- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5319 votes
Dracula: Prince of Darkness... FW 09/07 => 4 Pt (Totaal 67)
Mooi vervolg op Dracula (1958)
We zijn acht jaar verder in de filmwereld en dat zien we stilaan ook in de films zelf. Wat minder opgebouwde decors, meer actief buiten filmwerk, iets vlotter acteren en kleine verbeteringen in de FX.
De vage kleuren met opvallende rood tinten blijven en dragen nog steeds bij tot de charismatige uitstraling van een wederom sterke Christopher Lee. Er komt iets meer bloed in de prent en de herrijzenis van Dracula is hier dan ook onmiddellijk het meest memorabele moment uit de film.
Qua verhaal loopt het wat trager dan in 1958, vooral de eerste helft is er heel wat dialoog en bitter weinig actie. De sfeer, mede de prachtige begeleidingsmuziek blijft wel constant top. De tweede helft loopt weer wat vlotter en kent meer actie met wederom een memorabel (ijs)moment op het einde.
Technisch gezien ontdekken we vandaag uiteraard heel wat foutjes maar als je die door de vingers kan zien is dit vervolg zeker zo goed als zijn voorganger.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
joolstein is nu echt wel films aan het kijken die ik goed tot heel goed vind! Mad Love en Usher allebei in mijn collectie. Ik zou zeggen Masque of the Red Death, PIt and the Pendulum zijn er ook nog 2 goeie met Vincent Price uit die reeks 
Rabid staat toevallig nog op mijn watchlist.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Ben nu ook benieuwd wat Kondoro0614 voor werk doet. Nachtwaker in een mortuarium? 
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Ben nu ook benieuwd wat Kondoro0614 voor werk doet. Nachtwaker in een mortuarium?
Dodelijk saai? 
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Installatietechniek. Hele andere tak, dus ik heb 0,0 verstand van nacht werk. Dus als je tegen mij verteld dat je iets te doen moet hebben om er door te komen, klinkt dat niet echt enthousiast. Waarom opeens mortuarium werker dan?
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Eh..dat was een geintje. 
Aangezien we hier in een horrortopic zitten zat ik me te bedenken wat nu de meest dodelijk saaie rustige baan zou kunnen zijn die horrorgerelateerd is.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Eh..dat was een geintje. 
Aangezien we hier in een horrortopic zitten zat ik me te bedenken wat nu de meest dodelijk saaie rustige baan zou kunnen zijn die horrorgerelateerd is.
Oke. Maar ik bedoelde het serieus want ik wil ook wel films kijken onder mijn job
.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Na de challenge kunnen we het ook algemeen over horror hebben en horrorvraag van de week. Zoals is er horror op je werk, school etc 
Elke week/2 weken een ander horrorthema schoot al door mijn hoofd als idee.
Suggesties zijn altijd welkom natuurlijk 
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Na de challenge kunnen we het ook algemeen over horror hebben en horrorvraag van de week. Zoals is er horror op je werk, school etc 
Elke week/2 weken een ander horrorthema schoot al door mijn hoofd als idee.
Suggesties zijn altijd welkom natuurlijk
Ik moet de ict draaiend houden op een scholengemeenschap, is ook al horror.
Ik zou graag het thema killer-computers willen aanbieden.
Wanneer zo'n rot leerling weer de zaak vernield de pc zelf wraak neemt.
Of, na weer een domme vraag van een collega meteen de self-destructionmodus wordt geactiveerd.
Kan wel wat voorbeelden uit films gebruiken 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Invisible Invaders (1959) - FTV - 10 juli 2016 - 4 punten (33 films - 118 punten)
https://hqofk.files.wordpress.com/2015/07/invaders4.jpg?w=739
Als mensen zich misschien afvragen waar Romero de mosterd heeft gehaald voor zijn Night of the Living Dead, het zou wel eens van deze film kunnen komen. Neen, hier dus geen vleesetende zombies maar wel onzichtbare aliens die bezit nemen van lichamen van dode mensen. Ze zijn haast niet te verslaan en door allerlei rampen te veroorzaken proberen ze de mensheid te dwingen om zich over te geven. Vier wetenschappers zetten zich aan het werk in een sterk beveiligd laboratorium in een ultieme poging de mensheid van de ondergang te redden. Niet erg veel actie maar de effecten waarbij dealiens zich manifesteren onzichtbaar, bezit nemend van een dode of echt zichtbaar worden zijn goed gedaan. Een film die eigenlijk veel meer aandacht verdient, want het is een goed concept en naar behoren uitgevoerd. Misschien niet op het niveau van Fiend without a Face, maar toch zeker een van de betere oudere sci-fi horrors wat mij betreft.
Eentje die misschien wel wat is voor U96 en arno74
Left4Dead als tester van software kan ik ook wel eens nachtmerrie zijn voor de developers 
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
5. Trauma (1993) - FTV - 10 juli - 3 punten (5 films - 20 punten)
Ik was bang dat ik alle goede films van Dario Argento al gezien had. Mijn verwachting voor Trauma was erg laag gezien de negatieve reputatie. Ik moet zeggen dat de film echt vele male beter is dan ik had durven dromen. Snap helemaal niets van alle lage beoordelingen en negatieve reviews.
Aura is een meisje met anorexia dat uit een kliniek is ontsnapt. Als ze door de politie bij haar ouders thuis wordt gebracht, organiseert haar moeder - een medium - een seance. Een demonische stem zegt dat een moordenaar aanwezig is. In paniek rent iedereen naar buiten. Aura ziet nog net een man met de afgehakte hoofden van haar vader en moeder weglopen. Samen met David probeert ze de moordenaar van haar ouders te vinden...
Trauma heeft een sterke cast met een aantal bekende namen. Dario's dochter Asia Argento deed het prima in de hoofdrol (ook grappig met dat Italiaanse accent). Piper Laurie (Twin Peaks, Carrie) zette een goede rol neer, al schijnt ze de film helemaal niet serieus te hebben genomen, ze heeft hem naar eigen zeggen nog nooit gezien. Brad Dourif had helaas maar een kleine rol, hij is natuurlijk echt geknipt voor zo'n film en speelde de tijd die hij had prima (had stiekem gehoopt dat hij de moordenaar was). Verder waren ook Christopher Rydell, Frederic Forrest en James Russo goed in hun rol.
Na Two Evil Eyes samen met George A. Romero te hebben gemaakt is dit de eerste Amerikaanse productie van Dario Argento. Omdat het zo'n flop was is Argento hierna zijn films - op een enkele uitzondering na - allemaal volledig vanuit Italië blijven maken.
Was van te voren bang dat Argento's visuele stijl in een Amerikaanse productie niet tot uiting zou komen, maar niets in minder waar want Trauma is op en top Argento. Misschien niet zo impressionistisch als sommige van zijn eerdere films, maar wel zeer sterke cinematografie. De gore en special effects van Tom Savini waren ook van hoge kwaliteit. De pratende hoofden waren mischien een beetje bizar, maar iedere Argento-fan zal er niet raar van opkijken. Naast dat Argento's stijl prominent aanwezig is voelt de film ook helemaal Amerikaans aan. Een zelfde soort sfeer als in de films van Brian De Palma, maar dan wat absurdistischer. Trauma is 100% Giallo met de moordenaar met zwarte handschoenen en zijn gave onthoofdingswapen.
Oorspronkelijk zou de film een soundtrack van Goblin krijgen maar de Amerikaanse producenten wilde liever een componist die al bekend was in de VS. Pino Donaggio, Brian De Palma's vaste componist, maakte de soundtrack voor Trauma. Op een enkele track na paste alles uitstekend bij de film. Spannende muziek maar ook emotionele muziek waren erg goed. Het Enya-achtige Ruby Rain gezongen door Laura Evan was ook een schitterend nummer, briljante muziekkeus van Argento.
De Italiaanse versie (waar Engels gesproken wordt op een paar deleted scenes na) begint met 'Silvio Berlusconi Communications presents', wat dus opmerkelijk genoeg betekend dat de film is gemaakt met het geld van de corrupte ex-premier van Italië.
Aan het einde van de film zien we een reggaeband optreden en een zeer slank meisje dansen op de muziek terwijl de aftiteling begint. Dit is Anna Ceroli, half-zus van Asia Argento en stiefdochter van Dario (kind uit een eerder huwelijk van Daria Nicolodi). Anna was de inspiratie voor het personage Aura, ze had namelijk anorexia en is kort na de film overleden. Dit vergroot mijn waardering voor deze film alleen maar, wat als een misplaatst eindshot voelt is eigenlijk een briljant statement.
Trauma is een erg spannende film die van begin tot einde blijft boeien. Het verhaal bleef interessant en vond ik zelfs best goed. Misschien hadden enkele punten meer belicht kunnen worden, maar eigenlijk zat het gewoon ijzersterk in elkaar en dat zie je weinig bij Giallo waar het plot vaak ondergeschikt is aan de visuele stijl. Echt een zwaar ondergewaardeerde film die lang niet alle aandacht krijgt die hij verdient. Destijds is het waarschijnlijk een flop geweest omdat het Amerikaanse publiek het absurdisme niet kon waarderen, maar iedereen die de films van Argento kent moet toegeven dat Trauma perfect in zijn straatje past. Een echte aanrader.
4/5
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Ik ken wel iemand die in een crematorium werkt. Ik hoor er wel leuke verhalen over. 
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Ik ken wel iemand die in een crematorium werkt. Ik hoor er wel leuke verhalen over.
Dit gebeurt daar dan ook wel eens?
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#28 The Wolf Man (1941) 3* - FTV - 4 punten - 10 juli 2016 - Totaal 114+4= 118 punten
http://photos.bravenet.com/272/478/925/3/8D7A1E652E.jpg
Een sfeervolle productie in de Universal monster reeks die ook weet te vermaken. Het verhaal is dan wel hedendaags niet bijzonder meer, maar de film verveelt niet. Heeft een prima sfeer, de scenes in het bos , de scenes rond het zigeunerkamp en de scene op het kerkhof zijn enkele voorbeelden die hier qua sfeer aardig bovenuit steken. Deze film wordt er ook het één en ander besteed aan de aanvallen van de weerwolf en deze scenes zijn gelukkig niet offscreen, maar laat wel bijvoorbeeld een worsteling tussen Larry (in zijn gedaante als weerwolf) en zijn vader zien, waarbij hij zijn eigen zoon doodslaat . De korte rol van Bela Lugosi als zigeuner/weerwolf is mij nogal tegengevallen.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
Invisible Invaders (1959) - FTV - 10 juli 2016 - 4 punten (33 films - 118 punten)
(afbeelding)
Als mensen zich misschien afvragen waar Romero de mosterd heeft gehaald voor zijn Night of the Living Dead, het zou wel eens van deze film kunnen komen. Neen, hier dus geen vleesetende zombies maar wel onzichtbare aliens die bezit nemen van lichamen van dode mensen. Ze zijn haast niet te verslaan en door allerlei rampen te veroorzaken proberen ze de mensheid te dwingen om zich over te geven. Vier wetenschappers zetten zich aan het werk in een sterk beveiligd laboratorium in een ultieme poging de mensheid van de ondergang te redden. Niet erg veel actie maar de effecten waarbij dealiens zich manifesteren onzichtbaar, bezit nemend van een dode of echt zichtbaar worden zijn goed gedaan. Een film die eigenlijk veel meer aandacht verdient, want het is een goed concept en naar behoren uitgevoerd. Misschien niet op het niveau van Fiend without a Face, maar toch zeker een van de betere oudere sci-fi horrors wat mij betreft.
Eentje die misschien wel wat is voor U96 en arno74
Left4Dead als tester van software kan ik ook wel eens nachtmerrie zijn voor de developers
foto ziet er in ieder geval creepy uit!!!! thanks voor de tip
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#29 The Black Room (1935) 2,5* - FTV - 5 punten - 10 juli 2016 - Totaal 118+5= 123 punten
http://3.bp.blogspot.com/-G8xrf3toT8E/TqsbADG9FHI/AAAAAAAADOI/yR9TeNJy_ak/s1600/black%2Broom01.jpg
Een film die draait om een voorspelling die plaats zal vinden in de Black Room, waar Anton zijn broer Gregor zou willen vermoorden. Om die reden wordt deze ruimte dichtgemetseld om de voorspelling tegen te gaan. Het is wat mij betreft een leuk verhaal met een aardig onderwerp. Boris Karloff speelt als broers Anton en Gregor een dubbelrol die hij overigens prima invult. Het verhaal kent een aantal verrassingen maar verrassend was het niet dat Gregor Anton ook uiteindelijk zou vermoorden, want dat werd mij wel al duidelijk. Alleen het hoe was mij een raadsel, maar het werd uiteindelijk een val in een put in de verborgen ruimte. De film kent helaas wat mij betreft te weinig horror en de misdaad (Gregor vermoord een aantal mensen) vond ik net wat meer vertegenwoordigd. De gedaanteverwisseling is goed bedacht en de film kent een sterk einde. Toch was het qua sfeer en spanning niet helemaal wat ik ervan gehoopt had.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
http://cdn.traileraddict.com/content/walking-shadows/nosferatu.jpg
Nosferatu: 'eine symphonie des graunens' (1922) - FVT - 5 punten - 9 juli 2016
horror/fantasy geregisseerd door F.W. Murnau, mijneerste stomme film ooit, beelden en vooral de sfeer zijn in deze film echt creepy vooral het personage van graaf Orlok, nog maar weinig zo een griezelige vertoning gezien van een vampier, schitterend gewoon!!!in het begin was het even wennen dat er niks gesproken werd maar dat was snel over de muziek in de film zuigt je er als het ware in en dan was het echt wel genieten, kortom voor iedere vampierliefhebber een must om deze film te zien
4*
(17films:43punten)
Bas I.
-
- 461 messages
- 4 votes
Le Locataire (1976) - FTV - 3 punten - 10 juli 2016 (tussenstand: 8 films, 27 punten)

Film van regisseur Roman Polanski over een man die komt te wonen in een appartement waar de eerdere bewoner zelfmoord heeft gepleegd. Polanski zelf speelt de hoofdrol. Het eerste gedeelte van de film, waarin we langzaam aan steeds meer door krijgen dat er iets mis is, vond ik knap neergezet. De film werkt een lange tijd toe naar de uiteindelijke ontknoping maar helaas viel die enorm tegen. Het laatste gedeelte mist vooral aan kracht. De film blijft opbouwen en zakt uiteindelijk in elkaar. Haalt het niet bij Polanski's eerdere films zoals Repulsion (1965) of Rosemary's Baby (1968). De aanwezigheid Isabelle Adjani vond ik wel een pluspunt (altijd leuk om haar in een film te zien!). Eindoordeel: 3.5*
Shout out naar baspls
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes

Za Ginipiggu 4: Manhoru no Naka no Ningyo (1988) - FTV - 3 Punten - (07-07-2016)
Sick. Merkt hier op Moviemeter wel dat men minder voelt voor dit soort pus, gezwellen, mutatie en kroelend ongedierte. Ik vind dit waarschijnlijk één van de leukere delen. Fascinerend is misschien een verkeerd woord, maar de transformatie is op z'n minst een geniaal staaltje practical effects en met die zwart komische toon balanceert het precies op de lijn van sadistisch vermaak en ronduit gestoord. Dat deze films in snack-formaat worden gepresenteerd, is ook wel zo fijn. Heb zo'n beetje ieder filmpje met een twijfelachtige (zieke) reputatie al lang en breed gezien, maar wilde deze reeks graag bewaren. Moet toch iets hebben om de ''honger'' af en toe te stillen!
Heel veel in deze categorie komt er tegenwoordig niet meer uit, maar de American Guinea Pig reeks volstaat voor mij wel. Mist echter alle humor en knipogen die deze films nog de noemer ''vermaak'' meegeeft.

The Ghoul (1933) - FTV - 5 Punten - (09-07-2016)
Saai. Karloff loopt er als een gebochelde zombie bij, wat leuk oogt, maar voegt werkelijk niets toe. Af en toe een sfeervol setje, met veel mist en vrij duister, maar wordt continue verstoord door theatrale performances. Met name Dorothy Hyson is een stoorzender. Dat soort rollen maken de films uit deze periode onkijkbaar als horror. Pijnlijk slecht en misplaatst geacteerd. Misschien in een verkeerde bui, maar kon hier vrijwel niets mee.
43 films gezien en daarmee 143 punten.
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
L'Orribile Segreto del Dr. Hichcock (1962) - FTV - 4 punten - 10 juli 2016 (18 films, 75 punten)
http://www.scifi-movies.com/images/contenu/data/0003033/affiche2.jpg
Een sfeervolle gotische horrorfilm met een soundtrack waar de nekharen van overeind gaan staan.
Prima geacteerd door Barbara Steele en Robert Flemyng komt hier en daar oprecht gestoord over.
Het necrofilie stuk maakt het alleen nog maar zieker en is best gewaagd voor een film uit deze periode.
Het kleur gebruik doet ook denken aan Bava en Argento. Het zou mij dan ook niets verbazen als Argento ook deze film zag als inspiratiebron voor zijn eigen werk.
Zonde dat deze zo in de vergetelheid is geraakt, want de prent kan zich zeker meten met bijvoorbeeld iets als Bava's 'La Frusta e il Corpo'.
Een aanrader voor de Italo liefhebbers.
3,5*
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
8. Psycho (1960) - FTV - 9 juli 2016 - 4 punten (totaal: 23 punten)
http://oi68.tinypic.com/10yme7t.jpg
Nog een klassieker die ik te gaan had, en het is een fijne film zonder dat ik weggeblazen ben. De wereldberoemde douchescene is uiteraard heel herkenbaar, maar riep tegelijk ook een gevoel op van 'is dat alles?'. Psycho kent een heerlijke spanningsopbouw, ik was er blanco aan begonnen en wist dus totaal niet welke kant het op zou gaan, of wie nou de psycho is. Beslist het bekijken waard. 3,5*
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#30 Dr. Renault's Secret (1942) 2,5* - FTV - 4 punten - 10 juli 2016 - Totaal 123+4= 127 punten
http://www.goblinhaus.com/movies/pics/DrRenaultsSecret.jpg
De titel Dr. Renault's Secret verwijst naar het geheime experiment van Dr. Renault. De film opent met een bar genaamd The Black Cat, en dus moest ik toch even denken aan de gelijknamige film met Boris Karloff. Het is me niet duidelijk of het toeval was betreffende de naam of dat die naam toendertijd gewoon een normale naam was. Film opent redelijk vroeg met een moordzaak, waarna je al snel de dader lijkt te kunnen aanwijzen. Gelukkig speelt de mysterie in deze film nog een behoorlijke rol waardoor de film nog boeiend blijft. Noel wordt door een hond aangevallen en is overduidelijk anders. Het hoe en waarom is dan ook verdacht. Ook de voormalige crimineel Rogell is verdacht maar het wordt lange tijd niet duidelijk wie nu achter de moorden zit. Het duurt even voordat duidelijk wordt dat Noel (de persoon die ik vanaf de eerste moord verdacht) het experiment is. Hij is getransformeerd van aap naar mens . Tussendoor wordt de hond nog opgehangen, bevat de muur een geheime ruimte, vallen er nog enkele doden en volgt er nog een spannende achtervolging tussen Noel en Rogell. Het einde is vermakelijk wanneer Noel Rogell in een waterrad gooit . Als totaalplaatje vond ik de film niet spannend genoeg maar is het de mysterie die deze film toch het kijken waard maakt.
morpheus2000
-
- 599 messages
- 10388 votes
10 . Dead Rising: Endgame (2016) - FTV - 10 juli 2016 - 2 punten (Totaal: 23 punten)
Jemig,
wat een slechte film. Een gedeelte van een grote stad is in quarantaine vanwege de rondlopende Zombies aldaar. Het leger geeft aan dat zij het zullen oplossen, maar er lijken ook nog ander motieven te zijn om schoon schip te maken.
Vreemd verhaal allemaal (er blijkt ook nog een deel 1 te zijn, die ik wijselijk aan me voorbij laat gaan) en er gebeuren zoveel onwaarschijnlijkheden in deze film, dat ik heel snel het spoor bijster was.
Ondanks de quarantaine lijkt het toch wel erg simpel om dat gebied in en uit te komen. Daarbij lopen er in het afgesloten gebied behoorlijk wat vleeseters rond, maar lijkt het leven voor de "normale" mensen buiten dat gebied gewoon door te gaan. Veel mensen op straat die daar lopen of rijdende auto's en iedereen lijkt zich totaal geen zorgen te maken om het kwaad wat op en paar kilometer afstand van hun rondloopt. Als hier in Twente zo'n afgesloten gebied was, dan zat ik nu zo om 6 uur al in Amsterdam om daar verder mijn tijd te verdoen, maar zou geen haar op mijn hoofd erover nadenken om hier te blijven.
Oh ja,
en niet te vergeten erg matige effects en de make-up kan er ook totaal niet mee door. Een gemiddelde aflevering van The Walking Dead heeft betere Zombies.
1,5 *
joolstein
-
- 10835 messages
- 8922 votes
Valt mee hoor! Het beveiligingen van Data is natuurlijk minder spannend dan als ik bij een AZC ben. Maar wel heel relaxed. Daarnaast draai ik ook nog ochtenden en avonden bij Methadon en heroïne verstrekking en in het museum. Afwisseling genoeg!
joolstein
-
- 10835 messages
- 8922 votes
Het is geheel toeval, ik heb een flinke stapel Horrorfilms en op goed geluk en net om het even waar ik zin in heb pak ik er dan één. Het is trouwens de PIt and the Pendulum geworden. Die ga ik zo afkijken! Masque of the Red Death staat/lig er ook nog ergens tussen volgens mij! Denk dat als Vincent Price er aan mee doet dat je altijd wel een goede film heb? De kleurenfilms genieten toch licht mijn voorkeur.
morpheus2000
-
- 599 messages
- 10388 votes
11. Dracula A.D. (1972) - FTV - 10-juli 2016 - 3 punten (Totaal: 26 punten)

Christopher Lee die met zijn lange slagtanden rondloopt in het jaar 1972 en Hippies Londen onveilig maakt. Je moet er maar opkomen...In het begin van de film komt er al een psychedelische band voorbij die bijna een volledig nummer kan spelen in deze film. Erg vreemd en daarom ook niet geheel mijn smaak. Zowel Cushing als Lee zijn natuurlijk de ultieme figuren voor in een Dracula-film, maar ik zie ze liever in een oud donker kasteel in Transsylvanië.
2*
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#31 Attack of the Crab Monsters (1957) 2,5* - FTV - 4 punten - 10 juli 2016 - Totaal 127+4= 131 punten
http://basementrejects.com/wp-content/uploads/2013/02/attack-of-the-crab-monsters-crab.jpg
Een film over krabben die gemuteerd zijn door atoomproeven. Een zwak verhaal met slechte effecten, een immens grote krab met hele grote ogen die kan communiceren waarbij het net een soort van voice over lijkt en een poging om iets spannends te creëren terwijl de film niet spannend wordt. Desondanks gebeurd er op zich wel het één en ander en heeft het een korte speelduur waardoor het nog best te kijken is. Daarbij kon ik de humor van deze film er nog wel inzien, alhoewel ik betwijfel of dat wel de bedoeling van deze film is geweest. Jammer alleen dat het einde zo ontzettend slecht is.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
#7 - Frontière(s) (2007) - FTV - 2 punten (punten totaal: 18) - 10 juli 2016
http://www.joblo.com/images_wallpapers/1821/5607c80ebb3c56b1754e5c572ec3f590.jpg
Een leuke film maar, het was me wel een beetje tegengevallen. De film werd door velen erg goed aangeraden maar ik miste toch wel een paar elementen. Het feit dat de film lekker spannend was mankeerde het niet aan, ik miste wat meer setting over de Nazi's. Veelal, op elke muur waar het kan een Nazi-Vlag, zoals Hitler dat bijna ook had, hakenkruisen op de mensen getatoeëerd etc. Dat miste ik , misschien ligt dat aan mijn eigen voorkeur maar dat is iets voor mij. Horror gerelateerd gezien is deze film erg gaaf en bevat heerlijke Gore.
Het verhaal was prima. Deze heerlijke Franse kannibalistische horror film brengt een prima zweer over. Waar ik toch veelal punten op de setting miste was hij prima te doen. Leuk om de middag door te komen en de horror challenge mee te vervolgen. Iets meer van verwacht maar dat betekend nog niet dat Frontiers een saaie film is. Lekker bloederig en een hoofdpersoon die maar niet de doden valt. Ja, dat is dan ook wel weer een beetje jammer, als je alle kogels mist!
Volledig spoiler-bericht: Frontière(s) (2007)
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
Pulse (1988) - FTV - 10 juli - 3 punten (12 films - 38 punten)
http://wickedchannel.com/wp-content/uploads/2013/06/pulse.jpg
Nagelbijter over een jongetje dat tijdens de vakantie logeert bij zijn pas gescheiden vader. Aantal kleine ongelukjes en langzaam begint bij hem het vermoeden te ontstaan dat de elektriciteit in huis wel eens zeer slecht gehumeurd zou kunnen zijn.
't is maar een beetje hoe gevoelig je voor dit soort gegriezel bent, maar ik ga zo maar even een bezoekje aan de stoppenkast brengen.
4*