kondoro0614: 18
22. john mcclane 2: 16
23. HALVE TAMME. : 14
24. Flat Eric: 11
25. Film Pegasus: 10
25. Zwolle84: 10
27. Friday the 13 th: 9
28. TornadoEF5: 6
28. Night's Watch: 6
30. Gh8st: 4
Nog geen registratie
http://screenrant.com/wp-content/uploads/it-pennywise-1.jpg
Dying Rose: 0
John Barry: 0
Metalfist: 0
Teunnis: 0
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Net geen top-10. Hopelijk kan ik deze week nog wat inhalen.
Maar als Limburger zijnde, past 11 wel goed bij mij, denk ik zo.
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5324 votes
The Cat and the Canary (1927) FW 11/07 5 Pt (Totaal 72)
"Don't interrupt me, I think I am thinking" ?
Bij silents is het niet altijd even makkelijk de aandacht erbij te houden maar bij deze viel dit nog redlijk mee ?
Na een wat flauwe intro (ik vreesde al) krijgt men al gauw een idee van de sfeersetting die komen zal. Donkere gangen,creepy decors, vage lichtinval, de uitsraling van Mammy Pleasant en die Dr... samen met een zeer goede mimiek en passende muziek is het inlevingsgevoel geslaagd.
Memorabel ook dat "onder het bed moment" en die lichtschijn op die bril ?
De tekstbordjes zijn niet overdreven, net voldoende qua inhoud en het tempo is afwisselend net als actie en tussendoorse humor.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Demonia (1990) - FTV - 11 juli 2016 - 3 punten (35 films - 125 punten)
http://www.tasteofcinema.com/wp-content/uploads/2016/05/Demonia-1990.jpg
Een van de mindere Fulci's. Ondanks het mooie hoofdpersonage en een locatie die goed past binnen het horrorplaatje blijft het op alle vlakken wel heel vaag en oppervlakkig. Goede openingsscène die me erg deed denken aan de tweede film uit de Blind Dead series (en niet zozeer aan The Beyond) en ook de seance en flashback scenes naar het nonnenklooster behoorden tot de betere scènes. In het latere gedeelte waren er toch wat expliciete en goed uitgevoerde gore scènes maar die waren meestal snel voorbij. Einde voelde vaag en afgeraffeld aan, moorden leken mij ook nogal willekeurig. Hier had (veel) meer ingezeten.
Miszmi heel goed gedaan
Ik hou wel van je fotokeuzes.
EW101, ik ben ook een Limburger. Maar dat houdt me niet tegen om bovenin mee te doen 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Sta me toe deze foto toe te voegen aan je leuke review 
https://talesontheborder.files.wordpress.com/2015/09/the-cat-and-the-canary-7.png
Have you ever seen a ghost?
There might be one standing right behind you!
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5324 votes
Sta me toe deze foto toe te voegen aan je leuke review 
(afbeelding)
Have you ever seen a ghost?
There might be one standing right behind you!
Die had inderdaad wel een vieze blik op 
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
Billy the Kid versus Dracula (1966) - FTV - 4 punten - 11 juli 2016 (19 films, 79 punten)
http://balladeer.files.wordpress.com/2015/07/john-carradine.jpg
Nog een redelijk vermakelijke B-flick waarin John Carradine een redelijke rol weet neer te zetten als Dracula (al word hij volgens mij nergens in de film bij die naam genoemd). Hij doet hier en daar wel wat aan overacting (neem de starende ogen), maar dat doet bijna de gehele cast. Vooral het Duitse echtpaar weet hier en daar (onbedoeld?) voor een lach te zorgen.
Televisieserie/western acteur Chuck Courtney kreeg de eer om de gepensioneerde Billy the Kid te vertolken en doet dit ook nog wel op een redelijke manier. Natuurlijk is het acteer werk niet om over naar huis te schrijven, maar dat valt te verwachten bij een titel als deze.
Hetzelfde kan eigenlijk gezegd worden over de weinige special fx die er te zien zijn. Ook daar kunnen we kort over zijn: het stelt allemaal niet al teveel voor. Bijvoorbeeld overdreven sound fx bij een vuist gevecht en een overduidelijk aan een touwtje hangende vleermuis.
Maar toch heeft dat ook wel zo zijn charme op zijn tijd en moet ik eerlijk toegeven dat ik me nog redelijk heb kunnen vermaken met deze film.
Cheesy entertainment.
2,5*
Schijnbaar niet de enige in zijn soort, zo heb je ook nog Jesse James Meets Frankenstein's Daughter van dezelfde maker. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The Giant Claw (1957) - FTV - 11 juli 2016 - 4 punten (36 films - 129 punten)
https://thane62.files.wordpress.com/2016/04/tumblr_luml3v73os1qcs5bjo1_500.jpg
Hoewel ik me grotendeels met de review van Woland moet aansluiten, vond ik de momenten waarop de reusachtige vogel in actie kwam best te pruimen. Ja, hij ziet er niet uit maar doet wel exact wat je van zo een monster kan verwachten: chaos veroorzaken bij de mensen, gebouwen afbreken alsof ze van karton zijn en voertuigen wegplukken alsof het speelgoed is. De rest van de film met de hele wetenschappelijke uitleg en waar de vogel precies vandaan komt dient enkel als opvulling. De film is ook te lang om meer dan een uur te blijven boeien. Leuk voor een keer maar als je een fatsoenlijke wil in dit genre kies dan toch maar voor de originele Godzilla.
joolstein
-
- 10837 messages
- 8924 votes
The Offering The Faith of Anna Waters (2016) - FTV– 2 punten – 11 juli 2016 (44 films -145 pnt.)

Review: Aardige film maar niet meer dan dat! Er waren verwijzingen naar de toren van Babel, internet en een demon. Ansicht was dat best wel interessant. Helaas bleef de film rechtlijnig en als al deze lijntjes samen komen bleef er niet veel meer over dan een mooi in beeld gebrachte exorcisme.
The Offering (2016)
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
9. The Invitation (2015) - FTV - 10 juli 2016 - 2 punten (totaal: 25 punten)
https://s3.graphiq.com/sites/default/files/7522/media/images/The_Invitation_2015_7482941.jpg
Aardige film die wat warrig begint en ook langzaam op gang komt. Na een half uur is dat grotendeels verholpen en begint de kwaliteit en de genietbaarheid toe te nemen, en dit gaat ook zo tot het einde door. Het aantal keer wat hierna voor de onoplettende kijker door de hoofdpersoon nog "hier klopt iets niet" wordt geroepen valt tegen die tijd wel op een hand te tellen.
Wat dan rest is een aardige film over een groep (ex)vrienden die voor een etentje bij elkaar komen en dus merken dat er 'iets' niet klopt. De spanning en sfeer wordt richting de fraaie slotscene (en horrorclimax) steeds verder opgebouwd, met hier en daar een aardige wendingkje. 3,0*, jammer van het wat minder fraaie begin, maar zeker bekijkbaar.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
http://www.hdfilmdeposu.net/uploads/film/2016/04/halka-ringu-1998-turkce-altyazili-izle-501.jpg
Ringu(1998) – RW – 2 punten – 11 juli 2016
japande horrorthriller van Hideo Nakata, super sterke psygologishe horrorthriller, alles in deze film is nagenoeg top decor, omgeving , acteerwerk sterk uitgewerkt, de spanning word de ganse film door rustig aan opgebouwd het verhaal zuigt je als het ware de film in, muziek en sound zijn meesterlijk sterk en vooral de dreigende sfeer blijft tot het einde aanwezig en dan het einde krijg je nog een mokerslag van jewelste te verwerken, is en blijft een van de beste japanse horrorfilms
4*
(22films:57punten)
joolstein
-
- 10837 messages
- 8924 votes
The Haunted Palace (1963) - FTV– 4 punten – 11 juli 2016 (45 films -149 pnt.)

Review: Daar heb je hem weer Vincent Price! In tegenstelling tot zijn andere films is dit een verhaal van H.P. Lovecraft. (The Case of Charles Dexter Ward). Alleen de titel van de film is ontleent aan een gedicht van Edgar Allen Poe. Voor de oplettende kijker: er komt een boek in voor die later ook de hoofdrol speelt in de Evil Dead films. Namelijk de Necronomicon. En ook deze film is weer een lust voor mijn oog!
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Long Weekend (2008) - FTV - 2 punten - 11 juli 2016
http://cineplex.media.baselineresearch.com/images/180333/180333_full.jpg
Review: Een betere in het beestenhorror genre. Al moet je niet al teveel daadwerkelijke 'horror' verwachten, want deze Long Weekend gooit zijn troeven meer op onderhuidse spanning/sfeer dan op gore of scares. Het laat allemaal niet zoveel aan de verbeelding over qua plot en het hele 'nature's revenge' thema kan haast niet onsubtieler, maar met de sfeer zit het wel in orde en de film kent enkele sterke vondsten. Die zeekoe was geweldig en ook het slot mocht er wezen. Verder was het stelletje hemeltergend irritant, maar daar stuurt de film zelf ook duidelijk op aan. Prima tussendoortje. 3*.
Nina Forever (2015) - FTV - 2 punten - 11 juli 2016
http://i.onionstatic.com/avclub/5702/14/16x9/960.jpg
Review: Hmm. Toch iets meer van verwacht (en ook iets anders). Begon veelbelovend, maar eens de setup van de film duidelijk is - wat al vrij gauw het geval is - begint de boel al gauw een beetje te stagneren. Hoewel de film bij vlagen snedig uit de hoek komt met fijne zwarte humor, vond ik het rouwverwerkingsthema toch een beetje saai en beproefd overkomen. Soms ook wat geforceerd leek het wel. De vleugjes drama die terloops neergezet poogden te worden vielen ook nogal dood, waardoor het gaandeweg toch een wat moeizame zit begon te worden. Wel nog 2* voor enkele lichtpuntjes.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
poltergeist(1982) – RW – 2 punten – 11 juli 2016
horrorfilm van Tobe Hooper, jeugdnostalgie, de allereerste horrorfilm die ik ooit zag, na het zien van de remake uit 2015 kon een herziening van het origineel niet achter blijven, deze film blijft echt wel goed, acteerwerk is goed, heel goed zelfs, zo ook het verhaal rustig aan word de spanning en creepy sfeertje opgebouwd juist wat de remake ontbreekt, de special effects zijn na al die jaren een beetje achterhaald (is natuurlijk niet moeilijk de mogelijkheden nu zijn heel wat groter) maar ze blijven toch wel goed het jaren 80 horrorsfeertje is volledig aanwezig, blijft dus een super horrorfilm 4*
Ik was nooit echt wild van Poltergeist maar er is er eentje die enigszins die stijl heeft en ik dan wel kan smaken. Misschien ook wat voor jou: